آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 33
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 33
بازدید سال : 35
بازدید کلی : 23360

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 23360
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393
نظرات

همزمان با سوم خرداد سالروز پیروزی رزمندگان در عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، مراسم شکرگزاری یکان های منتخب ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین در حرم امام راحل برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی رزمندگان برای دفاع در برابر همه تهدیدها سخت و نیمه سخت تاکید کرد و گفت: عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) در روز دهم اردیبهشت سال ۶۱ آغاز شد و با ۲۶ روز مقاومت، عملیات در چنین روزی و در روز سوم خرداد ۶۱ پایان پذیرفت و به اشغال ۵۷۵ روزه یا ۱۹ ماهه خرمشهر پایان داد.

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را زمان کم این عملیات تا عملیات قبلی یعنی عملیات فتح‌المبین دانست و افزود: حدود یک ماه پیش از این عملیات، عملیات فتح‌المبین توسط رزمندگان اسلام انجام شده بود که همه نظامیان می‌دانند که یک ماه زمان کمی برای برگزاری چنین عملیاتی با این وسعت و عظمت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: حضرت امام (ره) از عملیات فتح‌المبین به فتح‌الفتوح یاد کردند که این عملیات در فروردین سال ۶۱ پایان یافت که دقیقا پس از یک ماه از این عملیات، رزمندگان اسلام خود را برای اجرای عملیات بیت‌المقدس آماده کردند که این زمان کمی برای اجرای عملیات بود.

امیر سیاری افزود: منطقه عملیات بیت‌المقدس حدود ۶ هزار کیلومتر بود و نزدیک به دو برابر وسعت نسبت به عملیات فتح‌المبین داشت که رزمندگان اسلام می‌بایست با تجهیزات و ادوات محدودی که در اختیار داشتند این عملیات را نیز به سرانجام برسانند.

وی تاکید کرد: دشمن تا بُن دندان مسلح پس از فتح خرمشهر اعلام کرده بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند، کلید بصره را به او می‌دهیم که رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس توانستند طی ۲۶ روز خرمشهر را فتح کنند که این از عجایب روزگار بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را قدرت اجرای عملیات تهاجمی عبور از رودخانه توسط نیروهای نظامی دانست و افزود: در شب اول عملیات، این اتفاق توسط رزمندگان اسلام افتاد و نزدیک به ۴۰ هزار نیرو و حدود ۲۵۰۰ خودرو و تجهیزات نیز توسط رزمندگان اسلام از رودخانه عبور داده شدند که این نیز از عجایب است.

امیر دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به نتایج داخلی و بین‌المللی این عملیات پس از فتح خرمشهر اشاره و تصریح کرد: نتایج ارزشمند سیاسی و نظامی که پس از این عملیات به دست آمد از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس بود. در این عملیات نیروهای نظامی موفق شدند به هدف تاکتیکی دسترسی پیدا کرده و خرمشهر را آزاد کنند همچنین دشمن را تا پشت مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عقب برانند و برای اجرای عملیات‌های بعدی نیز آماده شوند.

دریادار سیاری انهدام ماشین جنگی دشمن را یکی از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر دانست و گفت: بخش عمده ای از ماشین جنگی عراق از جمله پنج لشکر دشمن با رشادت‌های لشکر اسلام در عملیات بیت‌المقدس منهدم شد.

وی در ادامه ۱۸ هزار اسیر، ۱۶ هزار کشته و مجروح و انهدام ۳۴ هزار نیروی دشمن را یکی دیگر از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس دانست و گفت: این دستاوردها علیرغم همه پشتیبانی‌ها و تقویت‌هایی که از سوی کشورهای دنیا برای کشور انجام می‌شد به دست آمد و ما توانستیم از این طریق ماشین نظامی دشمن را منهدم کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش به نتایج سیاسی این عملیات و فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: اولین اثر این عملیات این بود که ما به هدف راهبردی مشخص شده که از ابتدای جنگ و دفاع مقدس با رهنمودهای امام بزرگوار مد نظر داشتیم، دست یافتیم.

وی به آثار بین‌المللی، ملی و فرامنطقه‌ای این عملیات اشاره کرد و گفت: این عملیات باعث شد جمهوری اسلامی ایران همواره موضع و دست برتر را داشته باشد و دشمن در موضع انفعالی قرار گیرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود