آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 13
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید سال : 15
بازدید کلی : 23340

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 23340
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1393
نظرات

احمدی‌نژاد با احضار رحیمی و ارائه توضیحات توسط وی مخالفت کرد

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در رابطه با پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد، گفت: پس از مطرح شدن پرونده بیمه برخی متهمان پرونده مسائلی در خصوص آقای رحیمی مطرح کردند که در ابتدا باور کردنش بسیار سخت بود بنابراین به دست‌اندرکاران این پرونده گفتم مراقب باشند که احیاناً فریب زیاده گویی متهمان را نخورند و پای کسی را به میان نکشند بنابراین پرونده و این اتهامات با وسواس تمام دنبال شد.

وی افزود: پس از آنکه برخی اسناد مؤید اتهامات دیده شد و حساب‌ها مشخص شد و ردیابی صورت گرفت، اسناد و مدارک دادسرا اتهاماتی را متوجه رحیمی کرد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: در نتیجه به سبب جایگاه آقای رحیمی در دولت قبل، یکی از اقدامات اولیه این بود که در هیأت سه نفره موضوع ایشان مطرح شد و اتهامات از طرف هیأت سه نفره تأیید شد ولی لازم بود  بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: پس از روشن شدن پاره‌ای اتهامات برای قوه قضائیه، جلسه‌ای با آقای احمدی‌نژاد برگزار شد ولی ایشان با احضار رحیمی و پاسخگویی به اتهامات مخالفت کرد.

برگزاری 11 جلسه 3 تا 5 ساعته در پرونده رحیمی/ گفت‌وگو با احمدی‌نژاد و عدم پذیرش وی

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در رابطه با پرونده رحیمی ادامه داد: پس از آنکه اتهامات تا حد زیادی برای هیأت سه نفره مشخص شد خدمت آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت رسیدیم و آنچه  از اسناد و اتهامات دیده و شنیده بودیم و آنچه در سخنان متهمان بود برای ایشان بیان کردیم اما ایشان قبول نمی‌کرد، یعنی باور نداشت و صحبت‌هایی بین ما و ایشان رد و بدل شد ولی در نهایت طبیعتاً ایشان با احضار آقای رحیمی موافقت نکرد.

اژه‌ای گفت: با این وجود نمی‌شد این موضوع را مغفول گذاشت و قوه قضائیه این اتهامات سنگین را فراموش کند بنابراین قوه قضائیه بر ادامه رسیدگی به پرونده پافشاری کرد و در نهایت مقرر شد از ایشان تحقیق بعمل آید.

وی افزود: این پرونده به یک بازپرس باسابقه و خوشنام ارائه شد که بازپرسی بدون حاشیه است و ایشان تحقیقات را از آقای رحیمی و دو متهم دیگر به نام‌های داود سرخوش و جابر ابدالی آغاز کردند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: برای پرونده آقای رحیمی 11 جلسه تشکیل شد که هرکدام از جلسات از 3 تا 5  ساعت طول کشید و در تمامی جلسات وکیل ایشان حضور داشت و اتهاماتی که به آقای رحیمی تفهیم می‌شد توسط وکیل ایشان نیز استماع می‌شد و متهم از خود دفاع می‌کرد و در صورت لزوم می‌توانستند سندی مبنی بر برائت خود ارائه کنند.

رحیمی براساس حکم دادگاه به 15 سال حبس محکوم شده بود

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: پس از اخذ آخرین دفاع، پرونده در اواخر سال 92 برای 3 نفر کیفرخواست صادر شد و در تاریخ 92.12.10 به دادگاه ارسال شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در کیفرخواستی که برای مجرمان صادر شده بود 4 اتهام شامل اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان از آقای سرخوش، پولشویی، تحصیل مال نامشروع از آقای ابدالی و در آخر شرکت در باند و شبکه اختلاس موضوع ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا برای آقای رحیمی احراز شد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان احاله شد و همانطور که می‌دانید برخی شعبات دادگاه کیفری استان دارای 3 قاضی و برخی پرونده‌ها نیز با 5 قاضی بررسی می‌شوند که این شعبه با توجه به نوع اتهام برای پرونده آقای رحیمی 5 قاضی قرار داد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این قضات وارد پرونده شدند و کار خود را از اوایل سال 93 آغاز کردند و پس از مطالعه جدی پرونده در خردادماه وقت رسیدگی تعیین کردند و این زمان به متهم ابلاغ شد.

وی تأکید کرد: جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان با حضور 5 قاضی، متهمین و وکلای آنها برگزار شد که آقای رحیمی در این جلسات دارای دو وکیل بودند و پرونده در 3 جلسه نسبتاً طولانی بررسی شد.

اژه‌ای گفت: دادگاه در تاریخ 17 خرداد سال 93 به پرونده رسیدگی کرد و متهمان خواستار ارائه لوایح دفاعیه شدند و دادگاه نیز پذیرفت و در نهایت با ملاحظه مجموعه دلایل کیفرخواست و دفاعیات، اتهام پولشویی برای اقای رحیمی احراز نشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این پرونده اخذ رشوه از آقای سرخوش و تحصیل مال نامشروع از آقای ابدالی و موضوع ماده 4 تشدید مجازات مرتکبین به ارتشا احراز شد و دادگاه گفت از آنجا که این سه اتهام فعل واحدی است پس تمام این 3 مورد را در موضوع ماده 4 تشدید مجازات مرتکبین خلاصه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: براساس این ماده اگر کسی به شکل شبکه‌ای اقدام به ارتشا و تحصیل مال نامشروع کند به 15 سال حبس و رد مال محکوم می‌شود بنابراین ایشان به 15 سال حبس و رد مال محکوم شدند.

اژه‌ای افزود: در ادامه پرونده به دیوان عالی کشور رسید که دیوان عالی کشور نیز اخذ رشوه از آقای سرخوش را به مبلغ یک میلیارد تومان محرز دانست و تحصیل مال نامشروع را نیز در کنار اتهام اخذ رشوه محرز دانست اما موضوع ماده 4 را برای ایشان محرز ندانست و پولشویی را نیز که دادگاه اول محرز ندانسته بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: براساس اخذ رشوه 5 سال حبس، رد مال و جزای نقدی و انفصال و حکمی که شما در جریان آن هستید صادر شد و در خصوص تحصیل مال نامشروع نیز حکم نیز قطعی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از قطعیت حکم، حکم به شعبه اجرای حکم می‌رود و دادگاه دستور اجرا می‌دهد و خود این اجرای حکم چند هفته طول می‌کشد اما پس از ابلاغ حکم به وکیل وی، ایشان برای اجرای حکم خود را معرفی نمی‌کند.

اژه‌ای افزود: آقای رحیمی در وقت مقرر حاضر نشدند و دلیل عذر موجهی نیز برای این عدم حضور ارائه نکردند بنابراین حکم جلب صادر شد و به اجرا درآمد و ایشان دیشب بازداشت شدند.

پاسخ اژه‌ای به مباحث انحرافی رحیمی/ «سرخوش» یک میلیارد تومان را در دو مرحله به حساب رحیمی واریز کرد/ محکومیت معاون اول سابق به خاطر 500 میلیون تومان «ابدالی» نیست

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: داود سرخوش شهری مشکلی در رابطه با دیون خود داشته است و برای رفع مشکل، حاضر به پرداخت وجه و رشوه می‌شود؛ از او یک میلیارد و 500 میلیون تومان طلب می‌شود و وی را پیش آقای رحیمی می‌برند و ایشان یک میلیارد تومان را در دو مرحله به حساب شخصی رحیمی در بانک ملی واریز می‌کند.

اژه‌ای افزود: ایشان این مبلع را در دو بخش 450 میلیون تومانی و 550 میلیون تومانی به حساب آقای رحیمی می‌ریزد و 500 میلیون تومان نیز به آقای ابدالی می‌دهد تا ایشان مبلغ را به آقای رحیمی برساند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: در دادگاه کیفری استان مبلغ رشوه محرز شده بود ولی تنها یک میلیارد به حساب آقای رحیمی واریز شده بود و ایشان برداشت کرده بودند بنابراین دیوان اعلام کرد ایشان باید یک میلیارد تومان رد مال کنند و به همین میزان نیز جریمه بپردازند.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با نامه آقای رحیمی نیز گفت: چندی‌پیش نامه‌ای از طرف آقای رحیمی به آقای احمدی‌نژاد منتشر شد که ایشان در آن نامه عنوان کرده بودند یک میلیارد و 200میلیون تومان به نمایندگان مجلس پرداخت شده است و من به علت این رقم محکوم شدم و مبلغی را برای خود نگرفتم بنابراین پیش‌تر نیز از قاضی و بازپرس پرونده پرس و جو کرده بودم اما مجدداً از آنها خواستم که مطالب را دقیقاً به من بگویند تا مطمئن شوند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اسامی ارائه شده توسط آقای رحیمی شامل 170 اسم است که فلان مقدار مبلغ را فلان تاریخ به فلان فرد داده‌ام ، پس از بررسی‌ها دیده شد که شمار زیادی از این اسامی نه نماینده بودند و حتی نامزد برای نمایندگی مجلس و برخی از آنان نیز یا نماینده دوره قبل بودند و یا نامزد نمایندگی.

وی نکته دیگر را این موضوع دانست که رحیمی مدعی است این پول را به نمایندگان داده است در حالیکه این افراد برخی یا نماینده و یا نامزد نبودند و یا هیچ ربطی به نمایندگان نداشته‌اند ضمن اینکه جمع مبالغ ارائه شده توسط آقای رحیمی بسیار کمتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.

اژه ای نکته سوم را این موضوع دانست که حکم آقای رحیمی ارتباطی به 500 میلیون تومان پول دریافتی از آقای ابدالی ندارد بلکه به علت یک میلیارد تومان پول واریزی توسط آقای سرخوش به حساب شخصی‌شان محکوم شدند.

اژه ای در ادامه توضیح خود درباره پرونده رحیمی گفت: پس از مدتی رحیمی چکی به مبلغ 500 میلیون تومان از حساب خود به ابدالی می‌دهد و می‌گوید این چک بابت پولی است که به اشتباه به حساب من ریخته شده است؛ ابدالی در ابتدا نمی‌پذیرد اما ایشان می‌گوید این چک را بگیر، سپس به ایشان می‌گوید آن چک را نقد کن و 500 میلیون تومان را به صورت تراول به من بازگردان که ایشان این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: ردیابی‌های این چک و تراول‌ها در طول بررسی پرونده نشان می‌دهد که این حرف آقای ابدالی درست بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: بنابراین از یک میلیارد و 500 میلیون تومان تنها یک میلیارد برای آقای رحیمی محاسبه شده است و 500 میلیون تومان به حساب آقای ابدالی، و ایشان باید پاسخگوی 500 میلیون تومان باشند.

جزئیات پرونده وکیل 32 میلیارد تومانی تشریح شد
 حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره پرونده وکیل 32 میلیارد تومانی اظهار داشت: در خصوص این پرونده 2 نفر از وزارتخانه مربوط مورد تحقیق قرار گرفته و بازداشت شدند و در ادامه بررسی‌ها نیز وکیل بازداشت شد و یک نفر دیگر نیز از نهاد ریاست جمهوری که با ‌آنها در ارتباط بود مورد تحقیق قرار گرفت.
 وی افزود: مجموعاً در این پرونده 6 نفر تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند که برخی از آنها با قرار موقت آزاد شده‌اند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده آتش‌سوزی خودروی اسکانیا در جاده قم نیز بیان داشت: کیفرخواست این پرونده نیز صادر شده و به دادگاه رفته است.

سلب صلاحیت 5 قاضی در ماه گذشته/بازداشت 6 نفر در پرونده حق الوکاله 32 میلیاردی

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص بحث پول‌های تبلیغاتی در انتخابات گفت:‌ این موضوع در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است، می‌خواستند این موضوع را در پرونده رحیمی خلط کنند که ربطی ندارد و ارتباطی با این محکومیت هم ندارد.

وی در خصوص پرونده «م - ه» که در دادگاه انقلاب مطرح است، گفت: هنوز در این پرونده حکمی صادر نشده و هرآنچه این روزها گفته می‌شود گمانه‌زنی است چرا که هنوز دادگاه رأی را صادر نکرده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: من با واسطه شنیدیم که جلسات دادگاه تمام شده و وکلای متهم چند روزی فرصت خواستند تا لایحه دفاعی تکمیلی را ارائه دهند.

اژه‌ای با اشاره به اینکه طی روزهای آینده حکم نهایی در این پرونده صادر می‌شود، گفت: عده‌ای بیانیه می‌دهند و صحبت می‌کنند که قاضی قوه قضاییه تحت تأثیر قرار نگیرد که این موضوع هم از طرف وابستگان متهم و هم از طرف کسانی که خواهان مجازات وی هستند مطرح می‌شود. به هر حال امید داریم که قاضی براساس مستندات پرونده تصمیم نهایی را بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در خصوص امثال این پرونده‌ها سؤالی پیش می‌آید که آیا کسانی بهره‌برداری می‌کنند یا نه این موضوع با قوه قضاییه ارتباطی ندارد ممکن است فرد یا افرادی از محکومیت یا احضار یک نفر حالا چه له یا علیه او بهره ببرند که این موضوع ارتباطی با دستگاه قضایی ندارد اما در صورتی که حکم صادر و قطعی شود قطعاً به اطلاع مردم می‌رسد.

اژه‌ای در خصوص پرونده وکیلی که مطرح شد در رابطه با یکی از وزارتخانه‌ها تقاضای حق‌الوکاله 32 میلیارد تومانی کرده بود، گفت: این پرونده یک فساد بزرگ بود ضمن اینکه در آن یک جعل هم صورت گرفته بود.

وی گفت: از آن وزارتخانه دو نفر مورد تحقیق قرار گرفتند و بازداشت شدند خود آن وکیل بازداشت شد ضمن اینکه یک نفر از نهاد ریاست جمهوری که با اینها ارتباط داشت مورد تحقیقات و سؤال و جواب قرار گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: جمعاً در این پرونده 6 نفر تحت تعقیب قرار گرفتند عده‌ای بازداشت شدند که البته برخی از آنها با سند آزاد شدند پرونده در حال حاضر با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته است.

وی در خصوص برخورد با متخلفان در دستگاه قضایی هم گفت: ما همانطور که در بحث فساد در نظام مخالفیم در بحث با فساد داخل دستگاه قضایی هم برخورد می‌کنیم. هم‌اکنون نظارت‌‌ها قوی‌تر شده است.

اژه‌ای از سلب صلاحیت 5 قاضی خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته 5 قاضی سلب صلاحیت شدند و چند قاضی و همکار در دستگاه قضایی نیز به دلیل تخلف تحت تعقیب قرار گرفتند، برخی از آنها بازداشت هستند و پرونده‌شان در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: ممکن است برخی بگویند اعلام این موارد به ضرر دستگاه قضایی است اما ما بحث‌مان ضرر و منفعت نیست، افراد دلسوزی در دستگاه قضایی کار می‌کنند اما اگر یک یا دو نفر آلوده شوند به این معنا نیست که ما قاطعانه برخورد نکنیم.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اگر حکم ثابت شود اسامی این قضات را هم اعلام می‌کنیم، قضات شریف ما خوشحال باشد که اگر یک یا دو نفر زحمات آنها را خدشه‌دار می‌کنند قطعاً قوه قضاییه با آنها برخورد می‌کنند.

عده‌ای از مرتبطان با شبکه‌های خارجی ماهواره‌ای بازداشت شدند

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص بحث مسائل امنیتی گفت:‌ چندی پیش حادثه‌ای در گلپایگان اتفاق افتاد که منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از مأموران زحمت‌کش شد که در این ماجرا یکی از متهمان کشته شد و یکی دیگر از آنها نیز در کمتر از یک ماه به پرونده‌اش رسیدگی شد، حکم نهایی صادر شد و حکم هم به اجرا درآمد.

وی افزود: پرونده‌ دیگری در تهران در خصوص قتل و آزار و اذیت وجود داشت که دچار سرقت مسلحانه هم شده بود که در پاکدشت و ورامین مطرح بود، شناسایی‌ها صورت گرفت از طرف دادگاه انتظامی برای چند نفر حکم صادر شده که هنوز قطعی نشده است.

اژه‌ای همچنین در خصوص افرادی که با شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ای در ارتباط هستند، گفت: در این زمینه عده‌ای بازداشت شدند.

وی ادامه داد: ما بارها در این زمینه هشدار داده‌ایم و به خانواده‌ها هم گفته‌ایم که مراقب باشند بعداً فرزندشان دچار مشکل نشوند چرا که با آنها قطعاً برخورد می‌کنیم چون عده‌ای را شناسایی کرده‌ایم.

اگر برخی مطالب را جهانگیری گفته باشد بی انصافی کرده و ذهن مردم را خراب کرده است/معاون اول یا هر کس دیگری اگر سندی از تخلف دارند ارائه کنند

غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که خطاب به اژه‌ای گفت در 6 ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم در برخی مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود مطالبی را در خصوص تخلفات در دولت‌های نهم و دهم مطرح کرده آیا ایشان طی این مدت از تخلفاتی که در مورد آنها حرف زده سند یا مدرکی به دستگاه قضایی ارائه کرده و اگر اینطور بوده برخورد قوه قضاییه چه بوده است، که معاون اول قوه قضاییه در پاسخ گفت: در هر موضوعی انصاف چیز خوبی است و اگر هر کدام از ما انصاف داشته باشیم به حق نزدیک‌تریم.

وی افزود: ما اگر بخواهیم در مورد هر جریان یا دولتی حرف بزنیم باید با انصاف وارد شویم یک زمانی دولت هاشمی رفسنجانی که دولت سازندگی بود کارش به پایان رسید و دولت خاتمی روی کار آمد. دولت بعدی مسائل مختلفی را در مورد دولت هاشمی مطرح کرد که برخی از آنها درست نبود. چند سال بعد دولت خاتمی هم رفت و دولت بعدی آمد باز هم مطالبی مطرح شد آیا همه آنها صادق بود؟ نه، آیا هیچ کدام صادق نبود؟ نه.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز هم اگر چنانچه مطالبی بگوییم باید پایه و اساس داشته باشد و بر پایه انصاف باشد من شخص آقای جهانگیر را نمی‌گویم بلکه کلی صحبت می‌کنم.

اژه‌‌ای تصریح کرد:‌ اگر امروز من علیه دستگاه قضا صحبت کنم و در مورد آن گله کنم قطعاً خودم باید برای حل موضوع وارد شوم، همه ما که در این کشوریم مسئول هستیم یک روز در این پست و یک روز دیگر در پست دیگر به همین جهت اگر مطالبی هست خوب است که به مرجع ذی‌صلاح آن بگویم و اگر ثابت شد آن را مطرح کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اینکه موضوعی را قبل از رسیدگی و اثبات مطرح کنیم نه با واقعیت تطابق دارد و نه با انصاف گاهی حتی مطالبی خلاف حق مطرح می‌شود من نمی‌دانم جهانگیری این حرف را زده یا نه اما در برخی رسانه‌ها خوانده‌ام اینکه بگوید در زمان پهلوی چنین تخلفی نبوده خلاف واقع است و اگر واقعاً وی چنین حرفی زده باشد یقیناً بی‌انصافی کرده و ذهن مردم را خراب می‌کند.

خبرنگار فارس گفت که آیا قوه قضاییه با کسانی که اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کند برخورد می‌کند یا خیر، که اژه‌ا‌ی گفت:‌ سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی به مقامات و مسئولان کشور نامه زدند که اگر مطلبی گفتید اسناد و مدارک آن را بفرستید، فقط در مورد این گفته جهانگیری نبود بلکه در مورد صحبت‌های دیگر هم بوده است.

اژه‌ای ادامه داد: ما در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با آقایان جلسه داریم بهتر است این مسائل و ادله آنجا مطرح شود و اگر جرمی واقع شود به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود و قطعاً برخورد خواهد شد.

دستگاه قضایی درباره پدیده ریزگردها وارد نشده است/من در جریان صدور حکم برای نمایندگان مجلس نیستم

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره پدیده ریزگردها در جنوب کشور گفت: ریزگردها از دو جهت قابل اهمیت هستند؛ یکی خسارت و زیان به جان مردم و دیگری زحمتی است که به این شهروندان وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه نظام و دولت برای کاهش ریزگردها وقت بگذارند، گفت: ریزگردها از کجا می‌آیند؟ چطور می‌توان جلوگیری کرد؟ آیا کاریی انجام نمی‌شده است؟ باید این موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد. همه قبول دارند بخش عمده‌ای از این ریزگردها از خارج کشور می‌آید و این امکان نیست که با فوریت به کشورهای همسایه برویم و در آنجا تدبیری اتخاذ کنیم.

اژه‌ای یادآور شد: قطعاً بعضی از اقدامات جوابگو نبوده است و نباید از تمام تلاش خود برای حل مشکلات مناطقی که دچار این پدیده شده‌اند کوتاه بیاییم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در این خصوص برخوردی از سوی دستگاه قضایی صورت نگرفته است و دولت باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار ریزگردها داشته باشد.

محسنی اژه‌ای درباره پاسخ به سوالی مبنی بر محکومیت دو نفر از نمایندگان مجلس و این که حکم آنها صادر شده است. آیا پس از دوران مسوولیت‌شان حکمشان اجرا می‌شود، اظهار کرد: من در جریان موضوع نیستم.

وی افزود: قطعاً چنین چیزی نیست که اگر حکم صادر و قطعی شود تا پایان مسئولیت مقامات بدون اجرا می‌ماند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درخصوص آخرین اقدامات پرونده مهدی هاشمی اظهارداشت: در بعضی از پرونده‌ها صاحبان قدرت فشار می‌آورند ولی دستگاه قضایی تحت تاثیر این فشارها قرار نمی‌گیرد و اگر پرونده به حکم قطعی برسد توضیحات آن ارائه خواهد شد و قوه قضاییه براساس اسناد و مدارک تصمیم‌گیری می‌کند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس به دادگاه می‌رود/ برخی در پرونده 3 هزار میلیاردی اعاده دادرسی کردند

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس اظهارداشت: وی همچنان بازداشت است و آزاد نشده و کیفرخواست صادر و به دادگاه رفته است.

در ادامه جلسه اژه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییر قاضی پرونده خاوری، اظهارداشت: در پرونده 3 هزار میلیارد تومانی زمانی که آقای سراج قاضی پرونده بود روال پیش می‌رفت و اگر وی مسئولیت جدید نمی‌گرفت بخش عمده‌ای از این پرونده به سرانجام می رسید.

اژه‌ای افزود: قاضی بعدی مسئول رسیدگی به این پرونده شد که بخشی از آن را صلاحیت رسیدگی نداشت و مجدداً قاضی این پرونده عوض شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه به مقدار کافی قاضی نداریم تا بتوانیم انتظارات را زود برآورده کنیم.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد: در پرونده 3 هزار میلیارد تومانی برخی اعاده دادرسی کردند و پرونده در حال رسیدگی مجدد است.

معوقات بانکی از 95 تا 200 هزار میلیارد تومان عنوان می‌شود/ چرا بانک‌ها وثیقه لازم را برای ارائه تسهیلات دریافت نمی‌کنند
 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای درباره معوقات بانکی اظهار داشت: بنده قبلاً نیز عنوان کردم که عزم جزمی از بعضی از نهادها برای معوقات بانکی نیست که بعضی‌ها گله کردند. منتظریم تا پایان سال جاری درباره کاهش معوقات بانکی ببینیم چه اتفاق‌هایی رخ داده است تا اینکه مشخص شود بعضی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند یا خیر.
 وی ادامه داد: موضوع معوقات بانکی توسط دادستانی وقت آقای حجت‌الاسلام رئیسی دنبال می‌شود و بنده از معاون اقتصادی دادستانی شنیدم که متأسفانه بانک‌ها و بانک مرکزی رقم صحیحی را در خصوص این معوقات اعلام نکرده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: معوقات بانکی از حداقل 95 هزار میلیارد تا 200 هزار میلیارد تومان اعلام می‌شود که یک عدد مشخصی نیست.

اژه‌ای یادآور شد: بانک مرکزی لیستی را ارائه کرده است که کافی نبوده و از آنها درخواست کردیم که اطلاعات تکمیلی را به ما بدهند که ماه‌ها برای ارائه این اطلاعات طول کشید.

وی تاکید کرد: آن افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی و بازار نتوانستند معوقات خود را پرداخت کنند به یک شکلی برخورد می‌شود و افرادی که تخلف کرده‌اند و نسبت به پرداخت معوقات اقدام نمی‌کنند نیز به شکلی دیگر برخورد خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه تاکنون افرادی در خصوص معوقات بانکی دستگیر شده‌اند، گفت: 3 نفر از افرادی که معوقات بزرگ بانکی داشته‌اند و تخلفات دیگری نیز داشته‌اند بازداشت هستند.

وی گفت: دادستان کشور تاکنون جلساتی داشته است و دنبال آن هستیم که این تخلفات افزایش نیابد.

اژه‌ای تاکید کرد: جای سوال دارد که چرا برای پرداخت‌های کلان، بانک‌ها وثیقه لازم را دریافت نمی‌کنند که به محض اینکه تسهیلات پرداخت نشد بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند و این موارد تخلف بانک‌ها است.

تلاش دستگاه قضا برای از بین نرفتن اموال مردم در پرونده پدیده/رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد ادامه دارد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت:‌ب ا توجه به مسئولیت و جایگاه ایشان پرونده ایشان به دادسرا نمی‌رود بلکه مستقیماً در دادگاه مطرح می‌شود و هم‌‌‌اکنون نیز در حال رسیدگی است

وی در مورد سؤالی در خصوص توقیف نشریه رمز عبور نیز گفت:‌ اطلاعات من توقیف این نشریه را تأیید می‌کند ولی از چند و چون آن اطلاع دقیق ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده پدیده مشهد نیز گفت:‌ دادستانی دفاتر پدیده مشهد را تعطیل کرده است ضمن اینکه این پرونده وجوه قضایی و غیر قضایی دارد و تمام تلاش‌های مسئولان استانی و قضایی بر آن است که ان‌شاءالله پول مردم از بین نرود و بر همین اساس دفاتر دلال‌ها بسته شد تا مردم بیشتری دچار مشکل نشوند و شرکت پدیده مشهد بتواند پاسخگوی سهام فروخته شده خود باشد.

اژه‌ای نکته دیگر در رابطه با این پرونده را این موضوع دانست که آیا پدیده مشهد می‌تواند پروژه را به پایان برساند یا خیر که در این موضوع این شرکت مدعی است که سرمایه، اعتبار و توان کافی برای این کار را دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ طبیعی است که نباید یک پروژه را بی‌حساب و کتاب گسترش داد و مشکل ایجاد کرد که این مشکل می‌تواند خود فرد و مردم را دچار مشکل کند و ریسک خطرپذیری را افزایش دهد.

سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: مسئولان قضایی و استانی مانند استانداری تلاش کردند از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند و رسیدگی عادی تخلفات در حال انجام است.

اژه‌ای در رابطه با حواله‌هایی که شرکت پدیده به مردم داده است ولی برای آن حواله‌ها پولی پرداخت نمی‌کند، گفت: موضوع حواله و سهم در مراحل بعدی است چرا که هر کسی می‌تواند تعهدی بدهد و آن را اجرا نکند.

وی گفت: استانداری و قوه قضاییه تلاش می‌کنند با تدابیری که انجام می‌دهند ان‌شاء‌الله برای پول مردم مشکلی پیش نیاید.

نمی‌شود هر درخواست ماده 18 را پذیرفت/دستور قوه قضاییه مبنی بر عدم انتشار تصویر و اسم سران فتنه توسط رسانه‌ها پابرجاست

غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفتاد و پنجمین نشست خبری خود در رابطه با راهکارهای جدید در اعمال ماده 18 گفت: یکی از راهکارهای کمتر به کار گرفته شدن اعمال ماده 18 آن است که نظارت بیشتری صورت گیرد و به قضات آموزش بیشتری داده شود که احکام دقیق صادر کنند تا اعمال ماده 18 نیاز نباشد چرا که ماده 18 زمانی اعلام می‌شود که حکم با شرع خلاف آشکار و بیّن داشته باشد که قطعاً اینگونه احکام باید تا حدی پایین باشد که این مشکل پیش نیاید.

اژه‌ای افزود:‌ پیش‌تر دادستانی کل نظارت بر دادسراها نداشت ولی اکنون تلاش می‌شود احکام به اعمال ماده 18 نرسد اما مسئله دیگر این است که افراد با خود می‌گویند سنگ مفت و است و گنجشک مفت پس اعتراض می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌شود هر درخواستی را پذیرفت و تمامی پرونده‌ها را بررسی مجدد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: پیش‌تر زمانی که درخواست اعمال ماده 18 مطرح بود اجرای حکم متوقف و این باعث می‌شد که زمان به سود فرد پیروز در محاکمه بینجامد در نتیجه اکنون مقرر شده است که پس از درخواست اعمال ماده 18 بلافاصله اجرای حکم تعطیل نشود مگر اینکه موردی خاص باشد.

اژه‌ای گفت: برای مثال هنگامی که حکم مبنی بر شلاق است اعمال ماده 18 باید حکم را متوقف کند چرا که اگر حکم شلاق اجرا شود دیگر کاری نمی‌توان انجام داد اما در مواردی دیگر که موضوع از بین نمی‌رود می‌توان حکم را ادامه داد.

وی در رابطه با سؤالی مبنی بر ماجرای 22 بهمن قم در چند سال پیش اظهار داشت: در این رابطه حضور ذهن ندارم چرا که بخشی از این موضوع در دادسرای ویژه روحانیت مطرح شد و برخی در دادگستری و به نظر می‌رسد باید یکی از این دو موضوع را به دیگری احاله دهند که در این رابطه دادگستری مگر در موارد خاص امکان احاله پرونده را ندارد اما قانون به دادسرای ویژه روحانیت این امکان را داده است.

اژه‌ای در رابطه با سؤالی مبنی بر دستور قوه قضاییه به رسانه‌ها برای نام نبردن از رئیس جمهور دولت اصلاحات نیز گفت: قوه قضاییه این حق را دارد در رابطه با کسانی که شورای عالی امنیت ملی با قوه قضاییه آنها را از سران فتنه محسوب کرده است به رسانه‌ها دستور دهد که حق ندارند هیچ تصویر و مطلبی از ایشان ارائه کنند و تا آنجا که می‌دانم این دستور همچنان باقی و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی در رابطه با سؤالی مبنی بر توهین یکی از افراد در راهپیمایی 22 بهمن به یکی از مقامات نیز گفت:‌ بررسی‌های ما نشان داد که این موضوع مربوط به 22 بهمن نبوده است یعنی نه در 22 بهمن امسال که در هیچ یک از راهپیمایی‌های 22 بهمن صورت نگرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در فیلمی که در این رابطه در رسانه‌ها پخش شده مشخص است که تعدادی افراد برای رأی دادن صف تشکیل داده‌اند بنابراین این موضوع ربطی به 22 بهمن ندارد ضمن اینکه من به هیچ وجه اصل این کار و توهین به مقامات را تأیید نمی‌کنم.
 - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931127001345#sthash.7x9w5Mxr.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393
نظرات

عابد ایوب»

مدیر کمیته ضد تبعیض آمریکایی- عربی در رابطه با ماجرای شهادت 3 دانشجوی مسلمان به دست یک افراطی نژادپرست آمریکایی به روزنامه «ایندیپندنت» گفت، اگر قربانیان مسلمان نبودند، ماجرا کاملا متفاوت می‌شد.وی افزود: «اگر نقش‌ها برعکس بود (یعنی قاتل مسلمان و مقتول آمریکایی بود)، این ماجرا صد در صد به گونه دیگری پوشش داده می‌شد».«ایوب اودرنی» معاون رئیس انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه کارولینای شمالی نیز با اشاره به موج فزاینده اسلام‌هراسی در سراسر آمریکا به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت: «ما سه مسلمان را از دست دادیم و همزمان، سه آمریکایی بزرگ را از دست دادیم».«صبیه پروز» یکی از مسلمانان آمریکا نیز در این رابطه گفت: «پوشش این حادثه ثابت می‌کند فقدان انسانیت غرب در قبال مسلمانان کامل شده است. هر چه بیشتر یک گروه را خارجی و تهدید تلقی کنید، جامعه را بیشتر از صفات انسانی تهی می‌سازید. این اتفاق به اندازه‌ای رخ داد که وقتی 3 مسلمان به قتل رسید، هیچ تمایلی وجود ندارد همان توجهی معطوف این حادثه شود که ما صرف قربانیان ترور می‌کنیم».شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند.قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.وی در یکی از پُست‌های خود در فیس‌بوک نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است».«ضیاء» و «یسر» که دو ماه پیش با هم ازدواج کردند، سال دوم رشته دندان پزشکی بودند، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، این دو واقعا در زندگی و مرگشان برای بقیه الگو بودند.«محمد ابوصلحا» پدر دو دختر جوان و «سوزان برکات» خواهر «ضیاء برکات» در کنفرانس خبری به این جنایت پرداختند.طبق نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، «محمد ابوصلحا» پدر دو خواهر کشته شده در این باره می‌گوید: «جنایت رخ داده، بر سر نفرت نژادی بوده است و چون فرزندان من مسلمان بودند، کشته شده‌اند.»پیش از این همسر قاتل، در مصاحبه با سی.ان.ان گفته بود: «آن‌ها بر سر پارک خودرو مشاجره کردند که به تیراندازی ختم شد.»پلیس منطقه نیز در حالی در گزارش خود از این حادثه، ادعای اختلاف بر سر پارکینگ را عامل احتمالی حادثه معرفی کرده که کاربران در فضای مجازی و بسیاری از تحلیلگران از جمله نشریه «نیویورکر» این ادعا را مضحک توصیف کرده‌اند.پدر دختران کشته شده در این باره می‌گوید: «هیچ بحثی در مورد پارک وجود نداشته است. ابوصلحا که در شهر «کلایتون» روان پزشک است می‌گوید، دخترش اخیراً به او گفته یکی از همسایه‌های آنها نژادپرست است و از وی به خاطر نژادش نفرت دارد.»این جنایت و بالتبع سکوت رسانه‌ها و مقامات غربی در مورد آن، واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی را در پی داشته است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931124000281#sthash.OEndLUg7.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 25 بهمن 1393
نظرات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رده‌بندی تیمی و انفرادی رقابت‌های سی و پنجمین دوره کشتی جام جهان پهلوان تختی و بخش پهلوانی مشخص شد.کشتی آزاد:57 کیلوگرم: 1- یونس سرمستی (ایران) 2- مصطفی دامادی (ایران) 3- تومار ساندیپ (هند) و رضا اطری (ایران) 5- اوتاری گوگوا (گرجستان) و فرهاد جلائی (ایران)61 کیلوگرم: 1- بهنام احسان‌پور (ایران) 2- آرش دنگسرکی (ایران) 3- بکا لومیتادزه (گرجستان) و ایمان صادقی (ایران) – هارپول (هند) و گالیب علی اف (آذربایجان)65 کیلوگرم: 1- سید احمد محمدی (ایران) 2- علی‌اصغر جبلی (ایران) 3- محمد‌مهدی یگانه‌جعفری (ایران) و سعید صالحی (ایران) 5- جون کوم سو (کره شمالی) و ناریک سیرونیان (ارمنستان)70 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- ایمان رحمانی‌زاده (ایران) 3- عباس یزدانی (ایران) و مسعود کمروند (ایران) 5- اشکان پوقوسیان (ارمنستان) و سعید داداش‌پور (ایران) با توجه به اینکه حریف گرجستانی در دیدار مقابل یزدانی حاضر نشد.74 کیلوگرم: 1- پیمان یاراحمدی (ایران) 2- جامبر کویلاشویلی (گرجستان) 3- بهمن تیموری (ایران) و محمد مکتب دار (ایران) 5- زوراب اربوتسوناشویلی (گرجستان) و مرتضی رضایی‌قلعه (ایران)84 کیلوگرم: 1- میثم مصطفی جوکار (ایران) 2- علیرضا کریمی (ایران) 3- احسان امینی (ایران) و داویت مارساگیشویلی (گرجستان) 5- عزت اله اکبری و ابراهیم یوسف اف (آذربایجان)97 کیلوگرم: 1- الیزبار اودیکادزه (گرجستان) 2- حسن رحیمی (ایران) 3- والری آندریتسف (اوکراین) و سید محسن ابراهیمی (ایران) 5- امین الحمید (مصر) و اباذر اسلامی (ایران)125 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- جعفر شمس‌ناتری (ایران) 3- امین طاهری (ایران) و یداله محبی (ایران) 5- دیمیتار کومچف (بلغارستان) و هیتندر (هندوستان)رده بندی تیمی: 1- ایران 79 امتیاز 2- گرجستان 47 امتیاز 3- هندوستان 21 امتیاز 4- اوکراین 17 امتیاز 5- آذربایجان 14 امتیاز 6- ارمنستان 13 امتیاز کشتی فرنگی:59 کیلوگرم: 1- طالح ممدوف (آذربایجان) 2- اورخان احمداف (آذربایجان) 3- محمد نوربخش و شیرزاد بهشتی‌طلا (ایران) 5- مراد بازاروف (آذربایجان) و وانگ لو مین (چین)66 کیلوگرم: 1- دنیس دمیانکوف (اوکراین) 2- محمدعلی گرائی (ایران) 3- مراد ابولادزه (گرجستان) و مجید یعقوبی (ایران) 5- روسلان اسرافیلوف (اوکراین) و جین چول یانگ (کره شمالی)71 کیلوگرم: رامین طاهری (ایران) 2- برومند اصلان (ایران) 3- عظیم گرمسیری (ایران) و جین چنگ ژانگ (چین) 5- کیم جونگ هیون (کره شمالی) و عباس محب تاش (ایران)75 کیلوگرم: 1- دیمیتری پیشکو (اوکراین) 2- محمد عبدالسلام (مصر) 3- بهروز هدایت (ایران) و محمد کریمی (ایران) 5- وحید بابایی‌جعفری (ایران) و سعید غلامی (ایران)80 کیلوگرم: 1- لاشا گوبادزه (گرجستان) 2- علی زینتی‌رفاه (ایران) 3- علی شریفی (ایران) و میلاد خسروی (ایران) 5- زورات تستسادزه (گرجستان) وی وی چن (چین)85 کیلوگرم: 1- ژان بلنیوک (اوکراین) 2- داود عابدین‌زاده (ایران) 3- رابرت کوبیاشویلی (گرجستان) و علی قیطاسی (ایران) 5- احمد عثمان (مصر) و ابوالفضل فلاح‌دوست (ایران)98 کیلوگرم: 1- سید مصطفی صالحی‌زاده (ایران) 2- دیمیتری تیموچنکو (اوکراین) 3- ژیائو دی (چین) و ایراکلی کاجایا (گرجستان) 5- محمد کاظمی (ایران) و مهدی کشاورز (ایران)130 کیلوگرم: 1- بشیر باباجان‌زاده (ایران) 2- امیر قاسمی منجزی (ایران) 3- آرمان نظری (ایران) و کوانگ مینگ (چین) 5- میکولا کوچمی (اوکراین) و ساندرو دیکلامینجیا (گرجستان)رده بندی تیمی: 1- ایران 73 امتیاز 2- اوکراین 50 امتیاز 3- چین 45 امتیاز 4- گرجستان 41 امتیاز 5- مصر 20 امتیاز 6- آذربایجان 14 امتیاز کشتی پهلوانی:1- جابر صادق‌زاده (ایران) 2- امیر محمدی (ایران) 3- احمد میرزاپور (ایران) 4- گئورگی مشویدیشویلی (گرجستان). - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931124000825#sthash.xuuIRNaD.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1393
نظرات

به گزارش ایرنا، 'مرتضی رحمانی موحد' شامگاه یکشنبه درمراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری گیلان در رشت افزود: این موفقیت در یک رقابت نابرابر وسخت اما با اعتماد به نفس، نصیب کشور شده است.

وی اظهارکرد: برنامه ریزی درفرصت باقیمانده می تواند شرایط بسیار مهم وتاثیرگذاری درجذب گردشگر خارجی برای کشور مهیا کند.

فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری درشهر پراگ کشور چک فعال است وهر دوسال یکبار، اعضاء گرد هم جمع شده وعلاوه بر آموزش وتبادل نظر، محل اجلاس دو سال بعد نیز توسط آنان تعیین می شود.

رحمانی موحد با تاکید برنقش استثنایی راهنمایان گردشگری درجذب گردشگر خارجی وتوسعه این حوزه ادامه داد: این قشر فعال در صنعت گردشگری، انتقال دهندگان پیام های میهمان نوازی، فرهنگی وتاریخی کشور به گردشگران خارجی هستند و از این روی وظیفه سنگینی به دوش دارند.

وی دربخش دیگری ازسخنانش؛ برآگاهی ازوجود مشکلات راهنمایان گردشگری کشور تاکید کرد وافزود:آیین نامه قدیمی راهنمایان گردشگری پس ازچندین ماه بررسی درموارد بیمه، قرارداد شغلی و... اصلاح شده وامیدواریم دریک کارشناسی مطلوب دردولت تصویب شود.

220 راهنمای رسمی گردشگری در گیلان وجود دارند که امروز (یکشنبه) بمنظور ساماندهی این تعداد، دفتر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در عمارت کلاه فرنگی واقع در باغ محتشم رشت با حضور جمعی از مدیران استان و شماری از فعالان گردشگری افتتاح شد

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1393
نظرات

 گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» روز یکشنبه در بازدید از ساختمان جدید اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران اظهار کرد: در بودجه سال 94 نگاه ما معطوف به هدایت منابع تامین شده از هدفمندسازی یارانه (منابع نقدی) به سمت خانواده های محروم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است. 

وی گفت: براین اساس سعی بر این است تا مبلغ بیشتری از منابع نقدی یارانه ها به خانوادهای محروم تعلق بگیرد و در مورد افرادی که نیاز به این پرداختی ندارند به نحوی دیگر اقدام شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه این تصمیم گرفته شده درست و منطقی است اظهار کرد: امید است با همکاری دولت و نمایندگان مجلس در خصوص استفاده بهتر از منابع هدفمندسازی یارانه ها به یک تصمیم مشترک برسیم.

وی افزود: در صورت افزایش مبلغ یارانه به خانوارهای محروم، بهتر است به صورت اقلام غیرنقدی باشد تا هم آثار تورمی خود را نداشته باشد و هم انتظارات پرداخت نقدی یارانه ها نیز افزایش پیدا نکند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه خدمات این نهاد روییده از انقلاب اسلامی برای نیازمندان و محرومان بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: مسوولان کمیته امداد باید بگونه ای برنامه ریزی کنند که بیشتر خدمات این نهاد در توانمندسازی و فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعدادهای خانواده ها در عرصه تولید کالا و خدمات باشد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بیکاری و تورم را از جمله مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: گام های اصلی را باید در مدیریت تورم و فراهم آوردن زمینه اشتغال و تولید برداشت، تا در نتیجه امکان خدمت بهتر به نیازمندان واقعی هموار شود.

ابوترابی فرد گفت: در سال های اخیر به خصوص در بودجه سالانه سیستم بانکی را مکلف کردیم که در حوزه تولید و اشتغالزایی برای کمیته امداد با کمترین هزینه تسهیلاتی را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: جذب منابع برای اشتغالزایی و استفاده از تسهیلات بانکی در سطح کشور به میزان 70 درصد است در حالیکه این وضعیت برای استان تهران30 درصد می باشد.

ابوترابی فرد افزود: برای تعدیل این درصد و رسیدن به حد متعادلی از جذب منابع برای اشتغالزایی در این استان باید تلاش ها مشترکی با مسوولان کمیته امداد انجام شود.

وی با تاکید بر تکمیل پوشش بیمه 10 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: باید با برنامه ریزی منظم بعد از یک دوره تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

نایب رییس مجلس با تاکید بر مشارکت خانوارها در تکمیل پوشش بیمه این افراد گفت: مجلس آماده است تا درصدی ازهزینه پوشش بیمه را تامین کند مشروط بر اینکه آن خانواده ها هم درصد باقیمانده را پرداخت کنند تا راه برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خانواده ها در یک سطح بالاتر هموار شود.

وی با اشاره به اینکه 62 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند، افزود: با توانمندسازی عده ای از افراد تحت پوشش فعلی فضا برای جذب خانوار نیازمند جدید مهیا شود.

وی در مورد حمایت مالی از فرزندان خانواده ضعیف برای ورود به مقطع آموزش عالی توصیه کرد: فراهم آوردن رشد علمی و اشتغال این افراد کار بسیار ارزشمندی است ولی باید در کوتاه ترین زمان ممکن به یک کارآفرین تبدیل شوند.

ابوترابی فردتصریح کرد: کمیته امداد با ارائه مشاوره به جوانان طالب علم مسیر تحصیل در مقطع تحصیل دیپلم فنی و کاردانی را نشان دهند تا هر چه سریعتر وارد بازار کار شوند.

وی افزود: افرادی نیز که طالب ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند باید به سمت اشتغال، خلق ثروت و کمک به خانواده منتهی شود نه اینکه باری به دوش خانواده ها باشند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: خدمت به ایتام و نیازمندان کار بسیار ارزشمندی است که باید با حرکت منطقی و علمی و با استفاده از منابع موجود ریشه فقر را در کشور محو کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1393
نظرات

ادامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال تیم استقلال از ساعت 17 و 10 دقیقه  در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 6 هزار تماشاگر به مصاف تیم پیکان رفت که در پایان آبی‌های تهرانی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و سه امتیاز حساس بازی را تصاحب کرد.

در دقیقه 4 پیکان صاحب اولین ضربه کرنر بازی شد که داور خطای بازیکنان پیکان را روی این ضربه اعلام کرد و این مساله باعث اعتراض شدید صمد مرفاوی سرمربی پیکان شد.

در دقیقه 6 هاشم بیک‌زاده با بازیکن پیکان روی هوا برخورد کرد که از ناحیه سر دچار مصدومیت شد و او را با برانکارد از میدان خارج کردند.

در دقیقه 9 استقلال اولین کرنرش را به دست آورد که مدافعان پیکان این ضربه را دفع کردند و توپ تبدیل به ضدحمله برای پیکان شد و برهانی با خطا بازیکن پیکان را در حمله متوقف کرد که باعث اعتراض شدید کادرفنی پیکان شد.

در دقیقه 14 ضربه کاشته ارسالی خسرو حیدری روی سر هاشم‌بیک‌زاده در محوطه جریمه پیکان فرود آمد که سیدمهدی رحمتی این توپ را مهار کرد.

در دقیقه 20 ارسال هاشم بیک‌زاده روی سر رضا عنایتی فرود آمد که ضربه او با اختلاف اندکی از کنار تیرک دروازه پیکان به بیرون رفت این جدی‌ترین موقعیت گل بازی تا این دقیقه بود.

در دقیقه 25 ضربه کاشته استقلال از پشت محوطه جریمه را امید ابراهیمی زد که توپ بعد از برخورد با دیواره‌دفاعی به تیرک افقی دروازه پیکان خورد و به کرنر رفت.

در دقیقه 30 استقلال بازهم پشت محوطه جریمه پیکان صاحب ضربه کاشته شد که ضربه کاشته یعقوب کریمی را سیدمهدی رحمتی مهار کرد.

در دقیقه 32 امیر قلعه‌نویی اولین تعویضش را انجام داد و یعقوب کریمی را از زمین بیرون کشید و محمدرضا خرسند‌نیا را به جای او وارد میدان کرد.

در دقیقه 35 ضربه کرنر بازیکنان پیکان با ضربه سر محمد نصرتی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه 42 مدافع پیکان با تکل توپ را از برهانی گرفت که بازیکنان و مربیان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور معتقد بود که مدافع پیکان توپ را زده است.

نیمه دوم را استقلال هجومی آغاز کرد. در دقیقه 53 دوبار مهدی رحمتی توپ را با مشت از محوطه جریمه دور کرد و در نهایت توپ به کرنر رفت که ضربه کرنر را دروازه‌بان پیکان بازهم مهار کرد.

بعد از این صحنه بازی تا دقیقه 63 توپ فقط در میانه میدان جریان داشت.

بازی تا دقیقه 82 فقط در میانه میدان دنبال شد و هر دو تیم بازی سرد و کسل ‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. مسابقه‌ای که بازیکنان هر دو تیم فقط زیر توپ می‌زدند!

در دقیقه 84 ضربه کرنر استقلال روی سر امیرحسین صادقی فرود آمد که ضربه او از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

در دقیقه 88 پیکان موفق به گلزنی شد اما تورج حق‌وردی داور مسابقه گل را مردود اعلام کرد.

در دقیقه 90+4 حساس‌ترین صحنه بازی رخ داد و سجاد شهبازاده با ضربه سر دروازه پیکان را باز کرد تا این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به آرش برهانی از استقلال و سیاوش یزدانی مقدم، احمدجمشیدیان، سیاوش اکبرپور از پیکان کارت زرد نشان داد.

ساکت الهامی مربی پیکان را در دقیقه 10 از روی نیمکت اخراج کرد.

استقلال با این پیروزی 37 امتیازی شد و با تفاضل گل کم‌تر در رده سوم جدول صعود کرد و پیکان 20 امتیازی هم در رده یازدهم است.

ترکیب استقلال:

وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری(مجید حسینی دقیقه 96)، یعقوب کریمی( از دقیقه 32 محمدرضا خرسند‌نیا)، امید ابراهیمی، میلاد فخرالدینی، هاشم بیک زاده، رضا عنایتی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی(از دقیقه 74 میلاد نوری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم پیکان:

سید مهدی رحمتی، حمیدرضا دیوسالار، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور( از دقیقه 83 وحید حیدریه)، سیاوش یزدانی مقدم، احمد جمشیدیان( از دقیقه 72 معمر سوراکای)، سعید دقیقی( از دقیقه 90+1 محمد صادق بارانی)، اوبیک کیلیچو، آرمان قاسمی، محمد نصرتی و سید احمد مهدی‌زاده.

سرمربی: صمد مرفاوی

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931119001025#sthash.64dN5FKi.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1393
نظرات

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین علت و هدف اصلی دشمنی 36 ساله و ادامه دار دولت آمریکا و خطای محاسباتی آنها برای به زانو درآوردن و تحقیر ملت ایران، به رفتار و عملکرد منطقی و مستدل ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و باج خواهانه طرف مقابل اشاره و تأکید کردند: ملت ایران در روز 22 بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی،که همزمان با سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال 1357 برگزار شد، آن حادثه مهم را حاوی یک مضمون پرمغز و ماندگار دانستند و گفتند: اقدام شجاعانه فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی در 19 بهمن 57، نشان دهنده سخن حق و پرجاذبه انقلاب اسلامی است که توانسته بود حتی به اعماق دلهای نیروی هوایی ارتش پادشاهی آن زمان که نور چشمی آمریکا نیز بود، نفوذ کند.

ایشان با تأکید بر لزوم شناخت و حفظ این حقیقت مهم، به برخی واقعیات صحنه از جمله نفوذ فراگیر انقلاب اسلامی اشاره کردند و افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملتها با دیدن شجاعت و دلیری ملت ایران که علناً در مقابل زورگویی های امریکا ایستاد، به هیجان آمدند و جذب پیام انقلاب شدند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طرف مقابل نیز، قدرتهای زورگو و در رأس آنها امریکا، از همان روز اول انقلاب، از هیچ اقدام و فشاری برای خاموش کردن این حرکت عظیم و رو به گسترش، فروگذار نکردند و این دشمنی تا امروز هم ادامه دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنی امریکا و قدرتهای استکباری با اشخاص نیست، آنها با اصل حرکت و جهت گیری توأم با ایستادگی و استقلال طلبی و عزت خواهی ملت ایران دشمن هستند.

ایشان با یادآوری سخنان برخی سیاستمداران امریکایی در سالهای اخیر که بغض و کینه خود را با ملت ایران، صراحتاً بیان کردند گفتند: آنها از ایستادگی ملت ایران عصبانی هستند و هدف اصلی امریکا و همراهانش، به زانو در آوردن و تحقیر ملت ایران است که البته دچار خطا و اشتباه در تحلیل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، علت ناکامی های پی در پی امریکاییها در مسائل منطقه و بویژه مسائل ایران را، همین خطای محاسباتی و اشتباهات راهبردی دانستند و افزودند: یک نمونه از این خطاها، اظهارات چند روز پیش یک مقام امریکایی است که گفته بود، ایرانی ها در مذاکرات هسته ای، دست بسته هستند و گیر افتاده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در روز 22 بهمن شما خواهید دید که ملت ایران چه حضوری خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد که آیا ملت ایران دست بسته است؟

ایشان خاطرنشان کردند: دست ملت و مسئولان ایران هیچگاه بسته نبوده و این موضوع را در عمل نشان داده اند و از این پس نیز با ابتکارات و شجاعت خود، آن را نشان خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آن طرفی که فعلاً گیر افتاده و دچار مشکل است، امریکا است و همه واقعیات این منطقه و خارجِ منطقه، اثبات کننده این حقیقت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سیاستهای امریکا در سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، غزه، افغانستان و پاکستان و همچنین شکست امریکا در اوکراین، خطاب به امریکاییها تأکید کردند: این، شما هستید که سالهای متمادی، پی در پی شکست خورده اید اما جمهوری اسلامی ایران پیش رفته و به هیچ وجه با سی و چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

ایشان با اشاره به پیشرفتهای گسترده جمهوری اسلامی در علم و فناوری، در مسائل گوناگون اجتماعی، و در مسائل بین المللی و همچنین نفوذ عظیم منطقه ای و رسوخ مبانی انقلاب در دلهای جوانان افزودند: جمهوری اسلامی ایران با این ذخیره ارزشمند از تجربیات، با قدرت، در حال پیشرفت است و امریکاییها که نتوانستند این ریشه را قلع و قمع کنند اکنون مجبور به تحمل نظام جمهوری اسلامی هستند و طراحی های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آنها مانع از این پیشرفت نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به مذاکرات هسته ای و تلاش بدخواهان و معاندان برای القای درماندگی ایران در این موضوع اشاره کردند و چند نکته مهم را درباره مذاکرات هسته ای متذکر شدند.

اولین نکته ای که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند موافقت با اصل توافق بود که گفتند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم.

ایشان با اشاره به اظهارات مکرر امریکایی ها که می گویند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود.

تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر با همت و تلاش، به داشته های خود، به صورت مناسب توجه کنیم، حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم، می توانیم آن را کُند کنیم.

نکته سوم رهبر انقلاب اسلامی، در خصوص رفتار منطقی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای و رفتار غیر منطقی و زورگویانه طرف مقابل بود.

حضرت ایت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس جمهور مبنی بر اینکه مذاکره به معنای رسیدن دو طرف به نقطه مشترک است، گفتند: بر همین اساس، نباید در مذاکره، یک طرف با رفتار غیر منطقی تلاش داشته باشد که هر آنچه مورد توقع او است، محقق شود.

ایشان خاطرنشان کردند: رفتار امریکایی ها و چند کشور اروپایی دنباله رو آنها، در مذاکرات، غیر منطقی است و با پرتوقعی انتظار دارند همه خواسته های آنها تحقق یابد در حالیکه این، روشِ مذاکره نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای، ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل را کاملاً صحیح دانستند و با اشاره به عملکرد مستدل و منطقی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598، و همچنین مسائل گوناگون بعد از جنگ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای نیز براساس منطق عمل می کند اما طرف مقابل هیچ منطقی ندارد و به دنبال بی منطقی، با تکیه بر زور است.

ایشان تأکید کردند: ملت ایران زیر بار زورگویی و زیاده خواهی و رفتارهای غیر منطقی نخواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی یک بار دیگر افزودند: من با ادامه و پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ایران هم با هر توافقی که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتی ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگوییِ طرف مقابل اعم از امریکا و دیگران، ندارد.

ایشان همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی  پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند:اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: تحریم ها نیز باید به معنی واقعی کلمه برداشته شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران در 22 بهمن نشان خواهد داد هرکسی که بخواهد این ملت را تحقیر کند، با ضربه متقابل مواجه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه ملت ایران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع را می دانند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خاطرنشان کردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور مقتدرانه و عزم راسخ خود در 22 بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.

در ابتدای این دیدار امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش با گرامیداشت نوزدهم بهمن سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندی ها و پیشرفت های نیروی هوایی ارائه کرد.

امیر سرتیپ شاه صفی گفت: طراحی، ساخت و ارتقای شبیه سازهای پروازی، دستیابی به توان طراحی و ساخت جنگنده پهن پیکر بدون سرنشین، «راه اندازی، بازسازی و بازیابی انواع هواپیماها» و عمق دهی به تجهیزات موجود، تولید انواع تجهیزات هواپایه و راه اندازی و عملیاتی کردن موشک های راهبردی با استفاده از توانمندی های داخلی در نیروی هوایی ارتش موید ادعای درهم شکستن پنجه های تحریم تجهیزات دفاع هوایی و نویدبخش ایجاد تراز جدیدی از توازن دفاعی در منطقه است.

پیش از این دیدار فرمانده معظم کل قوا در دیدار جداگانه با فرماندهان ارشد نیروی هوایی و پدافند جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش حساس و خطیر نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ی نظام دفاعی کشور افزودند: نیروی هوایی به اقتضای حرفه ی خود متکی به دانش و فناوری است و این مساله از جهاتی در مواجهه با تهدیدات پیرامونی اهمیت این نیرو را بیشتر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

حمید درخشان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ملوان در هفته نوزدهم لیگ برتر ضمن تبریک دهه فجر و تسلیت به مناسبت سالگرد مرحوم محراب شاهرخی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باید تشکر ویژه‌ای از محمد مایلی‌کهن که استاد من است داشته باشم که روز گذشته به تمرین پرسپولیس آمد و از ما حمایت کرد.

وی ادامه داد: درباره بازی روز جمعه مقابل ملوان هم باید بگویم که این تیم از تیم‌های خوب و ریشه‌دار لیگ برتر است که سالها در لیگ حضور داشته اما ما هفته قبل از فرصت‌هایی که به دست آوردیم خوب استفاده نکردیم و می‌خواهیم در این بازی از فرصت‌هایمان استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: از این هفته برای موفقیت استارت می‌زنیم. فاصله بازی‌ها هم زیاد نیست و این روند رو به رشدی خواهد بود و می خواهیم مقابل ملوان نتیجه خوبی بگیریم. هر زمان که پیشکسوتان انتقاد کنند گوش می دهم و تلاش می‌کنم پرسپولیس را به موفقیت برسانم. شاید برخی از آنها متوجه نیستند که چه مشکلاتی گریبانگیر باشگاه‌ها شده است که اکنون در تلاش هستیم با کمک اعضای هیأت‌مدیره آنها را برطرف کنیم. به قول قدیمی‌ها روزهای سخت عمرشان کم است امیدوارم که همینطور باشد و ما هم از زیر فشار خارج شویم و به نتایج خوبی برسیم.

وی در مورد اینکه گفته می شود اگر بازنده شوید شما را برکنار می کنند گفت: من چیزی در این مورد نشنیدم و کسی هم چیزی به من اعلام نکرده است. در آخرین جلسه هیأت‌مدیره به من گفتند که با قاطعیت به کارت ادامه بده. نمی‌دانم این شایعات از کجا می‌آید. نمی‌دانم چرا وقتی یکی سر کار می‌آید تلاش می‌کنیم زود برکنارش کنیم و اگر کمی دیر شد مدام برای این کار اصرار می‌ورزیم اما اولتیماتومی به من داده نشده و من برای موفقیت تیم تمام تلاشم را خواهم کرد و یک قدم هم عقب نمی‌گذارم.

سرمربی پرسپولیس در مورد شایعه کناره‌گیری مسعود مومنی از پرسپولیس گفت: این مربی بدنساز دعوتنامه‌ای از القادسیه برایش آمده بود که با من مشورت کرد و من گفتم هر کاری که فکر می‌کنی به نفعت هست انجام بده و او با صراحت گفت بدون شما کار نمی‌کنم و در پرسپولیس می‌مانم تا به این تیم کمک کنم. باید از او تشکر ویژه‌ای کنم چون با صراحت به من گفت که می‌خواهد به پرسپولیس کمک کند. خوشحالم کسی که با عشق و علاقه به پرسپولیس می‌آید و کنار من است اینگونه می‌خواهد به کارش ادامه دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت حمایت از سرمربی خوب است اما معمولا وقتی می‌گویند از تو حمایت می‌کنیم خودشان سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند گفت: امیدوارم که این یک بار اینگونه نباشد و ما روی حرف‌هایمان بایستیم و به هم اعتقاد داشته باشیم بد نیست به روزهای گذشته برگردم. روزهای اولی که یحیی گل‌محمدی با ذوب‌آهن خوب نتیجه نگرفت اما سعید آذری پای او ایستاد و از این سرمربی حمایت کرد تا مشکلاتش حل شود. باید از این مدیرعامل تشکر ویژه کنم. من اعتقاد دارم و به چشم خودم می‌بینم که اعضای هیأت‌مدیره تلاش می‌کنند تا مشکلات تیم را حل کنند تا ما با سرعت بیشتری رو به جلو برویم امیدوارم به همین شکل پیش برویم و اعتماد کنیم و به من فرصت بدهند تا مشکلات را حل کنیم.

درخشان در مورد مصدومان و محرومان تیمش گفت: صادقیان مصدوم است محمد نوری و مهدی طارمی هم 3 اخطاره هستند.

درخشان در مورد اینکه جذب دفاع چپ برای پرسپولیس طلسم شده و هر بازیکن خارجی که با او مذاکره می‌شود را نمی توانند جذب کنند یادآور شد: برای ضرغام اسماعیل هنوز در حال مذاکره هستیم اما او پیشنهاد 500 هزار دلاری داده که باشگاه قادر به پرداخت آن نیست چون آنقدر پول ندارد اما دو دفاع چپ که یکی ازبکستانی و یکی ژاپنی است مدنظر ما هستند و در حال مذاکره هستیم تا با یکی از آنها به توافق برسیم و در آسیا از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان درباره جذب گابریل و اینکه ITC این بازیکن صادر شده خاطرنشان کرد: گابریل مشکلی برای بازی فردا ندارد و حتی شانس بازی کردن هم دارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931116000709#sthash.ltma1wcM.dpuf

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

مهرداد بذرپاش بعد از ظهر امروز در نشست اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) که در مسجد المهدی شهرک مینودر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وقایع عبرت‌انگیز تاریخ و وقایع صدر اسلام بسیاری از اصحاب پیامبر اکرم(ص) که به حمایت از ایشان پرداختند امروز مورد عزت مردم و مسلمانان هستند و بسیاری نیز در جهت مخالف قرار داشتند که اکنون نیز جایگاهی در اسلام ندارند.

وی ادامه داد: این سنت خداست که هرکس به نصرت و یاری ولی زمان بپردازد، عزتمند و ماندگار می‌شود و هرکس غفلت کند، شقاوت در انتظار اوست و در نظام ما، هر رفتار سیاسی با معیارها و شاخص‌های قرآنی و روایی سنجیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر به غیر از امام زمان(عج) به کس دیگری دل ببندیم و چیز دیگری در ذهن بپرورانیم دچار شرک خفی شده‌ایم؛ در حقیقت می‌توان گفت حرف و عمل‌ها با یکدیگر مطابقت ندارد؛ سعادت اسلام و امت مسلمان از طریق عقل، احادیث و روایات پیش می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان چند مصداق از کشورهایی که به دامن استکبار پناه برده و عزت خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: آرژانتین کشور قدرتمندی در آمریکای لاتین بود، اما از زمانی که خود را به آمریکا سپرد مشکلاتش آغاز و اقتصادش فلج شد و اکنون در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد.

بذرپاش تشریح کرد: برخی می‌گویند بی‌اعتمادی مربوط به گذشته است، اما ما از زمان جنگ و حتی پیش از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریم شدیم.

این مسئول با اشاره به نسل سوم تحریم‌ها که با جریان انرژی هسته‌ای رخ داد، متذکر شد: با توجه به اینکه ایران اسلامی 36 سال در تحریم بوده‌ با این وجود در حال حاضر نیز تحت این فشار‌ها قرار دارد و علت آن را می‌توان افشای اطلاعات از سوی سران و عوامل فتنه از داخل کشور عنوان کرد.

وی با مرور مذاکرات هسته‌ای از سال 82 توضیح داد: از سال 82 مذاکرات را آغاز کردیم تا به نشست سعد‌آباد رسیدیم، در آن زمان رئیس جمهور دولت یازدهم مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران بود و پیشنهاد ناجوانمردانه تعلیق را دادند که دولت وقت نیز پذیرفت و تمام تأسیسات هسته‌ای پلمب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: مدت زمان پلمب 6 ماهه بوده، اما تا یک سال و هشت ماه به طول انجامید و علاوه بر پلمب تأسیسات هسته‌ای با نصب دوربین‌های آنلاین و بازرسی‌های متعدد با بی‌احترامی در آن ایام با ایران برخورد کردند و همین امر موجب بی‌اعتمادی به آمریکا شد.

بذرپاش بیان داشت: در سال 84 با دستور مقام معظم رهبری تمام تأسیسات هسته‌ای فک پلمب شد و در ادامه به جای مذاکره توان هسته‌ای را افزایش دادیم و تا 20 درصد رساندیم.

وی ادامه داد: در نهایت طرف مقابل مذاکرات با دستپاچگی به میز مذاکره برگشت و تا سال 87 پیشرفت خوبی حاصل و پیشنهاد انجماد دو طرف مطرح شد تا اینکه به انتخابات 88 رسیدیم و فتنه اتفاق افتاد.

این مسئول در پایان عنوان داشت: دیپلماسی در دست رهبری و اقتدار در صحبت‌های مقتدرانه مادر و همسر شهیدان احمدی روشن و علی محمدی بعد از شهادت عزیزانشان است.

گفتنی است؛ در این نشست حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس، عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، حسین صلح‌جو عضو شورای شهر قزوین، حسین غیاثوند عضو شورای شهر قزوین و مسئول سازمان بسیج رسانه  حضور داشتند.

-

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

معاون وزیر خارجه از کشورهای منطقه خواست مسیر تقویت تروریست‌ها در برخی کشورهای منطقه را مسدود کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن اقدامات داعش در کشتار اتباع ژاپن و اردن گفت، کشورهای منطقه باید راه تقویت و پشتیبانی گروه‌های تروریستی را مسدود کنند.امیرعبداللهیان آنچه در فرانسه و اردن به نام گروهک تروریستی داعش رخ داد، نتیجه سیاست غلط استفاده ابزاری از تروریسم در عراق، سوریه و منطقه دانست و با بیان اینکه تروریسم به هیچ طرفی وفادار نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید این اقدامات غیر انسانی در حال افزایش را زنگ خطری جدی برای امنیت و ثابت منطقه بدانند و مسیر تقویت تروریست‌ها در برخی کشورهای منطقه را مسدود کنند.معاون وزیر خارجه افزود: باید باور کرد که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته است، نمی‌توان عراق، سوریه و لبنان را ناامن کرد ولی انتظار امنیت بر منطقه داشت.امیرعبداللهیان تصریح کرد: تهران در مبارزه با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی تکفیری جدی است. -

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393
نظرات

معاون وزیر خارجه از کشورهای منطقه خواست مسیر تقویت تروریست‌ها در برخی کشورهای منطقه را مسدود کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن اقدامات داعش در کشتار اتباع ژاپن و اردن گفت، کشورهای منطقه باید راه تقویت و پشتیبانی گروه‌های تروریستی را مسدود کنند.امیرعبداللهیان آنچه در فرانسه و اردن به نام گروهک تروریستی داعش رخ داد، نتیجه سیاست غلط استفاده ابزاری از تروریسم در عراق، سوریه و منطقه دانست و با بیان اینکه تروریسم به هیچ طرفی وفادار نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید این اقدامات غیر انسانی در حال افزایش را زنگ خطری جدی برای امنیت و ثابت منطقه بدانند و مسیر تقویت تروریست‌ها در برخی کشورهای منطقه را مسدود کنند.معاون وزیر خارجه افزود: باید باور کرد که امنیت مقوله‌ای به هم پیوسته است، نمی‌توان عراق، سوریه و لبنان را ناامن کرد ولی انتظار امنیت بر منطقه داشت.امیرعبداللهیان تصریح کرد: تهران در مبارزه با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی تکفیری جدی است. -

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

    

گزارش کامل فارس از مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی
پیگیر پرونده رحیمی از سال ۸۳ بودیم/ نگران پرونده مهدی هاشمی هستیم/ مداخلات جدی در پرونده استات اویل صورت می‌گیرد

مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی در فرهنگسرای اندیشه تهران به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

           
           
                خبرگزاری فارس: پیگیر پرونده رحیمی از سال ۸۳ بودیم/ نگران پرونده مهدی هاشمی هستیم/ مداخلات جدی در پرونده استات اویل صورت می‌گیرد  ----- 
       
       
           
                                                                     
    •                    
       
                     
    •                                                
 
               
       
       

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی صبح امروز سه‌شنبه در فرهنگسرای اندیشه تهران به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از احمد توکلی، الیاس نادران و علیرضا زاکانی نمایندگان  تهران در مجلس شورای اسلامی از خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر، سایت‌های مشرق، الف، جهان نیوز، فردا و نشریه پنجره به دلیل پیگیری مسئله فساد به خصوص پرونده محمدرضا رحیمی که مورد شکایت از سوی وی قرار گرفته بودند با اهدای لوحی تقدیر شد.

*موسوی: قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی است

در ابتدای این مراسم سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره صدور حکم رحیمی اظهار داشت: ما این موضوع را امروز از زبان نمایندگان شجاع، خدوم و بصیری که طی این سال ها فارغ از نگاه سیاسی و جناحی فرایند را به سمتی پیش بردند که دستگاه قضایی توانست در برابر یک مفسده اقتصادی که می توانست آفت نظام باشد، ایستاد و آن را به فرجام رساند، می‌شنویم.

موسوی با بیان اینکه این مراسم به صورت نمادین برگزار می شود پرچمدار اصلی مبارزه با فساد اقتصادی را رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: ایشان بعد از دوران دفاع مقدس که چرب و شیرین دنیا به تدریج در زبان عده ای مزه کرد و باعث شد با اتخاذ برخی سیاست ها به سمت پیوند قدرت و ثروت به اشرافی گری بروند از همان زمان هشدار دادند و مسائلی را مطرح کردند که شاید از چشم خیلی ها پنهان بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشخص شده هشدارهای رهبر معظم انقلاب بجا و دقیق بوده است، خاطرنشان کرد: فساد و به ویژه فساد اقتصادی به صورت موریانه در هر سیستم اقتصادی عمل می کند و اگر در این زمینه حساسیت نباشد منجر به انحطاط خواهد شد همانطور که بزرگترین تمدن های بشری به دلیل فساد افول کرده اند.

وی با اشاره به جامعه آرمانی که پیامبر (ص) بنا نهاد، ادامه داد: آنچه مانند موریانه در آن رسوخ کرد، فساد اقتصادی بود و زمانی که امام علی (ع) حاکمیت را پذیرفت دیدیم که اصحاب نزدیک پیامبر چه برخوردی با ایشان داشتند و به خاطر چرب و شیرین دنیا با حضرت علی (ع) درافتادند، از این رو ایشان شهید راه عدالت و مبارزه با فساد است.

موسوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما به نام خدا بود اما نباید فکر کنیم از آفت فساد دور هستیم چرا که ما هم مانند همه نظام ها و تمدن ها در معرض آفت قرار داریم و باید به صورت مداوم هشدار دهیم.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تاکید بر اینکه نباید به مفسدان اجازه رسوخ داد، یادآور شد: اگر در بدنه حاکمیت چشم ناظری وجود نداشته باشد که در خصوص مفاسد هشدار دهد، ما با مشکل مواجه خواهیم شد. به ویژ اینکه فساد مسری است و افراد را در جاهای مختلف آلوده می کند.

وی فساد را به فتنه و درآمیختن حق و باطل تشبیه کرد و یادآور شد: برای مقابله با این فتنه باید از همه ابزارها از جمله رسانه استفاده کرد اما متاسفانه دیدیم که برخی رسانه ها و جریان های سیاسی از فساد حمایت کردند.

موسوی با بیان اینکه ما خداوند را به خاطر القای معنوی و روحیه انقلابی که حضرت امام در دل مردم کاشت و بارور کرد، شاکر هستیم، گفت: هنوز کسانی هستند که در برابر فساد ایستادگی کنند و موضع بگیرند حتی اگر در مقام اقلیت باشند و این افراد منافع حزبی و جناحی را در نظر نمی گیرند و برای مبارزه با فساد ورود می کنند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه ما چنین روحیه‌ای را در برخی نمایندگان و رسانه‌ها دیده‌ایم، یادآور شد: عده ای از نمایندگان شجاع ما از مقطعی که مقام معظم رهبری ضرورت مقابله با فساد را مطرح کردند، به عنوان یک جریان ادامه‌دار آن را تداوم بخشیدند و ما امروز ثمره این از خودگذشتگی و ایثار را دیده‌ایم لذا قاطعیت دستگاه قضایی مرهون پایمردی این عزیزان است.

وی بر همین اساس رسالت انجمن روزنامه نگاران مسلمان را تبیین مسئله مبارزه با فساد از زبان کسانی که در خط مقدم این مبارزه بوده و هزینه داده اند، دانست و گفت: ما دیدیم که آقایان توکلی، نادران و زاکانی چه هزینه هایی در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی دادند و چه تهمت‌هایی به آنها زده شد و چه فشاری را از جانب این قدرت های فاسد تحمل کردند اما کسانی که باید در آن مقطع پای کار می آمدند نیامده و از مفاسد حمایت کردند.

موسوی تاکید کرد: ما با پایمردی به جایی رسیدیم که جامعه متوجه شد پالایش در مقوله فساد مرهون جریان معتقد به انقلاب اسلامی و نظام است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدامات فعالان رسانه ای در مبارزه با مفاسد اقتصادی به اقدامات مقدسی مدیر عامل سابق خبرگزاری مهر پرداخت و گفت: او توسط جریانات مفسد تا مرز بازداشت هم پیش رفت؛ سایت‌های فردا، الف، جهان، مشرق، خبرگزاری فارس و نشریه پنجره در این زمینه و در مبارزه با فساد اقتصادی فعال بودند.

وی یادآور شد: آقای داوری از فعالان رسانه ای 11 بار به دلیل پیگیری قضایی عناصر مفسد دائم در دادگاه بود و همین پایمردی ها باعث شد که مبارزه با مفاسد به سرانجامی برسد و نظام و مردم سر خود را بلند کنند.

موسوی تصریح کرد: ما امروز جمع شده ایم تا از این عناصر تقدیر کنیم چرا که مردم باید بدانند چه کسانی در مقابل فساد ایستادند چرا که مفسدان به دنبال تغییر حق و باطل هستند و فتنه گاهی سیاسی و گاهی اقتصادی خواهد بود.

دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد: این وظیفه رسانه هاست که اجازه ندهیم برخی احساس کنند که ملت حافظه تاریخی ندارد و از این رو مدام باید تاکید کنیم که کدام طیف مقابل فساد ایستادگی کرد تا مفسدان نتوانند صورت مسئله را عوض کنند. به ویژه اینکه نظام اسلامی مرتب در معرض این مفاسد است.

وی با بیان اینکه ما احتمالا پرونده های سنگینی در پیش داشته باشیم خاطرنشان کرد: آنچه در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی مقاومت می کند لایه صلب انقلاب است که در نمایندگان و رسانه های انقلابی تجلی یافته است.

* توکلی:امیدواریم به پرونده‌های امثال مهدی هاشمی، مرتضوی، کرسنت و استات‌اویل هم با دقت و عدالت رسیدگی شود

در ادامه احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی و رسانه‌ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه و به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برگزار شد،اظهار کرد: من از سال 1364 روزنامه‌نگاری را شروع و هنوز خودم را روزنامه‌نگار می‌دانم و به این شغل افتخار می‌کنم و تا به امروز نیز مسئولیت‌های بنده باعث نشده این شخصیت را از دست بدهم.

وی که در این همایش در مورد مفاسد اقتصادی سخن می‌گفت، اظهار داشت: وقتی فردی در مقام سیاسی فساد می‌کند و از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند، به ملت ایران خیانت کرده است.

توکلی با بیان اینکه روزنامه‌نگاران و سیاستمداران وظیفه پائیدن سیستم را دارند، گفت: این بهترین رویه ممکن برای روزنامه‌نگاران و سیاستمداران است و اگر استقامت در این راه وجود داشته باشد سبب تأثیرگذاری بسیاری خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از برخورد قاطع قوه قضائیه با محمدرضا رحیمی (معاون اول دولت دهم) تشکر و قدردانی کرد و این سیر تاریخی را یک تحول در مسیر قضایی کشور دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که قوه قضائیه با پرونده‌های بزرگ دیگری همچون مهدی هاشمی، سعید مرتضوی،کرسنت و استات اویل نیز با عدالت و دقت رسیدگی کند، تأکید بر عدالت و دقت به این دلیل است که هیچ‌کس نمی‌خواهد و دوست ندارد که کسی بی‌گناه به زندان بیفتد.

توکلی در مورد پرونده رحیمی نیز گفت: ما در مورد این پرونده هم متأسف و هم خوشحالیم؛ متأسف به این خاطر که در جمهوری اسلامی ایران کار به جایی رسیده که معاون اول رئیس‌جمهور تعقیب می‌شود و خوشحال از اینکه با پرونده فساد وی قاطعانه برخورد شد.

توکلی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نمایندگان مصونیت دارند اما رسانه‌ها چطور باید بدون ترس از برخوردها با مفاسد برخورد کنند، اظهار داشت: مجلس وظیفه خود را به خوبی انجام نداده اما این مانع وظیفه ما نیست، من خود پرونده بسیاری دارم و  می‌خواهم دفاعیات خود را منتشر کنم؛ در عین حال ما در این مسیر زخمی هم خواهیم داشت و بنده خودم به جز پرونده،‌به عنوان روزنامه‌نگار تحت تعقیب هستم لذا معتقدم باید کاری کنیم که دست رسانه‌ها بازتر شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص فروش باغات تهران و برنامه مجلس برای برخورد در این زمینه خاطرنشان کرد: بنده و آقای نادران اقداماتی را در این زمینه داشتیم اما کار به شکل جدی به نتیجه نرسیده است. به هر حال تبدیل زمین‌ها و تخریب محیط زیست را به صورت جدی در مجلس پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه مجلس برای برخورد با نهادهای غیردولتی از جمله ستاد اجرای فرمان امام، گفت: ما سه جلسه با این نهادی که نام بردید داشتیم و مسئولش را بازخواست کردیم برای ما هیچ تفاوتی ندارد که کدام نهاد باشد و فرقی نمی‌کند که این فرد اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب و به هر حال از آنها تعهد گرفتیم که این کارها را نکنند.

توکلی در ادامه این نشست در خصوص رانت 650 میلیون یورویی و جزئیات جدید از این مسئله اظهار داشت: در این موضوع و تخصیص امتیاز واردات به مبلغ 650 میلیون یورو به یک تاجر خاص که بنده با آن مخالفت کردم و بعد از مدتی تلاش خصوصی گزارش آن را به مردم داده‌ام هنوز باعث عبرت کافی نشده است و همین رانت وارداتی دارد به واردکنندگان دولتی داده می‌شود که ما مخالف آن هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: این رانت چه به یک تاجر خصوصی و چه به مسئول دولتی داده شود ما مخالف آن هستیم و این تبعیض ممنوع است ولی در عین حال ما نمی‌خواهیم آبروی کسی را ببریم یا جنجال درست کنیم اما با این حرف‌ها و جنجال‌ها هم از میدان به در نمی‌رویم.

وی درباره تخفیف پرونده مهدی هاشمی که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد پاسخ داد: ما درباره پرونده مهدی هاشمی از زحمات قوه قضائیه مطلع هستیم اما در عین حال نگران هم هستیم.

توکلی با بیان اینکه بنده از گفتن برخی اقدامات انجام شده در این زمینه معذور هستم اما به زودی از برخی اقدامات مطلع خواهید شد، تأکید کرد:‌ ما نمی‌خواهیم کسی را منکوب کنیم و خدا نیامرزد کسی را که بخواهد چنین کاری انجام دهد؛ هدف ما برخورد با کسانی است که بین قدرت و ثروت پل زده‌ و منشأ فساد شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما سختی‌ها را در این مسیر تحمل می‌کنیم و موفق می‌شویم تا به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

وی در ادامه این نشست در خصوص پرونده بابک زنجانی و اقدامات مجلس برای رسیدگی قضائی به این پرونده تصریح کرد: ما زمانی که فهمیدیم این اتفاق افتاده است نامه‌ای را به رؤسای سه قوه نوشتیم و عده‌ای از نمایندگان نیز آن را امضاء‌ کرده‌اند که او تحت تعقیب قرار بگیرد چرا که تا آن زمان آزاد بود.

توکلی یادآور شد: بنده نزد آقای لاریجانی رفتم و گفتم چرا او را بازداشت نکرده‌اید که آقای لاریجانی گفت: شاید این کار مخل استیفای حقوق دولت شود اما بنده پاسخ دادم که این نگرانی جایی ندارد. لذا فردای آن روز بابک زنجانی بازداشت شد.

توکلی رسیدگی به پرونده‌های مالی را امری دشوار دانست و تأکید کرد: اگر در چنین پرونده‌هایی هماهنگی نباشد کار دشوارتر می‌شود اما بنده دولت وقت را مقصر می‌دانم.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه ادامه داد: ما اسنادی از بابک زنجانی داشتیم که نشان می‌داد او با شناسنامه جعلی حساب باز می‌کند و بانک مرکزی نیز در پاسخ استعلام بانک‌ها اعلام می‌کرد که این فرد جاعل شناسنامه است اما با این وجود برای او حساب باز می‌شد؛ باید پرسید آیا همین که بابک زنجانی با آقای هاشمی رفسنجانی عکس گرفته کافی است؟ به هر حال امیدواریم در این دولت به این پرونده رسیدگی شود.

*نادران: بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید منجر به سیاه نمایی شود/ بانی مبارزه با فساد مقام معظم رهبری است

در ادامه الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت:  اگر قرار است در مورد مبارزه با فساد تشکلی صورت بگیرد، ابتدا باید از مقام معظم رهبری این تشکر را صورت داد، چرا که ایشان بانی مبارزه با فساد بوده‌اند.

وی افزود: لابد همه دوستان به خاطر دارند در مورد فساد پرونده شهرام جزایری اولین کسی که چک اهدایی شهرام جزایری را رد کردند و خواستار پیگیری و کشف آن فساد شدند مقام معظم رهبری بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد شهرام جزایری به شکل سازمان‌یافته در جاهای مختلف ریشه دوانده بود، اما به حمد الهی پیگیری‌ها به طور نسبی به نتیجه رسید.

نادران تأکید کرد: علی‌رغم پیوند سیاسی صاحبان ثروت و قدرت، تاکنون صاحبان قدرت سیاسی مشمول محاکمات علنی و قضایی در این سطح نشده بودند که با به نتیجه رسیدن پرونده رحیمی، اولین بار این اتفاق صورت گرفت.

وی از قاضی پرونده محمدرضا رحیمی «قاضی خراسانی» تشکر و تصریح کرد: باید مدال شجاعت به آقای خراسانی تقدیم شود، چرا که وی علی‌رغم فشارهای متعدد بالاخره حکم را صادر کرد، هر چند به دلیل سازمان یافته بودن این جرم حکم آقای رحیمی را بیش از این می‌دانستیم، اما بالاخره حکم آن چیزی است که صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ایم بررسی پرونده‌ها همچنان باقی است و جرایم و اتهامات هنوز مفتوح است، امیدواریم آنها هم بررسی و نتیجه برای مردم آشکار شود.

به اعتقاد نادران، مبارزه با فساد به دلایل متعددی اهمیت دارد که مبارزه با ناامن کردن محیط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تخریب کردن اساس نظام و مسئولان پاکدست، از مهمترین این دلایل هستند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: ما امروز مدعی هستیم که حکومتی دینی و شرعی ارائه داده‌ایم، بنابراین باید دقت بیشتری به این امر نسبت به سایر حکومت‌ها صورت گیرد و صاحبان قدرت در چنین حکومتی نیز باید از هر انحرافی جلوگیری کنند.

به گفته نادران، در بحث مبارزه با فساد نباید سیاه‌نمایی صورت گیرد و باید در حد خود مسئله، به مسئله پرداخته شود، چرا که برخی‌ها به دنبال القا کردن این مسئله هستند که همه فاسدند و این خط کمک به دشمنان نظام است.

وی تأکید کرد: درباره فساد هیچ برخورد جناحی وجود ندارد، چرا که مفسدان به دنبال پشتیبانی سیاسی برای خود هستند و همچون شهرام جزایری به همه باج می‌دهند، بنابراین برخورد جناحی با مسئله اشتباه است زیرا این یک عزم ملی است و همه آنهایی که دل در گرو نظام دارند باید در مقوله مبارزه با فساد، حساس باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در کشور مسائل مختلف و اتهامات مختلفی به افراد زده می‌شود که یکی از آنها بحث نقل و انتقالات ارزی است، اما ما در مورد این مسائل مختلف ابتدا با مسئولان ذیربط صحبت و مسئله را تعقیب می‌کنیم، اما اگر از طریق مجاری موجود، کار دنبال نشود، مجبوریم مسئله را با افکارعمومی در میان بگذاریم و از آنان کمک بگیریم.

نادران پیگیری پرونده محمدرضا رحیمی را از سال 83 عنوان و تصریح کرد: ما از سال 83 با ریاست وی در دیوان محاسبات مخالف بودیم و ادله هم داشتیم، اما آن موقع لازم نبود که این موارد گفته شود، اما جریاناتی بودند که مسئله را تعقیب کردند و آقای رحیمی ریاست دیوان محاسبات را برعهده گرفت و درنهایت مشخص شد حق با دوستان ما بود.

وی اضافه کرد: ما در سال 88 پرونده آقای رحیمی را به این دلیل رسانه‌ای کردیم که وی منصب مهمی را در جمهوری اسلامی برعهده گرفته بود و آن معاون اولی رئیس‌جمهور بود، بنابراین اگر رئیس‌جمهور وقت به هر دلیل کنار می‌رفت، طبق قانون آقای رحیمی می‌توانست رئیس‌جمهوری را برعهده بگیرد،‌بنابراین ما نمی‌توانستیم در برابر فردی که مشکلات فساد مالی دارد سکوت کنیم.

خبرگزاری فارس: پیگیر پرونده رحیمی از سال ۸۳ بودیم/ نگران پرونده مهدی هاشمی هستیم/ مداخلات جدی در پرونده استات اویل صورت می‌گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس به پیگیری‌های آیت‌الله آملی لاریجانی در بحث پرونده محمدرضا رحیمی اشاره و تأکید کرد: آقای آملی لاریجانی شخصاً پیگیر این پرونده بودند و بنده در جلسات متعددی که از سال 88 به بعد با وی داشتم متوجه شدم که چه فشارهایی به دستگاه قضا و شخص ریاست قوه وارد می‌شود.

نادران از دستگاه قضایی کشور خواست که در بررسی پرونده‌ها عادلانه و قاطعانه برخورد کند، چرا که این دو عنصر اثربخشی دستگاه قضا را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود به پیگیری‌های مجلس هشتم در مورد مسئله فساد اشاره کرد و گفت: در مجلس هشتم علی‌رغم همه فشارها، 216 نماینده به قوه قضائیه درخواست کرده‌اند که به دو مصداق دانه‌درشت متهمین فساد رسیدگی کنند، بنابراین مجلس تاکنون در بحث مبارزه با فساد سربلند بیرون آمده و به وظیفه خود عمل کرده است.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد: انشاءالله همه ما به وظایف قانونی خود عمل کنیم و به جای تحمیل هزینه به مسئولان از سوی مفسدان، کار به جایی برسد که مفسدان برای فساد آنقدر متحمل هزینه‌های بالا باشند که هیچ‌کس فکر فساد در کشور را نکند.

نادران با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان مجلس هفتم به ریاست رحیمی در دیوان محاسبات اظهار داشت: وقتی که مجلس هفتم به ریاست این فرد برای دیوان محاسبات رأی داد از همان سال 85 تذکرات ما شروع شد و در کمیسیون بودجه و در 13 جلسه به بررسی تخلفات ایشان پرداختیم و دفاعیات این فرد استماع شد که قابل پذیرش نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بنده اینجا از مظلومیت مهندس آسوده( از مسئولان وقت بیمه ایران) که شبانه عزل شد دفاع می‌کنم افزود: با گزارشی که آقای رحیمی از دیوان محاسبات داده بود این اقدام صورت گرفت اما معلوم شد آن ادعاها علیه مدیرعامل وجاهت نداشته است.

وی ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد با اطلاع این انتصاب‌ها را انجام داد و در نهایت او را معاون اول کرد و در واقع رئیس‌جمهور وقت با علم به این مسائل او را منصوب کرد اما اینکه بعداً در قوه مجریه اقداماتش چه می‌شود از مسائلی است که قوه قضائیه باید پیگیری کند.

نادران در ادامه با بیان اینکه فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها در مجلس با قوه قضائیه متفاوت است یادآور شد: تلاش‌های مجلس، رسیدگی قانونی و پیگیری اجتماعی است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی، گفت: گزارش دیوان محاسبات در این زمینه درست است اما جواب قانع‌کننده‌ای در این زمینه نشنیده‌ایم.

وی تصریح کرد: تقاضای ما از قوه قضائیه این است که در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع کند چرا که در این پرونده‌ها صاحبان قدرت و دانه درشت‌های سیاسی هستند و اینها به سایر پرونده‌ها از جهت عبرت شدن ترجیح دارند.

نادران در همین زمینه به برخی آسیب‌ها در رسیدگی دیرهنگام به پرونده مفاسد اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی که در پرونده استات‌اویل در نروژ حکم قضایی گرفتند و همه مسیرها طی شد بعد از 12 سال تازه رسیدگی به این پرونده در ایران آغاز شد در حالیکه وقتی شاهد اصلی زنده نباشد طبیعی است که کار سخت پیش می‌رود اما اگر همان زمان دستگاه قضایی کارش را درست انجام می‌داد کار به اینجا نمی‌رسید لذا امیدواریم قاضی بتواند در این زمینه علم کافی پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال گفت: قوه قضائیه هم محدودیت‌های خود را دارد اما باید در این پرونده‌ها با سرعت و دقت بیشتری کار پیگیری شود.

نادران در مورد پرونده کرسنت نیز گفت: کرسنت دو بخش دارد یک بخش آن دعوایی است که ما با حمیدجعفر( فرد اماراتی) داریم و آن دعوا این است که چون فساد در این قرارداد بوده این قرارداد باطل است بنابراین دولت اجازه صادرات گاز به امارات را ندارد.

وی ادامه داد: به دولت اعلام کردیم اگر قادر نباشد مسئله را حل کند حتماً در مجلس صادرات گاز ترش را ممنوع می‌کنیم و این هم جزو و مشمول همین مأموریت می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بخش دوم پرونده کرسنت را فسادهای صورت گرفته در داخل برای دادن امتیاز دانست و گفت: متأسفانه سلسله مراتبی باعث شد داوری کشور از داخل به بیرون ببرند که این بخش همین تخلفات است که بعداً کشور را دچار چالش کرد.

نادران به سؤال خود از زنگنه وزیر نفت اشاره و تأکید کرد: سؤال من از وزیر نفت همچنان باقی است و پیگیری می‌کنیم که به صحن علنی مجلس کشیده شود که انشالله هم از طریق صحن و هم از طریق رسانه‌ها کار اطلاع‌رسانی آن را انجام می‌دهیم.

* زاکانی: رشوه‌بگیران پرونده‌ کرسنت مدال واردات بنزین می‌گیرند/ مداخلات جدی در پیگیری پرونده استات‌اویل صورت می‌گیرد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از فعالان سیاسی، رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد با تأکید بر اینکه نباید با فساد برخورد سیاسی صورت بگیرد، اظهار داشت: در مورد اخیر که دادگاه نظر داد و ما باید از قوه قضائیه تشکر کنیم مورد سوءاستفاده برخی رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب قرار گرفت که باید هوشیار باشند چرا که این امر برای آنها آورده‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: با توجه به گردش اطلاعات در جامعه و ذهن خلاق مردم و افکار عمومی، آنها می‌دانند که چه کسانی با فساد اقتصادی مبارزه کرده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات مجلس هفتم و مسئولیت گرفتن رحیمی به عنوان رئیس دیوان محاسبات یادآور شد: وقتی که در مجلس هفتم نام ایشان برای دیوان محاسبات مطرح شد بنده و آقای نادران با این امر مخالف بودیم  اما این صلاحیت نداشتن کار را به جایی رساند که این مسئله‌ها را می‌بینیم اما با این حال جناح چپ به او رأی داد و این فرد نیز به سراغ یکی از سران فتنه (کروبی) رفت و حمایت او را برانگیخت و بدین ترتیب نمایندگان را ترغیب کرد که به او رأی بدهند.

زاکانی با بیان اینکه فساد جناح‌پذیر نیست، افزود: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم این است که این برخوردها امیدآفرین بوده اما مفاسد بدسرشت دیگری هم هستند که اسناد آن در دست ماست و پرونده آنها با فسادهایی که آقای رحیمی انجام داده قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه نباید در برخورد با کسانی که پرونده فسادشان قطورتر است، منفعل شود و اتفاقات امروز کشور حکایت می‌کند کسانی که در اواخر دهه 70 و در دهه 80 منشأ فساد بوده‌اند در حال حاضر دارند برمی‌گردند و اسنادش نیز در دست ماست.

زاکانی خاطرنشان کرد: کسانی که در پرونده کرسنت 850 هزار دلار رشوه گرفته بودند به عنوان وارد کننده بنزین مدال می‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئول الحاقیه 6 کرسنت که لکه سیاهی بود و با اعتراضات ما هم مواجه شد در حال حاضر مسئولیت می‌گیرد و وقتی امروز تصمیمی می‌گیرد 5 سال آینده صدایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه کسانی که کارشان لکه ننگ نظام بود امروز مسئولیت دستشان است تصریح کرد: بنابراین این مسیر تمام شده نیست و شروع یک راه است اما نباید نا امید بود و معتقدیم باید هزینه داد و در آینده نیز به پیچیدگی‌های فساد افزوده می‌شود.

زاکانی در عین حال گفت: نباید در فساد مسیری را رفت که مردم ناامید شده و دشمن فاسد بخواهد برای مخدوش کردن چهره پاک نظام اسلامی از آن بهره بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد که مورد سؤال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، اظهار داشت: ما دو تحقیق و تفحص از دانشگاه داشتیم که تحقیق و تفحص اول مربوط به سال 84 بود و تا سال 85 هم ادامه داشت و همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را که بیش از 1500 مرکز بود و در 9 تیپ دسته‌بندی می‌شد در بر می‌گرفت و یک تیپ آن هم دانشگاه آزاد بود که در 13 جلد گزارش‌‌های آن آماده شد اما اجازه ندادند که این گزارش از کمیسیون عبور کند و اصلاً مطرح نشد.

وی یادآور شد که برادر خانم آقای جاسبی رئیس این کمیسیون در آن زمان بوده است.

زاکانی با بیان اینکه تحقیق و تفحص دوم در مجلس نهم کلید خورد و انجام شد و نتیجه آن در کمیسیون به تصویب رسید، ادامه داد: این پرونده مسیر خود را طی کرد و به نتیجه رسید از باب اینکه کمسیون همکاری کرد و خروجی آن تصویب شد اما در مورد اول نامه کمیسیون این بود که در صورت قرائت به دستگاه قضایی ارجاع نشود اما نتایج آن گزارش مشخص است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه این موارد تنها بخشی از تخلفات است که مانع از بررسی پرونده می‌شوند و همکاری‌های لازم صورت نمی‌گیرد افزود: الحمدالله گزارش تحقیق و تفحص دوم تصویب شد و مسیر خود را دستگاه قضایی دنبال می‌کند.

وی در ادامه در خصوص مدرک محمدرضا رحیمی اظهار داشت: این مورد از سابق مورد اعتراض ما بود؛ در جلسه‌ای که بنده با آقایان توکلی و نادران در مرکز پژوهش‌ها با آقای کردان داشتیم ایشان توضیحاتی درباره مدرک خود داد و در اثنای صحبت‌هایش مطرح کرد پرونده آکسفوردی که گرفته است دو نسخه بوده که یکی را نیز آقای رحیمی گرفته است از این رو این بخش تحت عنوان مدارک دوقلو در مجلس دنبال و موجب خنده شد.

زاکانی یادآور شد: آن مدرک کاملاً بی‌پایه و اساس بود اما بنده شنیدم آقای رحیمی در دوره‌ای که مسئولیت داشته بحث مدرک خود را از طرق خاصی دنبال کرده که البته اطلاعات بنده درباره آن دیگر کافی نیست و وارد این بحث نمی‌شوم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره تأخیر در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی یادآور شد: در پرونده استات‌اویل که سال 87 اسناد آن را از پلیس انگلیس دریافت کرده‌اند یک سال و اندی در بازرسی کل کشور دست نخورده ماند و انبار شد و الآن نیز که به این پرونده رسیدگی می‌کنند مداخلات جدی در رسیدگی به آن صورت می‌گیرد.

وی بر همین اساس به مسئولیت سنگین رسانه‌ها و نمایندگان اشاره کرد و یادآور شد:دولت گفت نکته‌ای که آقای نادران درباره برداشت نادرست 4.1میلیارد دلار از صندوق توسعه مطرح کرد دروغ است و درخواست تعقیب برای نمایندگان را مطرح کرد در حالی که اسناد آن دست نمایندگان است و در تاریخ 26 اسفند 92 این پول برداشت شده اما گفتند اشتباه بوده و در این زمینه بسیار ناشیانه دستکاری کرده‌اند در حالیکه اگر با نمایندگان صادق باشند مجلس به آنها کمک خواهد کرد.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد پرونده کرسنت اظهار کرد: در این پرونده رد پای سه نفر مشخص است، عباس یزدان‌پناه یزدی، حمید جعفر اماراتی و مهدی هاشمی.

وی ادامه داد: وقتی پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم می‌بینیم که آقای یزدان‌پناه یزدی ارتباط نزدیکی به مهدی هاشمی دارد. چند وقت پیش با شخصی در امارات جلسه گذاشتیم و آن شخص به ما گفت که عباس یزدان‌پناه یزدی را به گونه ای سر به نیست کردند که هیچ دستی به آن نرسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمام اسناد و قراردادهای نفتی ما که مربوط به دوره وزارت آقای زنگنه و در دوره آقای خاتمی بود به انگلیس می‌رفت و در دفتر آقای مهدی هاشمی موجود بود.

زاکانی اضافه کرد: ارتباط عباس یزدان‌پناه یزدی و آقای مهدی هاشمی به عنوان یک همکلاسی کاملاً مشخص است و ادعایی که آقای حمیدجعفر در لاهه علیه ما کرد سبب بروز اتفاقاتی شد که یکی از این اتفاقات تصدی مجدد وزارت نفت توسط آقای زنگنه بود.

«ما به آقای زنگنه اصرار می‌کردیم که شما اگر وزیر نفت شوید محکوم می‌شوید چون در یک جای این پرونده متهم هستید اما ایشان گفت من دو هفته‌ای این مسئله را حل می‌کنم و دیدیم که در نهایت محکوم هم شد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع نپرداختن مسئله کرسنت توسط رسانه‌ها که گفته می‌شد به دستور شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است،‌ اشاره و خاطرنشان کرد: من در جلسه‌ای این موضوع را با آقای شمخانی در میان گذاشته‌ام و ایشان نیز گفت ما هیچ منعی برای رسانه‌ها در مورد پرداختن به مسئله کرسنت نگذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: آقای شمخانی گفت که تنها منعی که ما گذاشته‌ایم برای کسانی بوده که متوجه شدیم این افراد پول دریافت می‌کردند تا گزارش نادرست تنظیم کنند و این گزارشات نادرست مورد سوءاستفاده حمیدجعفر قرار می‌گرفت که این موضوع توسط وزارت اطلاعات حل شد و معلوم شد رسانه چه جناح‌هایی این اقدامات را صورت می‌دادند.

زاکانی موضوع پرونده کرسنت را یک موضوع مبنایی و اساسی دانست و اظهار تأسف کرد که دستگاه قضایی ما به اندازه اهمیت آن به موضوع وزن نداده و در اولویت قرار نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان رسانه‌های مختلف در این جلسه وعده داد که در آینده نزدیک با چندی از نمایندگان مجلس بنا داریم ابعاد مختلف دیگری از این پرونده را بازخوانی کنیم تا معلوم شود چه کسانی چه خیانت‌هایی مرتکب شده چه مدال‌هایی گرفته و چه مدال‌هایی دارند می‌گیرند.

وی بر روی واژه «دارند چه مدال‌هایی همچنان می‌گیرند» تأکید کرد و گفت: آقای نادران گفتند که بابک زنجانی‌های جدیدی در حال متولد شدن هستند من هم سربسته به شما می‌گویم که بابک زنجانی‌های جدید در راهند چرا که سندهای اصلی آنها الآن در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد بنابراین همه باید دقت کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1393
نظرات

میر سرتیپ احمدرضا پوردستان با اشاره به توانمندی یکان زرهی این نیرو در مقابله با تهدیدهای احتمالی اظهار داشت: خودروهای زرهی که امروز در نیروی زمینی از آن استفاده می‌کنیم از تانک‌های بهینه‌ شده‌ای هستند که به لحاظ قدرت و کارآیی با مدل‌های روز دنیا برابری می‌کند.

وی چالاکی، حجم بالای آتش و جا به جایی سریع را از ویژگی‌های بارز خودروهای زرهی نیروی زمینی ارتش عنوان و تصریح کرد: خودروهای زرهی این نیرو قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارند و می‌توانند در عرصه منازعات زمینی و جنگ ناهمگون خواسته‌های مورد نظر را تأمین کنند.

سرتیپ احمدرضا  پوردستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشک‌های ضد زره، تسلیحات مورد نیاز را از وزارت دفاع دریافت کرده ایم، افزود: نیروی زمینی در این حوزه از موشک‌های هدایت‌شونده استفاده می‌کند که برای نمونه می‌توان گفت تمامی موشک‌های ضدزره ما و خصوصاً موشک "دهلاویه" قابلیت‌های لازم جهت انهدام اهداف زمینی تا شعاع مورد نظر را دارند.

فرمانده نیروی زمینی عنوان کرد: در مجموع، امروز حوزه زرهی و ضد زرهی نیروهای مسلح کشور با توجه به تجارب کسب شده در دوران دفاع مقدس، قدرتمندترین یکان زرهی را در منطقه غرب آسیا دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود