آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 5
بازدید سال : 7
بازدید کلی : 23332

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 23332
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نظرات

امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تحرکات دشمنان توسط کارشناسان زبده نیروهای مسلح ایران اسلامی، خارج از مرزهای کشور رصد می‌شود.

سرتیپ پوردستان در نخستین یادواره 200 شهید ارتش که در کازرون برگزار شد، در سخنانی به تشریح وضعیت ارتش در زمان رژیم پلید پهلوی پرداخت و اظهار داشت: دنیای استکبار به‌ویژه آمریکا در زمان پهلوی از ارتش ایران ژاندارم و چماق منطقه ساخته بود تا بتواند با کمک آن به منافع شوم خود دست پیدا کند.

 

وی ادامه داد: دنیای استکبار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ خاطر این که می‌دانست فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی محدود به مرزها نمی‌ماند و کشورهای دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از روی ناتوانی متوسل به ترور شخصیت‌ها شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، ایجاد ناامنی، تحمیل هشت سال جنگ و تحریم و تهدید را از ترفندهای سازمان‌یافته دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون برشمرد و افزود: به فضل خدا نه‌تنها در برابر این‌ همه هجمه شکست نخوردیم بلکه فرهنگ غنی و ادبیات انقلاب به خارج از کشور نیز صادر شد ه است.

پوردستان تصریح کرد: دشمنان اسلام به‌ خاطر این که از وحدت میان شیعه و سنی در عذاب بودند در حادثه ساختگی 11 سپتامبر به بهانه مبارزه با تروریسم قصد داشتند از نفوذ اسلام جلوگیری کنند.

 

وی متذکر شد: آمریکا زمانی که مؤلفه‌های قدرت از جمله ولایت‌ فقیه، ولایت‌پذیری مردم و نیروهای مسلح آماده جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد، راهبرد خود را تغییر داد و برای مقابله با انقلاب اسلامی به تهدیدات و جنگ نرم روی آورد. امروز نیز راهبرد دشمن، ایجاد جنگ نیابتی در منطقه است و تمام گروهک‌ها ازجمله داعش، النصره و... به نیابت از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی می‌جنگند.

پوردستان هدف آمریکا در حمایت از تکفیری‌ها را نشان دادن چهره زشت و تحریف ‌شده از اسلام عنوان کرد و افزود: ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و از بین بردن ظرفیت‌های جهان اسلام، تأمین امنیت رژیم پلید صهیونیستی و جلوگیری از شکل‌گیری چهره واقعی اسلام از دیگر اهداف دنیای استکبار است.

وی در پایان متذکر شد: کارشناسان نیروهای مسلح تمام حرکات دشمنان در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را رصد و ظرفیت‌های لازم برای مقابله با آن را ایجاد می‌کنند تا هرگونه تهدید و تعرضی را در نطفه خفه کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سفر به خوزستان و در جمع کارکنان یکان های ارتش مستقر در این استان گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به قدرت نیروهای مسلح ما واقفند برخورد نظامی و سخت با نظام ایران اسلامی را پر هزینه می دانند لذا روی به جنگ نرم و هجمه فرهنگی به ما آورده اند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان این که نیروهای مسلح ما باید همیشه در اوج آمادگی باشند، افزود: اختلاف و تفرقه افکنی بین قومیتها به ویژه شیعه و سنی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده، تضعیف اعتقادات دینی جوانان ما، ترویج فرهنگ فساد و بی بند و باری و بی اعتقاد کردن نسل جدید به دین؛ از جمله راه کارها و تلاش های دشمنان در جنگ نرم علیه ایران اسلامی می باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: دشمن می خواهد روحیه جهادی را در مردم از بین ببرد لذا همه باید تلاش کنند فرهنگ حسینی که اوج روحیه جهادی است را ترویج داده و آن را نهادینه سازند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین در جمع عزاداران حسینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خوزستان از جمله مهم ترین رسالت های شیعیان را زنده نگاه داشتن و ترویج فرهنگ نجات بخش امام حسین(ع) دانست و گفت: ما باید راه کارهایی داشته باشیم تا بتوانیم سیره و گفتار ائمه را دنبال کنیم.

وی بر پایی آئین های سوگواری و عزاداری را یکی از راه کارهای راهبردی زنده نگاه داشتن قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس، عشق به امام حسین (ع) موتور محرکه و عامل بسیاری از موفقیت ها بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نظرات

 

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=73f1cb8f-2cbc-46e3-a906-9dc4d989ca94همزمان با هفته پژوهش، گردهمایی محققان تحقیقات غیر صنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح، ارتش و محققان برگزیده، در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این همایش امیر سرتیپ دوم نورانیان، معاون تحقیقات غیر صنعتی اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی آجا به ارائه گزارشی از همایش و تحقیقات غیر صنعتی در ارتش پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا تأکید و اهتمام فراوانی بر بحث تحقیقات و پژوهش دارند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: ما در این همایش سعی داریم محققان با گرد هم آمدن، در موارد تحقیقاتی و پژوهشی مشورت کرده و به راهکاری مشترک در زمینه رشد و ارتقای آن برسند.

او همچنین به دستاوردهای پژوهشی در سال های 1392 و 1393 پرداخت و گفت: در این سالها علی رغم کمبود اعتبارات، طرح های پژوهشی خوبی توسط محققان ارتش به اجرا در آمده و بعضی از آنها تا سقف صددرصد انجام شده است.

در ادامه این همایش امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش طی سخنانی با اشاره به این که آنچه به عنوان افتخار در زمینه تحقیق و پژوهش نصیب ارتش جمهوری اسلامی شده است، همه از تدابیر و کَفِ با کفایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) می باشد.

خرم طوسی در ادامه سخنانش به ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس درباره جهاد خودکفایی پرداخت و گفت: تدابیر معظم له باعث شد راهی آغاز شود به نام جهادخودکفایی که وابستگی کشور را از بین برده و ما را در بسیاری از عرصه های مهمی که در آنها وابسته بودیم نجات داد. به تَبَع کشور، ارتش نیز که به هیچ وجه خودکفا نبود و کاملاً وابسته به خارج بود گام در راه خودکفایی گذاشت.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش، برکات امروز جهاد خودکفایی را نشأت گرفته از تدابیر بلند آن روزهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: البته گام نهادن در راه جهاد خودکفایی، گام نهادن در یک راه طولانی و تمام نشدنی است. راهی که امروز تبدیل به یک مدال افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

امیر سرتیپ خرم طوسی افزود: دستور فرماندهی معظم کل قوا تأکید بر خودکفایی است. لذا محققان و جهادگران ارتش باید این دستور را نصب العین خود قرار داده و در راه جامه عمل پوشاندن به آن تلاش مضاعفی داشته باشند.

او در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دولت های خارجی فکر می کردند پس از خروج مستشاران نظامی از کشور و شروع جنگ تحمیلی کار انقلاب یکسره شده و نظام شکست خواهد خورد اما محققان و جهادگران ما نگذاشتند این اتفاق بیفتد.

سرتیپ خرم طوسی در پایان گفت: امروز ما علاوه بر رفع نیازهای صنعتی و تولید گسترده قطعات و نگهداری تجهیزات، در حال تولید دانش جدید برای قواره های نو نظامی هستیم. یعنی ما ساختارها و ایده های جدیدی را به وجود آورده و دنبال می کنیم.

در پایان این همایش از محققان برگزیده و پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سردار سرتیپ بسیجی شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل ارتش و سردار سرتیپ سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح تقدیر شد.

همچنین در این گردهمایی از کتاب جهاد خودکفایی ارتش در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رونمایی شد.     
  

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1393
نظرات

به دنبال حضور گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی در مراسم اربعین حسینی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمت رسانی به زائران حسینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حضور و شرکت گسترده عاشقان امام حسین(ع) از ایران اسلامی در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان، باعث ایجاد مشکلاتی در بازگشت زائران از مرزهای جنوبی و غربی کشور به داخل شد که در این راه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر سازمانها و نهادهای امداد رسان به خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) در مرزهای چزابه، شلمچه و مهران پرداخت.

http://aja.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=e87ff813-8382-48cf-82ba-616a5f862a88

اعزام 80 دستگاه اتوبوس به مرزهای غرب و جنوب کشور توسط نیروی زمینی، 13دستگاه اتوبوس توسط ستاد ارتش به شهر مهران، امداد رسانی در کلیه سطوح توسط یکان های مستقر در مناطق جنوبی و غربی کشور که زائران از آن مرزها به داخل کشور مراجعت می کردند، آمادگی جهت اسکان زائران در یکی از پادگان های کشور، امکان ایجاد خطوط هوایی جهت حمل و نقل زائران به داخل کشور، استقرار دهها تانکر سوخت و آب رسان در مسیر  انتقال زائران، استقرار تیم های امداد رسان پزشکی همراه با امکانات درمانی و تعمیرکاران خودرو و ....؛ بخشی از امداد رسانی یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای جنوبی و غربی کشور به زائران حرم امن حسینی بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 18 آذر 1393
نظرات

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» که روایت سفرنامه‌ای مهدی قزلی از همراهی با کاروان انتقال ضریح امام‌ حسین(ع) از ایران تا عراق است، امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد.

در متن این تقریظ که از سوی خوراکیان و از جوار مرقد حضرت سید الشهداء (ع) قرائت شد، آمده‌ است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست

این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست

ای شعله فروزان، ای فروغ تابان، ای گرمابخش دل‌های خلایق!‌ تو کیستی با این شکوه و جلال، با این شیرینی و دلنشینی، با این هیبت و اقتدار، با این همه لشکر دل‌به‌همراه، با غلغله فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت می‌کنند؟ تو کیستی ای نور خدا، ای ندای حقیقت، ای فرقان، ای سفینةالنجاة؟ چه کرده‌ای در راه خدایت که پاداش آن، خدایی شدن هر آن چیزی است که به تو نسبت می‌رساند؟ بنفسی انت، بروحی انت، بمهجة قلب انت، و سلام الله علیم یوم ولدت و یوم استشهدت مظلوماً‌و یوم تبعث فاخراً و مفخرا. ۱۳۹۳/۲/۲۹

تقریظ رهبر بر پنجره های تشنه

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب پنجره های تشنه

تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 18 آذر 1393
نظرات

ابراهیم الجعفریابراهیم الجعفری شناسهٔ خبر: 2439617 سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲ بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی ابراهیم الجعفری با اشاره به نقش سازنده ایران از ابتدای حملات داعش در عراق گفت: نقش سازنده ایران در عراق تداوم داشته است. ابراهیم الجعفری که برای شرکت در همایش جهان علیه خشونت و افراطی گری به ایران سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص نقش ایران در تحولات عراق بعد از حملات داعش به این کشور تصریح کرد: ایران نقش مفید و سازنده ای در تحولات اخیر عراق ایفا کرده است. وی تصریح کرد: نقش ایران از ابتدای حملات داعش به عراق مثبت و سازنده بوده و این نقش تداوم داشته است. جعفری یادآور شد: ایران بعد از حملات داعش خیلی زود و به موقع به عراق کمک کرد. ایران کمکهای بشردوستانه و مشاوره های نظامی مناسب و خوبی به عراق داشته و دارد. جعفری در خصوص وضعیت میدانی در عراق نیز تصریح کرد: ارتش عراق دارد تلاش خود را انجام می دهد و با موفقیت پیش می رود و وضعیت میدانی به نفع ارتش عراق است.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 18 آذر 1393
نظرات

 حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران و مشاور فرهنگی دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز به برکت گسترش فعالیت های قرآنی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش الگو برای همه کشورهای اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی طی سخنانی در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم آجا که صبح امروز در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس این سازمان و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن و جایگاه آن در بین نیروهای مسلح به ویژه ارتش اظهار داشت: به لطف خدا از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز هر روز شاهد گسترش فعالیت های قرآنی و تعمیم آن در بین کارکنان و خانواده بزرگ ارتشیان هستیم و توقع هم همین است چراکه رهبر فرزانه انقلاب ارتش ما را ارتش حزب الله نامیدند و فرمودند: "ارتش کلمه طیبه است".

مشاور فرهنگی دفتر فرماندهی معظم کل قوا در ادامه توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های قرآنی را از جمله اقدامات بارز و برجسته سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برشمرد و تصریح کرد: به شما تبریک می گویم که در مسیر تحقق منویات امام خامنه ای (مد ظله العالی) گام های خوبی برداشته اید و خوشحالیم که امروز به برکت گسترش فعالیت های قرآنی، ارتش ما به عنوان یک الگو در بین ارتش کشورهای اسلامی مطرح است و موجبات اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم نموده است چراکه هرچه ارتباط خدا و کلام خدا محکم تر باشد زمینه سقوط دشمنان اسلام نیز فراهم تر خواهد شد.

  مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام(ص) خطاب به معاذ بن جبل افزود: ای معاذ اگر می خواهی با زندگی سعادتمند مأنوس شوی، اگر می خواهی در روز محشر نجات پیداکنی، اگر می خواهی در روزی که همه ترسانند، تو در امنیت باشی و اگر می خواهی وجودت خدایی شود، شاگرد قرآن باش و پای درس قرآن بنشین چراکه قرآن کلام خدا است و قرآن زندگی مارا با حرف خدا و راه خدا مأنوس می کند.

وی سپس با اشاره به حدیثی دیگری از پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: قرآن محکم ترین دلیل برای بهترین راه یعنی رسیدن به مسیر کمال و هدف است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی با بیان این مطلب که قرآن عظمتی دارد که اگر به آن توجه و در آن تدبر شود هیچگاه از مسیر خارج نخواهیم شد افزود: قرآن همواره کلام نو و تازه است و در هر حادثه و فتنه ای راهی مناسب پیش روی ما قرار می دهد.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیت های قرآنی صورت گرفته توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خصوص از ریاست این سازمان، حجت الاسلام آل هاشم، گفت: می طلبد تا تمام کارکنان ارتش از زن و مرد تلاش کنند که الگو بودن خود را در جهان اسلام محکم تر کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 18 آذر 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، موفقیت های قرآنی فراوانی را در سطح نیروهای مسلح و ارتش های کشور های اسلامی به دست آورده اند و در این زمینه پیشتاز هستند.

 وی که در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و سیزدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا با خبرنگاران سخن می گفت، افزود: اگر بخواهیم مصادیقی در زمینه پیشتازی فعالیت های قرآنی و معنوی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ذکر کنیم می توانیم به اعتکاف بیش از 10 هزار نفر از کارکنان ارتش در ماه رجب و مقام های کسب شده توسط کارکنان ارتش در مسابقات قرآن کریم نیروهای  مسلح اشاره کنیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به نمازهای جماعت برگزار شده در سطح یکان های ارتش در سه وعده نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا اشاره کرد و گفت: برگزاری این سطح از نماز جماعت در سطح نیروهای مسلح کم نظیر است.

حجت الاسلام آل هاشم به نقش معنویت و قرآن در دوران دفاع مقدس و موفقیت های به دست آمده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ما به وضوح در دوران دفاع مقدس می دیدیم یکان هایی از ارتش که سطح معنویت در آنها بالاتر بود در عملیات هایی که علیه دشمن بعثی انجام می دادند، موفق تر بودند.

وی در پایان سخنانش، حاکمیت قرآن و فعالیت های قرآنی و معنوی را رسوخ یافته در دل و قلب کارکنان ارتش و خانواده های آنها دانست و گفت: اینچنین ارتشی در هر عرصه ای که وارد شود موفق و پیروز خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت خون شهداست که مسئولان سیاسی ایران مقتدرانه حرف حق را در مجامع بین‌المللی بیان می‌کنند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره امیران، سرداران و شهدای شهرستان سیمرغ  که با محوریت گرامیداشت سی و چهارمین سال شهادت سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری برگزار شد، با اشاره به این که، شهدا از قیام عاشورا درس گرفتند و مقابل دنیای استکبار ایستادگی کردند، گفت: استکبار جهانی و رژیم بعث عراق با 44 لشکر و تیپ به مرزهای کشور حمله کردند اما ملت ایران در برابر آنان مقاومت نمودند.

امیر پوردستان در ادامه بیان کرد: بسیجیان با غرور و دفاع از اسلام و نظام، با لباس رزم وارد میدان شدند و پیروزی انقلاب اسلامی، سیلی محکمی بر دهان استکبار بود.

وی به قیام عاشورا و دو پیام حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: یکی از دو پیام حضرت زینب(س) مبنی بر این که «خداوندا این قربانی را از اهل بیت بپذیر» یادآور آن است که آن حضرت با توجه به این که امام حسین(ع) با تمام ظرفیت برای خدمت به دین خدا وارد عمل شدند، اما باز هم برای پذیرش قربانی از سوی خداوند استغاثه کردند و این همان درسی است که به ما می‌آموزد برای خدمت به دین خدا این گونه وارد عمل شویم.

او پیام دوم حضرت زینب(س) هنگامی که دست و پایش در زنجیر بود و به ابن‌زیاد فرمودند: «چیزی جز زیبایی ندیدم» را به معنای این دانست که حضرت زینب و اهل بیت فرجام راه را که جز شهادت و رسالت نبود به خوبی می‎دانستند و منتظر فرش قرمز نبودند و به تکلیف خود عمل می کردند.

امیر پوردستان این دو پیام را چراغ راه شهدا و نظام اعلام کرد و افزود: این بزرگواران با شناخت وارد راه شدند و توانستند مقابل استکبار ایستادگی کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگر سخنان خود به مزیت‌های ایران قبل از انقلاب برای آمریکا اشاره کرد و اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سیلی محکمی به صورت استکبار جهانی بود  لذا استکبار و در رأس آن آمریکا تلاش کرد تا نهال انقلاب را ساقط کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که بعد از انقلاب به علت عدم برخورداری استکبار جهانی و آمریکا از فرصت‌ حضور در ایران، از 23 بهمن1357 تلاش برای نابودی و سقوط انقلاب شروع شد، افزود: تهدیدات عمده آمریکا علیه ایران، جمع‌آوری هسته‌های متفرق کشور و فراخوان نیروهای خودی بوده است.

وی با بیان این که آمریکا ناامنی‌های گسترده‌ای را در شمال غرب کشور ساماندهی کرد و این در حالی بود که سپاه تازه شکل گرفته بود و هنوز منسجم نشده بود، ادامه داد: تنها نفس گرم امام راحل بود که ارتش را جمع، زنده و توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهداست که مسئولان سیاسی ایران مقتدرانه حرف حق را در مجامع بین‌المللی بیان می‌کنند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک فرهنگ و ادبیات جدید در منطقه ایجاد کرد که این ادبیات مسلمانان و آزادی خواهان جهان را بیدار کرده است، گفت: رواج ادبیات انقلاب در حوزه کشورهای دیگر سبب بیداری آنان می‌شود.

وی با برشمردن خدمات ارزنده شهید کشوری با بیان این که شهید کشوری در خانواده ای متدین و انقلابی رشد کرد، افزود: شهید کشوری بعد از استخدام در هوانیروز، به جهت داشتن سابقه راسخ مذهبی به وظایف دینی خود در دوران ستمشاهی در راستای حفظ انقلاب اسلامی ایران نیز عمل کرد.

امیرپوردستان با تاکید بر این که همه اقدامات این شهید برای جلب رضای خدا بود و اخلاص و امید را پیشینه کاری خویش قرار می‌داد، افزود: شهدا، با تلاش مجاهدانه خود اقتدار و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی همچنین به نقش هوانیروز در آزادسازی پاوه اشاره کرد و افزود: شهید کشوری و گروه شهید چمران در آزادسازی این شهر از محاصره اشرار نقش بسزایی داشتند.

شایان ذکر است امیر سرتیپ پوردستان قبل از مراسم یادواره شهدا، با خانواده خلبان شهید کشوری و مادر این شهید بزرگوار دیدار کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی در گذشت مرحوم مغفور حاج جواد ابوعطا پدر بزرگوار شهدای والامقام امیر سرتیپ خلبان علی ابوعطا و پاسدار شهید محمود ابوعطا را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام به این شرح است: 

 

انالله و اناالیه راجعون

خانواده محترم ابوعطا

اینجانب درگذشت مرحوم مغفور حاج جواد ابوعطا پدر بزرگوار شهدای والامقام امیر سرتیپ خلبان علی ابوعطا و پاسدار شهید محمود ابوعطا که پس از سالها دوری، در عروجی زیبا به فرزندان شهیدش پیوست را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهید و مردم شهید پرور اصفهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

سید محمد علی آل هاشم

شایان ذکر است خلبان شهید علی ابوعطا در سال 1335 در شهر اصفهان به دنیا آمد، پس از اخذ مدرک دیپلم و در سال 1353 به دلیل علاقه ای که به خلبانی داشت ، وارد دانشگاه افسری شد، با اتمام دوره مقدماتی پروازی  و برای تکمیل دوره به کشور آمریکا رفته و  پس از کسب نشان خلبانی به  ایران بازگشت .

شهید ابوعطا در سال های ابتدایی دفاع مقدس با هواپیمای اف 5 پرواز می کرد،  وی به انتخاب شهید بابایی به هواپیمای اف 14 منتقل شد و اواخر جنگ پرواز های خود را با این هواپیما انجام داد.

  وی در زمان جنگ تحمیلی با پروازهای عملیاتی ضرباتی سنگین و جبران ناپذیری را به دشمن بعثی وارد کرده و پس از دفاع مقدس نیز به عنوان استاد خلبان به انتقال تجربیات خود به دیگر خلبانان پرداخت و در سال 1383در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

به پاس خدمات شایان وی مرکز آموزش خلبانی پایگاه شهید بابایی اصفهان به نام این شهید والامقام نام گذاری شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393
نظرات

حمیدرضا سیاسی پرسپولیس

میدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه ورزش و مردم در پاسخ به این سؤال که وقتی آمدید گفتید به مدیرعاملی کاری ندارید چه اتفاقی افتاد که مدیرعامل شدید، گفت: بعد از رفتن رحیمی، منتقمی به عنوان سرپرست انتخاب شد اما او تمایلی به مدیرعاملی نداشت. منتقمی شخصیتی آرام و گوشه‌گیر دارد بارها از او خواهش کردم که مدیرعامل شود اما قبول نکرد. با حضور کاشانی و کلانی در هیأت مدیره از سمت خودم استعفا کردم و حالا مدیرعامل شدم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما حمایت خوبی در این مدت از درخشان داشته‌اید، اظهار داشت: درخشان مربی بزرگ و نام‌آوری است. می‌تواند در کارش موفق باشد. البته ابزار لازم را ندارد اما به آنچه که دارد قانع است و همینطور امیدوار. تحولات خوبی در تیم ایجاد شده و بازیکنان هم رضایت دارند. در ابتدا هجمه علیه او زیاد بود اما کم‌کم دیدگاه‌ها تغییر کرد. در نیم‌فصل دوم با تغییراتی که او در نظر دارد نتایج بهتری به دست می‌آید.

مدیرعامل پرسپولیس درباره بازی تیمش در دیدار امروز که پیش از این اعلام شده بود بدون تماشاگر خواهد بود، گفت: ما تقریبا در 2 بازی مهم لیگ تماشاگران‌مان را از دست دادیم. درباره این مسابقه هم با کفاشیان دیدار کردم و او گفت این موضوع را تا نتیجه کمیته استیناف به عقب می‌اندازد. چهارشنبه منتقمی به من گفت که کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را تایید کرده و بازی بدون تماشاگر خواهد بود.

وی افزود: همان جا تصمیم گرفتم که با همین رای بازی را انجام دهیم و بعد این موضوع را پیگیری کنم تا در این شرایط بازیکنان شوک داشتن یا نداشتن تماشاگر را نداشته باشند. روز پنجشنبه بین ساعت 15 تا 16 پیام آمد که بازی با تماشاگر خواهد بود، اما با این وقت کم ما خیلی از تماشاگران‌مان را از دست دادیم.

سیاسی با بیان اینکه این موضوع یک جریان حساب‌شده است، تصریح کرد: حالا به قضیه‌ای که نمایندگان مجلس درباره فساد در فوتبال مطرح می‌کردند پی بردم و فساد در فوتبال در این چند روزه برایم ملموس شد که به چه صورت است و چطور بازی می‌خوریم. من به ماهیت رای ورود نمی‌کنم، اما مشکل به این صورت است که ما هم در این بازی تماشاگران کمی داریم و هم در بازی آینده تماشاگر نداریم.

مدیرعامل سرخ‌پوشان همچنین در واکنش به اظهارات تاج گفت: رای ما با تراکتورسازی متفاوت است، چون ما دو بازی در دو لیگ مختلف داریم. هر کسی توانسته این رای را بشکند می‌توانسته رای کمیته استیناف را هم بشکند. حالا سوال من این است چرا رای روز سه‌شنبه اعلام نشد؟ این اتفاق به ضرر ما شد. چرا که ما می‌توانستیم حضور تماشاگران‌مان را کنترل کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: ارسال اطلاعات آنلاین توسط پهپادهای 3هزار کیلومتری سپاه/ قدرت دفاعی تکیه‌گاه دستگاه دیپلماسی‌ است/ مواخذه آمریکا در دریا توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در همایش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند جهان را مدیریت کنند و یا بازیگری کلیدی در مسیر تحولات جهان باشند، باد ابتدا ذهن‌ها و باورهای مردم و جوامع را مدیریت کنند.

وی افزود: بدون تسلط بر باورها نمی‌توان جهان را مدیریت کرد. و ملت‌ها آن‌گونه عمل می‌کنند که می‌اندیشند.

سردار سلامی بیان داشت: تصور جهانی بر این بود که همه ملت‌ها باید بر قاعده نظم ساخته شده توسط قدرت‌های بزرگ عمل کنند، ولی هنر بزرگ انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) این بود که تصوراتی که قدرت‌ها استکباری برای جهان ساخته بودند را فروپاشاند. امام خمینی (ره) به ملت‌ها این فهم را القا کرد که می‌توان به هویت حقیقی خود بازگشت، مستقل از اراده قدرت‌ها زندگی کرد و نظام موجود را به هم ریخت و بر اساس ارزش‌های خود زندگی کرد.

وی بابیان اینکه اندیشه سازی و استقلال در تفکر پایه استقلال کشورهاست، گفت: منطق امام فراتر از جغرافیایی خاص و تمدنی بود و به بخش بزرگی از سیاره زمین تعلق داشت. انقلاب اسلامی نظام موازنه قوا ژئوپلیتیک دوران قدیم را در هم شکست و یک نظم جدید ژئوپلیتیک را بنا نهاد.

جانشین فرمانده کل سپاه با ذکر این نکته که پیروزی انقلاب اسلامی هشداری برای تولید قطب جدیدی از قدرت بود که هندسه قدرت جهانی را تغییر می‌داد، اظهار داشت: دشمنان ما با دو موضوع مهم انقلاب برخورد کردند. اولین نکته این بود که جمهوری اسلامی ایران نباید به یک مدل موفق تبدیل شود و سعی کردند جمهور اسلامی را نظامی ضعیف شده، عقب‌مانده، ناکارآمد و فاقد تدبیر نشان دهند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این بود که از شعاع نفوذ انقلاب به سایر ممالک اسلامی بکاهند. اما تفکر و اندیشه ای که توانست این دو عنصر خطرناک در راهبردهای دشمن را شناسایی کرده و برای ناکام ماندن دشمن برنامه‌ریزی کند، اندیشه بسیجی و انقلابی است.

سردار سلامی بابیان این‌که قدرتی که می‌تواند جبران گر عدم تقارن قدرت باشد همان تفکر بسیجی است، تأکید کرد: ما با این مدل امروز توانسته‌ایم پیروزی‌های بزرگی به دست بیاوریم و شکست‌های بزرگی را بر دشمن تحمیل کنیم. دفاع مقدس سرشار از این تفکر بود. داستان عملیات‌های ما در طول تاریخ جنگ‌ها دنیا بی‌سابقه است. ما اگر می‌خواستیم با آموزه‌های سنتی و مدرن بجنگیم، شکست می‌خوردیم. اما پیروز شدیم چون توانستیم استراتژی مستقل نظامی را تولید کنیم. ما هرکجا به قدرت درون‌زای کشور تکیه کردیم موفق شدیم و هرکجا به دیگران امید بستیم، ضعیف و عقب‌مانده ماندیم.

وی ادامه داد: این تفکر بعد از جنگ به سایر میادین گسترش یافت و راهبرد دفاعی کشور نیز کنار نرفت. امروز قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران جزء قدرت‌های طراز اول جهانی است و این موضوع بدون اتکا به قدرت‌های جهانی پدید آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به هدایت استادانه مقام معظم رهبری در تولید افق‌های آرمانی، اظهار کرد: ما حدود 10 سال قبل آرزو داشتیم یک پرنده بدون سرنشین در مسیری راهبردی و دوربرد داشته باشیم. اما پاسداران و بسیجیان با تکیه بر تفکر «ما می‌توانیم» آن را عملی کردند.

وی ادامه داد: این کار در سوله‌های ساده آغاز شد و درنهایت موتوری ساخته شد که فن‌آوری ساخت آن ـ که نوعی موتور دوار بدون پیستون است ـ تنها در اختیار انگلیس بود و آمریکایی‌ها نیز از انگلیس تهیه می‌کنند.

سردار سلامی ادامه داد: ما به این تکنولوژی دست پیدا کردیم و امروز کشورهای پیشرفته برای تهیه این موتورها با ما قرارداد می‌بندند. پهپادهایی که می‌توانند 3000 کیلومتر را با فناوری رادارگریز طی کرده و تصاویری از میدان دید خود تهیه کنند و به لحظه آن اطلاعات را منتقل کنند. زمانی این موضوع فراتر از آرزوی ما بود، اما این کار را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور انجام دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه بابیان این‌که 15 سال پیش به دنبال تولید رادارهایی بودیم که تا 100کیلومتر برد داشته باشند تأکید کرد: امروز رادارهایی داریم که ماهواره‌ها را در آسمان رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: ما امروز ماهواره می‌سازیم، درحالی که دانش هوافضا جزو دانش های ممنوعه از طرف دشمن بود.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز لشکرهایی از متفکران بسیجی در کشور حضور دارند که می توانند کشور را در هر شرایطی در اوج نگهدارند. عده ای می‌خواهند چهره بسیج را زخمی کنند، اما این جامعه بر بال اندیشه بسیجی در حال رشد است.

وی در ادامه به ساخت پالایشگاه‌های توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اشاره کرد و گفت: به‌زودی پالایشگاهی افتتاح می‌شود که معادل همه بنزین‌هایی که در کوره مصرف می شوند، بنزین تولید می‌کند. این بالندگی نیز در شرایط تحریم صورت گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، بیان داشت: شناورهای ما به موازات شناورهای آمریکایی حرکت می‌کنند و از آنها فیلم می‌گیرند. تنها کسانی که آمریکایی‌ها را در دریا مواخذه می‌کنند ما هستیم. ما از آن‌ها سؤال می‌پرسیم و آن‌ها را امرونهی می‌کنیم. این همان قدرت بسیجی است.

وی بابیان این‌که هنوز عده ای تصور می کنند آمریکا قدرت برتر نظامی دنیاست، تاکید کرد: خود غربی‌ها آن تصور را ندارند. مجله ای آمریکایی در مقایسه توان نظامی این کشور نسبت به 15 سال پیش آن را با عبارت «یک قدرت خسته و پوسیده» توصیف کرده بود.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود در موضوع سیاست خارجی و نفوذ قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی تاکید کرد: ما یک الگو هستیم که نشان دادیم یک کشور می‌تواند مقاومت کرده و پیشرفت کند. انقلاب اسلامی مرزهای جدیدی را گشوده است. امروز در شرق مدیترانه، شبه جزیره حجاز و شمال آفریقا مرزهای انقلاب توسعه پیداکرده‌اند.

وی افزود: روزگاری دشمن همه روند و حوادث منطقه را می‌ساخت و همه مجبور بودند در کریدوری که آن‌ها تهیه می‌کردند حرکت کنند. اما امروز آمریکایی در شرق مدیترانه نتوانسته‌اند معمای امنیتی صهیونیست‌ها که در چهار جنگ آخر با حزب‌الله و مقاومت شکست خورده است را حل کنند.

سردار سلامی ادامه داد: آن‌ها می‌خواستند رژیم سوریه را سرنگون کنند، اما امروز شاهدیم رژیم سوریه بیش از گذشته قدرتمند است و آمریکایی‌ها در یک ابهام راهبردی به سر می‌برند ونمی‌دانند با چه فرمولی می‌توانند خود را از این میدان دور کنند. امروز ابهام در راهبردهای آمریکا در منطقه نیز محرز است. آن‌ها به درجه ای از نزول قدرت رسیده‌اند که نمی‌توانند منفعت سیاسی ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز تحولات راهبردی، تاکتیکی و سیاسی منطقه با ابتکار عمل ایران در عراق در جریان است. ائتلاف سردرگم آمریکایی‌ها علیه داعش، تحقیرآمیزترین نوع راهبرد برای آمریکایی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: حزب‌الله در لبنان شکل‌گرفته است و در هر جنگی می‌تواند رپیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند. امروز هیچ نقطه ای از مناطق اشغالی وجود ندارد که محل تقاطع موشک‌های حزب‌الله از شمال و فلسطینی‌ها در جنوب نباشد. وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت در افغانستان، حزب‌الله در لبنان، جهاد و حماس در فلسطین، بسیج نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن تصریح کرد: امروز سرزمینی وجود ندارد که امکان تهدید برای انقلاب اسلامی باشد و قدرتی در مقابل آن ظهور نکرده باشد.

سردار سلامی در ادامه صحبت‌های خود بابیان اینکه انزوای سیاسی جمهوری اسلامی بی‌معنا است، اظهار داشت: کشوری که حل معادلات منطقه ای تنها با حضور او امکان‌پذیر نیست در انزوای سیاسی قرار ندارد و ما امروز پایانه دیپلماسی منطقه و جهان هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما امروز نگران هیچ چیز نیستیم،خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ما امروز بهترین پتانسیل و تکیه‌گاه را برای دستگاه دیپلماسی‌مان فراهم کرده و این یک حقیقت است و این راه با شتاب و اعتماد به نفس و باور قوی‌تری نسبت به گذشته ادامه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 14 آذر 1393
نظرات

محسن نظافتی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: روز گذشته در هتل جنت‌المصطفی در کربلای معلی آتش‌سوزی رخ داد که در آن هتل زائران ایرانی مستقر بودند.

وی ادامه داد: این زائران تحت پوشش سازمان حج و زیارت نبودند و مرکز پزشکی هلال احمر برای کمک به آنها اعزام شد اما متاسفانه ۲ نفر از این زائران جان خود را از دست دادند و چند نفر نیز دچار شکستگی شدند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه صدور ویزا در مرز عراق لغو شده است و تنها مهر خروج بر گذرنامه‌ها زده می‌شود انتظار است که مقداری روند خروج زائران روان‌تر شود.

نظافتی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر از ایران عازم کربلای معلی شدند و افرادی که می‌خواهند ویزای خود را از شهر محل اقامت خود دریافت کنند تا پایان روز شنبه سایت سازمان حج و زیارت باز است و می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی به زائران توصیه کرد: در مرزها سعه‌صدر داشته باشند چرا که ممکن است ساعت‌ها پشت مرز منتظر بمانند چون در پایانه عراق امکانات به اندازه‌ای نیست که بتواند پاسخگوی تمام زائران باشد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: امکانات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است و تکیه و موکب‌های زیادی راه‌اندازی شده است. تاکنون 45 کامیون آب به مرزها اعزام شده تا زائران بتوانند در شرایط خوبی ساعت‌های انتظار خود را سپری کنند.

نظافتی افزود: با توجه به حجم زیاد متقاضیان پیش‌بینی ما این است که امسال حدود 800 هزار تا یک میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات

همزمان با فرارسیدن نهمین سالروز شهادت شهدای رزمایش عاشقان ولایت و اصحاب رسانه، آئین گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رزمایش عاشقان ولایت و اصحاب رسانه بعد از ظهر پنجشنبه(سیزدهم آذرماه) از ساعت13:30با قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدای تهران واقع در قطعه 50 بهشت زهرا(س) برگزار و در ادامه قبور مطهر آنان غبار‌روبی و عطرافشانی می شود.

در این آئین که به همت ستاد مردمی، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همراه با تشریفات نظامی توسط دژبان آجا برگزار می شود، جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری نیز حضور خواهند داشت و به همراه خانواده معظم شهدا و ملت قدر شناس ایران اسلامی با نثار گل و قرائت فاتحه، بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق خواهند نمود

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با خانواده شهدا در کرمانشاه گفت: امروز اگر کشور ما به عنوان یک قدرت در دنیا شناخته می شود به برکت خون شهدای ما است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفری که به منطقه غرب کشور داشت، به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین استان کرمانشاه در دیدار با خانواده شهید خانی آباد گفت: در فرهنگ دینی ما شهادت از یک جایگاه ویژه برخوردار است و آنقدر این جایگاه در پیشگاه خداوند محترم است که خداوند می فرماید: آنهایی که در راه حق کشته می شوند و از دنیا می روند نباید به آنها مرده بگویید بلکه آنهایی که در راه خدا مجاهدت و تلاش می کنند و در این راه به فیض عظمای شهادت می رسند، زنده هستند نزد خداوند روزی دارند .

سرتیپ پوردستان در تشریح چرایی مرتبه عالی شهدا در اسلام گفت: شهید با شهادتش خون تازه ای را در رگ های اجتماع تزریق می کند. خونی که با خودش شادی، نشاط، انرژی و شادابی را به اجتماع هدیه می کند و اجتماع را به حرکت در می آورد.

وی در ادامه با بیان این که شهدای عزیز ما درس گرفته از مکتب ابا عبدلله (ع)هستند، افزود: امروز اگر کشور ما به عنوان یک ابر قدرت در دنیا شناخته می شود به برکت خون شهدای ما است و ان شاءالله خداوند ما را قدردان خون پاک شهدا قرار بدهد

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
نظرات

سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سیزدهمین دوره رقابت های قرآنی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم آذر ماه سال جاری به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز ارتش در این باره گفت: در این دوره از مسابقات، کارکنان پایور و وظیفه در 10 رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم سطح یک و دو، حفظ پنج جزء،10 جزء، 15جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن و اذان  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این مسابقات با حضور بیش از 300 نفر از منتخبین قرآنی نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، قرارگاه پدافند هوایی و ستاد آجا برگزار خواهد شد.

افراد منتخب به دنبال موفقیت در دوره های منطقه ای، مقدماتی و نهایی در قالب 215 نفر از کارکنان پایور و وظیفه و 120 نفر در مقطع دانشجویان خواهر و برادر از دانشگاه های افسری امام علی(ع) نیروی زمینی، شهید ستاری نیروی هوایی، امام خمینی(ه) نیروی دریایی، خاتم الانبیا(ص) قرارگاه پدافند هوایی و دانشکده های علوم پزشکی، فارابی و پرستاری در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

جنگ»، سومین روز خود را پشت سر می‌گذاشت. شناورهای دشمن از عمق دریا، منازل، زیرساختها و اماکن عمومی شهرها را زیر آتش داشتند و کشتار مردم بی‌دفاع، عواطف عمومی را به شدت جریحه‌دار کرده بود.

«فرمانده» روی خط برنامه زنده تلویزیونی آمده و وعده انتقام می‌دهد؛ انتقامی که تنها چند دقیقه بعد جامعه عمل پوشید.

سید حسن نصرالله در گفتگو با تلویزیون «المنار»، خطاب به صهیونیست‌ها می‌گوید که به زودی می‌فهمند چه احمق‌هایی بر آنها حکومت می‌کنند.

او در آخر مصاحبه، برای اینکه نشان دهد این گفتگو «مستقیم» است و از قبل ضبط نشده، سخنان خود را اینگونه به پایان می‌برد: «اتفاقات غیر منتظره‌ای که قولش را داده بودم از الان آغاز می‌شود. همین حالا یک ناوچه اسراییلی که در آب های مقابل بندر صور مستقر شده بود و اماکن و ابنیه و زیرساخت‌های حیاتی لبنان را هدف قرار می‌داد، توسط مجاهدان حزب‌الله هدف قرار گرفته و با سرنشینان خود در حال سوختن است و این تازه اول کار است و اتفاقات غیر منتظره بعدی در راه است.»

همزمان با ادای این جملات، شبکه «المنار» تصاویر مربوط به سوختن ناوچه اسراییلی را به طور زنده پخش کرد و تقریبا همه تلویزیون‌های شناخته شده دنیا که در حال پخش زنده صحبت‌های نصرالله بودند، این تصاویر را به سراسر دنیا مخابره کردند.

چند دقیقه بعد، تلویزیون دولتی اسراییل به نقل از ستاد ارتش این رژیم، خبر اصابت ناوچه نیروی دریایی را تایید کرد؛ حادثه‌ای که از سال 1967 میلادی (1347شمسی) بی سابقه بود.

در واقع می‌توان گفت که ارتش اسرائیل در حدود 40 سال بدون هیچ مزاحمی در آب‌های مدیترانه جولان می‌داد.

اگرچه تاکنون کمتر در خصوص توانمندی‌های دریایی حزب الله لبنان سخن گفته شده و شاید این بخش زیر سایه توان موشک‌های زمین به زمین و قدرت پهپادی این گروه قرار گرفته، ولی از بهت و حیرت فرماندهان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی و نیز شگفتی کارشناسان نظامی از این از توانمندی آشکار نشده حزب‌الله لبنان می‌توان به اهمیت و سطح بالای آن پی برد.

* ناوچه ساعر

اوایل دهه 1980م. نیروی دریایی ارتش اسراییل قراردادی را با بخش کشتی سازی شرکت امریکایی «نورثروپ گرومن» برای ساخت 3 فروند ناوچه کلاس «ساعر5» منعقد کرد.

2 شناور در سال 1993 و یکی در سال 1994 تحویل ارتش اسرائیل شدند. سیستم‌های نظامی و رزمی هم توسط کمپانی‌های صنایع هوایی اسراییل و سیستم‌های مخابراتی توسط کمپانی تادیران بر روی ناو مذکور نصب شدند.

ناوچه کلاس ساعر

سامانه‌های الکترونیکی و کنترل آتش که بر روی ناوچه نصب شده‌اند، قابلیت شبیه‌سازی حرارتی اجسام تا کوچکترین سایزها را امکان‌پذیر می‌سازند.

البته در سال 2003 شرکت طرف قرارداد ملزم به ارتقای این سیستم و افزایش مقدار حساسیت گرمایی آن شد.

همچنین ناوچه‌های ساعر به دوربین‌های تلویزیونی و مسافت‌یاب‌های لیزری متعدد مجهز هستند.

بر روی این ناوچه‌ها سیستم‌های فریب دهنده اژدر، ساخت شرکت آمریکایی سنسایتک نصب شده که به همراه 3 پرتاب کننده چف در عقب کشتی، باعث منحرف شدن اژدر یا موشک متخاصم می‌شوند.

«ساعر5» فضای لازم برای نشست و برخاست بالگرد را داراست و برای جنگ ضد زیردریایی نیز کاربرد دارد.

پهلوگیری ناوچه ساعر در یکی از بنادر رژیم صهیونیستی

اژدرهای هدایت راداری مارک46 با بُرد 24 کیلومتر، موشک‌های ضدهوایی «باراک» با بُرد 10 کیلومتر، موشک ضد کشتی مشهور «هارپون» امریکایی و «گابریل» و یک توپ دریایی 76 میلیمتری از جمله تسلیحات مدرن ساعر5 به شمار می‌آیند.

مشخصات ناوچه کلاس ساعر
طول عرض بیشینه سرعت آبخور ناو برد تعداد خدمه
85.6 متر 10.39 متر 33 گره دریایی 3.17 متر 7400 کیلومتر 61 نفر

اگرچه بحث درباره نحوه انهدام این ناوچه پیشرفته توسط حزب‌الله هنوز هم بعد از گذشت چند سال ادامه دارد، اما بیشترین نامی که در این خصوص مطرح شد، موشک کروز دریایی ایرانی با نام «کوثر» بود.

* مشخصات کوثر

موشک کروز کوتاه‌بُرد «کوثر» یک موشک رادارگریز دریایی با سیستم کنترل آتش پیشرفته است که می‌تواند با اختلالات الکترونیک دشمن مقابله کند.

این موشک دارای 2 نوع «راداری» و «تلویزیونی» است که نوع تلویزیونی آن قابل ردیابی نیست.

موشک کوثر با قابیلت اصلاح اتوماتیک مسیر شلیک و انتخاب اتوماتیک هدف بعدی ساخته شده به این معنی که در صورت از دسترس خارج شدن هدف اول، خودش هدف دوم را انتخاب می‌کند.

حزب‌الله که 14 سال پیش به دلیل عدم برخورداری از تسلیحات پیشرفته رزمی، جنوب لبنان را با تکیه بر توان محدود نظامی و جانفشانی نیروهای شهادت طلب خود بعد از 18 سال از اشغال صهیونیستها آزاد کرد، این روزها به یکی از خطرناکترین دشمنان رژیم صهیونیستی تبدیل شده و در خلال جنگ 33روزه نیز گوشه‌هایی از توان خود را خصوصا در حوزه موشکی به نمایش گذاشت.

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته، با انتشار گزارشی در خصوص یکی از توانمندی‌های موشکی مقاومت یعنی در اختیار داشتن موشک نقطه‌زن و 300 کیلومتری «کلاس فاتح»، به بیان اهمیت این موشک استراتژیک برای حزب‌الله پرداخت و در این گزارش به برخی احتمالات قوی در این‌باره اشاره خواهد کرد.

(گزارش «دیمونا زیر بُرد دقیق‌ترین موشک ایرانی» را از  اینجا بخوانید)

همانطور که در گزارش قبلی -بنا بر سخنان سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه- گفته شد، امروز موشک‌های «کلاس فاتح» در زرادخانه‌های حزب‌ا‌الله لبنان قرار دارد که این موشک می‌تواند مراکز حساسی در سرزمین‌های اشغالی نظیر پایگاههای هوایی، محل تجمعات نظامی و حتی نیروگاههای اتمی این رژیم را با خطر نابودی مواجه کند.

(متن کامل گفتگو با سردار موسوی را از اینجا بخوانید)

اما وقتی گفته می‌شود «موشک‌های کلاس فاتح» در اختیار حزب‌الله قرار دارد، باید به دیگر اعضای این خانواده نیز توجه ویژه کرد.

در همان گزارش اشاره شد که موشک «خلیج فارس» به عنوان مدل دریایی موشک‌های کلاس فاتح می‌تواند اهداف شناوری متحرک را در دریاها در فاصله مناسبی زیر آتش سنگین بگیرد.

* موشک خلیج فارس

این موشک در بهمن ماه 1389 توسط نیروی هوافضای سپاه با موفقیت آزمایش شد تا «خلیج فارس» به عنوان اولین موشک بالستیک مافوق صوت ایرانی علیه اهداف دریایی نام بگیرد.

رسم بر این است که برای مقابله با اهداف دریایی نظیر رزم‌ناوها و شناورهای سنگین، موشک‌های کروز به کار گرفته شوند (مانند هدف قرار دادن ناوچه ساعر در جنگ 33روزه) اما این نوع از موشک، چالش‌های خاص خود را دارد که از جمله آن می‌توان به سرعت پایین موشک اشاره کرد که احتمال هدف قرار گرفتن آن را پیش از اصابت به هدف افزایش می‌دهد.

لحظه شلیک موشک خلیج فارس

موشک «خلیج فارس» با شعاع بُرد عملیاتی 300 کیلومتر به صورت هدایت ترکیبی عمل می‌کند به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل کرده و در این حالت، شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت آن که کلاهکی با حدود 450 کیلومتر مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

سوخت موشک خلیج فارس، جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده و یکی از شاهکارهای سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم به حساب می‌آید.

خلیج‌فارس در حقیقت نسل جدیدی از موشک‌ فاتح 110 محسوب می‌شد اما با توجه به شکل طراحی دماغه این موشک می‌توان به تفاوت بین «خلیج فارس» و «فاتح» پی برد.

مشخصات موشک خلیج فارس
بُرد طول وزن مسلح وزن سرجنگی نوع سوخت قُطر
300 کیلومتر 8.9 متر 3730 کیلوگرم 450 کیلوگرم جامد 68 سانتیمتر

به نظر می‌رسد موشک خلیج فارس در نوک کلاهک خود از یک سامانه الکترواپتیک پیشرفته برای کشف اهداف در هنگام بازگشت به جو بهره می‌برد که این امکان را به موشک می‌دهد تا در زمان حمله، مستقل بوده و خود اقدام به کشف هدف کرده و خود را به سمت هدف هدایت کند.

نمایش استقرار این موشک بر روی لانچرهای متحرک و 3تایی، گویای این مطلب است که می‌توان در آنِ واحد، موشک‌های بیشتری را از یک نقطه به سمت اهداف دریایی شلیک کرد و متحرک بودن آن نیز احتمال مورد اصابت قرار گرفتن سامانه را بسیار پایین می‌آورد.

یکی دیگر از دستاوردهای مهمی که در اردیبهشت سال جاری در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای جدید نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار به نمایش درآمد، موشک‌های بالستیک ضدرادار و ضدکشتی «هرمز» بود.

* آشنایی با موشک‌های هرمز 1 و2

موشک‌های هرمز 1 و 2 را با توجه به شباهت زیادشان به موشک «کلاس فاتح» می‌توان امتداد بهینه شده و ارتقا یافته همین خانواده دانست.

به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، بُرد موشک هرمز 1 در حدود 300 کیلومتر بوده و سرعت موشک هرمز 2 نیز بین 4 الی 5 برابر سرعت صوت است.

موشک هرمز1 (ضدرادار) بر خلاف موشکی مثل خلیج فارس که از هدایت اپتیکی بهره می‌برد و یا موشک فاتح 110 که از یک سامانه دقیق هدایتی استفاده می‌کند، از جستجوگرهای امواج راداری بهره برده و به منبع انتشار آنها حمله می‌کند.

وزن سرجنگی این موشک به طور رسمی اعلام نشده است اما با توجه به شباهت آن به خانواده موشک‌های فاتح 110 و همچنین موشک خلیج فارس، می‌توان وزن سرجنگی این موشک را بین 450 تا 600 کیلوگرم تخمین زد.

در تصاویر منتشر شده از رزمایش این موشک، مشخص شد که هرمز 1 توانسته است کانتینری به طول تنها 6 متر را که راداری بر روی آن نصب شده بود، منهدم کند که دقت و عملکرد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

سردار حاجی‌زاده در این‌باره می‌گوید: «هرمز1 می‌تواند رادارهای روی ناو هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجوگر را منهدم کند.»

نکته دیگر در مورد سامانه موشکی «هرمز» (که کابوسی برای سپر دفاع موشکی اسرائیل خواهد بود) بحث تحرک بالای این سامانه است که بر روی یک پرتابگر با تحرک بالا قرار دارد.

شلیک این موشک به همراه «خلیج فارس» می‌تواند برای هر دشمنی در سطح دریا یک کابوس واقعی باشد زیرا حالا دشمن با 2 نوع موشک فوق‌العاده سریع رو به رو است که از 2 سیستم هدایتی کاملا متفاوت بهره برده و مقابله با هر کدام از آنها، مشکلات خاص خود را دارد.

* سودای گازی اسرائیل در مدیترانه دفن می‌شود

از جولان نظامی اسرائیل در مدیترانه که بگذریم، رژیم صهیونیستی با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر (تا مارس 2013) نیازی مبرمی به انرژی‌های مختلف ازجمله «گاز» دارد.

با کشف 2 میدان گازی مهم در مدیترانه طی سالهای اخیر، سردمداران رژیم صهیونیستی که بیشترین میزان نیاز خود در این حوزه را از طرق واردات تامین‌ می‌کنند، حالا نه تنها به روزهای بی‌نیازی، بلکه به فکر صادرات گاز هم افتاده‌اند.

منابع گاز طبیعی مورد ادعا و تحت کنترل رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، در فضایی به مساحت 44 هزار کیلومتر مربع پراکنده شده است که این محدوده از منطقه «رأس الناقوره» در نزدیکی مرزهای لبنان در شمال اراضی اشغالی آغاز شده و تا سواحل «عسقلان» (اشکلون) در مرزهای شمالی نوار غزه در جنوب امتداد می‌یابد.

مساحت این منطقه 2 برابر بیشتر از مساحت اراضی اشغالی 1948 است.

در ادامه، مروری کوتاه خواهیم داشت بر منابع گازی این رژیم در مدیترانه به ویژه 2 میدان گازی «تامار» و «لویاتان»؛ میادینی که اهداف مناسبی برای موشک‌های دریایی کلاس فاتح حزب‌الله خواهند بود.

* میدان گازی «تامار»

رژیم صهیونیستی درسال 2009 میدان گازی جدیدی را با نام «تامار» در فاصله 80 کیلومتری شهر بندری «حیفا» در دریای مدیترانه کشف کرد.

این میدان پس از 4 سال عملیات حفاری، در تاریخ 30 مارس 2013 (10 فروردین 1392) به بهره‌برداری رسید و گاز طبیعی آن با استفاده از خط لوله‌ای 80 کیلومتری، به «بندر اشدود» انتقال یافت.

میزان گاز طبیعی این میدان، 250 میلیارد متر مکعب تخمین زده شده است که اگرچه در مقیاس بین‌المللی، رقم چندانی محسوب نمی‌شود و برای نمونه تنها قابل مقایسه با مصرف 2 سال و نیم کشور آلمان است، اما در صورت ثابت ماندن میزان گاز مصرفی اراضی اشغالی طی سالهای آینده، ذخیره 250 میلیاردی این میدان، قادر به تامین گاز مصرفی فلسطین اشغالی تا سال 2020 خواهد بود.

آغاز استخراج گاز از این میدان آنقدر برای صهیونیستها خوشحال‌کننده بود که «سیلوان شالوم» وزیر انرژی و آب اسرائیل روز بهره‌برداری از این میدان گازی را «روز استقلال انرژی» اعلام کرد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم این روز را «روزی مهم برای اقتصاد اسرائیل» دانست.

* میدان گازی «لویاتان»

در سال 2011 یک میدان گازی جدید دیگر با نام «لویاتان» در عمق 5 هزار متری دریای مدیترانه کشف شد.

این میدان در 130 کیلومتری بندر حیفا در دریای مدیترانه واقع بوده و حجم ذخایر آن ابتدا 450 میلیارد متر مکعب و اخیرا حدود 510 میلیارد مترمکعب اعلام شده و پیش‌بینی می‌شود اسرائیل بخشی از ظرفیت میدان گازی «لویاتان» را به صادرات اختصاص دهد.

موقعیت 2 میدان گازی «تامار» و «لویاتان» در دریای مدیترانه

البته بخش اعظم خوشحالی صهیونیست‌ها از به راه افتادن این منبع گازی، بخاطر نگرانی آن‌ها از احتمال قطع جریان گاز از مصر به فلسطین اشغالی است. چراکه از زمان انقلاب مصر تاکنون، خطوط لوله انتقال گاز به فلسطین اشغالی چند بار منفجر شده است.

طبق برآورد اولیه کارشناسان کنسرن آمریکایی «نوبل انرژی» و شرکت اسرائیلی «دلک انرژی»، ارزش مواد خامی که در این میدان گازی نهفته است، بالغ بر 100 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و به گفته‌ «گیدئون تادمور» (رئیس شرکت اسرائیلی «دلک انرژی»)، این بزرگترین میدان گازی کشف شده در دهه گذشته در سراسر جهان است.

او معتقد است که این رویداد می‌تواند بنیادی برای معاملات آینده و صادرات گاز از اسرائیل به اروپا و آسیا باشد.

علاوه بر این دو میدان گازی مهم که یکی به بهره‌برداری رسیده (تامار) و دیگری در مراحل نهایی خود به سر می‌برد (لویاتان)، میادین گاز دیگری مانند میدان گازی «ماری B»  و یا «دالیت» نیز وجود دارند که البته نسبت به میادین دیگر، کوچکتر بوده و مثلا حجم تولید میدان گازی «ماری B» -که رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی نخستین استخراج گاز خود از حوزه دریای مدیترانه در این میدان آغاز کرد- در سال 2012 کاهش یافته و ذخایر آن روبه اتمام است.

* حفاظت میادین گازی از آسمان و دریا

حفظ امنیت این میادین آنقدر برای صهیونیستها مهم است که وزارت جنگ اسرائیل، برای مقابله با تهدیدات، سالانه بودجه‌ 3 میلیارد شیکلی (معادل 620 میلیون دلار) را در جهت استقرار سامانه دفاعی موسوم به «سپر» در اطراف سکوهای گازی اختصاص داده است.

به گفته منابع صهیونیستی، تل آویو در چارچوب استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی در مناطق گازی فوق، 4 فروند کشتی جنگی جدید مجهز به رادارهای بسیار پیشرفته و سامانه ضدموشکی سطح به هوا، از نوع «باراک» را نیز به خدمت گرفته است؛ تجهیزاتی که با استقرار شماری از هواپیماهای بدون سرنشین و قایق‌های تندرو تکمیل خواهند شد.

با این حال حتی برخی از صاحبنظران صهیونیست بر این عقیده‌اند که علی‌رغم افزایش تمهیدات نظامی در اطراف میادین مذکور، نمی‌توان از منافع اسرائیل در برابر حملات دشمنان محافظت کرد.

سرتیپ «گیورا آیلند» پژوهشگر «دانشکده امنیت ملی اسرائیل» در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفته است: «حزب‌الله همواره درصدد ضربه زدن به تأسیسات گازی اسرائیل در دریاست.»

با این تفاسیر وقتی 8 سال قبل، حزب‌الله لبنان تنها با یک فروند موشک کروز دریایی بُرد کوتاه توانست ناوچه مدرن و پیشرفته اسرائیل را در مدیترانه هدف قرار دهد، تجهیز مقاومت به موشک‌هایی نظیر «خلیج فارس» و «هرمز» (که هر دو از خانواده موشک‌های کلاس فاتح هستند) چه بلایی بر سر ناوگان دریایی و سپرهای دفاع موشکی و منابع عظیم گازی صهیونیستها خواهد آورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

نشریه فرانسوی «اورینت لوژور» طی گزارشی تحلیلی به قلم «ایوان کورون» در وبسایت اینترنتی خود نوشت: تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران خطر ایجاد دردسر برای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در برابر اکثریت جمهوری‌خواه کنگره این کشور که به شدت خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران هستند، را به دنبال دارد.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که از ماه ژانویه کنترل کنگره را در دست خواهند گرفت، پیشتر تهدید کرده بودند که در صورت عدم حصول توافق طی ضرب‌الاجل تعیین شده تا 24 نوامبر، آمریکا تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای را علیه بخش‌های استراتژیک ایران نظیر بخش‌های نفتی و معادن اعمال خواهد کرد و مدعی‌اند چنانچه رهبر انقلاب ایران با چنین چیزی مواجه شود، مجبور به تسلیم خواهد شد.

این در حالی‌ است که شماری از کارشناسان آمریکایی معتقدند که تشدید عجولانه و شتابزده تحریم‌ها می‌تواند تأثیر معکوس داشته باشد و آن دسته از سیاستمداران ایرانی را که معتقدند آمریکا صادقانه مذاکره نمی‌کند، تقویت می‌کند.

بنا به اعتقاد «جورج پرکوویچ» از بنیاد کارنگی، چنانچه کنگره به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران رأی دهد، این امر نتیجه معکوس خواهد داشت و در واقع اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند اتحاد بین‌المللی را در هم بشکند و متحدان آمریکا نظیر ترکیه و هند را که به ایران نیز نزدیک هستند و تحریم‌های یکجانبه کنگره آمریکا علیه ایران را تحریکی غیرسازنده می‌دانند، از آمریکا دور کنند.

علاوه بر این رئیس‌جمهور آمریکا نیز برای ادامه حرکت در مسیر دیپلماسی، می‌تواند از حق وتو خود در قبال هرگونه اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران استفاده کند اما در نهایت باید دانست که درگیری‌های داخلی شرایط را برای انعقاد توافق دائمی میان ایران و آمریکا نامساعد می‌کند.

به گفته «جان برادشاو» مدیر اجرایی شبکه امنیت ملی آمریکا، ایرانی‌ها به ظرفیت و توانایی آمریکا برای تعهد بلندمدت اعتماد ندارند و حتی اگر رئیس‌جمهور این کشور هم در کوتاه‌مدت این امر را محقق کند، کنگره قادر به عقب راندن دیپلماسی است.

مهلت ضرب‌الاجل تعیین شده در توافق سال گذشته ژنو روز دوشنبه گذشته به پایان رسید اما پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا طرفین به دلیل حل نشدن بعضی از مسائل توافق ژنو، مذاکرات و مفاد برنامه اقدام مشترک را  به مدت 7 ماه تا نهم تیر 1394 تمدید کنند و قرار شد دو طرف طی چهار ماه به یک چارچوب سیاسی برای توافق جامع دست یابند.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

عبدالباری عطوان نویسنده سرشناس عرب در تحلیلی در روزنامه رای الیوم با اشاره به جنگ نفتی عربستان با ایران و روسیه تاکید کرد که ماجراجویی ریاض برای کاستن از قیمت نفت و افزایش سطح تولید دارای اهداف سیاسی است.

عطوان با اشاره به استدلال علی النعیمی وزیر نفت عربستان که در نشست دو روز قبل اوپک مدعی شده بود هدف از این کاهش قیمت غیر اقتصادی کردن تولید نفت امریکا از ماسه‌هاست،‌تصریح کرد: اما در وهله اول کشورهای روسیه، ایران و عراق، الجزائر ونزوئلا از این کاهش قیمت متضرر می شوند.

خبرگزاری فارس: کاش عربستان از سلاح نفت برای فلسطین هم استفاده می‌کرد/ریاض باید نگران انتقام ایران و روسیه باشد

این نویسنده در ادامه با رد استدلال مقامات ریاض تصریح می‌کند که هدف از کاهش قیمت‌ها با هماهنگی آمریکا به زانو درآوردن روسیه به دلیل دخالت در اوکراین و ایران بخاطر حمایت از نظام سوریه، حق قانونی‌اش برای غنی سازی اورانیوم و رد کردن پیشنهاد برای عقب نشینی در مذاکرات وین بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت از 120 دلار به 70 دلار شرایط اقتصادی سختی را برای ایران و روسیه رقم خواهد زد، می‌افزاید: عربستان از اسلحه نفت برای مقابله با اتحاد شوروی در سال 1988 هم بهره برد و همچنین به دولت صدام حسین هم فشار آورد که سرانجام به ماجرای کویت ختم شد.

عطوان با اشاره به اینکه این اقدام عربستان علیه کشورهایی چون ایران و روسیه برای ریاض نتایجی هم خواهد داشت تصریح کرد که شوروی در پایان دهه 80 کشوری بود که در استانه زوال قرار داشت و فردی ضعیف چون میخائیل گورباچف و پس از آن بوریس یلتسین بر آن حکومت می‌کرد اما اکنون روسیه درحال اوج گرفتن است و عدم دیدار کردن ولادیمیر پوتین با سعود الفیصل در مسکو حاکی از تنش در روابط میان عربستان سعودی و روسیه است که ممکن است به مرحله خطرناکی رسیده باشد.

همچنین این روزنامه نگار با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت برای خود عربستان هم می‌تواند منجر به کسری بودجه شود و آثار منفی زیادی برای اقتصادی این کشور دربر دارد، می نویسد: تصمیم عربستان در کاهش قیمت نفت در دهه 80 میلادی زمینه سرنگونی صدام را فراهم کرد و همچنین اشغال کویت و ویران شدن هر دو کشور که مورد نظر آمریکا بود.نتیجه اعتماد عربستان سعودی در آن زمان به آمریکا نتیجه عکس داد، عراق پس از صدام به دشمن عربستان بدل شد، امروز خطرات زیادی وحدت ملی و سرزمینی عربستان سعودی را تهدید می‌کند.

وی می‌افزاید: کسی نمی‌داند که ایران و روسیه چطور به طرح عربستان پاسخ خواهند داد و فقط زمان برای مشاهده این پاسخ باقی است که آیا شرایط به سود به پیش می‌رود. 

عبدالباری عطوان تتاکید می‌کند که طرفدارن دولت ریاض براین باورند که در مقابل ایران و برای دفاع از منافعشان راهی غیر از باقی نبوده است ولی هرچند این بحث تا حدی درست است اما عربستان در مقابل پاسخ‌های احتمالی داخلی و خارجی و انتقام ایران و روسیه بی دفاع است.

وی در پایان با اشاره به اینکه عربستان کاش از سلاح نفت برای دفاع از حقوق و مردم فلسطین و قدس اشغالی هم علیه آمریکا و نه برای حمایت از آن استفاده می‌کرد تاتکید می‌کند که ما بارها برای این هدف فریاد زده‌ایم ولی کسی صدای ما را نشنید اما همچنان فریاد می‌زنیم چرا که ما راه دیگری جز فریاد زدن تا پاره شدن حنجره خود نداریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران موفق ترین کشور در موضوع مقابله با پدیده دزدان دریایی در جهان شناخته شده است.

امیر سرتیپ ستاد سیدعبدالرحیم موسوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) افزود: نیروی دریایی در شش سال گذشته با اعزام 32 ناوگروه، دو هزار کشتی تجاری را در آب های آزاد پشتیبانی کرده و 160 حمله دزدان دریایی را دفع کرده است.

وی بیان کرد: مقابله با دزدان دریایی تنها دلیل برای اقتدار نیروی دریایی نیست و حضور رسمی در آب های حاشیه های سودان، جیبوتی، عربستان ،تانزانیا، هندوستان، چین و حضور در خلیج عدن، دریای سرخ، شمال اقیانوس هند، دریای مدیترانه و دریای چین به جز جنبه های سیاسی دارای ابعاد مثبت اقتصادی و فرهنگی برای کشور است.

امیر موسوی افزود: ایران به دلیل اشرافیت بر تنگه هرمز و به مناسبت قرار گرفتن منطقه اتصال آسیای میانه و قفقاز به آب های آزاد و مجاورت با منطقه شمالی اقیانوس هند از موقعیت ویژه دریایی و ژئوپلتیکی برخوردار است و 90 درصد صادرات و واردات و 100 درصد صادرات نفتی از بنادر صورت می گیرد.

 

وی افزود: تاثیرگذاری در اقتصاد یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی است که منحصر به زمان جنگ نیست و در زمان صلح نیز جریان دارد و نقش این نیرو محدود به کار نظامی نشده و در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز ایفای نقش می کند.

وی اظهار کرد: منطقه ماموریت نیروی دریایی راهبردی نیز محدود نیست و منطقه ای به گستره همه اقیانوس ها و آب های آزاد جهان است و این نیرو می تواند ماموریت های خود را در اقصی نقاط جهان انجام داده و بدون پشتیبانی دیگران، در مقابل همه تهدیدات سطحی، زیرسطحی و هوایی از خود دفاع کند.

امیر موسوی گفت: نیروی دریایی نه فقط برای قدرت نظامی بلکه برای سایر مولفه های قدرت کشور رکنی موثر محسوب می شود و در حال حاضر سی و دومین ناوگروه ما در تنگه باب المندب پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر افراشته است.

وی اظهار کرد: حضور ایران در دریاهای آزاد نماد اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و دریا به عنوان یکی از مهم ترین عرصه های تمدن ساز محل حضور و نمایش اقتدار ملی است و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوهای ایرانی به عنوان سند توانمندی و اقتدار علمی، فناوری و اراده خلل ناپذیر ملت ایران به رغم فشارها و تحریم های استکبار جهانی، به اهتزاز در آمده است.

 

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در سال های اخیر با فرامین وتدابیر داهیانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی با همتی مضاعف و عزمی جهادی شروع به توسعه در سواحل جنوب شرقی کشور و حضور همه جانبه در آب های آزاد کرده است.

امیر موسوی بیان کرد: در ابتدای انقلاب همه چیز نیروی دریایی وابسته به خارج بود و امروز با تکیه بر دانش بومی جوانان، کارهای بزرگی را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: یک لحظه هم از ارتقای توان رزمی و آمادگی برای دفاع از کشور غافل نیستیم چراکه دشمنان ما هرگز دست از دشمنی و کینه بر علیه ما بر نخواهند داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه، بسیج را شجره طیبه ای ذکر کرد که با تدبیر بنیانگذار انقلاب بنا نهاده شده و افزود: بسیج برای انقلاب و برای همه حق طلبان عالم یک الگو است.

 

وی با گرامیداشت هفتم آذرماه، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نورانی است اما در این مدت روزهای ویژه ای چون آزاد سازی سوسنگرد، عملیات مروارید توسط نیروی دریایی، شکست حصر آبادان و آزاد سازی بستان و خرمشهر از درخشان ترین صفحات کتاب حماسه و افتخار هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که مبارزه با دزدی دریایی و تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی است، اظهار کرد: تاکنون نیروی دریایی ارتش 2 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده، 150 مورد درگیری با دزدان دریایی داشته و به کشتی‌های تجاری 22 کشور جهان کمک کرده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنان خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که 7 آذر روز اثبات سیادت نظام جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با انجام عملیات موفقیت‌آمیز مروارید در روز 7 آذر 59 ضربه محکمی به دشمن بعثی زد.

 

وی افزود: انهدام نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی دشمن، انهدام دو پایانه نفتی البکر و الامیه، نشان‌دادن توانمندی نظام در عرصه دریا و حفظ حاکمیت ملی بر خلیج فارس از دستاوردهای عملیات مروارید بود، اما کمک کشورهای همسایه به عراق موجب شد این کشور جنگ را ادامه بدهد.

امیرسیاری با اشاره به کمک‌های نظامی و اطلاعاتی بلوک شرق و غرب به عراق خاطرنشان کرد: دشمن بعثی به‌دنبال محاصره اقتصادی کشور بود، اما نیروی دریایی با حفاظت از کاروان‌های کشتی‌های نفت‌کش، سکوهای نفتی و جزایر کشورمان موفق شد این ترفند را شکست دهد. نیروی دریایی در دوران جنگ 150 عملیات حفاظت از نفتکش را انجام داد و 10 هزار کشتی نفتی و تجاری را اسکورت کرد و در 29 فروردین 67 رویارویی مستقیمی با استکبار جهانی در خلیج فارس داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین خاطرنشان کرد: امام بزرگوار درباره نیروی دریایی فرموده‌اند نیروی دریایی در دفاع از مرزهای آبی کشور در خلیج‌فارس و دریای عمان چون نگینی درخشنده است و مقام معظم رهبری هم اشاره کرده اند که یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی این است که اقتصاد کشور سالم مانده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش دریا در پویایی اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: استکبار قبل از انقلاب ما را از دریا دور کرد تا ما نتوانیم از منافع دریا بهره ببریم، اما امروز تدبیر فرمانده معظم کل قوا بر این است که منافع کشور در دریا، منافع راهبردی و کلان است. مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی تأکید دارند.

دریادارسیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولت در حال ایجاد زیرساخت برای توسعه سواحل مکران بوده و نیروی دریایی نیز در سواحل جنوب شرقی کشور استقرار یافته و به دنبال ایجاد آبادانی در این منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی هم‌چنین با بیان این که مأموریت نیروی دریایی تا مدار 10 درجه یعنی از چابهار تا 2000 کیلومتر به سمت جنوب توسعه یافته و نیروی دریایی در این مناطق استقرار یافته است خاطرنشان کرد: نیروی دریایی تاکنون در دریای چین، اقیانوس آرام، هند جنوبی، اقیانوس اطلس، خلیج عدن، باب‌المندب حضور داشته است. این حضور برای تأمین منافع ملی، جلوگیری از ترفند ایران هراسی، تحکیم روابط با کشورهای همسایه دریا و ارسال پیام صلح‌ و دوستی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند که نیروی دریایی یک نیروی علمی، سیاسی، نظامی و بین‌المللی است. امروز نیروی دریایی با حضور در آب‌های آزاد پیام صلح و دوستی خود را به سایر کشورها می‌رساند.

وی در پایان با بیان این‌که هم‌اکنون ناوگروه سی‌و‌دوم نیروی دریایی در عرصه آب‌های آزاد حضور دارد خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در عرصه دریاهاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به جیبوتی سفر کرده است، هنگام بازدید از ناوشکن های ایرانی مستقر در خلیج عدن گفت: امروز، تمامی کشورهای دنیا به این نکته اذعان دارند که ایران صلح طلب و برای منطقه امنیت ساز است.

علی لاریجانی در بازدید از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر که در جیبوتی پهلو گرفته اند، افزود: حضور دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و آب های منطقه برای مبارزه با دزدان دریایی و تسهیل تردد دریایی، امنیت را برای ما و منطقه تأمین کرده که این برای ما افتخار آفرین است .

لاریجانی گفت: در سال های اخیر، ما شاهد ناامنی هایی در این منطقه بودیم که صدماتی را برای کشورهای مختلف در بر داشت اما حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تردد کشتی ها ایجاد کرد.

رئیس مجلس افزود: این اقدامات نشان دهنده سیاست ایران در ایجاد صلح و آرامش در این مناطق است و این در حالی است که برخی کشورها حضور ایران را عامل ناامنی می دانستند.

وی تصریح کرد: امروز همگان فهمیده اند که ایران صلح طلب و برای منطقه، امنیت ساز است .

دکتر لاریجانی در جریان این بازدید، از امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران وی در این نیرو قدردانی کرد.

 


رئیس مجلس ضمن بازدید از تمامی قسمت های ناوشکن جماران و ناو بوشهر، از نزدیک در جریان اقدامات این دو شناور و مأموریت های آنها قرار گرفت.

شایان ذکر است ناوچه جماران نخستین نمونه از کشتی های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدر انداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

این کشتی با طول 94 متر، ظرفیت یک هزارو 420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت)، توانایی حمل 140 ملوان و حمل و سوخت گیری بالگرد را نیز دارد.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود، گفت: همه مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است.

سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در جشنواره مالک اشتر بسیج با بیان این که بسیجی یعنی امام علی(ع) اظهار داشت: ازجمله شاخصه‌های بسیجی این است که مقابل تیرهای سهمگین دشمنان سینه خود را سپر می‌کند.

وی با بیان این که مؤمن کسی است که با جان و مال خود در راه خدا جهاد می‌کند، افزود: بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود؛ پس تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیاری از پیشرفت‌های کشور را مرهون تفکر بسیجی می‌دانند زیرا بدون تفکر بسیجی پیشرفتی حاصل نمی‌شود بنابراین تفکر بسیجی یعنی استحکام ساخت داخلی قدرت.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که همه مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از تفکر اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی است، یادآور شد:  این که گفته می‌شود "بسیج مکتب شاهدان و شهیدان است"، یعنی بسیج باید الگویی برای همه در جامعه باشد. "بسیج لشکر مخلص خداست" نیز به معنای رزم بسیج در راه تحقق اهداف عالی نظام و جهاد در راه خداست.

وی در ادامه بیان داشت: بسیج نزدیک به 300 هزار شهید و 600 هزار جانباز و صدها هزار خدمتگزار در عرصه‌های مختلف دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که جمله "بسیج مدرسه عشق است"، ولایت‌پذیری بسیج را تعریف می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیجی در شکل و ظاهر نیست، هرچند شکل و ظاهری دارد که مقدس و زیباست و اجتماعات آن هم پرشور است، اما بسیجی به معنای حیدری بودن است؛ بسیجی همان فدایی بودن و ولایت‌پذیری است.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: اگر به "اولی‌الامر منکم" توجه کنیم نه‌تنها مشکلات مردم کشورمان، بلکه مشکلات جهان اسلام مرتفع می‌شود، رژیم اشغالگر قدس نابود می شود و استکبار جهانی نیز نمی‌تواند سخنی بگوید.

وی اظهار داشت: تفکر معقول بسیجی نشان از ایمان، اعتقاد، تلاش مخلصانه گذشت و ایثار دارد. بنابراین اخلاق، مهربانی، خدمت، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان از شاخصه‌های بسیجی و تفکر بسیجی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بسیج را الگویی برای همه ملت‌های مسلمان جهان دانست و تأکید کرد: بسیج، سیاسی است اما کار سیاسی نمی‌کند چراکه بسیج از انسان‌های مؤمن و وارسته انقلابی که در خط ولایت هستند تشکیل شده است؛ بنابراین بسیجی مجاهد بوده و افراطی نیست.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان این که بسیج مجاهد با انظباط است، خاطرنشان کرد: فرمانده‌ای که افرادش را بر خلاف فرمان رهبری به جهتی حرکت دهد، نزد خداوند و ولایت مسئول است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیجی صبور و اهل جذب است؛ به همین خاطر است که اگر با او بدرفتاری هم کنند باز از ولایت روی برنمی‌گرداند چراکه وظیفه بسیج بشارت و انذار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که بسیج غیور و پاسدار ارزش‌های نظام است، گفت: بسیجی غیرتمند است و اگر غیرت بسیجی در یک فرد وجود نداشته نباشد نمی‌توان آن فرد را بسیجی دانست.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه با بیان این مطلب که بسیجی طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست، یادآور شد: اگر کسی بگوید مدرک دانشگاهی از داخل و خارج و حوزه‌های علمیه دارد، او یک بسیجی نیست؛ زیرا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند "باید در کشور تولید علم داشته باشیم"، پس به همین خاطر بسیجی نباید مدرک‌گرا باشد و باید هر کاری که بر زمین مانده را انجام دهد.

وی با اشاره به این که هر کاری که تکلیف باشد بسیجی باید آن را انجام دهد، گفت: ما از آبادی و آبادانی شهرمان حرف می‌زنیم و برای آن تلاش می‌کنیم؛ زیرا تلاش برای آباد کردن کشورمان عزت اسلام را در پی دارد؛ اما خود بسیجی اهل دنیا نیست بدین معنی که زاهد است و بیشتر از نیازش جمع نمی‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری این مطلب که بسیجی برای انجام کارها بیش از همه داوطلب می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج در بخش تبعیت از رهبری خوب عمل کرده است، اما می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها باشد؛ چراکه بسیج به فرموده رهبر انقلاب باید پیش‌رونده باشد

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 93 پایان آذر ماه در منطقه سواحل مکران تا مدار 10 درجه و منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار سیاری در این نشست خبری با اشاره به رزمایش بزرگ ولایت 93 افزود: در این رزمایش یکان های سطحی، زیرسطحی، موشکی، غواصی، عملیات ویژه تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش با همکاری پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت حماسه هفتم آذر و عملیات بزرگ مروارید گفت: از بین بردن نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی و محاصره بنادر رژیم بعث عراق، جلوگیری از واردات و صادرات کالا به عراق و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه به عنوان شاهرگ صادرات نفتی رژیم بعثی عراق، حفظ سیادت جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس و نشان دادن توانمندی و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها از جمله دستآوردهای مهم این عملیات بزرگ بود.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس با بیش از 150 عملیات و پشتیبانی و حفاظت از نفت کش ها و کشتی های تجاری، امنیت اقتصادی کشور و بحث واردات و صادرات کالا از طریق دریا را حفظ و سیانت کرد.

امیر دریادار سیاری در ادامه گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری، مأموریت نیروی دریایی از سال 1386 از یک نیروی ساحلی به نیروی راهبردی تغییر یافت و علاوه بر تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان، منطقه مأموریت این نیرو تا مدار 10 درجه گسترش یافت و در همین خصوص توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی کشور با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

دریادار سیاری در ادامه گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار کامل در منطقه شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه حضور داشته و تا به امروز، 32 ناوگروه را به این منطقه اعزام کرده است که آخرین آن، ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی بوشهر می باشد که روز گذشته در بندر جیبوتی پهلو گرفتند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش تا امروز بیش از دو هزار کشتی تجاری و نفتکش را حفاظت و پشتیبانی کرده است که 22 کشتی آن از دیگر کشورهای جهان بودند و در این مسیر دهها بار با دزدان دریایی درگیر شد.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به مأموریت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیرهایی بین المللی ازجمله تنگه باب المندب، کانال سرخ، تنگه جبل الطارق، جنوب هندوستان، اقیانوس آرام و چین گفت: ما در آینده قصد داریم با دور زدن قاره آفریقا و از طریق بندر کیپ تاون وارد اقیانوس اطلس شویم.

دریادار سیاری با تأکید بر توسعه سواحل مکران، افزود: نیروی دریایی ارتش با حضور و استقرار در بنادر سیری، جاسک، کنارک و پسابندر در این زمینه پیشگام بوده و قدم های مهمی را در جهت آبادانی این مناطق برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ویژه برنامه های هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: رونمایی از رادار پیشرفته سه بُعدی عصر، رونمایی از رادار باند ایکس، رونمایی از حوضچه (داک) خشک تعمیراتی در منطقه دوم دریایی، رونمایی از پروژه هایی ارتباطی ساحل به دریا و زیردریا، رونمایی از یک فروند اژدر بسیار پیشرفته با امکان پرتاب از ناوشکن، زیردریایی و بالگرد، رونمایی از پروژه بزرگ فرهنگی - ورزشی ولایت در منطقه کنارک، افتتاح مرکز تعمیرات کشتی سازی در ناوگان شمال در منطقه حسن رود بندر انزلی، رونمایی از مرکز تعمیرات کامل موتور ناوشکن و موشک انداز در منطقه دوم نیروی دریایی در بوشهر، رونمایی از مرکز تعمیرات اساسی و تجهیز موشک های سطح به سطح، تجهیز دو فروند بالگرد و بازسازی کامل آن با همکاری شرکت پنها و الحاق یک فروند بالگرد AB 212 با همکاری پنها و الحاق یک فروند هواناو از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش در سال جاری می باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص ویژه برنامه های فرهنگی هفتم آذر امسال گفت: تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، تجلیل از آزادگان و جانبازان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی نیروی دریایی ارتش، بازدید فرماندهان نیرو از رسانه ها، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره)، سخنرانی فرمانده هان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و 30 شهر کشور، برگزاری جشنواره های فرهنگی با پخش زنده از سیما جمهوری اسلامی ایران، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی، برگزاری مسابقات فرهنگی خانواده ها و کارکنان نیروی دریایی، رونمایی از کتاب های جدید، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک یکان های نمونه نیروی دریایی ارتش، پخش زنده مراسم پرفیض دعای ندبه از منطقه کنارک، پخش برنامه ها و مستندهای متعدد از صدا و سیما، انجام عملیات مردم یاری به ویژه در مناطق جنوب شرق و سواحل مکران و تجلیل از سربازان و کارکنان نمونه نیروی دریایی ارتش نیز از جمله برنامه های فرهنگی نیروی دریایی به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر است که به اجرا گذاشته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش بزرگ دریایی ولایت 93 پایان آذر ماه در منطقه سواحل مکران تا مدار 10 درجه و منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دریادار سیاری در این نشست خبری با اشاره به رزمایش بزرگ ولایت 93 افزود: در این رزمایش یکان های سطحی، زیرسطحی، موشکی، غواصی، عملیات ویژه تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش با همکاری پدافند هوایی شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت حماسه هفتم آذر و عملیات بزرگ مروارید گفت: از بین بردن نیروی دریایی دشمن، محاصره اقتصادی و محاصره بنادر رژیم بعث عراق، جلوگیری از واردات و صادرات کالا به عراق و انهدام سکوهای نفتی البکر و الامیه به عنوان شاهرگ صادرات نفتی رژیم بعثی عراق، حفظ سیادت جمهوری اسلامی ایران در آب های خلیج فارس و نشان دادن توانمندی و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها از جمله دستآوردهای مهم این عملیات بزرگ بود.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس با بیش از 150 عملیات و پشتیبانی و حفاظت از نفت کش ها و کشتی های تجاری، امنیت اقتصادی کشور و بحث واردات و صادرات کالا از طریق دریا را حفظ و سیانت کرد.

امیر دریادار سیاری در ادامه گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری، مأموریت نیروی دریایی از سال 1386 از یک نیروی ساحلی به نیروی راهبردی تغییر یافت و علاوه بر تأمین امنیت خلیج فارس و دریای عمان، منطقه مأموریت این نیرو تا مدار 10 درجه گسترش یافت و در همین خصوص توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی کشور با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت.

دریادار سیاری در ادامه گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با اقتدار کامل در منطقه شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه حضور داشته و تا به امروز، 32 ناوگروه را به این منطقه اعزام کرده است که آخرین آن، ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی بوشهر می باشد که روز گذشته در بندر جیبوتی پهلو گرفتند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش تا امروز بیش از دو هزار کشتی تجاری و نفتکش را حفاظت و پشتیبانی کرده است که 22 کشتی آن از دیگر کشورهای جهان بودند و در این مسیر دهها بار با دزدان دریایی درگیر شد.

 


فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به مأموریت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیرهایی بین المللی ازجمله تنگه باب المندب، کانال سرخ، تنگه جبل الطارق، جنوب هندوستان، اقیانوس آرام و چین گفت: ما در آینده قصد داریم با دور زدن قاره آفریقا و از طریق بندر کیپ تاون وارد اقیانوس اطلس شویم.

دریادار سیاری با تأکید بر توسعه سواحل مکران، افزود: نیروی دریایی ارتش با حضور و استقرار در بنادر سیری، جاسک، کنارک و پسابندر در این زمینه پیشگام بوده و قدم های مهمی را در جهت آبادانی این مناطق برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ویژه برنامه های هفتم آذر، سالروز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: رونمایی از رادار پیشرفته سه بُعدی عصر، رونمایی از رادار باند ایکس، رونمایی از حوضچه (داک) خشک تعمیراتی در منطقه دوم دریایی، رونمایی از پروژه هایی ارتباطی ساحل به دریا و زیردریا، رونمایی از یک فروند اژدر بسیار پیشرفته با امکان پرتاب از ناوشکن، زیردریایی و بالگرد، رونمایی از پروژه بزرگ فرهنگی - ورزشی ولایت در منطقه کنارک، افتتاح مرکز تعمیرات کشتی سازی در ناوگان شمال در منطقه حسن رود بندر انزلی، رونمایی از مرکز تعمیرات کامل موتور ناوشکن و موشک انداز در منطقه دوم نیروی دریایی در بوشهر، رونمایی از مرکز تعمیرات اساسی و تجهیز موشک های سطح به سطح، تجهیز دو فروند بالگرد و بازسازی کامل آن با همکاری شرکت پنها و الحاق یک فروند بالگرد AB 212 با همکاری پنها و الحاق یک فروند هواناو از جمله برنامه های گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش در سال جاری می باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص ویژه برنامه های فرهنگی هفتم آذر امسال گفت: تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، تجلیل از آزادگان و جانبازان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین المللی نیروی دریایی ارتش، بازدید فرماندهان نیرو از رسانه ها، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره)، سخنرانی فرمانده هان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و 30 شهر کشور، برگزاری جشنواره های فرهنگی با پخش زنده از سیما جمهوری اسلامی ایران، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی، برگزاری مسابقات فرهنگی خانواده ها و کارکنان نیروی دریایی، رونمایی از کتاب های جدید، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک یکان های نمونه نیروی دریایی ارتش، پخش زنده مراسم پرفیض دعای ندبه از منطقه کنارک، پخش برنامه ها و مستندهای متعدد از صدا و سیما، انجام عملیات مردم یاری به ویژه در مناطق جنوب شرق و سواحل مکران و تجلیل از سربازان و کارکنان نمونه نیروی دریایی ارتش نیز از جمله برنامه های فرهنگی نیروی دریایی به مناسبت گرامیداشت هفتم آذر است که به اجرا گذاشته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

کتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به جیبوتی سفر کرده است، هنگام بازدید از ناوشکن های ایرانی مستقر در خلیج عدن گفت: امروز، تمامی کشورهای دنیا به این نکته اذعان دارند که ایران صلح طلب و برای منطقه امنیت ساز است.

علی لاریجانی در بازدید از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر که در جیبوتی پهلو گرفته اند، افزود: حضور دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و آب های منطقه برای مبارزه با دزدان دریایی و تسهیل تردد دریایی، امنیت را برای ما و منطقه تأمین کرده که این برای ما افتخار آفرین است .

لاریجانی گفت: در سال های اخیر، ما شاهد ناامنی هایی در این منطقه بودیم که صدماتی را برای کشورهای مختلف در بر داشت اما حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تردد کشتی ها ایجاد کرد.

رئیس مجلس افزود: این اقدامات نشان دهنده سیاست ایران در ایجاد صلح و آرامش در این مناطق است و این در حالی است که برخی کشورها حضور ایران را عامل ناامنی می دانستند.

وی تصریح کرد: امروز همگان فهمیده اند که ایران صلح طلب و برای منطقه، امنیت ساز است .

دکتر لاریجانی در جریان این بازدید، از امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاران وی در این نیرو قدردانی کرد.

 


رئیس مجلس ضمن بازدید از تمامی قسمت های ناوشکن جماران و ناو بوشهر، از نزدیک در جریان اقدامات این دو شناور و مأموریت های آنها قرار گرفت.

شایان ذکر است ناوچه جماران نخستین نمونه از کشتی های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدر انداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

این کشتی با طول 94 متر، ظرفیت یک هزارو 420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت)، توانایی حمل 140 ملوان و حمل و سوخت گیری بالگرد را نیز دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
نظرات

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جیبوتی تأکید کرد: هدف از پهلو گرفتن این ناوگروه در بندر جیبوتی اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه خلیج عدن است.

ناخدا یکم عرشه سید حسین شریفی نسب هنگام ورود این ناوگروه رزمی به بندر جیبوتی افزود: این ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (جماران) به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) به عنوان پشتیبانی در پی حضور مقتدرانه در آب های آزاد با هدف تحکیم روابط دوستانه و اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه خلیج عدن وارد این بندر شده است.

ناوگروه مزبور در مسیر انجام ماموریت محوله خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، بندر صلاله، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، بندر عدن (یمن) و خلیج عدن امروز وارد کشور جیبوتی شد.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش اظهار امیدواری کرد با اعزام ناوگروه های یاد شده به منطقه راهبردی خلیج عدن و دریای سرخ و حضور در بنادر کشورهای دوست و اسلامی از جمله جیبوتی مناسبات دو و چند جانبه بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است با حضور مداوم و مقتدرانه در آب های آزاد و بین المللی ضمن حراست از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و امنیت در منطقه حساس و راهبردی شمال اقیانوس هند و خلیج عدن باشد.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون دو هزار و 700 مایل دریایی معادل 5 هزار و 274 کیلومتر را طی کرده است.

شایان ذکر است بندر جیبوتی شهر آفریقایی است که در کنار دریای سرخ واقع شده و این شهر در شبه جزیره ای قرار دارد که خلیج عدن را از خیلج تاجوره جدا می کند. 94 درصد از مردم جیبوتی مسلمان و اصل تسنن هستند. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است، ولی عمده مردم به زبان قبایل محلی با یکدیگر صحبت می کنند.

جمهوری جیبوتی کشوری است در شاخ آفریقا که پایتخت آن بندر جیبوتی با 400 هزار نفر جمعیت و 23 هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق قاره آفریقا واقع شده است .

دسترسی آسان جیبوتی به آب های بین المللی از یکسو، و ارتباط زمینی آن با کشورهای مرکزی قاره آفریقا از سوی دیگر، بر اهمیت راهبردی آن افزوده است

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود