آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 32
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید سال : 34
بازدید کلی : 23359

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 23359
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: داعش از مناطقی از دیرالزور عقب ‌نشینی کرد

نیروهای ارتش سوریه از روز یکشنبه (دیروز) با تشکیل اتاق عملیات مشترک با نیروهای دفاع ملی و عشایر استان دیرالزور از جمله عشایر «الشعیطات_البوسرایا» عملیاتی را برای پاکسازی مناطق شرقی ریف استان دیرالزور آغاز کرده‌اند.

استان دیرالزور در شرق سوریه از استان‌های نفتی این کشور است که مرکز استان تحت کنترل ارتش سوریه و شهرستان‌های اطراف آن تحت کنترل داعش است. بخشی از مرز سوریه با عراق مربوط به این استان است.

به گزارش فارس، با آغاز این عملیات، داعش بعد از درگیری‌های شدید، صبح امروز دوشنبه از بخش‌هایی در ریف شرقی استان دیرالزور عقب‌نشینی کرد.

نیروهای ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و عشایر این استان در ادامه این عملیات، پیشروی به سمت چاه‌های نفت «التیم» و مسیرهای جاده‌ای بین المللی استان را آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، همزمان با  پیشروی نیروهای سوری در ریف شرقی استان دیرالزور، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست‌های داعش در منطقه «حویجة صکر» واقع در جنوب شرق شهر دیرالزور را هدف قرار دادند و تمامی پایگاه را با خاک یکسان کردند.

این در حالی است که ده‌ها تن از تروریست‌های داعش از جمله چندین سرکرده در این عملیات کشته شده‌اند.

به گزارش فارس هدف از عملیات مشترک نیروهای سوری، دفاع ملی و عشایر استان کاهش حملات تروریست‌های داعش به مناطق تحت نفوذ نیروهای سوری است.

تسلط بر چاه‌های نفتی برای جلوگیری از سرقت نفت و فروش آن توسط عناصر داعش به کشور ترکیه، پاکسازی مسیر و جاده بین المللی استان برای قطع کمک‌رسانی تروریست‌های داعش به یکدیگر نیز یکی دیگر از اهداف عملیات مشترک ارتش سوریه، نیروهای دفاع ملی و عشایر استان دیرالزور است.

تعداد بازدید از این مطلب: 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: تحرکات جدید تروریست‌ها جهت فعال کردن جبهه «خان الشیح» در ریف دمشقشواهد امر تاکید می‌کند که گروه‌های مسلح در ریف جنوبی دمشق درحال اجرای نقشه جدیدی هستند که هدف آن سیطره بر بزرگراه بین المللی «السلام» است که دمشق را به استان‌های جنوبی سوریه متصل می‌کند.

براین اساس انتظار می‌رود، پس از بزرگراه بین المللی السلام که اولین و مهمترین هدف در این نقشه است، تصرف پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه در منطقه مانند لشکر 68 ارتش و روستاها و مناطق راهبردی مانند روستاهای قرار گرفته در دامنه کوه الشیخ و همچنین شهر قطنا هدف بعدی گروه‌های مسلح تروریستی باشد.

در این نقشه منطقه «خان الشیح» که در جوار بزرگراه بین المللی السلام قرار دارد، برای گروه‌های مسلح از اهمیت بسیاری برخوردار است، به همین دلیل این منطقه از چند روز پیش در معرض حملات عناصر مسلح جهت نفوذ به آن است.

در واقع گروه‌های تروریستی تلاش دارند، با نفوذ به خان الشیح از یک سو برای خود پایگاهی نزدیک به بزرگراه السلام ایجاد کنند و از سوی دیگر زمینه نفوذ به مناطق و روستاهای دامنه کوه الشیخ و بیت جن و بیت سابر را فراهم کنند که در این صورت شهر راهبردی قطنا به صورت مستقیم در تیررس حملات آنها خواهد بود.

تاکنون تلاش‌های گروه‌های مسلح مستقر در خان الشیح و کوه الشیخ با مقابله سرسختانه ارتش سوریه مواجه شده که به شکلی گسترده در این مناطق مستقر هستند و کنترل تپه‌ها و نقاط راهبردی مانند تپه «الأبوسیة» مشرف به خان الشیح و جدا کننده منطقه خان الشیح از شهر قطنا را در دست دارند.

تحولات میدانی اخیر رخ داده در سوریه، به خصوص در جبهه‌های عملیاتی جنوب این کشور موجب شده تا گروه‌های مسلح تلاش کنند، جبهه خان الشیح را بار دیگر فعال کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: ارتش و انصارالله، القاعده در «تعز» را محاصره کردندیک مقام نظامی به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت که ارتش و نیروهای کمیته مردمی، در مناطق «عصیفره»، «جبل العریش» و «وادی حدید» در استان تعز پیشروی‌های چشمگیری کردند.

این مقام نظامی که هویتش فاش نشد افزود: ارتش و نیروهای کمیته مردمی عناصر القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب (اخوانی) الاصلاح را در منطقه «الروضه» در شهر «تعز» محاصره کرده‌اند.

به گفته این منبع نظامی، این درگیری‌ها در روز جمعه رخ داد و چندین عضو القاعده از جمله چند فرمانده میدانی آنان کشته شدند و از طرفی دیگر، مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنان که هواپیماهای عربستانی برای آنان پرتاب کرده بودند، به عنیمت گرفتند.ژ

همزمان با این درگیری‌ها جنگنده‌های سعودی برای پشتیبانی از عناصر القاعده و حزب الاصلاح، مواضع متعدد ارتش و کمیته‌های مردمی را هدف گرفتند تا مانع پیشروی آنان شوند.

این مقام نظامی همچنین به خبرگزاری سبأ گفت که نیروهای یمنی عزم خود را جزم کرده‌اند تا شهر تعز و همه شهرهای یمن را که تروریست‌ها در آن حضور دارند، پاکسازی کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: امام تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست/مجلس 6 شرط توافق را تبدیل به قانون کند/حزب اردوغان از خون قربانیان داعش سیلی خورد

یت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد «تحریف امام» در سالروز رحلت امام اظهار داشت: تحریف امام تحریف صراط مستقیم است و اگر از این راه عمدا یا سهوا فاصله بگیریم سیلی می‌خوریم.

وی اصول تعیین شده توسط بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی، توکل و اعتماد به خدا، اعتماد به وعده الهی نه اعتماد به قلدرهای جهانی،‌اعتقاد به اراده ملت و حمایت از مستضعفان و نفرت از اشرافی‌گری برشمرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: امام آن بزرگواری است که تا آخر عمر با نفرت از آمریکا و شیطان بزرگ دانستن آمریکا از دنیا رفت.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: برخی از کسانی که نزدیک به امام بودند می‌گویند ما به امام نامه نوشتیم که تا زنده هستید مشکل آمریکا را حل کنید. ما از ایشان می‌پرسیم نامه شما به امام رسید؟ مگر می‌شود نامه شما به امام نرسد اما امام مشکل آمریکا را حل نکرد و معنای این حرف این است که امام تا لحظه مرگ آمریکا را شیطان بزرگ می‌دید و شعار مرگ بر آمریکا را شعار حق می‌دانست.

وی ادامه داد: یک اصل را هم مقام معظم رهبری در سخنان خود نگفت به خاطر اینکه کسانی نگویند دعوت به خود است و آن اصل ولایت فقیه است که امام تا آخر عمر مدافع این اصل عزت آفرین بود و فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در مورد مسائل هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: مسائل هسته‌ای، مسئله حساس سیاسی است و همه به خود اجا‌زه می‌دهند در این رابطه اظهارنظر کنند و حق‌شان هم است. سیاسی شدن مردم از برکات انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه منتقدان مذاکرات هسته‌ای باید بدانند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فرزندان ملت هستند، گفت: منتقدان نباید مذاکره کنندگان را زیر سوال ببرند و متهم به خیانت و امثال اینها کنند. اینها رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند. باید همه کمک کنیم تا این رزمندگان در این عملیات موفق شوند.

وی خطاب به مسئولان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که هر نقد و تجمعی را تخریب نپندارند. چه بسا این تجمعات قانونمند مشت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما را پر می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه باز و آزادی است، خاطرنشان کرد: مسئله انرژی هسته‌ای از روز اول که مردم ما شعار دادند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست دولت و ملت با هم همدل و همزبان بودند بنابراین دشمنانی که می‌خواهند در عرصه مذاکرات شیطنت کنند کور خواندند در این عرصه هم شیطنت کنند.

به گفته آیت‌الله خاتمی نظام در پی یک توافق خوب است چرا که توافق بد را نه رهبری می‌پذیرد نه ملت و نه مذاکره‌کنندگان. توافق خوب آن توافقی است که خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت شده باشد.

لغو همه جانبه تحریم‌ها،‌عدم مذاکره تحت شبهه تهدید،‌حفظ دستاوردهای هسته‌ای،‌عدم بازرسی مطلق از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، برگشت‌پذیری تعهدات و مذاکره در چهارچوب هسته‌ای شش خط قرمزی است که به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران باید مورد تأکید قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: ما فقط در عرصه هسته‌ای با دیگران مذاکره می‌کنیم بنابراین مذاکره در هیچ عرصه دیگر همچون مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد مذاکره نیست و از نظر ما نامشروع است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که این موارد (6 خط قرمز مورد نظر رهبری) را تبدیل به قانون کند تا به کلی دشمنان ملت ایران مأیوس شوند که ملت ما تسلیم را نمی‌پذیرد.

به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران ادبیات آمریکا از روز اول مذاکرات تاکنون به جای تکریم ادبیات تحقیر و تهدید بوده و واقعیت این است که امروز دوره تهدید گذشته و ایران اسلامی امروز نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرت جهانی است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: در هر عرصه مهم جهانی می‌گویند اگر پای ایران وسط نباشد نمی‌توانیم به جایی برسیم، در قضیه سوریه نماینده سازمان ملل می‌گوید که باید ایران حضور داشته باشد، اگر ایران نباشد مشکل سوریه حل نخواهد شد، معنای این جمله این است که به فضل خداوند ایران اسلامی یک قدرت بزرگ جهانی است.

وی افزود: ایران اسلامی یک تفاوت با قدرت‌های جهانی دارد و آن این است که پشتوانه قدرت‌های جهان سلاح، دلار و یورو و آدم کش‌هاست اما پشتوانه ایران اسلامی دل‌های علاقمند و عاشقان است.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس یادآور شد: ایران اسلامی به فضل خداوند در این عرصه به عنوان یک قدرت است و نمی‌توانند این قدرت را دست کم بگیرند، نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد، ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با فراز و نشیب‌های فراونی مواجه بودیم و از ابتدای انقلاب تحریم بودیم اما بحمدالله با عزت زندگی کردیم و زندگی خواهیم کرد، عده‌ای چنین القا می‌کنند که اگر تحریم‌ها لغو نشود در این عرصه دچار بحران می‌شویم در حالی که قطعاً چنین نیست.

وی اضافه کرد: اگر توافق صورت نگیرد اوباما دچار بحران می‌شود چون اوباما با ایران‌هراسی که در دنیا به راه انداخته و گفته ایران بمب اتم دارد و توافق کردیم جلوی این خطر بایستیم می‌خواهد قهرمان آمریکا بشود اما قهرمانی‌اش در حال کور شدن است، می‌خواهد حزبش دوباره رای بیاورد و اگر این توافق با ایران امضا شود شانس حزب دموکرات برای پیروزی بیشتر می‌شود گرچه ما می‌دانیم پشت سر هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در اروپا صهیونیست‌ها حضور دارند و این آمریکاست که نیاز به توافق با ایران دارد، ملت بزرگ ایران روی پای خودش ایستاده است و به فضل خداوند با اراده کشورش را پیش خواهد برد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار یک فرهنگ قرآنی است، هیچ تردیدی نداشته باشید که این فرهنگ است که به داد ما می‌رسد، مذاکره کنندگان ما به مذاکراتشان ادامه دهند و ما از آنان حمایت می‌کنیم و اثبات هم می‌کنیم که ما مرد قولمان هستیم و پای قرارمان هم می‌ ایستیم، امریکا می‌خواهد چنین وانمود کند که ایران پای قراردادش نیست ولی ما به آمریکا و دیگر قدرت‌ها اعلام می‌کنیم که ما مرد مقاومتیم، اگر بخواهید شیطنت کنید فرزند عاشوراییم و فرزند هیهات من الذله.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ما ملت ایران تجربه کردیم که در مقابل دشمنان اسلام و دشمنان قرآن تسلیم نشویم، مقاومت کردیم و خداوند به ما نیرو داد، هر جا مقاومت کردیم، نیروی ما بیشتر شد و این همان نسخه علاج دنیای اسلام است.

وی با اشاره به شکست حزب حاکم در ترکیه در انتخابات اخیر پارلمان این کشور، تاکید کرد: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون‌های مظلومی بود که توسط داعش بر زمین ریخته شده بود، امیدواریم صدای این سیلی را حاکمان ترکیه شنیده باشند و بدانند که: خون مظلوم از بن صخره جوانه می‌زند/ بر پرچم بیدادگرها تازیانه می‌زند.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: حزبی که حدود 13 سال نبض حکومت را در ترکیه در دست داشت، در انتخابات اخیر پارلمان این کشور شکست خورد و محبوبیتش افول کرد، مردم ترکیه مورد احترام ما هستند، 86 درصد مردم ترکیه در انتخابات اخیر این کشور شرکت کرده‌اند و پای صندوق‌های رای آمدند.

وی با اشاره به تهاجم نظامی آل سعود به یمن، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن جفا کرد، سلام و درود خداوند بر شهیدان مظلوم و پیروز یمن، سلام و درود خداوند بر مردم پیروز یمن که مثل سرو قامت کشیده ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه پایتخت در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد در آغاز حمله عربستان به یمن، 45 درصد خاک یمن در دست نیروهای ملی انصارالله بود اما الان 85 درصد از خاک یمن در دست نیروهای مردمی است. در آغاز حمله عربستان به یمن، 55 درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحد بودند اما الان 90 درصد قبایل یمن با نیروهای مردمی متحدند، سلام و درود خداوند بر این پیروزمندان، بدانید شما در تاریخ سربلندید و دشمنان شما یعنی عربستان سعودی به عنوان یک رژیم وحشی، سفاک، کودک‌کش و خردسال کش، زن و مرد را به راحتی می‌کشد، عربستان به عنوان یک رژیم سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 23 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: نگرانی جدی دولت ایران نسبت به امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای

سفارت های جمهوری اسلامی ایران در وین و برن طی یادداشت های رسمی جداگانه ای که به وزارت خانه های امور خارجه اتریش و سوئیس ارسال شد، با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر، مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته ای را به دولتهای مزبور اعلام کرده و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی که در این زمینه معمول می شود، شدند. 

همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده است در اسرع وقت هرگونه تدابیر لازم برای تامین امنیت محل مذاکرات، از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری، را اتخاذ کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: برخی افراد با تفکرات ارتباط با آمریکا ادعا می‌کنند پیرو خط امام(ره) هستند/ باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد

سردار محمدرضا نقدی دقایقی پیش در همایش 36 سال مقاومت که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا عرصه جهاد دیروز بودند اظهار داشت: همه ما باید پای مکتب شهدا بنشینیم و درس بیاموزیم.

وی گفت: اگر به قرآن نگاه کنیم می‌بینیم که بسیار تعالیم تاریخی از قرآن استفاده شده و  قرآن برای تکلیف هر روز بشر برنامه داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید ذلیل شوید بروید و با آمریکا رابطه برقرار کنید.

وی ادامه داد: امروز برخی افراد با تفکرات ارتباط با آمریکا ادعا می‌کنند که پیرو خط امام(ره) هستند و باید در جوابشان بگوییم از تمام صحیفه امام(ره) تنها یک جلد بیاورید که در مورد رابطه با آمریکا سخن گفته باشد و این در حالی است که من از هر جای صحیفه که بخواهید حجت می‌آورم که باید در مقابل استکبار ایستاد.

سردار نقدی با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون گرفتار تفکری بودیم که به دنبال تضعیف باور و ایمان مردم است، افزود: این تفکر هر روز در یک حزب و گروه و جناح و با یک رنگ و لعابی در کشور نشان داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: عده‌ای هنوز گمان می‌کنند بدون کوتاه آمدن در مقابل قدرت‌ها نمی‌توان زندگی آرامی داشت و متاسفانه این مشکل همیشه گریبانگیر کشور ما بوده است.

سردار نقدی با تأکید براینکه کسی که فرهنگ خود را در اختیار بیگانه قرار می‌دهد ناموسش را از دست داده است، متذکر شد: افرادی که به دیکتاتورها میدان می‌دهند تا کشورشان را اشغال کنند نباید انتظار آرامش داشته باشند.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مبارزه و جهاد برای امنیت بوده و عقلانی و منطقی است، تصریح کرد: درست است که جنگ تلفات دارد اما در پی این تلفات امنیت بزرگی حاصل می‌شود.

* عده‌ای خود را دلسوزتر از امام برای مردم می‌دانند

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک انسان بی‌تفاوت نسبت به جامعه و مردم خود نبود خطاب به دولتمردان گفت: پس شما از امام بیشتر برای مردم دلسوزی نکنند که بروید مقابل دیکتاتورها تا مردم آرامش داشته باشند بلکه مردم ایران با ایستادگی و مقاومت به آرامش می‌رسند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه 3 سال است تحریم‌های فلج‌کننده در کشور ما حاکم است، بیان کرد: با تحریم چه اتفاقی در جامعه افتاد؟ و ما شاهدیم اوضاع چندان فرقی نکرده که این مسئله نشان‌دهنده امداد الهی است.

وی با تأکید براینکه رزق و روزی ما دست آمریکا نیست، اظهار داشت:‌ ما باید باور داشته باشیم خداوند رزاق است و مسئله ما مسئله تحریم‌ها نیست زیرا راه‌های نپیموده در اقتصاد فراوان است.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اقتصاد تولید ارکانی دارد، عنوان کرد: ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهایی است که تمام ارکان اقتصادی را دارد.

نقدی با تأکید براینکه اقتصاد پویا و شکوفا در دست ملت ما است، گفت: نیروی انسانی، سرمایه، انرژی و مواد اولیه و همچنین 400 میلیون بازار غیر تحریم وجود دارد که به وسیله اینها ما می‌توانیم اقتصاد خود را پویا نگه داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک سر سوزن از خط امام فاصله نگرفته‌اند، یادآور شد: رهبری که امروز پس از 25 سال می‌گویند وصیت امام ملاک و معیار من است باعث افتخار ملت ایران هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: رایزنی‌های دوجانبه و سه‌جانبه هسته‌ای امروز در وین در جریان است

امروز (پنجشنبه) رایزنی‌های هسته‌ای در راستای ادامه نگارش پیش‌نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در هتل پله کوبورگ شهر وین در جریان است و قرار است رایزنی‌های دوجانبه و سه‌جانبه با حضور معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

معاونان ظریف و موگرینی دیروز (چهارشنبه) طی سه نوبت و در حدود 6 ساعت به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

کارشناسان دو طرف نیز طی دو روز گذشته (سه‌شنبه و چهارشنبه) چندین ساعت رایزنی کردند.

قرار است این رایزنی‌ها امروز صبح نیز در وین ادامه یابد.

آنگونه که سید عباس عراقچی عنوان کرده بود احتمالا سایر اعضای 1+5 نیز به این رایزنی‌ها بپیوندند.

رایزنی‌ها در وین تا جمعه ادامه دارد و قرار است محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز روز شنبه در ژنو دیدار کنند.

ظریف پس از سفر به عمان و کویت در حال حاضر در آتن پایتخت یونان به سر می‌برد.

پس از آنکه وزرای خارجه ایران و 6 کشور (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی وقت اتحادیه اروپا در سوم آذر ماه 1392 پس از چند روز رایزنی در شهر ژنو به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» در خصوص حل موضوع هسته‌ای ایران دست یافتند و این توافق در سی ‌ام دی ماه همان سال وارد مرحله اجرا شد، انجام مذاکرات به منظور حصول توافق جامع از اواخر بهمن ماه در شهر وین آغاز و پس از آن چندین دور رایزنی برگزار شد که 28 تیر ماه 1393 این توافقنامه به مدت 4 ماه تا سوم آذر ماه 1393 تمدید شد.

در سوم آذر ماه 1393 و پس از چند روز مذاکره فشرده در شهر وین به دلیل اختلافات موجود بر سر راه حصول توافق جامع، دو طرف این مذاکرات را برای هفت ماه (دهم تیر ماه 1394) تمدید کردند و پس از آن رایزنی‌هایی در ژنو، مونیخ، مونترو، زوریخ، استانبول و لوزان برگزار شد. در لوزان 2 و پس از 9 روز رایزنی فشرده، دو طرف به راه‌حل‌هایی در راستای حصول توافق دست یافتند و بعد از آن اعلام شد که گفت‌وگوها برای نگارش متن برنامه جامع اقدام مشترک آغاز خواهد شد که در همین راستا رایزنی‌هایی از دوم اردیبهشت تا چهارم اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد. پس از آن رایزنی‌ها در شهر نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده NPT از دهم تا هفدهم اردیبهشت ماه ادامه یافت و سومین دور این رایزنی‌ها از 22 تا 25 اردیبهشت ماه در وین و چهارمین دور نیز 30 اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه به مدت سه روز باز هم در وین برگزار شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394
نظرات

پیکارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با دیدار نفت ایران مقابل الاهلی عربستان برگزار شد و شاگردان منصوریان با وجود شکست دو بر یک در مجموع به تساوی دو بر دو مقابل حریف خود دست یافتند و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب کردند و برای اولین بار در جمع 8 تیم برتر قاره کهن قرار گرفتند.

پیش از این پرسپولیس ایران در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه سه بر یک مغلوب الهلال عربستان شده بود و از رسیدن به مرحله بعد باز مانده بود.

در منطقه شرق آسیا هم حذف سه نماینده کره‌جنوبی و صعود یک تیم از این کشور دیگر حادثه مهم این رقابت‌ها بود.

بر این اساس پس از آخرین دیدار شب گذشته پرونده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان بسته شد و 8 تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم مشخص شدند.

دو تیم ژاپنی گامبا اوزاکا و کاشیوا ریسول، تیم کره‌ای چونبوک موتورز و تیم چینی گوانگژو از منطقه شرق به جمع 8 تیم برتر راه یافتند و از منطقه غرب آسیا هم از هر کشور یک نماینده حضور خواهند داشت.

نفت ایران، الهلال عربستان، لخویا قطر و الاهلی امارات تیم‌های صعود کننده به مرحله یک‌چهارم نهایی را تشکیل می‌دهند.

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی 28 خردادماه برگزار خواهد شد.

 

*نتایج کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است:

بیجینگ گوان چین یک - چونبوک موتورز کره‌جنوبی 2

سوان بلووینگز کره جنوبی 4 - کاشیوا ریسول ژاپن 4(صعود کاشیوا)

پرسپولیس یک - الهلال 3

السد قطر 3 - لخویا قطر 4

سئول کره جنوبی 3 - گامبا اوزاکا 6

سئونگ‌نام کره‌جنوبی 2 - گوانگژو چین 3

نفت ایران 2 - الاهلی عربستان 2 (صعود نفت)

الاهلی امارات 3 - العین امارات 3 (الاهلی صعود کرد)

به گزارش فارس پیکارهای مرحله یک چهارم نهایی در دور رفت پس از قرعه‌کشی در تاریخ‌ 25 و 26 آگوست (سوم و چهارم شهریور) و دیدار برگشت در تاریخ‌های 15 و 16 سپتامبر (24 و 25 شهریورماه) برگزار می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: برخی افراد با تفکرات ارتباط با آمریکا ادعا می‌کنند پیرو خط امام(ره) هستند/ باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد

سردار محمدرضا نقدی دقایقی پیش در همایش 36 سال مقاومت که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با بیان اینکه شهدا عرصه جهاد دیروز بودند اظهار داشت: همه ما باید پای مکتب شهدا بنشینیم و درس بیاموزیم.

وی گفت: اگر به قرآن نگاه کنیم می‌بینیم که بسیار تعالیم تاریخی از قرآن استفاده شده و  قرآن برای تکلیف هر روز بشر برنامه داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید ذلیل شوید بروید و با آمریکا رابطه برقرار کنید.

وی ادامه داد: امروز برخی افراد با تفکرات ارتباط با آمریکا ادعا می‌کنند که پیرو خط امام(ره) هستند و باید در جوابشان بگوییم از تمام صحیفه امام(ره) تنها یک جلد بیاورید که در مورد رابطه با آمریکا سخن گفته باشد و این در حالی است که من از هر جای صحیفه که بخواهید حجت می‌آورم که باید در مقابل استکبار ایستاد.

سردار نقدی با بیان اینکه ما از ابتدای انقلاب تاکنون گرفتار تفکری بودیم که به دنبال تضعیف باور و ایمان مردم است، افزود: این تفکر هر روز در یک حزب و گروه و جناح و با یک رنگ و لعابی در کشور نشان داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: عده‌ای هنوز گمان می‌کنند بدون کوتاه آمدن در مقابل قدرت‌ها نمی‌توان زندگی آرامی داشت و متاسفانه این مشکل همیشه گریبانگیر کشور ما بوده است.

سردار نقدی با تأکید براینکه کسی که فرهنگ خود را در اختیار بیگانه قرار می‌دهد ناموسش را از دست داده است، متذکر شد: افرادی که به دیکتاتورها میدان می‌دهند تا کشورشان را اشغال کنند نباید انتظار آرامش داشته باشند.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مبارزه و جهاد برای امنیت بوده و عقلانی و منطقی است، تصریح کرد: درست است که جنگ تلفات دارد اما در پی این تلفات امنیت بزرگی حاصل می‌شود.

* عده‌ای خود را دلسوزتر از امام برای مردم می‌دانند

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک انسان بی‌تفاوت نسبت به جامعه و مردم خود نبود خطاب به دولتمردان گفت: پس شما از امام بیشتر برای مردم دلسوزی نکنند که بروید مقابل دیکتاتورها تا مردم آرامش داشته باشند بلکه مردم ایران با ایستادگی و مقاومت به آرامش می‌رسند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه 3 سال است تحریم‌های فلج‌کننده در کشور ما حاکم است، بیان کرد: با تحریم چه اتفاقی در جامعه افتاد؟ و ما شاهدیم اوضاع چندان فرقی نکرده که این مسئله نشان‌دهنده امداد الهی است.

وی با تأکید براینکه رزق و روزی ما دست آمریکا نیست، اظهار داشت:‌ ما باید باور داشته باشیم خداوند رزاق است و مسئله ما مسئله تحریم‌ها نیست زیرا راه‌های نپیموده در اقتصاد فراوان است.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اقتصاد تولید ارکانی دارد، عنوان کرد: ایران یکی از استثنایی‌ترین کشورهایی است که تمام ارکان اقتصادی را دارد.

نقدی با تأکید براینکه اقتصاد پویا و شکوفا در دست ملت ما است، گفت: نیروی انسانی، سرمایه، انرژی و مواد اولیه و همچنین 400 میلیون بازار غیر تحریم وجود دارد که به وسیله اینها ما می‌توانیم اقتصاد خود را پویا نگه داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک سر سوزن از خط امام فاصله نگرفته‌اند، یادآور شد: رهبری که امروز پس از 25 سال می‌گویند وصیت امام ملاک و معیار من است باعث افتخار ملت ایران هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
نظرات

 

خبرگزاری فارس: آخرین اخبار از پرونده‌ اتوبوس اسکانیا، خبرنگار واشنگتن پست، رئیس دانشگاه امیرکبیر و مرکز چشم‌پزشکی متخلف
 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی انقلاب تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت افتتاح دادسرای پولی و بانکی گفت: مهمترین مشکل این موضوع ساختمان بود.

وی افزود: دادسرای زمین‌خواری یا همان انفال و حمایت از ثروت عمومی را تا قبل از ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌هایی که کردیم و اگر مشکل پیش نیاید در این زمان دادسرای پولی و بانکی هم افتتاح خواهد شد چرا که مسئول آن تعیین شده و مکان آن هم در خیابان فاطمی است.

دادستان تهران در خصوص اینکه آیا در مورد قاچاق اعضای بدن در دادستانی پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر گفت: من در این زمینه اطلاعی ندارم.

وی درباره آخرین وضعیت هواپیمای آنتونف گفت: این پرونده در مرحله کارشناسی قرار دارد و کار خوب و سنگینی در این خصوص انجام شده چرا که مقررات ایکائو (ICAO) در خصوص سقوط هواپیما مفصل است بنابراین منتظر نظر کارشناسی هستیم تا نظر خود را ارائه دهد.

جعفری دولت‌آبادی درباره دو مرکز درمانی چشم‌پزشکی متخلف هم گفت: از متهم تحقیق شده و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی شدند البته طول درمان مصدومان کُند است ولی پرونده خوب پیش رفته و امیدواریم به دادگاه برود.

دادستان تهران در رابطه با پرونده اتوبوس‌های اسکانیا گفت: این پرونده در دادسرا مطرح است و گفتیم شرکت سازنده چنین اتوبوس‌هایی باید به شکلی اقدام کنند که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی در خصوص پرونده خبرنگار واشنگتن پست گفت: کیفرخواست مربوط به این پرونده صادر شده، این پرونده در شعبه 15 دادگاه عمومی انقلاب تهران تحت وقت است تا محاکمه شود ضمن اینکه متهم 4 اتهام دارد.

دادستان تهران در خصوص پرونده رئیس فعلی دانشگاه امیرکبیر هم گفت: برای این پرونده هنوز تعیین وقت نشده اما آنچه که خبر داریم این است که پرونده به دیوان محاسبات رفته است.

وی در پایان در خصوص پرونده نگین خودرو گفت: کیفرخواست این پرونده صادر شده، پرونده به دادگاه رفت و منتظر محاکمه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
نظرات
 

 

خبرگزاری فارس: چرا مسئولان بانک مرکزی گذاشتند ۵۷۵ بدهکار بانکی ایجاد شود، مگر مقررات را نمی‌دانستند
 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انتظامی تهران گفت: همه ما باید جایگاه و قدر و منزلت خود را بدانیم چرا که اگر ندانیم چه منصب و جایگاهی داریم ممکن است ناملایمات و فشارها تاثیرگزار باشد ولی اگر منزلت قاضی را بدانیم امور راحت می‌شود.

وی با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه منصب قضاوت منصب نبی است، گفت: اگر بتوانیم براساس موازین الهی و قانونی عمل کنیم مسلماً در محل جلوس نبی و وصی نبی هستیم.

معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر قدر اینکه در نظام، کشور و حکومتی زندگی می‌کند که زیر چتر خاص پروردگار است قاضی قدر خود را خواهد دانست.

اژه‌ای تاکید کرد: شما خوب می‌دانید و می‌فهمید که چگونه همه دشمنان تلاش می‌کنند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند و فساد را توسعه دهند و مردم علی الخصوص جوانان را به انحراف بکشند ولی در این حوزه ناموفق‌اند.

وی گفت: از طرف دیگر دشمنان ضد کشور و نظام حرکت می‌کنند و هرچند نمی‌توانند آن را نابود کنند ولی تلاش می‌کنند به آن ضربه بزنند اما می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری هم در منطقه و هم در مسائل جهانی و بین‌المللی تاثیرگذارتر است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نفوذ، اقتدار، ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در طول این سالها بیشتر و بیشتر شده است تا جایی که دشمنان نیز به نفوذ و کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران اذعان می‌کنند.

اژه‌ای گفت: اینکه انسان تحت حکومتی زندگی کند که حاکم آن جائر است و یا اینکه حاکم آن شایسته است و از طرف پروردگار است، متفاوت است.

معاون اول قوه قضاییه  تاکید کرد: امروز توقع زیادی از قوه قضاییه به وجود آمده است که این توقع هم در مسئولان وجود دارد و هم در مردم و توقع این است که قوه قضاییه بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. به نظر شما این توقع بر چه اساسی به وجود آمده است، آیا از ضعف است یا از قدرت قوه قضاییه؟

وی افزود: علت مراجعات و توقعات مکرر از اقتدار قوه قضاییه است چنانچه بانک مرکزی که وظیفه نظارت بر بانک‌ها را دارد تا معوقاتی نداشته باشند در نهایت 575 لیست بدهکار بانکی را به ما می‌دهد و می‌گوید آنها را معرفی کرده‌ایم، سوال اینجاست که چرا گذاشتید این معوقات ایجاد شود؟

وی تصریح کرد: مگر شما مقررات نداشتید؟ اگر وثیقه‌ای دارید آن را تملک کنید، اگر ضامنی وجود دارد معوقات را از ضامن بگیرد یا شکایت کنید چرا تنها اسامی لیست بدهکاران بانکی را به ما معرفی می‌کنید؟

اژه‌ای تصریح کرد: این بدان معنی است که من نمی‌توانم کار خود را انجام دهم و قوه قضاییه باید به من کمک کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: چندی‌پیش یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تلویزیون سخن می‌گفت و می‌گفت در یکی از شهرهای اطراف تهران 10 هزار ساختمان به صورت غیرقانونی ساخته شده است که می‌خواهیم با کمک قوه قضاییه آن را تخریب کنیم. سوال من این است که چرا مقابل آن نایستادید؟

اژه‌ای افزود: چرا یک دستگاه مجوز احداث ساختمانی را می‌دهد و دستگاه دیگر می‌گوید حق این تغییر کاربری وجود نداشته است؟ بنابراین بار زیادی بر دوش ماست که نشان دهنده قدرت و قوت ماست و ناشی از نارسایی ها و ضعف‌های دیگران.

وی گفت: حال که مسئولین و مردم چشم‌انتظار ما هستند آیا ما نیز باید شانه خالی کنیم؟ یا اینکه چون خداوند عنایتی کرده است به شکرانه آن عنایت بایستیم و ناملایمات را هم تحمل کنیم و حتی از زندگی شخصی بگذریم ولی مردم را ناامید نکنیم.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: خطیر بودن امر قضا موضوعی بسیار روشن است و در کنار آن بار سنگینی بر دوش دادسراهاست که این نیز مشخص است و من تاکید می‌کنم که باید به این خانواده دادسرا رسیدگی کرد.

اژه ای گفت: همانگونه که تشکیلات و کارگروهی برای موضوع فرهنگف‌ رسانه، اقتصاد و معقولاتی از این دست ایجاد می‌کنیم باید کارگروهی با حضور برخی از افراد حاضر در اینجا که درد آشنا نیز هستند کارگروهی تشکیل دهیم تا مشکلات را تا حد ممکن از بین ببرند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: انصافاً همکاران در دادسرا از لحاظ روانی، تهدیدات، فشارها و مشکلات آنها در عذاب هستند و خانواده آنها نیز این مشکلات را دارند بنابراین باید با حساسیت به این موضوع نگاه کنیم.

وی تصریح کرد: این درست است که ما به خاطر مسائل مادی به این راه قدم نگذاشته ایم و در آن نمانده‌ایم بلکه به علت احساس مسئولیت در این راه هستیم ولی اینکه هر میزان بتوانیم مشکلات را حل کنیم منافاتی با احساس مسئولیت ندارد.

اژه‌ای توصیه کرد: نباید اجازه دهیم دلال‌ها و افراد دیگر به بهانه‌های مختلف خانواده زحمتکش و خوب قوه قضاییه را خدشه‌دار کنند با برخی کارها.

معاون اول قوه قضاییه گفت: قداست دستگاه قضا و توقع مردم از آن به گونه‌ای است که اگر خطایی باشد آن را می‌بینند و آن را حتی بزرگتر از حد معمول می‌بینند بنابراین نباید اجازه دهیم تا شیطان و شیطان صفتان کوچکترین خدشه‌ای به ما وارد کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 20 ارديبهشت 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: اگر اراده لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد توافق هسته‌ای در دسترس خواهد بودبه گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «نورسلطان نظربایف» رئیس‌ جمهوری قزاقستان با تبریک پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گفت: ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر منعقد کرده‌‌اند که با اجرای آنها، روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بیش از پیش گسترش می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه ایران همواره به کشور قزاقستان در همه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یک دوست قابل احترام، اعتماد دارد، افزود: امیدوارم برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران – آستانه تحرکی جدید در گسترش بیشتر روابط دو طرف ایجاد کند.
رئیس‌ جمهور کشورمان در خصوص مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در بسیاری از زمینه‌ها به درک مشترک رسیده‌ایم و اگر اراده لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد، توافق نهایی در دسترس خواهد بود.
«نورسلطان نظربایف» رئیس‌ جمهور قزاقستان نیز در این گفتگو با بیان اینکه باید روابط دو کشور را در تمام زمینه‌ها توسعه و تعمیق بخشیم، تصریح کرد: امیدوارم مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در بستر مناسبی به پیش رفته و به نتیجه برسد.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394
نظرات

حسن رحیمی آزادکار وزن 57 کیلوگرم کشورمان با برتری شش بر پنج مقابل آنتونی راموس از تیم میزبان خوش درخشید و بار دیگر شایستگی‌های خودش را به رخ کشتی دنیا کشید.

این کشتی‌گیر شایسته کشورمان که ساکن شهرستان بهارستان است به نونهالان و نوجوانان کشور و این شهرستان نشان داد که می‌توان با تلاش، اراده و صدالبته پشتکار به موفقیت‌هایی دست یافت که حتی در خاک کشوری مانند آمریکا پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد و جلوی چشم آمریکایی‌ها جشن قهرمانی گرفت.

رحیمی رشته کشتی را از سال 74 آغاز کرده و به قول خودش عاشق این رشته است و فقط برای شادی دل مردم روی تشک می‌رود و به افتخارآفرینی‌های خود ادامه می‌دهد.

وی می‌گوید که اصلاً برایش تشویق مسئولان و جوایزی که داده می‌شود، به اندازه شادی ملت ایران ارزش ندارد و این از همه چیز برایش ارزشمندتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، به سراغ نابغه کشتی شهرستان بهارستان رفتیم و گفت‌و‌گوی متفاوتی با وی انجام دادیم، حسن رحیمی این پهلوان بااخلاق و مردم‌دوست با روی باز پاسخ سئوالاتمان را داد.

مشروح گفت‌و‌گوی فارس با نابغه کشتی کشور را در زیر می‌خوانید:

فارس: به عنوان سئوال اول چند سال دارید، کشتی را از چه سالی آغاز کردید و از کی به این رشته علاقمند شدید؟

بنده متولد 25 خرداد ماه سال 1368 از شهرستان بهارستان هستم و رشته کشتی را از سال 74 آغاز کردم و از سال 85 به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال کردم و موفق شدم در مسابقات استان تهران و کشوری به مقام نخست دست پیدا کنم و پس از آن به تیم ملی جوانان دعوت شده و به مسابقات جهانی اعزام شدم و توانستم رتبه نخست را کسب کنم.

فارس: نخستین مربی شما چه کسی بود؟

اولین مربی من سرهنگ رضا جان‌بزرگی بود که مدیون وی هستم، به این دلیل که زحمات زیادی را برای من کشید و پس از آقای جان‌بزرگی، با رحمت بندر کار کردم و پس از وی نیز رسول دهقان‌نژاد مربی‌گری من را بر عهده گرفت.

فارس: شما بیشتر خود را مدیون کدام مربی می‌دانید، به عبارت دیگر فکر می‌کنید دلیل این همه موفقیت‌تان در رشته کشتی چه بود؟

دلیل اصلی این موفقیت‌ها عشق و علاقه من به این رشته پهلوانی بود و اینکه قهرمان باشی و در کنار آن افتاده باشی و مشوق اصلی من هم در این راه برادرم بود که کشتی‌گیر بود و در سطح تهران کشتی می‌گرفت و من هم به این رشته علاقمند شدم و آقای دهقان‌نژاد هم که مربی پایه من بود به استعدادم پی برد و زحمات زیادی برای من کشید.

فارس: طی سال‌های فعالیت در رشته کشتی شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطرات‌تان را برای ما بگویید.

شیرین‌ترین خاطره من کسب مدال طلای جهانی سال 2013 مجارستان بود که پس از نیم قرن توانستم مدال طلا را در وزن خودم کسب کنم.

تلخ‌ترین خاطره من هم باخت به حریف هندی در مسابقات المپیک 2012 لندن بود که دست خالی به ایران بازگشتم، اما سال بعد از آن در مسابقات جهانی 2013 مجارستان این حریف را شکست دادم.

فارس: سرسخت‌ترین حریفی که از ابتدا تاکنون داشتید چه کسی و از چه کشوری بوده است؟

همه حریفان من سرسخت بودند، اما حریف روسی من خیلی سرسخت است و کشتی گرفتن با وی مشکل است؛ حریف کره شمالی، هندی و ازبکستانی (دلشاد منصوراف) که چند بار به وی باختم هم جزء رقبای سخت من بودند.

فارس: حریفانی که مثل آب خوردن شکستشان دادید؟

حریف آسان من در عمر کشتی‌ام نداشتم، چراکه هر حریفی که روبه‌روی من ایستاده، سرسخت بوده است.

فارس: بزرگترین آرزوی ورزشی شما که تاکنون به آن نرسیده‌اید؟

مدال طلای المپیک بزرگترین آرزوی ورزشی من است که فقط هم به خاطر تحقق همین آرزو تلاش می‌کنم.

فارس: بازگردیم به مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در خاک آمریکا که برخی‌ها به دیده تردید به این مسابقات می‌نگریستند و در قهرمانی تیم ملی کشورمان شک داشتند، اما بخش اعظمی از مردم ایران در قهرمانی ایران شک نداشتند، ارزیابی شما از این مسابقات چیست و آیا انتظار قهرمانی داشتید؟

کسانی که رشته کشتی را می‌فهمند می‌دانستند که قهرمان جام جهانی می‌شویم، چراکه مهره‌هایی که آقای خادم انتخاب کرده بود، کشتی‌بلد بودند و نفرات جوانی هم در این مسابقات حضور داشتند؛ خوشبختانه همدل بودیم و برای قهرمانی هم‌قسم شده بودیم.

تیم ملی آذربایجان با تمام قوا به این مسابقات آمده بود و قهرمانان المپیک و جهانی خود را به جام جهانی کشتی آورده بود، آمریکا هم تمام المپیکی‌های خود را آورده بود، اما ما هم تیم خوبی داشتیم و با شکست آذربایجان و آمریکا به عنوان قهرمانی دست پیدا کردیم.

فارس: آیا آمریکایی‌ها در این مسابقات کری خاصی برای ایران می‌خواندند؟

نه ما کری خاصی نشنیدیم، اما آمریکا آمده بود برای کسب عنوان قهرمانی، اما خدا کمکمان کرد و قهرمان شدیم، به این دلیل که زحمات زیادی کشیده بودیم و بچه‌ها هم کشتی‌های خوبی گرفتند.

فارس: پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی کشتی مسئولان قول‌های زیادی برای پرداخت پاداش به شما به شرط قهرمانی در این مسابقات داده بودند، اما وزارت ورزش اعلام کرد که در آیین‌نامه این وزارتخانه برای مسابقات جام جهانی پاداشی در نظر گرفته نشده است، ارزیابی‌تان در این مورد چیست؟

دیگر هیچ انتظاری از مسئولان نداریم، به این دلیل که نگاه آنها متفاوت است؛ مسئولان از این وعده و وعیدها به ما زیاد داده‌اند و در اردو هم هم‌قسم شدیم تا فقط برای دل مردم کشتی بگیریم و لاغیر. دیگر کاری با هیچ مسئولی نداریم. خواهش می‌کنم مسئولان جوایز قهرمانان آسیایی و جهانی را هم ندهند؛ وقتی قهرمان کشتی مدال طلای آسیایی و جهانی می‌گیرد تنها 36 سکه دریافت می‌کند که به عبارتی می‌شود 36 میلیون تومان و با این پول ورزشکار نمی‌تواند کل سال را بگذراند چه برسد به زندگی ورزشی‌اش را.

وقتی ورزشکار عمر خود را در راه یک رشته‌ای می‌گذارد، توقع دارد پس از پایان عمر قهرمانی لااقل خانه‌ای برای خود داشته باشد. این عین بی‌عدالتی است که تنها 36 سکه به قهرمان می‌دهند، یعنی ارزش یک قهرمان تنها 36 سکه است، من اصلاً راضی‌ به همان سکه‌ها هم نیستم. متأسفانه هیچ نگاه و توجهی به قهرمانان نمی‌شود؛ تیم ملی کشتی آزاد قهرمان جام جهانی شد، اما کوچکترین توجهی به ما نشد. مقام معظم رهبری پس از قهرمانی ما پیام تبریک دادند، اما مسئولان هیچ توجهی ندارند.

این افتخار است که مقام معظم رهبری پیام تبریک می‌دهند و این نشان از علاقه ایشان به ورزش و رشته کشتی دارد.

کشتی رشته پهلوانی است، اما مسئولان توجهی ندارند.

فارس: مسئولان فدراسیون کشتی در حال پیگیری پرداخت پاداش به شما هستند؟

این کار اصلاً نیاز به پیگیری ندارد و مسئولان خود باید به ما توجه کنند؛ بالاتر از قهرمانی ملی‌پوشان در جام جهانی چیزی وجود ندارد، هیچ چیز بالاتر از این نیست که پرچم تیم ملی کشورمان در ینگه دنیا بالاتر از آمریکا، روسیه، آذربایجان، هندوستان و ... به اهتزاز دربیاید.

بحث مدال‌آوری رشته کشتی در مسابقات آسیایی، جهانی، المپیک و ... جدا از سایر رشته‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به این رشته شود.

فارس: خیلی‌ها در قبال بودجه‌ای که به رشته فوتبال اختصاص می‌یابد، گله می‌کنند و اعتقاد دارند اگر یک دهم این بودجه در اختیار رشته کشتی قرار بگیرد، دنیا را فتح می‌کنیم، ارزیابی‌تان از این مسئله چیست؟

نمی‌دانم چرا این همه هزینه به رشته فوتبال می‌شود؛ فوتبال چه گلی بر سر این مملکت زده که باید هزینه هنگفت در قبال این رشته شود؛ حتی پول توجیبی فوتبالیست‌ها را به ما نمی‌دهند و از سوی دیگر از کشتی‌گیران انتظار دارند؛ خواهشاً این توقعات را از کشتی نداشته باشند.

روی سخن من تنها کشتی نیست، حتی باید به رشته‌های مدال‌آور دیگر هم توجه شود؛ قهرمانان ایران اسلامی اگر در رشته‌های خودشان در مسابقات آسیایی و جهانی بدرخشند، ما هم افتخار می‌کنیم.

عراق کجای فوتبال دنیاست که تیم ملی فوتبال به این تیم می‌بازد؛ زحماتی که کشتی‌گیران تیم ملی می‌کشند، واقعاً ستودنی است و برای شادی دل ملت ایران همه کار می‌کنند تا در مسابقات جهانی بدرخشند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند.

پیش از مسابقات جام جهانی من چهار ماه از خانواده دور بودم و مدام تمرین می‌کردم تا در رقابت‌های جهانی پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورم و تمام کشتی‌گیران دغدغه‌شان این بود که مبادا در مسابقات جهانی کم بگذارند، بنابراین زحمت می‌کشیم و توقع داریم در حد شأن و شخصیت ما با ملی‌پوشان کشتی برخورد شود.

فارس: به عنوان سئوال بعدی برنامه‌تان برای آینده چیست؟

دقیقاً دو ماه دیگر مسابقات انتخابی کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی آمریکا برگزار می‌شود؛ همچنین مسابقات انتخابی المپیکی را داریم که باید تمام تلاشمان را برای حضوری موفق در این مسابقات به کار بگیریم.

فارس: در پایان اگر صحبت خاصی با مسئولان دارید بفرمایید.

تنها کشتی‌گیران از مسئولان ناراحت نیستند، بلکه مردم هم ناراحتند که چرا توجه خاصی به رشته کشتی نمی‌شود.

جا دارد از مسئولان شهر گلستان تشکر کنم که به استقبالم آمدند و برای من مراسم تجلیل برگزار کردند و این جای شکر دارد.

فارس: از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزارم.

تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394
نظرات

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (2 اردیبهشت 94) با اشاره به اقدام تجاوزکارانه عربستان در حمله به یمن گفت: شب گذشته دولت سعودی بعد از 27 روز بمباران کشور مسلمان یمن اعلام کرد مرحله عملیات طوفان قاطع به پایان رسید و ما به اهداف خود رسیدیم.

وی ادامه داد: در این 27 روز در یمن چه چیزی رخ داد. اینکه بیش از هزار نفر از مردم به شهادت رسیدند و هزاران نفر مجروح شدند و تعدادی از زیرساخت‌های این کشور تخریب شد و نیروهای انقلابی انصارالله و ارتش یمن بر تعداد زیادی از استان‌ها مسلط شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حالا باید از دولت سعودی سوال کرد کدام یک از این سه موضوع جزء اهداف عملیات طوفان قاطع بوده است و اینکه با این همه سر و صدا به چه چیزی رسیدند که در بیانیه خود اعلام می‌کنند به اهدافشان رسیده‌اند.

لاریجانی افزود: آیا مقصود شما از این عملیات کشتن مردم یمن بود یا تخریب زیرساخت‌های این کشور یا اینکه می‌خواستید مردم انقلابی یمن بر استان‌های این کشور مسلط شوند. این رفتار نسنجیده هیچ سنخیتی با هویت یک کشور اسلامی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ادعا کردند که چون موشک‌های اسکاد در اختیار ملت یمن بود و این امر مضر به امنیت سعودی بوده است ما جنگ را آغاز کردیم. این استدلال وقیحانه‌تر از دعاوی دیگر این کشور است. با این استدلال کشورهای دیگر نیز می‌توانند به این کشور حمله کنند چون عربستان با کمک آمریکا و فرانسه امکانات نظامی زیادی انبار کرده است و این امر می‌تواند برای امنیت آنها مضر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این منطق درستی برای یک کشور اسلامی است و اینکه امکانات ملل مسلمان را پشتوانه همه امت اسلام بداند این ضعف دیدگاه استراتژیک یک کشور اسلامی را نشان می‌دهد.

لاریجانی اظهار داشت: تاسف‌‌آورتر این است که دولت سعودی اعلام نموده است مرحله بازگرداندن و احیای امید به یمنی‌ها به منظور عملیات سیاسی آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد یک مرحله را جا انداخته‌اند و آن مرحله بازسازی روحی و روانی دولت سعودی در این شکست مفتضحانه است.

وی افزود: دولت سعودی با چه رویی سخن از احیای امید به یمنی‌ها به میان می‌آورد. آیا مردم یمن با این همه خسارات جانی و مالی ذره‌ای امید به رفتار دولت سعودی دارند؟ یا قلوب یمنی‌ها با این جنگ افروزی ناشیانه مملو از نفرت از مقامات این کشور است؟

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: همین توهمات بحران‌های متنوع منطقه را رقم زده است. اسم چنین اقدام بی‌اصل و مبنایی را عملیات سیاسی گذاشته‌اند. شاید تصور می‌کنند با این اقدامات نظامی هیمنه‌ای برای خود ساختند که در چانه‌زنی سیاسی دست بالا داشته باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این جنگ‌افروزی 27 روزه و اعلام خصم آن یک پیام دارد و آن شکست عملیات کودکانه نظامی در یمن بود. پیروز این میدان ملت یمن هستند که با پایداری و استقامت متجاوزان را پشیمان کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدای این جنگ‌افروزی آن را در راستای خواست رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کرد و بارها اعلام داشت دخالت بیگانگان در امور یمن خاصیتی جز فرسایش قدرت مسلمانان ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عقلای سعودی باید از رفتار خود ارزیابی دقیقی داشته باشند که این گونه روش‌ها نه تنها فایده‌ای برای امنیت آنها ندارد که حیثیت آنان را نیز به کلی بر باد می‌دهد و اگر آمریکا و برخی کشورها آنها را تحریک به چنین اقدامی کردند شاید به این دلیل است که به دولت سعودی بفهماند شما قدرت لازم برای حل و فصل مسائل منطقه را ندارید و از این طریق آنان را بیشتر نیازمند خود کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تاسف‌آورتر و از او حال آن رئیس‌جمهور نگون بختی است که کشور دیگر را تحریک به عملیات نظامی در کشور خود کرد و این جفای به ملت یمن هیچ مشروعیتی برای او باقی نگذاشت و حالا دولت سعودی و این فرد دم از مذاکرات یمنی می‌زند آیا قبل از این عملیات خسارت‌بار راه برای مذاکرات یمنی بسته بود.

وی افزود: نتیجه تمام این جنگ‌افروزی بازگشت به سر همان جای اول است اما این بار انقلابیون انصارالله هستند که در پناه مجاهدت و ایستادگی دست بالا دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی توفیق ملت یمن را در مبارزه با متجاوزان تبریک می‌گوید و امیدوار است در مذاکرات مصالح ملت را بر مبنای استقلال رقم بزند و از وزارت خارجه و هلال‌احمر می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر برای مداوای مصدومین و کمک‌های انسان‌دوستانه به ملت یمن اقدام کنند.

لاریجانی با اشاره به شهادت امام هادی (ع) خاطرنشان کرد: شیخ صدوق روایتی را از امام هادی (ع) نقل کرده است که در گفت‌وگوی موسی‌بن عمران با خداوند حضرت موسی می‌پرسد خدایا سزای کسی که از روی قصد مومنی را بکشد چیست؟ خداوند فرمود نگاهش نمی‌کنم و از گناهش نمی‌گذرم این امر برای کسانی که امروز با جنگ‌افروزی جان بی‌گناهان را ستانده‌اند و در جنگ یمن هزاران نفر مسلمان را به خاک و خون کشیده‌اند باید تابلوی گویایی از آینده آنان باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394
نظرات

متن کامل سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس سران کشورهای آسیایی – آفریقایی که در جاکارتا در حال برگزاری است، به شرح زیر است:

متن کامل سخنان رئیس جمهور کشورمان به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای جوکو ویدو دو
رئیس‌جمهور محترم اندونزی؛
رؤسای محترم جمهور، نخست وزیران گرامی؛
خانم‌ها و آقایان؛
در آغاز سخن مایلم مراتب خرسندی خود را، از شرکت در اجلاس سران آسیا ـ آفریقا در کشور دوست و برادر اندونزی ابراز نموده و از میهمان‌نوازی‌های ریاست محترم جمهور و مردم این کشور قدردانی نمایم.
گرامیداشت شصتمین سالگرد کنفرانس تاریخی باندونگ، و دهمین سالگرد مشارکت جدید راهبردی آسیایی ـ آفریقایی، بواقع فرصت مغتنمی است، تا به بنیانگذاران این حرکت ارزشمند ادای احترام نماییم؛ حرکتی که در چارچوب آن جنبش عدم تعهد به بار نشست، و به شنیده شدن صدای کشورهای جنوب در تحولات بین‌المللی و ارتقاء نقش آنها به عنوان نیرویی تأثیرگذار بر صلح، امنیت و توسعه بین‌المللی انجامید و برای نخستین بار مبارزه با نژادپرستی در برنامه جامعه بین‌الملل قرار گرفت.
اگرچه در عصر ما جهان تغییر چهره داده است، ولی اصول و ارزش‌های باندونگ باید هنوز بر اریکه دیپلماسی جهانی بدرخشد؛ بیایید نگذاریم فریاد باندونگ در دالان سیاست‌ورزی‌های منفعت‌طلبانه رنگ ببازد و اصول و ارزش‌های آن خدشه‌دار شود؛ نگذاریم خشونت، تجاوز، تروریسم و افراطی‌گری به راحتی سرتاسر گیتی را در نوردد و ملت‌ها را به خاک و خون بکشد.
تروریسم و افراطی‌گری در بخش‌های بسیاری از دو قاره آسیا و آفریقا گسترش یافته است. آنان بویژه در عراق و سوریه، با توسل به وحشیانه‌ترین روش‌ها، هر روز زنان، مردان و کودکان بیگناه را قربانی مطامع شوم و ضد بشری خود نموده و زیرساخت‌های این کشورها را نابود می‌کنند.

افراط‌گرایان در راستای تأمین اهداف نامشروع خود از حمایت‌های اطلاعاتی، تسلیحاتی و مالی برخی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردارند؛ و این در حالی است که حامیان آنان، از این واقعیت غافل هستند که استمرار بی‌ثباتی در مناطق آشوب زده، گسترش ناامنی در جهان، و از جمله کشورهای آنان، را به دنبال خواهد داشت.
من از دو سال پیش که شراره‌های افراط گرایی، خشونت و تروریسم در تمامی جهان و به ویژه کشورهای آسیایی - آفریقایی سر بر می‌کشید، و مشاهده می‌نمودم که چگونه دامنه آن در اکثر نقاط جهان و قاره‌های کهن نیز می‌پیچد، کوشیدم تا با تصویب قطعنامه «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گرایی» در نشست 2013 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با حمایت و یاری شما یاران همراه، برای نیل به این مقصود، ساختاری بین‌المللی پدید آوریم.

خانم‌ها و آقایان؛
اینک در شرایطی که وجدان جهانی از دیدن بیتفاوتی سازمانهای بین المللی در مقابل گسترش آتش تروریسم به شدّت آزرده است، زمان آن فرا رسیده است که برای «اقدامی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری» طرحی عملیاتی ارائه شود؛ و به جای آن که با اقدام نابجای برخی کشورها و آتش افروزی، به تروریسم کمک شود، با رویکردی مدبرانه، ریشه‌های آن خشکانده شود، چرا که مقابله با تروریسم باید جزء برنامه‌های این اجلاس و در راستای اصول و ارزش‌های باندونگ محسوب شود.

من با استفاده از فرصت این گردهمایی تاریخی که اکثریت مردم جهان را نمایندگی میکند طرح رویکردی همه جانبه برای ریشه کنی تروریسم را ارائه میکنم:
1- مفهوم بنیادین در مبارزه با تروریسم، گرامی داشتن حیات انسان است. ما باید به نقطه‌ای برسیم که برای آرامش جهانی و ایمنی خاطر، جان افراد از هر دین و مذهب و یا هر قوم و نژاد، در دیدگاه همگان، یکسان و برابر باشد. ما باید به نقطه‌ای برسیم که میان مسلمان، مسیحی، یهودی و بودایی، یا آفریقایی و آسیایی و اروپایی، در ارزش‌های انسانی تفاوتی نباشد، تا تروریسم نتواند صلح بشری را به مخاطره بیندازد و امنیت فردی و اجتماعی را تهدید و تخریب کند.
2- بزرگترین جفا به ادیان الهی، سوءاستفاده از نام دین برای توجیه آدمکشی است. باید حرکت جهانی گسترده ای از سوی رهبران دینی و فرهنگی ملل برای مقابله با توجیه اعتقادی آدمکشی آغاز شود. هیچ تعصب اعتقادی نباید دستاویز سلطه طلبیهای سیاسی شود. به ویژه نام زیبای آئین آسمانی اسلام، که پیام رحمت و محبت برای جهانیان آورده است.
3- در کنار مقابله جدی با افراط گری و تروریسم، باید به شناسایی و ریشه کنی عوامل جاذبه گروههای تروریست و چگونگی سربازگیری آنان برخیزیم. ریشه های فرهنگی اقتصادی این پرخاشگری و میل به خشونت باید شناسایی شود و با تلاش صادقانه در حل معضلات اقتصادی، تأمین عدالت اجتماعی و مقابله با ترویج فرهنگ خشونت در میان جوانان، زمینه تحریک و سوءاستفاده تروریستها از بین برده شود.
4- افزون بر این، باید با قطع کانالهای تغذیه مالی، سیاسی و اطلاعاتی از توسعه تروریسم جلوگیری کرد. تا زمانی که برخی دولتها، رویکرد تروریسم خوب و تروریسم بد را دنبال میکنند، جریان تروریسم بین المللی، پیام قاطع جهانی در مبارزه با این جنایت را دریافت نکرد‌ه و هر روز با نامی دیگر و با حمایت دولتی دیگر، به حیات خود ادامه خواهد داد.

آقای رییس؛
استمرار بحران‌ها و منازعاتی که با مداخلات نظامی خارجی تشدید شده، به بروز فاجعه ای انسانی در مناطق آشوب‌زده انجامیده است‌. شرایط تأسف‌بار کنونی در یمن و سوریه نمونه‌های بارز چنین وضعیتی هستند. تجربه تاریخی نشان داده است که مداخله نظامی نه تنها راهکار مناسبی برای پاسخ به بحران‌ها نیست، بلکه به وخامت بیشتر اوضاع می‌انجامد. ما معتقد‌یم صلح و آرامش پایدار در گروی توقف مداخله نظامی و ایجاد شرایط لازم برای مفاهمه و گفت‌وگو میان تمامی گروه‌های سیاسی است. ما مسئولیت خطیر جامعه بین‌المللی در این زمینه را نیز یادآور می‌شویم.
در همین راستا سیاست های اشغالگرانه و توسعه طلبانه رژیم متجاوز صهیونیستی نیز از طریق اعمال خشونت فیزیکی و ساختاری، منجر به نقض گسترده و نظام یافته حقوق مردم فلسطین گردیده و تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی به شمار می‌رود.
در حالیکه علی رغم محکومیت مستمر بین المللی، حمایت‌های همه جانبه قدرت های بزرگ، طمع رژیم صهیونیستی به ادامه سیاست های ضد انسانی خود، علیه مردم و سرزمین فلسطین و سایر کشورها را افزایش داده است.
تاریخ نشان می دهد که جنگ و نا امنی، فقر و توسعه نیافتگی می‌آفریند و آن را همچنان چالش مهم پیش روی کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته قرار می دهد. لذا، و علیرغم تلاش های ملی برای کاهش و امحاء فقر، همکاری های توسعه‌ای هنوز نتواسته است به ارتقا سطح توسعه اقتصادی در کشور های فقیر بیانجامد. علاوه بر این، کشورهای توسعه یافته همچنان به بخش مهمی از تعهدات بین المللی خود در زمینه تامین مالی و انتقال فناوری عمل نکرده و با تحقق آنها را به ملاحظات سیاسی مشروط کرده اند. معماری اقتصادی و مالی نیز همچنان از ضعف های ساختاری که از جمله موانع مشارکت موثر کشور های در حال توسعه در تصمیم گیری های اصلی آنها می باشد، رنج می برد. ما هنوز از یک نظام مالی و تجاری چند جانبه قاعده مند، غیر تبعیض آمیز و فراگیر که بتواند به رشد سرمایه گذاری، توسعه و اشتغال پایدار در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته، کمک کند فاصله داریم. بنابراین اصلاحات ساختاری در این نظام امری ضروری بوده و حضور و مشارکت بدون تبعیض هم کشورها در نهادها و فرآیندهای مالی و بانکی منطقه‌ای و بین المللی لازمه این اصلاح ساختاری است.

عالیجنابان؛
چندجانبه‌گرایی نیز یکی دیگر از اصول کنفرانس باندونگ، و از دستاوردهای مهم بشری در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی زورمدارانه است. توسل به روش‌های زورمدارانه و از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای مستقل، تجلی چنین گرایشی است. تحریمهای ظالمانه و غیر قانونی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران بارزترین نمونه این گرایش خطرناک است.
لیکن پایداری و مقاومت ملت ایران، و سرعت رشد و توسعه فنآوری بومی و صلح آمیز هسته ای، سرانجام طرف مقابل را به میز مذاکره کشانید؛ و ترکیب 1+5 با آگاهی از این‌که تهدید، تحقیر و تحریم، صلح و امنیت نمی‌آفریند، روی به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران آورد. مذاکراتی فشرده، پیچیده و طولانی؛ که اینک خرسندم اعلام نمایم که در این گفتگوها، در مسیر تعاملات سازنده‌ای قرار دارد که می‌تواند توافق نهایی را در بر داشته باشد. این توافق نهایی بایستی تضمین‌کننده حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نیز متضمن لغو تمامی تحریم‌های اقتصادی باشد. من اینجا اعلام می‌کنم که هدف ما تعامل سازنده است؛ و بر این پای می‌فشرم که این تعامل سازنده به نفع همه ما و دیگر مردم جهان خواهد بود. جهانیان بوضوح دریافته اند که جمهوری اسلامی ایران با پیگیری و مداومت در حل معضل پیش آمده هسته ای بعنوان گام نخست، عزم راسخ دارد که تمامی تلاش و ظرفیت منطقه ای و بین المللی خود را بیش از گذشته در مرحله بعد، جهت ایجاد امنیت منطقه و گسترش صلح جهانی بکار گیرد. ما در این مرحله خواهیم کوشید تا با همکاری جمعی منطقه ای و توسعه ارتباطات و تعاملات میان همسایگان، و با تمسک به اصول همکاری های اسلامی و اهداف اجلاس باندونگ، آرامش، امنیت و ثبات را برای توسعه اقتصادی و کاهش فقر و عقب افتادگی فراهم آوریم.
در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت و همکاری با همسایگان و از جمله همسایگان عرب خود می باشد. در این راستا ما بر صلح منطقه ای به منظور توقف کشتار و خونریزی در یمن و سایر کشورهای منطقه تاکید می کنیم؛ چرا که در نظم جدید بین المللی، همکاری و مشارکت امری انسانی است.

خانم‌ها و آقایان؛
من به عنوان رییس جنبش عدم تعهد نیز افتخار دارم رضایت خاطر خویش از حضور در اجلاس سران را ابراز نمایم. این جنبش بعنوان بزرگترین دستاورد دیپلماتیک دهه های اخیر، بر این باور است که بنیاد و اساس قدرتمند این مشارکت راهبردی، منجر به تقویت کشورهای آسیایی ـ آفریقایی و بعدها سایر مناطق در حال پیشرفت، در بسیاری از زمینه‌ها شد و امکان ایفای نقشی مهم در سطح بین‌الملل را برای این کشورها فراهم نمود؛ اما اکنون این وظیفه ما می‌باشد تا با در نظر گرفتن شرایط کنونی سیاست‌های جهانی، ارزشی عملی و دستوری به اصول باندونگ ببخشیم. بر این اساس، ما نیازمند تقویت روابط میان آسیا و آفریقا می‌باشیم که نسبتاً از سرعت تحقق آن کاسته شده است.
جنبش عدم تعهد بر اهمیت بیانیه کنفرانس 2005 مشارکت راهبردی جدید آسیایی ـ آفریقایی نیز تأکید داشته و از جامعه بین‌الملل خواسته است تا مطابق با چارچوب‌های مشارکت راهبردی جدید، به عنوان یکی از معیارهای تعمیق مشارکت میان کشورهای در حال توسعه، علی‌الخصوص میان آسیا و آفریقا، همکاری‌ها را ارتقاء بخشد.
از صبر و حوصله شما سپاسگزارم.

تعداد بازدید از این مطلب: 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 25 فروردين 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: روانچی: در طول مذاکرات به روشنی اعلام کردیم که همزمان با اجرای تعهدات ایران، باید تمام تحریم‌ها لغو شودمجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با سفرا و نمایندگان کشورهای منطقه آمریکای لاتین (برزیل، مکزیک، ونزوئلا، کوبا، اروگوئه، بولیوی، اکوادور، آرژانتین و نیکاراگوا) دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه آمریکای لاتین، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با این منطقه است. تغییرات به وجود آمده در جامعه جهانی و ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجه در این منطقه، فرصت‌های مهمی را برای همکاری فراهم آورده است و باید مسیر همکاری‌ها را برای شکوفایی روابط هموار کرد.

مجید تخت روانچی ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما در طول مذاکرات به روشنی اعلام کردیم که همزمان با اجرای تعهدات ایران باید تمام تحریم‌ها لغو شود. هم اکنون بحث جدی در میان جامعه ایران در خصوص مذاکرات وجود دارد و مردم با دقت و حساسیت این مباحث را دنبال می‌کنند.

سفرای کشورهای آمریکای لاتین نیز در این دیدار ضمن مهم و تاریخ ساز قلمداد کردن مذاکرات ایران و 1+5، مذاکرات اخیر را موفق ارزیابی کرده و تاکید داشتند در فضایی که بسیاری از تحلیلگران از دیپلماسی به عنوان راه‌حل مشکلات قطع امید کرده بودند، جمهوری اسلامی ایران با ورود به مذاکره با گروه 1+5 نشان داد که بهترین راه برای حل مشکلات مذاکره و دیپلماسی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 25 فروردين 1394
نظرات

خبرگزاری فارس: نژادفلاح: سیاسی را مدیرعامل پرسپولیس نمی‌دانم/من قائم‌مقام او نیستم

محمدحسین نژادفلاح در مورد آزاد شدن حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و سرنوشت او و سیاسی گفت: خادم در این مورد صحبت کرده است و بر روی این مسئله صحه نگذاشت که سیاسی به عنوان مدیرعامل برگردد من هم همیشه گفته‌ام که خواهشم این است که هدایتی به عنوان عضو هیأت مدیره به باشگاه اضافه شود. هدایتی هنوز حکم نگرفته و هضو هیأت مدیره باشگاه نشده است. وی افزود: براساس فرمایش خادم سیاسی هنوز عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس است. او می‌توانست بگوید سیاسی هم عضو هیأت مدیره است و هم مدیرعامل اما او فقط گفت سیاسی عضو هیأت مدیره است یعنی مدیرعامل نیست.

نژادفلاح در مورد اینکه مسایل مدیریتی پرسپولیس کی حل خواهد شد، گفت: مسائل حل شده است من قائم‌مقام باشگاه هستم، قائم مقامی که با اختیارات کامل مدیرعامل به باشگاه آمده است چون مدیرعامل زندانی بود من مصلحت نمی‌دیدم که صحبتی کنم. من بهانه‌ای برای کار در باشگاه ندارم و با قدرت کارم را ادامه می‌دهم. من هیچ وقت سیاسی را مدیرعامل باشگاه ندانستم. من قائم‌مقام باشگاه هستم و قائم‌مقام سیاسی نشده‌ام. اگر به عنوان قائم‌مقام سیاسی انتخاب می‌شدم حتماً به باشگاه نمی‌آمدم.

نژادفلاح با اشاره به حضور برانکو گفت: به برانکو خوش‌آمد می‌گویم پرفسور برانکو یکی از بزرگترین مربیان است که با بزرگواری قبول کرد در شرایط بحرانی به پرسپولیس کمک کند ما برانکو را نیاورده‌ایم که حرف‌های ما به او منتقل شود بلکه او آمده تا به ما بگوید چه کنیم.

وی افزود: او سرمربی پرسپولیس است و ما برای تحقق اهداف برانکو همه کارها را انجام می‌دهیم و بهترین بازیکنان را انتخاب خواهیم کرد.

نژادفلاح در مورد اینکه اگر سیاسی به باشگاه بیاید او را راه می‌دهند یا نه،‌ گفت: قدمش روی چشمان ما مگر می‌شود راهش ندهیم چرا باید راهش ندهیم من حرفم این است که من به عنوان قائم‌مقام باشگاه به پرسپولیس آمدم نه قائم‌مقام سیاسی و تا امروز هم به حرمت اینکه ایشان زندان بود حرفی نزدم اما الآن این صحبت را مطرح می‌کنم که من قائم‌مقام سیاسی نیستم.

وی در مورد لغو قرارداد با بهنام پیشرو کیش گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نشده است

تعداد بازدید از این مطلب: 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 فروردين 1394
نظرات




به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، به دنبال انتشار خبر مربوط به لغو فروش سامانه دفاعی اس-300 به ایران، وزارت خارجه روسیه نیز بیانیه ای در این زمینه صادر کرد.

براساس این گزارش، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این زمینه تاکید کرد که فروش و تحویل این سامانه به ایران خطر و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگری نیست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه، ممنوعیت تحویل سامانه موشکی پیشرفته «اس-300» به ایران را لغو کرد.

پیش از این قرارداد خرید این سلاح از روسیه میان تهران و مسکو امضا شده بود اما تحویل آن به دلیل تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی با مانع رو به رو شده بود.

همچنین -بر اساس گزارش العربیه- وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که سامانه اس-300 بسرعت تحویل ایران خواهد شد.

اس-300 سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد. اس-300 پی‌ام‌او یکی از مرگبارترین موشکهای زمین به هوای قابل استفاده در تمامی ارتفاع‌ها به شمار می‌رود که توانایی پیگیری همزمان 100 هدف و درگیری با 12 هدف را دارد.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که گفته شد روسیه قصد دارد سامانه پیشرفته‌تر این سلاح دفاعی یعنی «اس-400» را در اختیار متحد شرقی خود چین قرار بدهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 24 فروردين 1394
نظرات




  محسنی اژه ای
به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در هفتاد و هفتمین نشست خبری قوه قضاییه به مواردی همچون واکنش به اظهارات آقای هاشمی، ماجرای پرونده احمدی نژاد، اعتراض دادستان به کیفرخواست زنجانی، ماجرای اسیدپاشی اصفهان، جذب 1200 قاضی و حادثه شیراز اشاره داشت.

در زیر مشروح این نشست خبری را می‌خوانید.

تسهیل در کار مردم و رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها/ 1200 قاضی سال 94 مشغول به کار می‌شوند/ برخورد با هرگونه تخلف و سوءاستفاده
به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود با تبریک آغاز سال جدید، پیروزی تیم کشتی آزاد را به ورزشکاران، مردم و تیم کشتی آزاد تبریک گفت و اظهار داشت: قوه قضاییه در سال 94 ضمن اینکه کارهای متعارف و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد روی چند موضوع زیر نیز متمرکز می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: تسهیل کار مردم و رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها و کم کردن حجم فشار بر روی قضات در جهت تأمین منابع انسانی، انجام آموزش‌های لازم و تخصصی بیش از سنوات گذشته مد نظر است.

معاون اول قوه قضاییه کارکرد قوه قضا در سال 93 را از این جهت خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 808 قاضی جدید در سال 93 مشغول به کار شدند؛ همچنین 1200 نفر نیز جذب و مشغول آموزش شدند تا در سال 94 مشغول کار شوند.

اژه‌ای مسئله ارتقای سلامت قوه قضاییه را نکته دیگری از مأموریت‌های سال 94 دانست و گفت: جمعیتی که در قوه قضاییه مشغول به کار هستند نزدیک به 10 هزار قاضی و چند برابر آن کارمند هستند که حقیقتاً قشر زحمت‌کش و پرتلاشی هستند و کار سختی را بر عهده دارند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: قضات شریف حجم کاری سنگینی را بر دوش دارند اما این سبب نمی‌شود که به کوچکترین تخلف، کم‌توجهی شود.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: در سال 94 در جهت ارتقای قوه قضاییه با تمام کسانی که با نام قوه قضاییه سوء استفاده کنند، تحت عنوان قاضی یا کارمند جعل عنوان کنند، کسانی که به عنوان دلال خود را وابسته به قاضی معرفی کنند و حتی مواردی که ممکن است در خود دستگاه به واسطه آنها تخلفی باشد برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جهت ارتقای سلامت دستگاه قضا و جلب اعتماد مردم مصممیم با هر نوع تخلف برخورد کنیم و در همین راستا تا به امروز با تعدادی برخورد کرده، افرادی بازداشت شده و تعدادی نیز صلب صلاحیت شده و دلال‌ها و پرسنل خاطی نیز در بازداشت به سر می‌برند.

 تشدید مبارزه با دانه‌درشت‌ها بدون تبعیض/ مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود به سومین اولویت قوه قضاییه در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض و بخصوص با دانه درشت‌ها و کسانی که متکی به ثروت و قدرت هستند اولویت دیگر دستگاه قضا است.

وی با بیان این مطلب که پیگیری این امر در ماه‌های گذشته نیز تشدید شده، گفت: در سال 94 برآنیم که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت و بدون تبعیض با هرنوع فساد اقتصادی مقابله کنیم.

اژه‌ای مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی را از جمله دیگر برنامه‌های قوه قضاییه دانست و افزود: در مبارزه با زمین‌خواران در تلاش بوده و هستیم؛ اما مصممیم در سال 94 با همه کسانی که به هر بهانه‌ای در جهت تخریب و تعدی منابع ملی دست‌اندازی می‌کنند برخورد کنیم.

رفع تصرف از 710 هکتار اراضی ملی در تهران/ تخریب 1500 مورد ساخت و ساز غیرمجاز
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود به کارنامه خوب و درخشان دولت، نهادهای مختلف، مجلس و قوه قضاییه در سال گذشته در امر مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی اشاره و تصریح کرد: در استان تهران فقط حدود 710 هکتار از اراضی ملی که به ناحق مورد تصرف قرار گرفته بودند در سال 93 رفع تصرف شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: 1500 مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیر که در استان تهران صورت گرفته بود تخریب شد و در سرتاسر استان‌ها نیز به همین منوال، میلیون‌ها اراضی غیرقانونی به نام دولت آزاد شد.

اژه‌ای ادامه داد: به تعدادی از مواردی که غیر مجاز ساخته شده بودند دستور تخریب داده شد و تعدادی نیز تخریب شد.

وی تاکید کرد: ما مصممیم با همکاری دولت درخصوص نهادها و ارگانهایی که مجوز صادر می‌کنند هماهنگی شود و خود دولت و شهرداری اجازه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز ندهند چرا که اگر دستگاه‌های دولتی و شهرداری به وظیفه خود عمل کنند نیاز به مراحل بعدی نیست.

 هنوز سیستم انتظامی و اطلاعاتی نتوانستند اسیدپاشان را دستگیر کنند/50 هزار زندانی در بخش تولیدی و غیرتولیدی فعال هستند
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: کمتر هفته‌ای ممکن است این موضوع را پیگیری نکنم اما متاسفانه هنوز سیستم انتظامی و اطلاعاتی نتوانستند فردی را که این جرم خشن را انجام داده دستگیر کنند.

یکی از خبرنگاران گفت عده‌ای از نمایندگان به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند و از دیر شدن رسیدگی به پرونده سازمان تامین اجتماعی گله کردند ضمن اینکه برخی افراد متخلف هم احضار نشده‌اند که اژه‌ای در پاسخ گفت: خیلی وقت‌ها در یک پرونده کاری صورت نمی‌گیرد که آن زمان گلایه وارد است. اما گاهی کار می‌شود و استعلام و نامه‌نگاری صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه بازپرس در این پرونده مکرر دستور داده است، گفت: پرونده تأمین اجتماعی از جمله پرونده‌هایی است که ابعاد مختلفی دارد و اگر کسی بگوید تأخیر در رسیدگی وجود دارد ما می‌گوییم ماهیت کار ایجاب می‌کند.

وی ادامه داد: قطعاً قاضی چنانچه فردی را در مظان اتهام ببیند تحقیق می‌کند اما قرار نیست هرچه در گزارش مجلس است قاضی بپذیرد.

خبرنگار دیگری خطاب به اژه‌ای گفت: با توجه به کمبود بودجه قوه قضاییه در سال 94 قوانین همچون آئین دادرسی الکترونیک و آئین دادرسی کیفری اجرا می‌شود که اژه‌ای در پاسخ گفت: ما از تنگناهای دولت بی اطلاع نیستیم اما قوه قضاییه هم در خصوص انجام ماموریت‌های خود با مشکل مواجه است. ما حرف خودمان را زدیم، دولت و مجلس هم گفتند که با توجه به سقف کلی بودجه نمی‌توانند بیش از این به ما کمک کنند البته عنایاتی داشتند و افزایشی صورت گرفت که من هم اینجا از دولت و مجلس تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در مورد این دو قانون هم که از اول تیرماه قرار است اجرا شود کار سختی در پیش داریم و با مشکلات زیادی مواجهیم که تلاش می‌کنیم با صرفه‌جویی تا آنجا که ممکن است قانون اجرا شود.

خبرنگاری گفت چرا قوه قضاییه از نیروی زندانی برای تولید استفاده نمی‌کند که اژه‌ای گفت: افرادی در بخش خصوصی سال گذشته در جهت همکاری آمدند ولی فقط در حد حرف باقی ماند و در عمل کاری نکردند. سازمان زندانها و بنیاد تعاون تلاش می‌کنند که این اقدامات صورت گیرد اما تلاش آنها کافی نیست. من معتقدم اگر زندانی را با حرفه‌های مختلف آشنا کنیم هم به نفع او و هم به نفع خانواده‌اش است.

وی افزود: سازمان زندانها آماری داده بود که حدود 50 هزار زندانی هم در بخش تولیدی و هم در بخش غیر تولیدی مشغول به کار هستند، قطعاً اگر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند ما هم کمک می‌کنیم و هم از آنها حمایت خواهیم کرد.

خبرنگار دیگری گفت: پنجشنبه گذشته حسین یزدی از فعالان اصلاح طلب اصفهان به دلیل هماهنگ کردن عده‌ای برای حضور در مراسم ختم مادر رئیس دولت اصلاحات دستگیر شده که اژه‌ای گفت: هیچکس با این عنوان بازداشت نمی‌شود و هماهنگی برای مجالس ترحیم نمی‌تواند دلیلی برای بازداشت یک فرد باشد.

 بخشی از نگرانی‌ها درباره موضوع هسته‌ای را می‌توان با توضیح و تفسیر از بین برد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در رابطه با همدلی و همزبانی مسئولان در سال جدید گفت: همدلی به این معنا نیست که بگوییم بیاییم بنشنیم و بگویم ما همدلیم و همزبان. بلکه باید ارگان‌ها در مرز قانونی حرکت کنند یعنی قوه قضاییه در حوزه کارهای خود در مرز قانون حرکت کند دولت در حیطه کار خود در مرز قانون حرکت کند و مجلس نیز به همین ترتیب که این خود پایه همدلی و همزبانی است.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در برخی موارد ممکن است در موضوعی اختلاف برداشت بین مسئولین وجود داشته باشد که در این موضوع می‌توان در جلسه‌ای نشست و در آن برداشت واحدی یا برداشتی نزدیک به هم شکل داد.

وی افزود: چنانچه مسئولین به توافق نیز نرسیدند اگر قانون عادی باشد مجلس آن را تفسیر می‌کند و چنانچه مربوط به قانون اساسی باشد شورای نگهبان مسئول تفسیر آن است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت‌: همدلی آرام آرام به وجود می‌آید برای مثال در موضوع هسته‌ای عده‌ای نگرانی جدی دارند چرا که ممکن است از یک سو از دشمن بدی دیده باشند، خلاف عهد دیده باشند و آمریکا را دشمن خود و شیطان بزرگ بدانند پس نگران نامردی هستند.

اژه‌ای تأکید کرد: از سوی دیگر ممکن است این افراد در جریان جزئیات نباشند که در اینجا برای همدلی باید این موضوع هسته‌ای تشریح شود تا مسئولان نگران از موضوع آگاه شوند و بسیاری از مسئولان نیز در سطحی هستند که بتوان جزئیات را به آنها انتقال داد و بدین شکل موضوعاتی که ابهام دارد تبیین خواهد شد و این توضیح و ابهام‌زدایی در راستای همدلی است.

تعیین وقت دادگاه برای رسیدگی به شکایت یکی از صاحبان دم در حادثه بازداشتگاه کهریزک
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به تعیین وقت دادگاه برای مرتضوی به علت شکایت یکی از صاحبان دم ماجرای بازداشتگاه کهریزک افزود: پرونده این شخص در رابطه با تأمین اجتماعی به طور کامل در دادسرا بررسی نشده و تعیین وقت صورت نگرفته است.

وی در رابطه با موضوعی از قانون که در آن آمده است اگر کسی مرتکب قاچاق شد و نهایت همکاری را با نیروی انتظامی در خصوص جرم‌های دیگر و کشف جرم داشت قاضی می‌تواند در راستای آن تخفیف دهد، گفت: این قانون اعمال می‌شود ضمن اینکه در برخی موارد اینکه فردی ناآگاهانه قاچاق مواد مخدر انجام دهد یا سابقه‌ای نداشته باشد توسط قاضی لحاظ می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: با این وجود اینگونه نیست که هر کسی بگوید گول خوردم در حالی که 10 کیلو هروئین همراه خود داشته است و هیچ قاضی حرف چنین فردی را نمی‌تواند در تصمیم خود مدنظر قرار بدهد.

اژه‌ای در رابطه با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: چنین موضوعی درمجلس مطرح است و قوه قضاییه نیز آن را رد نکرده است ولی باید دید منظور از تشکیل این سازمان چیست چرا که ما سازمانی به نام بازرسی کل کشور داریم و نباید سازمان موازی ایجاد شود مگر اینکه کمبودی در اقدامات این سازمان دیده شود ضمن اینکه موضوع تشکیل این سازمان در قوه قضاییه در حال بررسی است.

شوراهای حل اختلاف باید صلح و سازش را اساس کار خود قرار دهند نه صدور حکم
 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش اختیارات شوراهای حل و اختلاف گفت: شوراهای حل و اختلاف کار خود را از سال 81 آغاز کردند و خدمات خوبی انجام داده‌اند ولی نباید فراموش کرد که اساس کار این شوراها باید صلح و سازش باشد.

وی افزود: قانون به این شوراها امتیازاتی داده است که در مسائل خفیف اختیاراتی داشته باشند ولی اساس اقدامات آنها باید صلح و سازش باشد چرا که برکات بسیاری دارد و باری را از دوش قوه قضاییه برمی‌دارد.

اژه‌ای تأکید کرد: اگر قرار باشد در این شوراها رأی صادر شود و اقدامات قوه قضاییه در آنها صورت گیرد باری از دوش قوه قضاییه برداشته نخواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اخیراً لایحه‌ای به مجلس ارائه شده است که اختیاراتی افزون را به شوراهای حل اختلاف داده است و این شوراها باید از این فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.
 عدم ارائه لیست اموال از سوی 3 نفر در دولت نهم و دهم/ لیست اموال 4 نفر از دولتی‌های فعلی ناقص است
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد اجرای اصل 142 قانون اساسی که مقامات را موظف کرده که لیست دارایی‌های خود و خانواده‌شان در ابتدا و انتهای خدمت را به رئیس قوه قضاییه اعلام کنند و چگونگی همکاری یا عدم همکاری دولت‌های نهم، دهم و یازدهم در این زمینه اظهارداشت: اصل 142 قانون اساسی بعضی از مقامات را موظف کرده که در ابتدای پذیرش سمت لیست دارایی خود و خانواده‌شان را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنند و پس از پایان خدمت نیز لیست اموال خود و خانواده‌شان را ارائه دهند که بر خلاف حق افزایش نداشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در دولت نهم و دهم، غیر از 3 نفر همه افراد لیست اموال خود و خانواده‌شان را اعلام کردند.

اژه‌ای ادامه داد: در دولت نهم ابراهیم عزیزی که در معاونت توسعه مدیریت بود لیست دارایی‌های خود و خانواده‌شان را اعلام نکرد؛ همچنین در دولت دهم علاوه بر همین فرد - ابراهیم عزیزی - محمد جواد محمد زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین آقای ملک‌زاده که معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی بودند لیست دارایی‌های خود و خانواده‌شان را ارائه نکردند که البته چندین بار پیگیری شده است.

معاون اول قوه قضاییه به ارائه لیست اموال از سوی سایر افراد دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: غیر از 5 نفر که پرونده‌شان در حال رسیدگی است، بقیه لیست دارایی‌ها رسیدگی شده و افزایش من‌غیرحق تشخیص داده نشده است.

اژه‌ای در مورد دولت یازدهم گفت: لیست اموال از جانب همه کسانی که مشمول این اصل هستند از سوی دولت یازدهم ارائه شده البته تا پایان مسئولیت فرصت دارند که مجدد لیست اموال خود و خانواده‌شان را ارائه دهند؛ البته 4 نفر در دولت یازدهم نواقصی در لیستشان بوده که اعلام شده تا رفع نقص شود.
 لایحه‌ای در جهت تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر نداریم/ پرونده احمدی‌نژاد در حال رسیدگی است/ «سیاسی» با قرار آزاد شده است
 اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی در مورد لایحه تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: کسی لایحه‌ای از قوه قضائیه یا دیگری به مجلس در جهت تخفیف مبارزه با قاچاقچیان نداده است و ما لایحه‌ای تحت عنوان تخفیف در جهت اعدام یا مجازات قاچاقچیان مواد مخدر نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در مورد وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت: بعضی از مقامات از جمله رئیس‌جمهوری اگر احیانا اتهامی برایشان مطرح شود، این مورد در دادگاه مطرح می‌شود نه دادسرا لذا این مسئله در حال رسیدگی است و مدت زمان طی شده برای آن بستگی به دادیار دارد.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده جیسون رضائیان اظهار داشت: در مرحله اول 4 نفر از جمله خود این فرد و سه نفر دیگر تحت تعقیب بودند که نهایتا پرونده یکی قرار منع تعقیب صادر شد و بقیه در حال رسیدگی است.

اژه‌ای در مورد پرونده «سیاسی» تصریح کرد: این فرد با قرار آزاد شده و کیفرخواستی صادر شده است.

اگر وزارت بهداشت بیشتر تلاش کند مشکلات سلامت مردم کمتر می‌شود/ باید جلوی قاچاق دارو گرفته شود
در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود، یکی از خبرنگاران در خصوص عدم نظارت کافی از سوی وزارت بهداشت به بحث سلامت مردم صحبت کرد و گفت: برای مثال در پرونده‌ داروهای آلوده که یک عده‌ای نابینا شده‌اند وزارت بهداشت تقصیر را به گردن شرکت‌های تولیدکننده انداخته آیا قوه قضاییه در این زمینه ورود می‌کند که اژه‌ای گفت: آقای هاشمی تمام تلاش خود را در وزارت بهداشت و در موضوع سلامت مردم انجام می‌دهد اما اینکه آیا با همه این تلاش‌ها بگوییم نقصی نداریم اینگونه نیست، هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: یکی از مسائلی که مطرح است عدم توجه مردم به هشدارهایی است که مسئولین وزارت بهداشت می‌دهند، خیلی وقت‌ها مردم توجه نمی‌کنند و برای هر چیزی صورت خود را زیر تیغ می‌برند.

اژه‌ای ادامه داد: اگر وزارت بهداشت تلاش بیشتری کند مشکلات کمتر می‌شود اما یکی از مسائلی که به تنهایی وزارت بهداشت قادر به کنترل آن نیست موضوع ورود داروهای قاچاق یا مسائل مربوط به آرایشگاه‌های زنانه است که از طریق قاچاق وارد می‌شود و استاندارد لازم را ندارد.

اژه‌ای تاکید کرد: همه دستگاه‌ها بخصوص ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید در این زمینه کمک کنند تا ما در سال 94 کمتر شاهد قاچاق باشیم.

اژه‌ای تصریح کرد: در پرونده داروهای آلوده هنوز حکمی صادر نشده البته برخی بازداشت شدند و تحقیقات میدانی ادامه دارد.

یکی از خبرنگاران گفت: وزارت کشور اعلام کرده که هیچ مجوزی برای تجمع مقابل سفارت عربستان صادر نکرده و نمی‌کند اما ظاهراً قرار است فردا هم تجمعی مقابل سفارت عربستان باشد که اژه‌ای در پاسخ گفت: اگر مجوز نداده باشند نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند.


 در مورد رفع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات به صورت رسمی چیزی مطرح نشده است
 اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود در خصوص اظهارات جهانگیری مبنی بر رایزنی برای رفع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: اطلاعی ندارم که ایشان با شخص خاصی صحبت کرده است ولی به صورت رسمی چیزی مطرح نشده، در حد یک اظهار امیدواری بوده است.

وی همچنین درخصوص آخرین وضعیت پرونده دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: دادستان ویژه روحانیت در این خصوص صحبت کرده‌اند و من چیزی اضافه بر آن ندارم، صحبت ایشان صحبت آخر بود.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده میلیاردر نفتی گفت: کارهای زیادی با کمک دولت و بانک مرکزی درخصوص شناسایی اموال این فرد صورت گرفته و بخشی از اموال تحویل وزارت نفت شده است.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه ما در حال حاضر در مقام شناسایی آن اموال و ارزشیابی آنها هستیم، گفت: از جنبه استیفای حقوق دولت همه تلاش‌ها صورت گرفته و وزارت اطلاعات کمک‌های خوبی کرده، اموال قابل توجهی در داخل و خارج کشور شناسایی شده و در حال قیمت‌گذاری هستیم و هر مقداری که کار شناسایی تمام شود در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه هنوز کیفرخواستی در این پرونده صادر نشده است، گفت: قرار مجرمیتی صادر شده بود که جهت رفع نقص پرونده مجدداً برگشته است.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن پست گفت: این پرونده در دادگاه انقلاب مطرح است و وکلای این خبرنگار در حال مطالعه این پرونده هستند.

وی افزود: توصیه من به قاضی این بود که به وکلای وی بگوید وقت بیشتری بگذارند تا کار مطالعه زودتر تمام شده و روز دادگاه مشخص شود.

وی در خصوص برنامه قوه قضاییه برای حبس‌زدایی در سال جدید گفت: بخش عمده این موضوع مربوط به قانون است، لوایحی مطرح است که اگر به نتیجه برسد هم می‌توانیم جرم‌زدایی کنیم و هم می‌توانیم حبس‌زدایی را در دستور کار قرار دهیم.

اژه‌ای افزود: آئین‌نامه‌هایی داریم که اگر به تصویب برسد و زمینه اجرای حبس‌زدایی در وزارتخانه‌های ذیربط و شهرداری فراهم شود در سال 94 بخشی از این کار را انجام می‌دهیم.

 

امیدوارم عربستان به قول خود در مجازات خاطیان عمل کند/ سال گذشته 365 قاتل با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافتند
 اژه ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر شکایت خانواده دو نوجوان ایرانی که در عربستان مورد تعرض قرار گرفته بودند به قوه قضاییه و همچنین اخباری مبنی بر خودکشی آنان گفت: کاری که در عربستان صورت گرفت کاری زشت، خلاف قانون، اخلاق، شرع و عرف بود که به شدت باید تعقیب شود و دولت، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: اگر گفته‌ها صحیح باشد طرف مقابل نیز قول داده است که خاطیان را به اشد مجازات برساند.

اژه‌ای در رابطه با موضوع خودکشی دو نوجوان نیز گفت: این مطلب به هیچ‌وجه صحت ندارد و نباید به این موضوع دامن زد ضمن اینکه دولت بحمدالله در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم عربستان به قول خود مبنی بر مجازات خاطیان عمل کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تاکنون حکم قصاص محیط‌بانی برای چهار بار پیاپی توسط دیوان عالی کشور نقض شده ولی بار چهارم حکم اعدام وی صادر شده است و آیا ممکن است این آرا ناشی از اعمال فشار بر قاضی باشد، گفت: در اینکه همه دستگاه‌ها و حکومت در جهت حفظ محیط زیست تلاش کنند حرفی نیست و کارکنان محیط زیست باید بدون تردید از ناحیه دولت و مسئولان محیط زیست حمایت شوند و قوه قضاییه نیز در چارچوب قانون حمایت لازم را به عمل می‌آورد ولی اگر کسی جرمی انجام داد نمی‌تواند از جرم او صرف‌نظر کرد و آن را نادیده انگاشت.

وی افزود: باید این فرهنگ در جامعه رایج شود که اولیای دم با دیه و... از قصاص صرف‌نظر کنند و همانگونه که اسلام توصیه می‌کند راه قصاص را در پیش نگیرند ولی فرد قاتل نیز باید قدر رضایت بداند و طوری نباشد که مجرمان تجرّی پیدا کنند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: در سال گذشته 365 قاتل با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کردند و من در اینجا از اولیای دم تشکر می‌کنم و بستگان قاتل و خود قاتل نیز باید در راستای شکرگزاری این نعمت اقدامات خود را جبران کنند و مجدداً مرتکب این کار نشوند.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با نقض مکرر حکم توسط دیوان نیز گفت: چون مسئله قصاص امری مهم است اگر کوچکترین ایرادی در پرونده وجود داشته باشد دیوان حکم را نقض می‌کند و این اولین مورد نیست به خصوص در مورد سلب حیات که قابل جبران نیست پس نهایت دقت از سوی دیوان صورت می‌گیرد.

وی گفت: در خصوص فشار بر قاضی برای صدور حکم اعدام نیز گفت: چنین فشاری مانند فشارهای قومیتی که شما گفتید وجود ندارد چرا که تمام این اقدامات در یک شعبه صورت نمی‌پذیرد ضمن اینکه قاضی معمولاً شناختی به فرد ندارد بلکه براساس ادله حکم می‌دهد.

اژه‌ای در رابطه با سؤال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه یکی از مقامات محیط زیست اعلام کرده است قوه قضاییه همکاری لازم را با محیط زیست ندارد، گفت: بعید می‌دانم مسئولی این حرف را گفته باشد چرا که قوه قضاییه در راستای حمایت از محیط زیست تلاش‌ها و زحمات زیادی را متحمل شده است.
ادعای آقای هاشمی چنانچه بدون استناد باشد در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار می‌گیرد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد:‌ قوه قضاییه در برخورد با سوداگران مرگ، قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اشرار که به هر شکل امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داد‌ه‌اند برخورد خواهد کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ظلم به زندانیان و انجام رفتار خشن در زندان‌های کشور گفت: چنانچه این ادعا بدون استناد باشد می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند ارائه دهند تا در این صورت موضوع دنبال شده و اگر ظلمی صورت گرفته باشد حق فرد استیفا شود و با مرتکبین برخورد صورت گیرد.

وی افزود: لیکن در این موضوع بیان این مسئله به شکل کاملاً کلی خلاف است و صحیح نیست.
 تعدادی از افراد در پرونده حادثه شیراز احضار و بازجویی شدند
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در مورد حادثه شیراز گفت: در موضوع شیراز، شورای تأمین خود استان و دادستان نیز وارد شد و در این زمینه پرونده تشکیل شد، تعدادی احضار، افرادی بازداشت و با قرار آزاد شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه در پیشگیری وقوع جرم از طریق معاونت پیشگیری قوه فعال است و اگر سایر دستگاه‌ها به میدان نیایند این معاونت نیز توفیق بالایی نخواهد داشت؛ اگر دولت پای کار بیاید معاونت پیشگیری از وقوع جرم توفیقاتی دارد و طبیعی است با همکاری ناجا، وزارت کشور و نهادهای اطلاعاتی توفیقات بیشتری حاصل می‌شود.

وی به کسانی که برخلاف قانون حرکت می‌کنند، گفت: هرکسی برخلاف قانون در هر رده حرکت کند به ضرر دیگران و در نهایت خودش است.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد باغ دامپزشکی که در سال 86 از سوی ارتش برای ایجاد فضای سبز به شهرداری داده شد و هم‌اکنون درختان آن قطع شده، گفت: اطلاعی ندارم؛ اصلاً نمی‌دانم کجاست.

وی در مورد حادثه تروریستی حمیدیه اظهارداشت: هیچکس به بازداشتگاه نمی‌رود و دستگیر نمی‌شود مگر با حکم قانون، پرونده تشکیل شده، در حال بررسی است و در دستگاه قضایی است و امیدواریم دادگستری سریعتر پرونده را تکمیل و به دادگاه بفرستد.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات


خبرگزاری فارس: عراقچی: زمانی به توافق نزدیک می شویم که درباره همه موارد راه‌حل‌هایی را پیدا و بعد با جزییات کامل مکتوب کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز (دوشنبه) پس از پنج ساعت رایزنی وزرای خارجه، معاونان و صالحی و مونیز در لوزان تاکید کرد: در نشست امروز بیشتر بحث‌ها عمل‌گرا و اجرایی بود و با این روند شاید بتوان به راه‌حل‌ها نزدیک شد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه نشست امروز در مجموع راضی کننده بود، گفت: روال کار کاملا مشخص است، باید در همه موارد راه‌حل‌هایی پیدا و بعد همه راه‌حل‌ها با جزئیات کامل مکتوب شود. در این صورت است که می‌توان گفت به توافق نزدیک شدیم.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که شما درباره غربی‌ها که از  امروز درباره یادداشت مشترک یا تفاهم سیاسی لفظی تاپایان مارس صحبت می‌کنند، چه نظری دارید؟ تصریح کرد: این عبارت هیچ اهمیتی ندارد. تنها هدف کم کردن اختلافات و رسیدن به راه‌حل است.

وی تاکید کرد: تا قبل از این هدف، هیچ تاریخی نداریم و برای ماقابل پذیرش نیست.

عراقچی در ادامه نشست دوجانبه امروز دو طرف را فشرده و سنگین ارزیابی کرد و گفت: در دو دور گذشته موفق شدیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم در این دوره هم این پیشرفت را ادامه دهیم، هر چند همچنان فاصله‌هایی وجود دارد، زیرا جزئیات مفصل و پیچیده است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده افزود: هم در بحث فنی و هم در بخش سیاسی، شکاف‌هایی وجود دارد، اما مسائل فنی می‌تواند به بحث‌های سیاسی کمک کننده باشد و در نهایت این تصمیم گیری‌های سیاسی است که به رسیدن به توافق نهایی کمک می‌کند.

عراقچی با بیان اینکه همه هیأت‌ها در این دوره تا روز جمعه وقت خواهند گذاشت، تصریح کرد: وزیران خارجه ایران و آمریکا تا روز جمعه در لوزان هستند و امیدوارم راه‌حل‌ها در همین چند روز برای کم کردن فاصله‌ها راهگشا باشند.

براساس این گزارش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پایان 5 ساعت مذاکرات امروز عنوان کرد:‌در برخی موارد به راه‌حل نزدیکتر هستیم و بر همین اساس می توان گفت که «راه‌حل‌ها در دسترس هستند، اما همچنان در برخی موارد فاصله داریم.»

وی پس از پایان 5 ساعت مذاکرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا  در لوزان سوئیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: لازم است تا روز جمعه با همه طرف‌ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در نهایت به چه نتایجی منجر می‌شود.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم‌ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اختلافات باقیمانده بین طرف‌های مذاکره کننده بحث اصلی مذاکرات امروز بود و در جلسه درباره موضوعات بسیاری از تحریم‌ها گرفته تا نامه اعضای کنگره بحث و گفت‌وگو شد، خاطرنشان کرد: اگر چه ما نامه کنگره را یک حرکت سیاسی می‌دانیم، اما لازم است که موضع‌گیری دولت آمریکا درباره نامه نیز برای ما مشخص شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز راهی بروکسل می‌شوم تا به دعوت خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه درباره پرونده مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کنم، گفت: اما آقای صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز همچنان جلسه را در سطح فنی با طرف آمریکایی ادامه خواهد داد.
صالحی: جلسات امروز رو به جلو بود
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین مذاکرات امروز در لوزان را رو به جلو توصیف کرد.
وی پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه جلسات همواره بخش‌های فنی و سیاسی دارد، گفت: جلسه فنی ما با طرف آمریکایی از دیروز بعدازظهر آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است.
صالحی با تاکید بر اینکه همچنان مطالبی وجود دارد که دو طرف به نقطه مشترکی برسند، تصریح کرد: در جلسه امروز مسائل فنی و تحریم‌ها بین دو طرف مطرح شد و در تلاش هستیم تا در این چند روز به یک جمع بندی عمومی برسیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: چرا آمریکا از براندازی بشار اسد عقب نشینی کرد؟/ رسوایی غرب در خزیدن به سوی دمشق

گروه بین الملل / حوزه خاورمیانهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، برای نخستین بار طی چهار سال گذشته هیچ اشاره ای نه تنها به عدم مشروعیت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نکرد که گفت: «در نهایت، باید با او مذاکره کنیم». جان کری گفت: «ما همیشه خواسته‌ایم در چارچوب مفاد ژنو یک مذاکره کنیم». تفاهم ژنو یک به طوری کلی انتقال قدرت را بدون خشونت و با شرکت مردم سوریه پیش‌بینی می‌کرد.
سخنان برخلاف معمول وزیر خارجه آمریکا در واقع شناسایی رسمی رئیس جمهور دولتی است که در اردیبهشت ماه سال 1393 از سوی مردمش انتخاب و به او ماموریت داده شد تا مبارزه با تروریسم و تامین امنیت کشور سوریه را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
همچنین این مواضع جان کری اعتراف رسمی یک مقام آمریکایی به شکست پروژه تروریسم برای براندازی نظام سوریه از سال 2011 م تا کنون محسوب می شود.

مصاحبه جان کری و اظهار این نکته که واشنگتن همواره خواستار انتقال قدرت در سوریه آن هم بدور از خشونت بود در حالی است که کاخ سفید از اوایل سال 2011 میلیاردها دلار برای تجهیز تروریست‌ها و اعزام آن به سوریه برای براندازی نظام این کشور از طریق خشونت و تروریسم دولتی هزینه کرده بود.

آمریکا در این راه حتی تا ساعت صفر جنگ علیه سوریه (تابستان 1392) پیش رفت که در نهایت با حساب سود و زیان آن منصرف و از هرگونه اقدام نظامی برای براندازی حاکمیت سوریه عقب نشینی کرد.

اما چرا آمریکا در چنین شرایطی رسما مواضع خود نسبت به سوریه را تغییرداده است؟

واقعیت آنکه آمریکا و هم پیمانانش از جهت منطقه ای شرایط باخت را تجربه می کنند. در عراق پروژه « تروریسم برای حضور بلند مدت در منطقه» با شکست مواجه شده و چشم انداز این پروژه با ابتکار بومی ارتش و نیروهای  مردمی عراق شکست خورد. سناریوی براندازی نظام سوریه نیز با حضور مردم این کشور و نیروهای مقاومت منطقه ای در صحنه نبرد با تروریسم غربی ورشکسته شده است.
هم اینک ارزیابی غرب از تحولات سوریه، چشم انداز تهدید برای امنیت و موجودیت اسراییل است. مصداق این ارزیابی حضور قدرتمند جریان مقاومت منطقه ای در جولان و قنیطره می باشد.

از این روست که آمریکایی ها و اروپایی ها به عنوان حامیان اصلی تروریسم داعش در سوریه به دنبال دفع این ورشکستگی یا سرشکستگی با کمترین هزینه هستند. اختصاص کمک های جدید به گروههای باصطلاح معتدل و متعاقب ان دگردیسی در جبهه النصره مصداق بارز تلاش برای رهایی از هزینه های این شکست محسوب می شود که مجالی برای رهایی از این هزینه ها نیافتند.

براین اساس سفر هفته پیش هیاتی از فرانسه به دمشق و دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و اظهارات شب گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت گفت‌و گو با اسد به عنوان تنها راه باقی مانده، حاکی از اعتراف رسمی به چرخش مواضع در قبال سناریوی براندازی نظام سوریه محسوب می شود. در واقع جان کری به نمایندگی از کشور و ائتلافی در مصاحبه با سی بی اس گفته است که چاره ای جز گفت‌و گو با بشار اسد ندارد که از سال 2011 میلیاردها دلار برای تجهیز تروریست‌ها هزینه مرد و تابستان سال 2013 نیز تا مرز شمارش معکوس جهت اقدام نظامی برای براندازی نظام سوریه پیش رفت.

اگر به این ورشکستگی، موفقیت جریان مقاومت علیه منافع استعماری غرب در یمن را نیز اضافه کنیم شرایط برای اردوگاه غرب مرگ آورخواهد بود مرگی که رسوایی خزیدن به سوی دمشق برای سامان بخشی به وضعیت باخته در این سرزمین را آسان تر می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات

مهندس باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه آگاه سازی که با شرکت فرماندهان،مسئولان و کارکنان ستاد ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد، گفت: ما قادر به دستیابی به فناوری های نوین هستیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم، مهندس باهنر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) طی سخنانی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و قبل از انقلاب اسلامی ایران دنیا به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده بود. بخش شرق دارای ایدئولوژی مارکسیسم بود که می گفتند معنویت خلق نشده و خالقی وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد به ماوراء الطبیعه اعتقاد داشته باشد و بخش دیگر غرب با ایدئولوژی لیبرال دموکرات همراه بود که آنها هم می گفتند محور هستی انسان است و باید آزاد اندیش باشد و در انتخاب عقیده و خدای خود نیز آزاد باشد به شرطی که این خدا کاری به دنیای ما نداشته باشد. در کل هدف این ایدئولوژی ها حاکمیت بر زمین بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی،  ایران همیشه تحت الحمایه و به عبارت دیگر مستعمره انگلیس، آمریکا یا دیگر کشورها بود هر زمان هم که با همسایگانش درگیر می شد، قطعه ای از خاک ایران از آن جدا می گردید ولی در هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) با وجود اینکه صدام توسط شرق و غرب تجهیز می شد و تقریبا نصف دنیا علیه ایران بودند نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

مهندس باهنر در پایان به اقتصاد ملی و فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ما در دستیابی به فناوری های نوین از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای هیچ مشکلی نداریم و متخصصان و مهندسان جوان ما قادر به ساخت و تولید آنها هستند و خواهند بود.   

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: اگر به توافق نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد/ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد/ممنوع‌التصویری خاتمی مبنای قانونی دارد


 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که عصر امروز (دوشنبه) در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته سه قانون مهم در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گفت و به تصویب رسید.

وی افزود: اولین قانون مهم قانون احکام دائمی لوایح بودجه‌های سنواتی بود که بخش مهمی از وضعیت بودجه در سال‌های آینده را مشخص می‌کند که طبعا برای تنظیم آن باید شرایط اقتصادی کشور و مسائل دیگر در نظر گرفته می‌شد، قانون مهم بعدی لایحه خروج از رکود بود که بالاخره امروز با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، تعیین تکلیف شد که به نظرم دیگر شورای نگهبان ایراد خاصی به این مصوبه مجلس نخواهد داشت.

وی گفت: لایحه خروج از رکود از قوانینی بود که متناسب با اقتصاد مقاومتی توسط دولت به مجلس ارائه شد و در کمیسیون مشترک مربوطه مدت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این قانون حمایت‌های بانکی و نحوه استفاده از صندوق توسعه ملی با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی است، مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قانون مهم دیگر لایحه بودجه سال 94 بود که روز گذشته با اصلاح ایرادات شورای نگهبان و تایید آن توسط آن شورا، انشالله تا ساعاتی دیگر به دولت برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دولت طبق قانون می‌بایست تا 15 آذر ماه لایحه بودجه 94 را تقدیم مجلس می‌کرد که این کار را انجام داد و این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی نیز مورد رسیدگی و توجه قرار گرفت و کمیسیون تلفیق هم وقت زیادی برای رسیدگی به بودجه 94 اختصاص داد و انشاءلله از اول سال 94 بودجه سال آینده اجرایی خواهد شد.

میزان اتکای نفت در بودجه 94 به طور جدی کاهش یافت

وی با بیان اینکه میزان اتکای نفت در بودجه سال 94 به طور جدی کاهش یافت و به 25 درصد رسید در حالی که این رقم در سه سال گذشته 50 درصد بود، این کاهش اتکای بودجه به نفت رویکرد بسیار مهمی در بودجه‌نویسی است که امیدواریم در سال آینده اتصال به بودجه به نفت کاملا قطع شود چرا که اتکای بودجه به نفت نوعی بیماری است.

لاریجانی یادآور شد: دولت لایحه بودجه 94 را با قیمت هر بشکه نفت حدود 50 دلار تقدیم مجلس کرده بود که ما قیمت هر بشکه نفت را 40 دلار در نظر گرفتیم که البته همین الان هم قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از مصوبه مجلس است.

وی گفت: ما درآمدهای نفتی در بودجه 94 را 2 سقفی کردیم و اگر در 6 ماهه دوم سال آینده قیمت نفت بیشتر شود، دولت باید درآمد مازاد کسب شده را صرف کارهای عمرانی کند، در بودجه 94 اعتبارات پروژه‌های عمرانی را رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که دولت باید این رقم را اجرایی کند، پیش‌بینی می‌شود که با این اوصاف انشالله سال آینده رشد اقتصادی دو درصد، سرمایه‌گذاری‌ها 4 درصد و تورم 14 درصد خواهد بود.

میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم در سال 94 مانند امسال است

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: در بودجه 94 در بخش قانون هدفمند کردن یارانه‌ها رقمی بالغ بر 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای بخش تولید و حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دادیم که طی سال‌های گذشته به خاطر پرداخت یارانه نقدی به مردم بخش تولید نادیده گرفته شد و از محل اجرای قانون یارانه‌ها، بودجه‌ای به بخش تولید پرداخت نمی‌شد.

لاریجانی همچنین گفت: در بخش هدفمندی یارانه‌ها در بودجه 94 اعتباری بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش سلامت در نظر گرفتیم و لازم است بگویم که میزان یارانه نقدی پرداختی به مردم در سال 94 تقریبا مانند امسال خواهد بود البته به دولت اجازه دادیم یارانه نقدی افرادی که با توجه به ضوابط مصوب شده توسط مجلس تشخیص می‌دهد را قطع کند.

لاریجانی درباره بودجه سال 94 با اشاره به اینکه بعضی پروژه‌های عمرانی پول کافی جهت اتمام ندارند، گفت: امسال اجازه دادیم که بانک‌ها به میزان 10 هزار میلیارد تومان از پروژه‌ها را در اختیار گرفته و پس از فروش جزو سرمایه بانک‌ها محسوب می‌شود.

2 درصد از بودجه دولت را برای افزایش سرمایه بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم

وی با اشاره به اینکه معادل 2 درصد از بودجه دولت را برای افزایش سرمایه بانک‌ها در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال سقف فاینانس را به میزان 35 میلیارد دلار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اختصاص 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها و 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای آبرسانی روستاها از مقام معظم رهبری به واسطه صدور این مجوز تشکر کرد و در ادامه گفت: 1.2 میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی از صندوق توسعه ارزی اختصاص داده شده است.

وی از اختصاص 300 میلیون دلار برای موسسات دانش‌بنیان در بودجه سال 94 کشور خبر داد و گفت: 200 میلیون دلار نیز برای صندوق ضمانت صادرات اختصاص یافته است.

لاریجانی با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار داشت: بیش از 70 درصد سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری تحت فشار از سوی دولت و بقیه از سوی کشاورزان انجام می‌گیرد.

وی به اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از مانده تشکیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: کار دیگر ما تعیین تکلیف سربازان غایب بود و منابع در نظر گرفته شده جزئی از بودجه دفاعی محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص 2 درصد از منابع بانک‌ها برای آموزش و پرورش سخن گفت و ادامه داد: البته این میزان بودجه برای این بخش کافی نیست.

لاریجانی اظهار داشت: 200 میلیارد تومان نیز برای بخش آموزش و پرورش از روشی که برای مبارزه با قاچاق سوخت در نظر گرفته‌ایم اختصاص یافته است.

اعلام مفاسد اقتصادی بدون سند در رسانه‌ها افکار عمومی را متشنج می‌کند

 لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر تأثیرات منفی اعلام مفاسد اقتصادی بدون سند و مدرک در رسانه‌ها بر روی افکار عمومی گفت: اینکه مفاسد اقتصادی بدون سند و حتی اسامی در رسانه‌ها مطرح می‌شود افکار عمومی را متشنج و دچار اختلال می‌کند که گاهی رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: برخی رسانه‌ها به عنوان صید یک خبر مهم این موارد را مطرح می‌کنند و افراد نیز عنوان کردن این مسائل را تشدید می‌کنند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤال فارس پیرامون چگونگی عملکرد دولت یازدهم در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم مرتب‌تر از گذشته برگزار می‌شود و ما هم در این ستاد چهار عضو داریم که موضوعات را بهتر از گذشته دنبال می‌کنند.

وی افزود: البته به نظر من نقص‌هایی وجود دارد که باید سازوکار روشن‌تری را دنبال کنیم و شاید طرح مجلس در تشکیل سازمانی که کار اصلی‌اش مقابله با مفاسد اقتصادی باشد مشکل را حل کند.

باید با حوادثی مانند اتفاقی که در شیراز رخ داد برخورد شود

رئیس مجلس در جواب به سؤال خبرنگاری در این خصوص که ما شاهد حوادثی بودیم که در شیراز رخ داد همچنین در ماه‌های اخیر شاهد رخ دادن اتفاقاتی در حین نطق یکی از نمایندگان بودیم و دو سال پیش چنین اتفاقی برای شما نیز در قم پیش آمد آیا اگر همان زمان برخورد قاطع صورت می‌گرفت ما شاهد چنین وقایعی بودیم، گفت: بله همین طور است این گونه امور برای کشور قابل قبول نیست.

وی افزود: نظامی که در آن آزادی بیان مردم‌سالاری دینی حاکم است برخوردهایی از این جنس در آن ناصحیح است که هم به وجهه کشور از بُعد داخلی و هم خارجی ضربه می‌زند.

لاریجانی تصریح کرد: این گونه تصور نشود که این امور کمکی به نظام می‌کند بلکه به آن ضربه می‌زند. مهم این است که این موضوع فهم شود و دستگاه‌های مربوط برخورد کنند که البته فکر می‌کنم دستگاه قضایی و همچنین رئیس جمهور دستورات لازم را دادند.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤال دیگری در این خصوص که در بین نمایندگان مجلس اختلاف‌نظر در خصوص به تصویب رسیدن توافق هسته‌ای در مجلس وجود دارد نظر شما در این خصوص چیست، گفت: در روش‌ کاری که در جمهوری اسلامی است پرونده‌هایی که در اختیار شورای امنیت است بدین خاطر که مأذون از طرف مقام معظم رهبری است اینها قابلیت دارند که این پرونده‌ها را جلو ببرند.

وی ادامه داد: ما مشکلی از جهت رفتاری که در آمریکا صورت گرفته نداریم و در این امور هماهنگی وجود دارد و هم دولت و هم مجلس این موضوع را با همفکری دنبال می‌کنند و همین مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

از کارهای تشکیلاتی برای ساماندهی کار سیاسی حمایت می‌کنم

علی لاریجانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برنامه‌های انتخاباتی رئیس مجلس برای سال آینده، گفت: فکر می‌کنم قضاوت درباره این مسائل زود باشد ولی قبلاً نیز گفته‌ام که از کارهای تشکیلاتی برای سامان‌دهی کار سیاسی حمایت می‌کنم.

وی ادامه داد: معتقدم اگر قرار است دموکراسی غنی شود باید کار تشکیلاتی و منضبط صورت گیرد و هر جریانی که بخواهد به صورت سازمان‌یافته فعالیت کند من آن را قبول دارم و آنها را حمایت می‌کنم.

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال 94، گفت: شاید مهمترین کار مجلس و دولت در سال آینده قانون برنامه ششم باشد که می‌تواند چارچوب‌های مدونی را برای اقتصاد مقاومتی تعریف کند.

وی ادامه داد: پیش‌نویس این برنامه به مجمع داده شده است و بحث‌ها و بررسی‌ها بر روی آن ادامه دارد و پس از آن به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس خواهد آمد.

لاریجانی اظهار داشت: این قانون قطعاً بخش مهمی از وظایف اجرای اقتصاد مقاومتی را به دوش خواهد کشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا توافقنامه احتمالی ایران و 1+5 باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، گفت: ساختار قانون اساسی ما ساختاری ویژه است و فکر می‌کنم قضاوت‌هایی که درباره رفتار کشور ما صورت می‌گیرد با قالب‌های ذهنی است که از بیرون ساخته شده است.

اگر مذاکره‌کنندگان به توافق خوب برسند حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: ما به قانون اساسی خود وقوف کامل داریم و در این که مذاکره‌کنندگان ما به یک توافق خوب برسند از آن حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه امکان دارد توافق ایران در 1+5 نفوذ ایران را در کشورهای عربی افزایش دهد، گفت: مسئله هسته‌ای ما یک پرونده جداست و نوع رابطه ما با کشورهای منطقه نیز دارای منطق دیگری است.

وی ادامه داد: رفتار ما با دوستانمان برادرانه است و توانمندی ایران همیشه در کنار کشورهای منطقه خواهد بود.

لاریجانی تأکید کرد: رفتار ما با کشورهای دوست عرب همیشه رفتاری دوستانه خواهد بود.

اقدام سناتورهای آمریکایی ناپخته بود

رئیس مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اینکه مجلس ایران برای مقابله با اقداماتی که اخیراً از سوی آمریکایی‌ها شاهد بوده‌ایم و مصداق آن نامه 47 سناتور آمریکایی بوده است، چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: کاری که سناتورهای آمریکایی انجام دادند کار ناپخته‌ای بود و نباید موردی باشد که ما از آن تأسی بگیریم.

وی افزود: خود آمریکائی‌ها هم این اقدام را وقیح دانستند، نباید انتظار داشت از کار غلطی که سناتورهای آمریکایی انجام دادند، تقلید کنیم. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما نیز متوجه موضوع هستند و در این که چه اقداماتی را مدنظر داشته باشند بحث‌ و گفت‌وگوهایی شده است.

وی در رابطه با این سؤال که چه مانعی وجود دارد که میزگردی بین کشورهای عربی و ایران برگزار شده و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته حل و فصل شوند، گفت: هیچ مانعی وجود ندارد، جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد در این راستا همیشه در سیاست خارجی یک همکاری مسالمت‌آمیز را مدنظر داشته است.

لاریجانی ادامه داد: هیچ وقت ما تجاوزی به کشوری نکرده‌ایم. در جنگ با عراق هم، این عراق بود که به ما تجاوز کرد و البته بیشتر کشورهای عربی هم از عراق حمایت کردند که کار درستی انجام ندادند.

ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی صدام از بین رفت، ما تجاوز عراق به ایران را تلافی نکردیم زیرا مسیر حرکت جمهوری اسلامی در این سال‌ها یک مسیر برادرانه با کشورهای مختلف مخصوصاً کشورهای همسایه و مسلمان بوده است، البته برخی از حرکات انجام می‌شود که درست نیست، اساس انقلاب اسلامی مبارزه با سلطه است و قصد سلطه‌گری ندارد.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما به عراق کمک می‌کنیم به خاطر این است که این کشور دوست و همسایه ما است و امروز اسیر یک گروه تروریستی شده است البته مردم عراق شجاع هستند و پیشروی‌هایی که در مبارزه با تروریست‌ها داشتند کار خود آنها بوده و ما نیز حمایت کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر ما به فلسطین در مبارزه با صهیونیست‌ها کمک کردیم به خاطر این بود که از ما کمک خواستند و مردم‌شان هم دفاع کردند و در مقابل دشمنان خود ایستادند.

وی تصریح کرد: حتماً ما اگر بتوانیم به کشورهای همسایه اگر مشکلی داشته باشند کمک می‌کنیم ولی ایران قصد سلطه‌گری بر هیچ کشوری را ندارد و بعد از انقلاب نیز این موضوع را نشان داده است.

لاریجانی در جواب به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های دولت و مجلس برای مهار گرانی چیست، گفت: مسئله گرانی موضوع بسیار مهمی است مقدار زیادی از این مسئله به این برمی‌گردد که فضای رکود بر کشور حاکم است و باید رونق تولید به وجود آید.

وی افزود: دغدغه‌ای هم که در سه قانونی که در مجلس گذرانده شد وجود دارد برای تسهیل فضای کسب و کار و رونق تولید است. هم دولت و هم مجلس باید تلاش کنند شرایط را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم کنند.

مسأله مبارزه با فساد یک موضوع ملی است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص سیاسی شدن موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی و طرح مسائل حاشیه‌ای از جمله پول‌های کثیف و بگم بگم چه اقدامی باید صورت گیرد؟ گفت: البته بگم بگم از قبل شروع شده بود و طرفین از آن استفاده می‌کردند.

لاریجانی تصریح کرد: مسئله مبارزه با فساد را باید به عنوان یک مسئله ملی قلمداد کرد و اگر این موضوع دست‌مایه کشمکش‌های سیاسی شود راه به جایی نمی‌برد.

وی افزود: خود رسانه‌ها باید این موضوع را به سمتی سوق دهند تا به اراده ملی برای مبارزه با فساد تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری و سهم این موضوع در برنامه ششم توسعه گفت: بنده نمی‌توانم سهم این موضوع را از برنامه ششم توسعه بیان کنم چرا که هنوز لایحه‌ای در این خصوص تنظیم نشده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: البته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حرکت معقول و سنجیده‌ای بود که در کشور به وجود آمد و وزارت ارشاد نیز آن را دنبال می‌کند. گزارشی هم که به من ارائه شد نشان از حجم قابل توجهی از فعالیت در این حوزه داشت که امیدواریم با ساماندهی این موضوع جهشی در این خصوص انجام گیرد.

در ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق سیر قانونی وجود دارد

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سؤالی در خصوص ممنوع‌التصویر بودن رئیس جمهور اسبق و مصاحبه وی(لاریجانی) در زمان احمدِ‌نژاد مبنی بر اینکه در این خصوص که یک عادات بدی مرسوم شده و این موضوع قابل حل است اینکه آیا سیر قانونی در این خصوص وجود دارد، گفت: حتماً سیر قانونی در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: بنده فکر می‌کنم این موضوع از جمله موضوعاتی است که باید از مسیر خودش حل شود مبنای مصاحبه من نیز این بود که قوه قضاییه این کار را نکرده بود بلکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این کار را انجام داده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی تعامل دولت و مجلس، اظهارداشت: حضور وزرا در مجلس نکته‌ای مثبت است، اینکه در یک ساختار دموکراتیک وزرا و نمایندگان مجلس گفت‌وگو می‌کنند مثبت تلقی می‌شود زیرا وزرا که از قدرت اجرایی برخوردارند گاهی تصور می‌کنند که نظارتی انجام نمی‌شود ولی حضور وزرا در مجلس نشان می‌دهد که تعامل خوبی برقرار است و این تعاملات در دولت قبل و فعلی وجود داشته است.

در حجم سؤالات و تذکرات وضعیت ویژه‌ای نمی‌بینم

وی با بیان اینکه تذکرات نمایندگان به وزرا نیز خیرخواهانه است، گفت: در حجم سؤالات و تذکرات وضعیت ویژه‌ای را مشاهده نمی‌کنم.

لاریجانی ادامه داد: آنجا که مسائل مهم کشور مطرح می‌شود مجلس از دولت حمایت می‌کند تا آبادانی و بهبود معیشت برای مردم رقم بخورد و دغدغه نمایندگان بیشتر بر روی مسائل معیشتی و اقتصادی است اما اینکه در آینده شرایط سیاسی کشور به چه سمتی برود بستگی به رفتارها دارد، اگر شرایط کشور به سمتی برود که مردم احساس کنند خدمات به خوبی ارائه می‌شود نگرش‌ها تغییر می‌کند.

وی رونق تولیدات مهمترین مسئله اقتصاد کشور برشمرد و گفت:‌ آنچه دغدغه است مربوط به ایجاد سازوکارهای منجر به اصلاحات اقتصادی می‌شود، اگر جریان‌های مربوط به این موضوع در محوریت قرار گیرند و بهبود کشور بر اساس تولید باشد نگاه‌ها وظیفه‌شناسانه است.

اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی نکند مذاکره‌کنندگان به توافق می‌رسند

لاریجانی در ادامه عنوان کرد: مبارزاتی که در بین جناح‌های آمریکا وجود دارد به دلیل این است که شکل چارچوب‌مندی ندارند و این نوع مبارزات تقبیح شده است به طوری که در خبرها آمده بود 200 نفر از افراد سنا به عنوان خائن تلقی شده‌اند ولی در ایران نگاه ملی است و چارچوب‌های مورد توجه بین جریان‌های مختلف از یک انضباط خاص برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای نیز بحث نظارت بیش از npt مطرح شده است به طوریکه شرایطی دارد، در مجلس قانونی داشتیم که اجرای پروتکل الحاقی منوط بر این شد که در شورای امنیت نباشد و اگر قرار باشد موافقتی صورت بگیرد باید به این مصوبه مجلس توجه شود.

وی در رابطه با این سوال که رسیدن به توافق هسته‌ای چقدر امکانپذیر است؟ گفت: نگاه بدبینانه‌ای در رابطه با این موضوع ندارم. خیلی گام‌ها برداشته شده و اگر طرف مقابل زیاده‌خواهی نکند، مذاکره‌کنندگان می‌توانند به توافق برسند.

پیگیر حادثه قم نیستم

وی در رابطه با این سوال که آیا در رابطه با حادثه‌ قم پیگیری‌هایی شده است؟ گفت: پیگیری‌هایی انجام شده اما اینکه واقعا یک بررسی دقیقی صورت گرفته باشد بعید است. البته من پیگیر و مسئول اجرایی این ماجرا نیستم.

رئیس مجلس در رابطه با سوالی پیرامون موضوع 170 نفر از نمایندگانی که مورد ادعای رحیمی معاون رئیس‌جمهور سابق بودند، گفت: متهم اگر یک ادعایی داشته باشد نباید مورد دستاویز قرار گیرد. متهمان ممکن است دعاوی زیادی داشته باشند. البته ما به قوه قضاییه گفته‌ایم این مسئله را بررسی و پیگیری کند.

لاریجانی در رابطه با این سوال که آیا کفه قانون‌نویسی در مجلس نسبت به کفه نظارت سنگینی نمی‌کند؟ و چه تدابیری برای برابری این دو کفه دارید؟ گفت: هر دو وجه قانون‌نویسی و نظارت در مجلس مهم است. نواقصی وجود دارد که با قانون‌نویسی باید حل شود.

وی ادامه داد: از نظر آیین‌نامه بحث‌هایی مطرح است که برخی از ساختارها را تغییر دهیم و ببینیم چگونه می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران گفت «دیوان محاسبات در گزارشی اعلام کرده 65 درصد احکام قانونی بودجه یا فاقد عملکرد بوده یا اجرا نشده یا به اهداف قانونی نرسیده است» و از لاریجانی پرسید به دولت چه نمره‌ای می‌دهید که رئیس مجلس گفت: بحثی که مطرح شد بخشی از نظارت مجلس بود.

وی افزود: دولت‌ها وضع متفاوتی دارند ولی در گذشته تخلفات قانونی بیشتری داشتیم ولی امروز بهتر شده ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد ولی فکر می‌کنیم حرکت دولت به سمت قانون‌گرایی است و دولت جدید از لحاظ توجه به قانون بهتر عمل می‌کند.

اگر اسنادی در رابطه با پول کثیف وجود دارد جای رسیدگی به آن مشخص است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در روزهای اخیر برخی با طرح مسئله پول‌های کثیف و مسائلی این‌چنینی باعث تشویش در افکار عمومی شده‌اند، آیا راهکار جدی‌ای برای برخورد مجلس با این موارد وجود دارد یا خیر،‌ گفت: این مباحث هر کدام مربوط به یک نهاد است که باید از سوی آن پیگیری شود و اگر اسنادی برای مبحث پول‌های کثیف وجود دارد جای رسیدگی به آن مشخص است.

وی ادامه داد: اگر کسی اسنادی در اینباره دارد باید قوه قضائیه ارائه کند و ما نمی‌توانیم درباره حرف‌های کلی که زده می‌شود نظارت کنیم.

اگر به توافق جامع نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد

لاریجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر ایران و 1+5 به توافق جامع دست پیدا نکنند موضع مجلس در اینباره چیست، گفت: اگر به توافق جامع نرسیم دنیا به آخر نمی‌رسد و ما هم‌اکنون نیز بدون توافق جامع داریم زندگی خودمان را می‌کنیم و ضمناً اگر توافق نیز صورت نگیرد راهکارهای دیگر را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد مجلس پیگیر فرجام پرونده‌هایی مانند شکایت از رئیس‌جمهور سابق و تأمین اجتماعی که به قوه قضائیه ارسال کرده نیست، گفت: این پرونده‌ها در حال پیگیری است و همین بحث تأمین اجتماعی که مطرح کردید پیگیری شده و اطلاعات لازم را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ایم و معاونت نظارت مجلس نیز پیگیر این موضوع است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که درباره نتایج سفر منطقه‌ای لاریجانی و موضوعات مطرح شده در دیدار با خالد مشعل پرسید، گفت: من در این سفر در اینکه مسئولان منطقه نگاهشان در مبارزه با تروریست جدی است نقاط مثبتی را دیدم اما اینکه چقدر مشارکت داشته باشند باید بررسی شود.

لاریجانی ادامه داد: ما در این سفرها همکاری‌های دوجانبه را بررسی و بر روی آن تأکید کردیم و در دیدار با آقای خالد مشعل نیز درباره وضعیت فلسطین صحبت شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها برای تخریب رسانه‌های دیگر از نمایندگان مجلس اظهارنظر می‌گیرند و آیا این در حوزه وظایف نمایندگی است، گفت: اگر موردی بوده که خلاف قانون عمل شده به ما بگویید تا آن را پیگیری کنیم چون چهارچوب‌های کار رسانه‌ها باید مطابق قانون باشد.

منابعی برای کاهش سود تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است

لاریجانی در پاسخ به آخرین سؤال مطرح شده در این نشست خبری مبنی بر اینکه برنامه مجلس برای کاهش سود تسهیلات بانکی چیست، گفت: در قانون بودجه برای این مسئله منابعی را قرار دادیم که سود تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران به ویژه افراد نخبه و کار‌آفرین پائین بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ما طبق قانون برای کاهش سود تسهیلات بانکی باید منابع آن را نیز مشخص کنیم که در این مورد منابعی در نظر گرفته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: اسکوچیچ: الهلال یکی از بهترین‌‌های آسیاست/ استفاده از بازیکنان محروم غیرمنطقی است


سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: استفاده از بازیکنان سرباز که به تازگی بخشیده شدند غیرمنطقی است اما اگر مجبور شوم از آنها استفاده می‌کنم.
خبرگزاری فارس: اسکوچیچ: الهلال یکی از بهترین‌‌های آسیاست/ استفاده از بازیکنان محروم غیرمنطقی است

    Tweet

به گزارش خبرگزاری فارس، اسکوچیچ سرمربی تیم فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فولاد و الهلال درباره بازی فردا گفت: فردا به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا می‌رویم و من احترام خاصی برای این تیم قائلم و امیدوارم الهلال را ببریم هر چند که آنها نسبت به ما با سیستم چرخشی کار می‌کنند و ما دیدیم که این تیم در لیگ عربستان با یک سیستم کار می‌کنند. در لیگ قهرمانان آسیا با سیستمی دیگر و این به این معنی است که آنها از بازیکنان زیادی برخوردار هستند.

وی افزود: از هواداران مان می‌خواهم که فردا باوجود اینکه در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفتیم به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند تا انگیزه بازیکنان بالا برود. الهلال تیم خوبی است و واقعا فوتبال بازی می‌کند و امیدوارم تماشاگران با حضور در استادیوم بازی زیبایی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با اشاره به بخشیده شدن بازیکنان محروم و سرباز این تیم تصریح کرد: باید تشکر ویژه‌ای از مسئولان ایران انجام دهد که بازیکنان محروم ما را در اختیار ما قرار دادند هر چند که استفاده از آنهاغیر منطقی است چرا که بعضی از آنها بین 3 تا 7 ماه از فوتبال دور بودند اما اگر مجبور شوم از آنها هم استفاده خواهم کرد.

وی افزود: امیدوارم بازیکنان تیمم فردا متحد باشند تا بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم هر چند که دوست ندارم بازیکنانم در هر بازی انگیزه متفاوتی داشته باشند اما دوست دارم در آسیا انگیزه بازیکنانم فرق کند.

اسکوچیچ در پایان خاطرنشان کرد:‌الهلال ب

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 25 اسفند 1393
نظرات

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی تاکنون از بنادر سریلانکا و جاکارتا بازدید کرده و هفته آینده از بنادر هندوستان بازدید می‌کند، گفت: پیام صلح و دوستی ملت ایران را با اعزام ناوگروه‌ها به جهان می‌رسانیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم اخذ درجه دانش‌آموزان دوره 183 شهید بلوکی مرکز تخصص‌های دریایی نیروی دریایی، اظهار داشت: سامانه‌ها و نرم‌افزارهای شبیه‌سازی آموزشی در مرکز آموزش‌های تخصصی دریایی رشت تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، افزود: آموزش در نیروی دریایی توأم با معرفت دینی و بصیرت است و امروز تمامی کارکنان این نیرو که در آب‌های آزاد حضور دارند، در داخل کشور آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه حضور نداجا در آب‌های آزاد خود نشان‌دهنده استانداردهای جهانی آموزش در نیروی دریایی راهبردی ارتش است، گفت: نیروی دریایی در آموزش‌ها به تربیت نیروی متخصص، انقلابی، مؤمن و متعهد تأکید دارد.

دریادار سیاری ضمن تبریک الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان شمال تصریح کرد: ناوشکن دماوند حاصل هماهنگی علم و صنعت و یکی از افتخارات نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش است.

وی با اشاره به توانمندی نیروی دریایی و نیروهای مسلح در ساخت و تجهیز صنایع نظامی مورد نیاز کشور خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند روی پای خود بایستید و ما امروز روی پای خود ایستاده‌ایم و ناوشکنی را می‌سازیم که خیلی‌ها باور ندارند ایران امروز به این حد از پیشرفت رسیده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا به موفقیت‌های جهانی رسیده‌ایم، اظهار داشت: نیروی دریایی مظهر قدرت ملت ایران هستند و کارکنان این نیرو به نمایندگی از مردم در آب‌های آزاد حضور دارند.

سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی علاوه بر مرزهای دریایی، سواحل، جزایر و منابع در آب‌های سرزمین و فلات قاره در آب‌های آزاد نیز حضور دارد، افزود: از منافع جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که نیاز باشد، دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:‌ نیروی دریایی با اعزام ناوگروه‌های صلح و دوستی به کشورهای همسایه و مناطق مختلف جهان پیام ملت ایران را که صلح و دوستی است، ابلاغ می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور نیروی دریایی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ، اظهار داشت: جزو نخستین شناورهایی بودیم که در خلیج عدن حضور پیدا کردیم تا با تروریسم دریایی مقابله و مبارزه کنیم.

سیاری با بیان اینکه ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی در سه هفته گذشته از بنادر سریلانکا و جاکارتا بازدید کرد، گفـت: ناوگروه 33 نیروی دریایی هفته آینده از بنادر هندوستان بازدید می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه دیپلماسی کشور در دفاع از منافع اقتصادی در آب‌های آزاد از اهداف نیروی دریایی است، گفت: نیروی دریایی به نمایندگی از ملت ایران با حضور در آب‌های آزاد برای کشورهای مظلوم امیدآفرین است و راهبرد دیپلماسی دفاعی در نیروی دریایی پیگیری می‌شود.

سیاری با بیان اینکه به نمایندگی از ملت ایران مظهر اقتدار ملی در مبارزه با تروریسم دریایی و برقراری امنیت هستیم، تصریح کرد: در توسعه سواحل مکران نیروی دریایی نقش نخست را دارد و تمام توانمندی‌مان را برای توسعه مکران بسیج کرده‌ایم به زودی شاهد پیشرفت‌های مکران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت منطقه با حضور ایران و کشورهای منطقه محقق می‌شود، تأکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه سبب ناامنی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه راه ما راه حسین (ع) است، خاطرنشان کرد: جوانان نیروی دریایی ارتش آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند و پوزه دشمن را در تهدیدهای احتمالی به خاک می‌مالند

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: منصوریان با شکست استقلال صدرنشین ماند/ پایان بد سال برای آبی‌ها


    ج
تیم فوتبال استقلال سال ۹۳ را با تحمل ششمین شکست خود مقابل نفت به پایان رساند.
خبرگزاری فارس: منصوریان با شکست استقلال صدرنشین ماند/ پایان بد سال برای آبی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، تیم استقلال از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم نفت تهران رفت که  بازی با نتیجه یک بر صفر به سود نفت به پایان رسید.

در دقیقه 16 مسابقه بازیکنان استقلال به مربی خود گفتند که برخی از بازیکنان نفت در زیر پیراهن‌شان جی‌پی اس( سیستمی دیجیتال برای تعیین میزان دوندگی بازیکنان) بسته‌اند و امیر قلعه‌نویی هم به داور مسابقه گفت و همین مساله باعث شد که مسابقه با وقفه‌ای چند دقیقه‌ای همراه شود. داور دستور داد که بازیکنان نفت این پوشش‌ها را از زیر پیراهن‌هایشان خارج کنند و تقلب منصوریان لو رفت.

در دقیقه 20 آرش برهانی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار گرفت اما به دلیل کنترل توپ با دست این فرصت از دست رفت.

تا دقیقه 30 توپ بیشستر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه استقلال در این دقیقه پشت محوطه جریمه نفت صاحب یک ضربه کاشته شد که این ضربه را خرسند‌نیا زد و توپ با اختلاف نسبتا کمی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

در دقیقه 39 پاس عمقی آرش برهانی به در محوطه جریمه نفت به سجاد شهباز‌زاده رسید و شوت او را بیرانوند دروازه‌بان تیم نفت مهار کرد.

در دقیقه 41 و 42 استقلال روی ارسال‌های بیک‌زاده و خسرو حیدری صاحب موقعیت شد که مدافعان نفت توپ را دفع کردند.

در دقیقه 45+1 نفت تهران پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه را ایمان مبعلی زد و توپ به دیوار دفاعی استقلال برخورد کرد.

نیمه دوم:

در شروع نیمه دوم هم نفت یکی دو موقعیت نصفه و نیمه به دست آورد که حاصلی برایش نداشت.

تا دقیقه 50 مسابقه هر دو تیم فقط یک موقعیت خطرناک گلزنی داشتند.

پنالتی نفت: در دقیقه 58 حنیف عمران‌زاده روی مهاجم تیم نفت مرتکب خطای پنالتی شد که لئوناردو پادوانی این ضربه پنالتی را زد و محسن فروزان توپ را مهار کرد و به کرنر فرستاد.

در دقیقه 73 غلامرضا رضایی در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که ضربه او را فروزان دروازه‌بان استقلال مهار کرد.

در دقیقه 78 شوت میلاد نوری از پشت محوطه جریمه نفت با اختلاف زیادی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

گل: در دقیقه 80 نفت صاحب ضربه کرنر شد که کرنر ارسالی را پادوانی با یک ضربه سر تبدیل به گل اول نفت کرد. پادوانی همان بازیکنی بود که کرنر را از دست داده بود.

منصوریان بعد از گل نفت به احترام هواداران استقلال شادی نکرد.

در دقیقه 85 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که کرنر ارسالی را بیرانوند دروازه‌بان نفت مهار کرد.

در دقیقه 90 سجاد شهباززاده  صاحب یک موقعیت گلزنی شد که ضربه سر او در آستانه ورود به دروازه بود که با واکنش خوب بیرانوند به کرنر فرستاده شد و کرنر هم برای استقلال سودی نداشت.

در دقیقه 90+1 فروزان یک موقعیت تک به تک را از مهاجم تیم نفت گرفت.

بازی از نظر فنی کیفیت مطلوبی نداشت و بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و خطری روی دروازه‌های ایجاد نشد.

نفت تهران با این برد 45 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند و استقلال 41 امتیازی هم در رده سوم باقی ماند. پیش از این بازی تراکتورسازی 44 امتیازی برای چند ساعت به صدر جدول آمده بود به این ترتیب تیم نفت سال 93 را با صدرنشینی تمام کرد و استقلال هم با باخت سال را به پایان رساند.

این ششمین باخت فصل استقلال بود که از سوی تیم منصوریان رقم زده شد.

حسین زرگر داور مسابقه به سیامک کوروشی از نفت و حنیف عمران‌زاده از استقلال کارت زرد نشان داد.

 

ترکیب استقلال:

محسن فروزان، امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده،محمدرضا خرسندنیا،یعقوب کریمی( از دقیقه 87 سیدمحسن کریمی)،میلاد نوری‏، سجاد شهباززاده، آرش برهانی( از دقیقه 63 میلاد فخرالدینی) و رضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، شیری، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزتی، کمال کامیابی‌نیا، ، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی( از دقیقه 90+1 امین حاج محمدی)، وحید امیری( از دقیقه 87 حسین ابراهیمی)، علی قربانی( از دقیقه 72 دنوان بن لوسین) و سیامک کوروشی.

سرمربی: علیرضا منصوریان

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: بازداشت مهدی هاشمی و انتقال وی به زندان کذب است

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، برخی از رسانه‌ها امروز خبری منتشر کردند مبنی بر این که مهدی هاشمی از سوی مقامات قضایی بازداشت شده و برای تحمل حبس به زندان منتقل شده است.

بر اساس بررسی‌های خبرنگار قضایی فارس این موضوع صحت نداشته و خبر بازداشت مهدی هاشمی کذب است.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : پنج شنبه 21 اسفند 1393
نظرات




    خبرگزاری فارس: تکریت در کنترل ارتش عراق/ داعش به «کاخ‌های صدام» پناه برد + نقشه
پیشروی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق در شهر تکریت داعش را به عقب‌نشینی و پناه‌گرفتن در کاخ‌های دیکتاتور معدوم عراق کشاند.
خبرگزاری فارس: تکریت در کنترل ارتش عراق/ داعش به «کاخ‌های صدام» پناه برد + نقشه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق، سرانجام پس از 10 روز محاصره، از قسمت شمالی شهر تکریت وارد این شهر شدند.

از طرفی دیگر، بخشی دیگر از نیروهای عراقی، از روز سه‌شنبه از جنوب تکریت وارد این شهر شدند و تا مرکز این شهر پیشروی کردند.

روزنامه الحیات گزارش کرد: نیروهای عراقی با حمایت «الحشد الشعبی» و عشایر، توانستند تکریت را از دست داعش خارج کنند و بر بیشتر مناطق و محلات آن کنترل یابند.

الحیات افزود: بیشتر عناصر گروهک داعش به کاخ‌های ریاست جمهوری که صدام (دیکتاتور سابق عراق) ساخته است یا به سمت الحویجه، از توابع استان کرکوک پناه بردند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی، ارتش و مردمی عراق تاکنون توانسته‌اند شمال تکریت تا مرکز این شهر را آزاد کنند.


موقعیت استان‌های صلاح‌الدین و نینوا به مرکزیت تکریت و موصل/ مسیر فرار داعش از تکریت به کرکوک و الحویجه

 

روز گذشته نیز شورای شیوخ عشایر صلاح‌الدین اعلام کرد که بیش از 90 درصد شهر تکریت به دست ارتش افتاده و شهر بزودی آزاد می‌شود.

بنا بر این گزارش، یک مقام امنیتی در صلاح الدین نیز گفت: ارتش با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر توانست بر منطقه الدیوم کنترل یابد و وارد «الحی الصناعی» (شهرک صنعتی) در مرکز شهر شود.

به گفته این مقام، نیروهای دیگری از شمال شهر از پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت وارد شدند و توانستند بر خیابان ابوعکرب در محله قادسیه کنترل پیدا کنند.

همچنین به گفته این مقام امنیتی، نیروی سومی نیز با پشتیبانی نیروی هوایی از دروازه جنوبی (شهر تکریت) وارد شد و توانست بر منطقه وادی شیشین کنترل پیدا کند.


موقعیت العوجه محل قبر صدام و فرودگاه تکریت و دانشگاه تکریت در جنوب و شمال تکریت

 

منابع دیگری در ارتش عراق گفته‌اند که «ارتش حمله خود در مرکز شهر را از سمت غربی و از راه منطقه الدیوم آغاز کرده است... نیروهایی که زرهی هستند و موفق شده‌اند بسته‌های انفجاری و مین‌های کار گذاشته شده در ساختمان‌ها را خنثی کنند».

بنا بر این گزارش، داعش تلاش کرده است که تمامی مسیرها منتهی به منطقه مطیبحه در شرق صلاح‌الدین را غرق آب کند تا پیشروی نیروهای عراقی کندتر شود.

عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین و مرکز آن تکریت، از یکشنبه هفته گذشته و با همکاری نیروهای بسیج مردمی و سپس عشایر استان صلاح‌الدین آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 17 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست:
حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پدیده زمین‌خواری و اخیراً کوه‌خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از مسائل رنج‌آور و اسفبار دانستند و تأکید فرمودند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده‌کننده، بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند.
خبرگزاری فارس: حل مشکل آلودگی هوا و ریزگردها بیشتر از تبلیغات، کار و پیگیری جدی می‌خواهد/ زمین‌خواران، بی‌اغماض مورد تعقیب قضایی قرار گیرند/ آنچه باید گفته شد؛ از این پس مردم قضاوت کنند

-------------------------------

    Tweet

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، حل مسائل و مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها و مراتع و فضاهای سبز را نیازمند برنامه ریزی، تدبیر، پیگیری مستمر و جدی و قاطعیت دستگاههای مرتبط دانستند و تأکید کردند: حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است که باید با  تهیه سند ملی محیط زیست و  پیوست زیست محیطی برای همه طرحهای عمرانی و صنعتی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست، به این وظیفه بسیار مهم، عمل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ زمین و ثروتهای عمومی کره خاکی گفتند: اسلام و ادیان الهی همواره بر لزوم احساس مسئولیت انسان در قبال طبیعت و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت تأکید کرده اند زیرا عامل اصلی بروز مشکلات زیست محیطی بر هم خوردن این تعادل است.
حضرت آیت الله خامنه ای، چالش زیست محیطی را چالشی فراگیر در سراسر جهان برشمردند و با اشاره به آثار بلندمدت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کردند: تجربه‌های کشورهای مختلف نشان می دهد بسیاری از مشکلات محیط زیستی قابل پیشگیری و دارای راه حل هستند.
ایشان به عنوان نمونه به موضوع آلودگی هوا در کلان شهرها و پدیده ریزگردها اشاره و تأکید کردند: این مشکلات، با صبر و حوصله و تدبیر و پیگیری لازم، قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله‌ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند.
رهبر انقلاب اسلامی هوا، آب و خاک را سه عنصر اصلی در محیط زیست برشمردند و گفتند: برای حل مسائلی همچون آلودگی هوا در کلان شهرها، و پدیده گرد و غبار و همچنین کمبود آب و فرسایش خاک، بیشتر از تبلیغات، باید کار و تلاش جدی و پیگیری مستمر انجام داد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگل ها و مراتع به عنوان ریه های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی بخصوص در شمال کشور ابراز تأسف شدید کردند و افزودند: دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.
ایشان پدیده زمین خواری و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل رنج آور و اسف بار دانستند و تأکید کردند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر  در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است افزودند: تهیه سند ملی برای محیط زیست، پیوست محیط زیستی برای همه طرح های عمرانی، صنعتی و تجاری، پالایش و بازنگری قوانین برای جرم انگاری تخریب محیط زیست، و تقویت نظارت های بی اغماض از مهمترین راهکارها برای حفظ محیط زیست و مقابله با سود جویان و قانون شکنان است.
حضرت آیت الله خامنه ای، نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه بوسیله رسانه ملی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کردند: مطالبی که باید بیان شوند، امروز گفته شد و از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاهها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست عمل می کنند و کدام دستگاهها برای حفظ مح

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نظرات
«اسلام دین رحمت و برادری است. تسامح موجود در اسلام، با هیچ دینی قابل مقایسه نیست. اسلام دین تسامح، همبستگی و اعتدال است و فطرت هیچ مسلمانی با خشونت و تروریسم موافق نیست.»


عبدالرحمن سدیس در خطبه های این هفته نماز جمعه مسجد الحرام با ذکر حدیث «لا یعذب بالنار الا رب النار» اظهار داشت: «حدیث صحیح نبوی که در کتب روایی صحیح ما آمده است، تصریح می کند که به جز خداوند هیچ کس، حتی پیامبر هم حق ندارد کسی را زنده زنده آتش بزند. این کار، سرپیچی صریح از دستورات پیامبر است و کسی که از جانب خود، "عِقاب جدیدی" را وضع کند، قطعا در کار شریعت دخالت کرده است!»
حمله بی سابقه امام جمعه مسجد الحرام به داعش 
عبدالرحمن سدیس، از روحانیون تندروی وهابی است که مدت کوتاهی بازداشت شد.
اما نفوذ وی در جهان اسلام و به خصوص جوانان وهابی به اندازه ای است که حتی بعد از بازداشت نیز بار دیگر نمازهای جمعه مسجد الحرام را ایراد کرد.

گفتنی است چندی قبل و در دوران ملک عبدالله، داعش به صراحت آل سعود را به حمله نظامی تهدید کرد و در واکنش، مفتی های حکومتی وهابی جنبشی را علیه داعش راه انداختند. این جنبش تحت عنوان «حفظ امنیت وطن و سرزمین حرمین، بر ما واجب است.» همه مفتیان وهابی را به موضع گیری علیه داعش فرا می خواند، اما «عبد الرحمن سدیس» از معدود مفتی هایی بود که از موضع گیری علیه داعش خودداری کرد.و اخیرا این افاضات را فرمود
تعداد بازدید از این مطلب: 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: ۸۳ درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند/نرخ مشارکت ۳۷ درصد/وجود ۲۲.۵ میلیون خانوار ایرانی

 مرکز آمار ایران تازه‌ترین یافته‌های خود را در موضوعات مختلف، از جمله آمار جمعیت کشور،میزان تحصیلات، مهاجرت، وضع فعالیت و نرخ مشارکت اقتصادی به شرح زیر اعلام کرد:

 

جمعیت

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، جمعیت کشور 75 میلیون و 706 هزار و 898 نفر برآورد شده است که 12 میلیون و 351 هزار و 12 نفر از آنها 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر 10 سال و بیشتر سن داشته‌اند.

به عبارتی 83.7 درصد از جمعیت کل کشور در سن کار (10 ساله و بیشتر) می‌باشند. به لحاظ جنس 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بوده است که نسبت جنسی برابر 1.1 به دست می‌آید. به عبارت دیگر در مقابل هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود داشته است.

نتایج نشان می‌دهد 72.1 درصد آنها در نقاط شهری و 27.9 درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال 1392 تعداد 22 میلیون و 518 هزار و 34 خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورد شده است که 19 میلیون و 777 هزار و 681 دارای سرپرست مرد و 2 میلیون و 740 هزار و 352 خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

تابعیت

همانطور که مشاهده می‌شود، 98.3 درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی می‌باشند، این در حالی است که 1.6 درصد جمعیت افغانی است و فقط 0.1 درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

مهاجرت

براساس نتایج جدول 3 عمده‌ترین دلیل مهاجرت، «پیروی از خانوار» با 54.4 درصد بوده است. همچنین 7.6 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار» و 6.7 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار بهتر» صورت گرفته است. عامل «پیروی از خانوار» در نقاط شهری 55.3 درصد و در نقاط روستایی 49.8 درصد نیز عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

سواد

در سال 1392 از 68 میلیون و 351 هزار و 587 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر، 86.6 درصد باسواد و 13.4 درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری 90.2 و در نقاط روستایی 77.2 بوده است. در بین افراد «6 تا 9 ساله» نسبت باسوادی 96.2 درصد و در بین افراد «15 تا 24 ساله» 97.8 درصد بوده است. همچنین نسبت باسوادی در بین مردان 6 ساله و بیشتر 90.8 و در بین زنان این گروه 82.4 درصد بوده است.

سطح تحصیلات

در سال 1392، در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر، 59 میلیون و 216 هزار و 683 نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد 32.8 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 20.4 درصد دارای تحصیلات راهنمایی، 5.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه، 20.6 درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی و 4.5 درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 12.1 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 2.2 درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر بوده‌اند. همچنین 2.2 درصد باسوادان از طریق مراکز سوادآموزی یا به صورت غیررسمی آموزش دیده‌اند.

وضع زناشویی

در سال 1392 حدود  63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر در گروه‌های سنی 10 ساله و بیشتر قرار داشته‌اند. از این تعداد 66.8 درصد «حداقل یک‌بار ازدواج کرده» و 33.2 درصد «هرگز ازدواج نکرده» بوده‌اند. این نسبت‌ها در بین مردان به ترتیب 62.6 درصد و 37.4 درصد و در بین زنان 70.9 درصد و 29.1 درصد بوده است.

وضع فعالیت

در سال 1392، افراد شاغل و بیکار در مجموع، 37.6 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر را تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت در جامعه مزبور برای مردان 63.0 درصد و برای زنان 12.4 درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری 36.9 درصد و در نقاط روستایی 39.7 درصد است.

جمعیت فعال و وضع سواد

در سال 1392 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 90.3 درصد باسواد و 9.7 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 91.3 درصد و 8.7 درصد و برای زنان 84.5 درصد و 15.5 درصد بوده است.

همچنین از کل جمعیت بیکار 10 ساله و بیشتر 97.5 درصد باسواد و 2.5 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 96.6 درصد و 3.4 درصد و برای زنان 99.3 و 0.7 درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد، چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در سال 1392، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 37.6 درصد بوده است. این شاخص در بین مردان 63.0 درصد و در بین زنان 12.4 درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد، درصد جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی 39.7 درصد و در نقاط شهری 36.9 درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت 15 ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود، نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور 41.1 درصد به دست می‌آیدد. این شاخص در بین مردان 69.0 درصد و در بین زنان 13.4 درصد، در نقاط شهری 40.1 درصد و در نقاط روستایی 43.8 درصد به دست می‌آید.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (55.9 درصد) در گروه سنی 34ـ30 ساله بوده است. این امر برای زنان و مردان متفاوت است، به نحوی که مردان گروه سنی 39ـ35 ساله با 94.4 درصد و زنان گروه سنی 29ـ25 ساله 20.1 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت شاغل

در سال 1392، از مجموع 23 میلیون و 196 هزار و 772 نفر جمعیت فعال 64ـ15 ساله، 89.3 درصد شاغل بوده‌اند. از مجموع این شاغلان، 12.2 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 62.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 25.5 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است.

این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 12.5 درصد، 61.5 درصد و 26.0 درصد و برای زنان 11.6 درصد، 65.8 درصد و 22.6 درصد بوده است.

جمعیت بیکار

در سال 1392، 10.7 درصد از جمعیت فعال 64ـ15 ساله را بیکاران تشکیل می‌داده‌اند. از مجموع تعداد این بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری

در سال 1392، از 23 میلیون و 834 هزار و 552 نفر جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر 10.4 درصد بیکار بوده‌اند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 24ـ20 ساله با 25.4 درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 65 ساله و بیشتر با 1.2 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بین مردان 8.6 درصد و در بین زنان 19.8 درصد بوده است. همچنین این نرخ در نقاط شهری 11.8 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد به دست آمده است.

مدت بیکاری

در سال 1392

در سال 1392، از بیکاران 10 ساله و بیشتر، 39.3 درصد 19 ماه و بیشتر و 0.1 درصد کمتر از یک ماه بیکار بوده‌اند.

اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 12.6 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی، 11.5 درصد به تماس با کارفرما (صاحب کار) و 9.8 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بیمه بیکاری

در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری نمی‌کرده‌اند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

از بیکاران قبلاً شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

گروه‌های عمده شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر، 20.1 درصد را «صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط»، 15.9 درصد را «کارگران ساده» و 15.2 درصد را «کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» تشکیل می‌داده‌اند.

این نسبت‌ها در جامعه مزبور برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد، 14.5 درصد و برای زنان 19.9 درصد، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

وضع شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق‌بگیران بخش خصوصی و تعاونی، کارکنان فامیلی بدون مزد) و 17.1 درصد را مزد و حقوق‌بگیران بخش عمومی تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد و در جامعه زنان، 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است.
- f

مرکز آمار ایران تازه‌ترین یافته‌های خود را در موضوعات مختلف، از جمله آمار جمعیت کشور،میزان تحصیلات، مهاجرت، وضع فعالیت و نرخ مشارکت اقتصادی به شرح زیر اعلام کرد:

 

جمعیت

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، جمعیت کشور 75 میلیون و 706 هزار و 898 نفر برآورد شده است که 12 میلیون و 351 هزار و 12 نفر از آنها 9 سال و کمتر و 63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر 10 سال و بیشتر سن داشته‌اند.

به عبارتی 83.7 درصد از جمعیت کل کشور در سن کار (10 ساله و بیشتر) می‌باشند. به لحاظ جنس 50.1 درصد مرد و 49.9 درصد زن بوده است که نسبت جنسی برابر 1.1 به دست می‌آید. به عبارت دیگر در مقابل هر 100 نفر زن 101 نفر مرد وجود داشته است.

نتایج نشان می‌دهد 72.1 درصد آنها در نقاط شهری و 27.9 درصد در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. همچنین در سال 1392 تعداد 22 میلیون و 518 هزار و 34 خانوار معمولی ساکن و گروهی در کشور برآورد شده است که 19 میلیون و 777 هزار و 681 دارای سرپرست مرد و 2 میلیون و 740 هزار و 352 خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند.

تابعیت

همانطور که مشاهده می‌شود، 98.3 درصد جمعیت کشور دارای تابعیت ایرانی می‌باشند، این در حالی است که 1.6 درصد جمعیت افغانی است و فقط 0.1 درصد جمعیت کشور سایر تابعیت‌ها را دارند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که اغلب افراد با تابعیت غیرایرانی در نقاط شهری زندگی می‌کنند.

مهاجرت

براساس نتایج جدول 3 عمده‌ترین دلیل مهاجرت، «پیروی از خانوار» با 54.4 درصد بوده است. همچنین 7.6 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار» و 6.7 درصد مهاجرت‌ها به دلیل «جست‌وجوی کار بهتر» صورت گرفته است. عامل «پیروی از خانوار» در نقاط شهری 55.3 درصد و در نقاط روستایی 49.8 درصد نیز عمده‌ترین دلیل مهاجرت بوده است.

سواد

در سال 1392 از 68 میلیون و 351 هزار و 587 نفر جمعیت 6 ساله و بیشتر، 86.6 درصد باسواد و 13.4 درصد بی‌سواد بوده‌اند. نسبت باسوادی در نقاط شهری 90.2 و در نقاط روستایی 77.2 بوده است. در بین افراد «6 تا 9 ساله» نسبت باسوادی 96.2 درصد و در بین افراد «15 تا 24 ساله» 97.8 درصد بوده است. همچنین نسبت باسوادی در بین مردان 6 ساله و بیشتر 90.8 و در بین زنان این گروه 82.4 درصد بوده است.

سطح تحصیلات

در سال 1392، در بین جمعیت 6 ساله و بیشتر، 59 میلیون و 216 هزار و 683 نفر باسواد بوده‌اند. از این تعداد 32.8 درصد دارای تحصیلات ابتدایی، 20.4 درصد دارای تحصیلات راهنمایی، 5.1 درصد دارای تحصیلات متوسطه، 20.6 درصد دارای تحصیلات دیپلم و پیش‌دانشگاهی و 4.5 درصد دارای تحصیلات فوق دیپلم، 12.1 درصد دارای تحصیلات لیسانس و 2.2 درصد دارای تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر بوده‌اند. همچنین 2.2 درصد باسوادان از طریق مراکز سوادآموزی یا به صورت غیررسمی آموزش دیده‌اند.

وضع زناشویی

در سال 1392 حدود  63 میلیون و 355 هزار و 885 نفر در گروه‌های سنی 10 ساله و بیشتر قرار داشته‌اند. از این تعداد 66.8 درصد «حداقل یک‌بار ازدواج کرده» و 33.2 درصد «هرگز ازدواج نکرده» بوده‌اند. این نسبت‌ها در بین مردان به ترتیب 62.6 درصد و 37.4 درصد و در بین زنان 70.9 درصد و 29.1 درصد بوده است.

وضع فعالیت

در سال 1392، افراد شاغل و بیکار در مجموع، 37.6 درصد از جمعیت 10 ساله و بیشتر را تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت در جامعه مزبور برای مردان 63.0 درصد و برای زنان 12.4 درصد بوده است. همچنین این نسبت در نقاط شهری 36.9 درصد و در نقاط روستایی 39.7 درصد است.

جمعیت فعال و وضع سواد

در سال 1392 از کل شاغلان 10 ساله و بیشتر 90.3 درصد باسواد و 9.7 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 91.3 درصد و 8.7 درصد و برای زنان 84.5 درصد و 15.5 درصد بوده است.

همچنین از کل جمعیت بیکار 10 ساله و بیشتر 97.5 درصد باسواد و 2.5 درصد بی‌سواد بوده‌اند. این نسبت برای مردان به ترتیب 96.6 درصد و 3.4 درصد و برای زنان 99.3 و 0.7 درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی

نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد، چند درصد از جمعیت در سن کار، فعال یعنی شاغل یا بیکار هستند. مطابق نتایج به دست آمده، در سال 1392، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کل کشور 37.6 درصد بوده است. این شاخص در بین مردان 63.0 درصد و در بین زنان 12.4 درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج نشان می‌دهد، درصد جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی 39.7 درصد و در نقاط شهری 36.9 درصد بوده است.

در صورتی که جمعیت 15 ساله و بیشتر، جمعیت در سن کار فرض شود، نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور 41.1 درصد به دست می‌آیدد. این شاخص در بین مردان 69.0 درصد و در بین زنان 13.4 درصد، در نقاط شهری 40.1 درصد و در نقاط روستایی 43.8 درصد به دست می‌آید.

مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی (55.9 درصد) در گروه سنی 34ـ30 ساله بوده است. این امر برای زنان و مردان متفاوت است، به نحوی که مردان گروه سنی 39ـ35 ساله با 94.4 درصد و زنان گروه سنی 29ـ25 ساله 20.1 درصد بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت شاغل

در سال 1392، از مجموع 23 میلیون و 196 هزار و 772 نفر جمعیت فعال 64ـ15 ساله، 89.3 درصد شاغل بوده‌اند. از مجموع این شاغلان، 12.2 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 62.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 25.5 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است.

این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 12.5 درصد، 61.5 درصد و 26.0 درصد و برای زنان 11.6 درصد، 65.8 درصد و 22.6 درصد بوده است.

جمعیت بیکار

در سال 1392، 10.7 درصد از جمعیت فعال 64ـ15 ساله را بیکاران تشکیل می‌داده‌اند. از مجموع تعداد این بیکاران، 32.7 درصد مربوط به گروه سنی 24ـ15 ساله، 60.1 درصد مربوط به گروه سنی 44ـ25 ساله و 7.2 درصد مربوط به گروه سنی 64ـ45 ساله بوده است. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب 32.4 درصد، 57.9 درصد و 9.8 درصد و برای زنان 33.3 درصد، 65.0 درصد و 1.7 درصد بوده است.

نرخ بیکاری

در سال 1392، از 23 میلیون و 834 هزار و 552 نفر جمعیت فعال 10 ساله و بیشتر 10.4 درصد بیکار بوده‌اند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 24ـ20 ساله با 25.4 درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 65 ساله و بیشتر با 1.2 درصد بوده است. نرخ بیکاری در بین مردان 8.6 درصد و در بین زنان 19.8 درصد بوده است. همچنین این نرخ در نقاط شهری 11.8 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد به دست آمده است.

مدت بیکاری

در سال 1392

در سال 1392، از بیکاران 10 ساله و بیشتر، 39.3 درصد 19 ماه و بیشتر و 0.1 درصد کمتر از یک ماه بیکار بوده‌اند.

اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار

در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام‌شده برای جست‌وجوی کار به پرس‌وجو از دوستان و آشنایان، 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه‌ها یا مطالعه آگهی‌های استخدام، 12.6 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیردولتی، 11.5 درصد به تماس با کارفرما (صاحب کار) و 9.8 درصد به ثبت‌نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بیمه بیکاری

در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلاً شاغل از بیمه بیکاری نمی‌کرده‌اند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

از بیکاران قبلاً شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می‌کرده‌اند.

گروه‌های عمده شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر، 20.1 درصد را «صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط»، 15.9 درصد را «کارگران ساده» و 15.2 درصد را «کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری» تشکیل می‌داده‌اند.

این نسبت‌ها در جامعه مزبور برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد، 14.5 درصد و برای زنان 19.9 درصد، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

وضع شغلی

در سال 1392، از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی (کارفرمایان، کارکنان مستقل، مزد و حقوق‌بگیران بخش خصوصی و تعاونی، کارکنان فامیلی بدون مزد) و 17.1 درصد را مزد و حقوق‌بگیران بخش عمومی تشکیل می‌داده‌اند. این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد و در جامعه زنان، 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931215000495#sthash.ScYnoQMP.dpuf
تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: باراک اوباما: نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیسترئیس جمهور آمریکا با اذعان به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا تاکید کرد که نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست.
خبرگزاری فارس: باراک اوباما: نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا تاکید کرد که نژادپرستی تنها مختص پلیس فرگوسن نیست.

 به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما خواستار اجرای اصلاحات در ادارات مجری قانون به منظور تامین حقوق شهروندان سیاه پوست شد.

اوباما بهبود حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی در پلیس را به عنوان یکی از ضرورت‌های پلیس 50 سال پس از جنبش حقوق شهروندان سیاه پوست عنوان کرد و افزود: این مسئله نیاز به اقدام جمعی و بسیج عمومی دارد.

این اظهارات اوباما اولین موضع گیری وی پس از تبرئه پلیس قاتل مایکل براون جوان اهل فرگوسن بود که مرداد امسال کشته شد و مرگ وی موجی از اعتراضات سیاه پوستان را در آمریکا درپی داش

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1393
نظرات
 
افسران - مثل یک بسیجی...!!

مثل یک ارتشی...!!

همیشه حاضر بود...
هیچ وقت خودش رو کنار نمی کشید...
حتی وقتی بنی صدر خلع درجه أش کرد. با لباس بسیجی می رفت سپاه
مثل یک بسیجی صفر کیلومتر کار می کرد....
طرح می داد و برنامه ریزی ستادی می کرد...
اصلا براش مهم نبود که تا دیروز سرهنگ بوده و امروز یه بسیجی ساده است،
  او نان صداقت اش را می خورد و فقط به خدمت فکر می کرد  و خداوند هم  نیز او را محبوب دلها نمود وعزیزاش کرد...


هدیه به روح بلند شهید صیاد شیرازی

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
نظرات

1000-71.jpgیک عضو تیم پیشین مذاکره کننده هسته‌ای گفت: برای اولین‌بار آمریکا با کشوری مذاکره می‌کند که یک کشور ابرقدرت نیست و این به نوعی شناسایی قدرت بزرگ و تعیین کننده ایران است.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیروس ناصری، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای در سخنانی در نشست "بررسی پیشنهادهای جدید برای حل پرونده هسته‌ای ایران" که روز سه‌شنبه توسط موسسه دیپلماسی ایرانی برگزار شد اظهار کرد: نسبت به حل و فصل سوالات باقیمانده میان ایران و آژانس تردید دارم که بتوان در فضای آرام و به دور از سیاسی کاری این موضوع را حل و فصل کرد و بعید است به راحتی حل شود.

او هم‌چنین با اشاره به سخنان ناصر هادیان و پیشنهادهای ارائه شده از سوی وی درباره ساختار و محتوای توافق احتمالی جامع میان ایران و 1+5 گفت: با پیشنهاد دوم آقای هادیان بیش‌تر موافقم چرا که به واقعیات و شرایط فعلی بیش‌تر نزدیک است.

به گزارش ایسنا، ناصر هادیان، استاد دانشگاه در سخنانی در این نشست دو پیشنهاد مطرح کرد که یکی بر مبنای پذیرش لغو کامل تحریم‌ها از سوی آمریکا بود و دیگری بر مبنای تعلیق تحریم‌ها از سوی آمریکا.

ناصری در ادامه به نقل قولی از رضا آقازاده، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: در همان ابتدا که ایران فعالیت‌های هسته‌ای را آغاز کرده بود آقای آقازاده در جلسه‌ای به من گفت اگر بتوانیم در بخش حقوقی و سیاسی فعالیت‌ها و برنامه هسته‌ای‌مان را همراه با کار فنی و عملیاتی به طور دقیق انجام دهیم می‌توانیم به هدف خود برای دست یافتن به یک برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای برسیم اما اگر در حوزه حقوقی و سیاسی کمبودی باشد این روند به یک بحران بزرگ تبدیل می‌شود.

وی گفت: صحبت آقای آقازاده بسیار پخته و دقیق بود و بعدها مطرح کردم که کاش روی بخش حقوقی و سیاسی موضوع بیش‌تر کار می‌شد تا با یک شوک در موضوع هسته‌ای روبه‌رو نمی‌شدیم.

این دیپلمات با سابقه پیشین کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم و شرایطی که اکنون در روند مذاکرات وجود دارد خاطرنشان کرد: الان فرصتی است که همه عوامل دست به دست هم داده تا مساله هسته‌ای را به یک فرجام برسانیم و به توافقی دست یابیم که در آن می‌توانیم به همه اهداف‌مان برسیم. ما می توانیم در چارچوب توافقی که در حال بحث است به اهداف راهبردی خود دست پیدا کنیم و الان بهترین شرایط ممکن برای رسیدن به توافق و تثبیت دستاورد‌های‌مان است.

ناصری گفت: در مذاکرات یک سال و نیم اخیر دو طرف تخاصم در بحث هسته‌ای به طور کامل مشخص شده‌اند و این که دعوا بین ایران و آمریکاست و بقیه همه طفیلی‌اند.

او گفت: نقش و عمق نفوذی که ایران در یک دهه گذشته به دست آورده است باعث شده تا در تمام صحنه‌های اصلی رقابت به تدریج ایران دست بالا را پیدا کند. امروز در کشورهایی که در آینده منطقه ما موثر هستند ایران نقش بازیگر و هدایت‌گر اصلی را دارد و هیچ‌یک از مسائل عمده منطقه بدون همراهی و تفاهم با ایران قابل حل نخواهد بود.

این عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ادامه به موضوعات مطرح در مذاکرات به ویژه در خصوص تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مهم است که در مذاکرات سایت فردو به قوت خود باقی بماند چرا که آن‌ها معتقدند نمی‌توانند این سایت را به راحتی مورد حمله احتمالی قرار دهند بنابراین می‌خواهند آن را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت آمریکا بیش از هر مجموعه دولتی به دنبال توافق و حل و فصل این موضوع هستند و اوباما و افراد کلیدی دولتش می‌خواهند که مذاکرات را به سرانجام برسانند و تفاهم نکردن بار سنگین سیاسی برای‌شان خواهد داشت. از سویی ایران نیز همیشه خواستار حفظ برنامه‌ هسته‌ای و تامین و تضمین حقوق هسته‌ای‌اش بوده است و می‌خواهد از طریق مسالمت‌آمیز این موضوع حل شود از این رو معتقدم نقطه نظرات فکری رهبران دو کشور متوجه رسیدن به یک توافق است.

او تاکید کرد: ایران کشوری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف توسعه یابد و باید تراز اصلی کشور به هزار میلیارد دلار برسد و نباید درگیر گرفتن یک یا دو میلیارد دلار پول باشیم.

ناصری با انتقاد از برخی رویه‌ها و اشتباهات در گذشته گفت: از مذاکرات مسکو که ناگهان طرف مقابل صحنه را تغییر داد باید متوجه می‌شدیم که آمریکا به دنبال گرفتن شاهرگ ایران است و چندی بعد تحریم‌های بانکی و نفتی اعمال شد.

وی گفت: در دوره قبل تصمیمات اشتباه زیادی گرفته شده است که معتقدم یکی از آن‌ها توقف تولید سوخت 20 درصد است و دیگری ورود کارشناسان و افراد متخصص در تسلیحات هسته‌ای آن هم از سوی کشورهای متخاصم از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران است.

ناصری ادامه داد: تیم مذاکره کننده فعلی وضعیتی بسیار نامتعادل را از دولت قبل تحویل گرفت و در همین مدت کار معجزه‌آسا و با امداد الهی و بزرگ را انجام داد. دکتر ظریف به خوبی شرایط را تشخیص داد و سعی کرد شرایط در دوره قبل را تغییر دهد و شرایط جدید را ایجاد کند. در این مسیر آقای روحانی طراحی بسیار دقیقی داشتند و هدایت مقام معظم رهبری که کلان مساله را می‌بینند حائز اهمیت بود.

این دیپلمات با سابقه کشور گفت: قطعا توافق ژنو در آذرماه 92 یک پیروزی بزرگ برای ما بود. چرا که آمریکا به هیچ وجه نمی‌خواست ایران هسته‌ای را بپذیرد اما در نهایت ناچار به این کار شد. این کاری بود که آمریکایی‌ها در شرایط مشابه انجام نداده‌اند و برای اولین‌بار با کشوری مذاکره می‌کنند که در سطح یک کشور ابرقدرت نیست و این به نوعی شناسایی قدرت بزرگ و تعیین کننده ایران است.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
نظرات

1409214288015_(11)_9110.jpg

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با اشاره به مشکلات موجود در بحث هواپیمای ایران 140 گفت:‌ با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده برای این هواپیماها باید دولت کمک کند که نواقص 12 فروند هواپیمای موجود را برطرف کنیم تا آنها در خطوط هوایی فعال شوند.

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر فتح‌الله امی که در دومین نشست روسای پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل پژوهشگاه شیمی سخن می گفت با بیان این که تا پایان اجرای سند چشم‌انداز توسعه پنجساله زمان چندانی باقی نمانده است، گفت: ضرورت دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تدوین اسناد، پیگیری تحقق آنها را نیز در دستور کار داشته باشد و زمینه اجرایی و اعتبارات آن را فراهم کند.

 

وی به موضوع هواپیمای ایران 140 که جزو اهداف سند چشم‌انداز کشور به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در هواپیمای ایران 140 لازم است که دولت کمک کند تا نواقص این هواپیما برطرف شده و 12 فروند هواپیمای موجود در خطوط هوایی کشور فعال شوند.

 

دانشیار هوافضای دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حال حاضر مشکل هواپیمای ایران 140 بحث موتور آن است و با توجه به این که بیش از یک میلیارد دلار برای انتقال تکنولوژی و طراحی و ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است؛ بنابراین لازم است نواقص موجود هر چه سریعتر برطرف شود تا بتوان از این هواپیماها بهره‌مند شد.

 

وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر نگاه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش چندان مثبت نیست، تصریح کرد: 95 درصد بودجه پژوهشی پژوهشگاه‌ها صرف امور جاری می‌شود و مابقی آن نیز جهت انجام انتظارات پژوهشی کشور محدود است.

 

مسوول دفتر امور فناوری استان‌ها در معاونت علمی خاطرنشان کرد: در صورتی که پژوهشگاه‌ها به خوبی در کشور فعالیت نداشته باشند، نمی‌توانیم توقع چندانی جهت توسعه فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته باشیم.

 

به گفته وی در حال حاضر یکی از امیدهای ما موضوع توسعه شرکتهای دانش بنیان است که باید مطابق اسناد موجود رشد و توسعه یابند.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به شاخص‌های کیفی در مراکز آموزشی و پژوهشی گفت: به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه صنعتی دزفول اشاره کرد که با وجود آن که عضو هیات علمی رسمی ندارد اما دارای 40 تا 50 دانشجوی دکتری است!

 

وی با بیان این که دیوان محاسبات علمی کشور همانند دیوان محاسبات مالی قدرت احضار افراد مراکز مربوطه را ندارد، گفت: به عنوان نمونه باید مراکزی که کیفیت و راندمان علمی کافی را ندارند منحل کنیم اما این قدرت در دیوان محاسبات علمی وجود ندارد.

 

وی معتقد است که مدرک دانشجویان تحصیلات تکمیلی که مقاله و پایان‌نامه خود را با دریافت پول می‌خرند، باید باطل شود و رشته‌های تقلبی در برخی از مراکز آموزشی و یا پژوهشگاه‌های تقلبی را باید منحل کرد.

 

وی با اشاره به ضرورت کاربردی کردن نتایج پژوهشگاه‌ها گفت: پژوهشگاه‌هایی که در رفع نیازهای احیای دستگاه‌ها موفق عمل کردند باید تقویت شوند اما پژوهشکده‌هایی که نتوانسته‌اند ماموریت خود را انجام دهند باید منحل شده و هزینه‌هایی را که صرف آنها می‌شود به پژوهشگاه‌های فعال ارائه کنیم.

 

امی با تاکید بر این که پژوهشگاه‌ها باید در جهت تشکیل شرکتهای دانش بنیان به منظور تجاری سازی محصولات وارد عمل شوند، گفت: تسهیلات خوبی برای این شرکت‌ها توسط دولت فراهم شده است که در صورت تشکیل این شرکتها توسط پژوهشگاه‌ها می‌توان از این تسهیلات استفاده کرد.

 

مشاور معاون پژوهشی وزیر علوم در پایان گفت: در ستاد معاونت پژوهشی وزارت علوم، شورای مشاوره‌ای فعال است که مسائل و موانع پژوهشی را مورد طرح و بررسی قرار می‌دهد که موارد مطرح شده دومین جلسه روسای پژوهشگاه و موسسات پژوهشی در آن جلسه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393
نظرات

1424685613963_B-hOkIzCEAAzBeY.jpgسومین دور مذاکرات دو جانبه محمدجواد ظریف و جان کری در هتل رویال پلازا مونترو سوییس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیران خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به چارچوبی کلی از توافق جامع از روز دوشنبه گفت‌وگوها را از سر گرفتند.

دو طرف تاکنون حدود پنج ساعت گفت‌وگوهای فشرده را پشت درهای بسته انجام داده‌اند و بر اساس اعلام قبلی در این دور مذاکرات مسایل فنی هسته‌ای با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز مورد بحث قرار گرفت. با این حال انتظار است تا علاوه بر مسایل فنی، موضوعات مربوط به چگونگی لغو تحریم‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در همین چارچوب مقامات عالی هسته‌ای دو کشور روز سه‌شنبه در دو نوبت گفت‌وگوهایی را به طور دو جانبه و نیز با حضور وزیران خارجه برگزار کردند. هم‌چنین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا عصر امروز نیز با حضور هلگا اشمید، معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کردند.

هم‌زمان با مذاکرات عصر روز سه‌شنبه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در کنگره آمریکا درباره توافق احتمالی هسته‌ای بین ایران و 1+5 سخنرانی کند. سخنرانی نتانیاهو با مخالفت بسیاری از دموکرات‌ها و دولت اوباما مواجه شده است.

مذاکرات این هفته تا پنج‌شنبه ادامه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1393
نظرات

امیر سرلشگر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش صبح امروز باحضور در منطقه پدافند هوایی غرب از این منطقه بازدید و در جریان روند امور عملیاتی و اجرایی این منطقه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، سرلشگرصالحی در این بازدید با حضور در ایستگاه رادار سوباشی با کارکنان این ایستگاه رادار پدافند هوایی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، سایت رادار سوباشی واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهمترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی، نقش ویژه و موثری در رصد و کنترل آسمان کشور و مقابله با هرگونه تهدید هوایی را بر عهده دارد.

این سایت راداری در دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه(زمینی و هوایی)، اعلام وضعیت (سفید، زرد یا قرمز) به 13 استان کشور (حدود 80 در صد از جمعیت کشور) را بر عهده داشت.

در واقع رادار سوباشی در زمان جنگ با تغذیه چندین سایت راداری، سایت های موشکی زمین به هوا و سامانه های توپ ضد هوایی آسمان کل منطقه غرب، بخشی از شمال غرب و جنوب غرب را تحت پوشش خود قرار داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1393
نظرات

انالله و اناالیه راجعون

 به دنبال درگذشت مرحومه "فاطمه سیلاخوری" مادر گرانقدر شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

هیچ چیز شایسته تر از آن نیست که یاد و نام شهیدان و فداکاران راه خدا گرامی داشته شود. آنان که به عهد و پیمان خود با خدا و با امام عزیز وفا کردند و هستی خود را به میدان آورده، صادقانه از حریم اسلام و نظام اسلامی دفاع نمودند و به بهای نثار جان خود، خطر دشمن را از انقلاب و میهن اسلامی مان دور ساختند. اینها جاودانگان تاریخ و ستارگان اسلام اند که روز به روز در چشم اهل دل و در متن تاریخ،  برجسته تر و درخشان تر می گردند.

خانواده های این شهیدان به ویژه مادران شهدا که انواع رنجها را در راه خدا به جان خریدند و با نثار پاره تن خویش در صفوف مقدم این جایگاه ارزشمند قرارگرفتند، دارای شأن و مقامی در خور تحسین و پشت سر شهیدان والامقام قرار دارند.

مرحومه، ام الشهدا "فاطمه سیلاخوری" مادر شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و بسیجی شهید محمد کشوری، الگویی برای زنان  وارسته و آزادی خواه جهان بود که توانست با تربیت فرزندانی برومند و سلحشور، اسلام را سربلند و دست بیگانگان را از میهن عزیزمان کوتاه سازد.

رحلت مادر بزرگوار شهید سرلشکر خلبان کشوری، تنها داغ از دست رفتن او را در یادها زنده نمی­کند، بلکه تجدید خاطره‌ همه نیکی ها و فضائل والای آن شهید بزرگوار است که از چنین مادری به ارث برده بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری و برادر شهید ایشان محمد کشوری، درگذشت این مادر بزرگوار را تسلیت گفته و رضوان الهی و شفاعت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را برای وی مسئلت می نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) با انعکاس پهلوگرفتن ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتا پایتخت اندونزی، ورود این ناوگره به اندونزی را نشانه دوستی دو کشور دانست.

آنتارا نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ورود ناوگروه خود، جمهوری اندونزی را به عنوان یکی از کشورهای مورد بازدید انتخاب کرد، چون اندونزی یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش آنتارا، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران متشکل از ناو رزمی نقدی و ناو تدارکاتی بندرعباس است که در پایانه "تانجونگ پریوک" جاکارتا پهلو گرفت. این دومین حضور ناوهای نیروی دریایی ایران در اندونزی و نخستین حضور نیروی دریایی ایران در جاکارتا است.

خبرگزاری رسمی اندونزی با اشاره به حضور نخستین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه 80 در اندونزی، نوشت: ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش ایران از بندرعباس در ایران ماموریت عملیاتی و آموزشی خود را آغاز کرد.

آنتارا که پهلوگرفتن ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در جاکارتا را در صفحه نخست تارنمای خود به همراه عکس منعکس کرده است، نوشت: این ناوگروه قبل از ورود به اندونزی با عبور از خلیج عدن و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی، از دو کشور هند و سریلانکا نیز دیدار دوستانه داشت.

براساس این گزارش، ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش روز گذشته در ادامه برنامه خود برای حضور در آب های بین المللی وارد بندر جاکارتا شد. این ناوگروه شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه نیروی دریایی است که سه روز در جاکارتا خواهند بود.

آنتارا تاکید کرد ماموریت ناو رزمی ارتش ایران "انتقال پیام صلح و انجام عملیات مبارزه با دزدان دریایی و حفظ امنیت کشتی های تجاری ایران و دیگر کشورها در آب های بین المللی" است.

این خبرگزاری همچنین در این گزارش به دیدار دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اندونزی در سال 2013 میلادی و مذاکره با فرمانده وقت نیروی دریایی اندونزی اشاره کرد.

آدمیرال مارستیو، رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی دو سال پیش در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستار بازدید ناوگروه های ایرانی از اندونزی شد و امیر دریادار سیاری نیز قول اعزام ناوگروه را برای سال های آینده داده بود و متقابلا از رئیس وقت ستاد نیروی دریایی اندونزی و ناوهای اندونزی برای بازدید از ایران دعوت کرد.

آنتارا با اشاره به تجربه بالای نیروی دریایی ارتش ایران، نوشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجربه های بسیار با ارزشی از هشت سال جنگ که به وسیله رژیم صدام حسین به ایران تحمیل شد، دارد.

خبرگزاری رسمی اندونزی، نوشت: نیروی دریایی ارتش ایران همچنین عملیات هایی برای مقابله با دزدان دریایی انجام داده و آماده به اشتراک گذاشتن تجربه ارزشمند خود با کشورهای دوست مانند جمهوری اندونزی است

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1393
نظرات

خبرگزاری فارس: کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم


تا به حال اسم کلایورت را نشنیده‌ام؛ بعید می‌دانم QPR به کی‌روش پیشنهاد داده باشد
کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر حق پخش رقابت‌های لیگ برتر غیرقانونی است پس پخش مستقیم این رقابت‌ها نیز غیرقانونی محسوب می‌شود.
خبرگزاری فارس: کفاشیان: اگر حق پخش غیرقانونی است، پخش فوتبال هم غیرقانونی است/دوباره جلوی دوربین‌ها را می‌گیریم

علی کفاشیان گفت‌وگویی را با خبرنگاران خبرگزاری فارس و مهر انجام داد و به برخی از سوالات در مورد برخی ابهامات بعد از اظهارات وزیر ورزش و در مورد شایعه برخی پیشنهادها به سرمربی تیم ملی ایران پاسخ داد.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا امروز برنامه‌هایش را با کارلوس کی‌روش نهایی کرد یا خیر، گفت: قرار شد کی‌روش تا آخر هفته بیاید و زمانی که به ایران بازگشت برنامه‌های‌مان را با او هماهنگ می‌کنیم. سرمربی تیم ملی به طور حتم تا پایان هفته به ایران بازخواهد گشت و برنامه‌های تیم ملی را با او هماهنگ خواهیم کرد.

وی در مورد سوال دیگری مبنی پیشنهاد باشگاه کوئینز پارک رنجرز انگلیس به کی‌روش گفت: چنین خبری را نداشتم و بعید می‌دانم این پیشنهاد شده باشد هرچند که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است و باید به همکاری‌اش ادامه دهد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا فدراسیون ایران حاضر است با او قطع همکاری کند تا کی‌روش به تیم انگلیس برود، گفت: اجازه دهید ابتدا کی‌روش برگردد تا سپس در این مورد با او صحبت کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا بعد از جام جهانی فدراسیون فوتبال ایران به پاتریک کلایورت پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی ایران را داده بود، گفت: از این موضوع خبر ندارم و اسم این مربی را نیز تازه از شما می‌شنوم. ضمن اینکه وقتی ما مربی داریم دیگر این صحبت‌ها بیهوده است.

وی افزود: امکان ندارد چنین پیشنهادی به او داده باشیم. به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و ما با هیچکس مذاکره نکرده‌ایم. شاید فدراسیون‌های دیگر به کلایورت پیشنهاد داده‌اند.

کفاشیان در مورد اینکه با توجه به پایان فرصت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، نایب‌رئیسی وی قطعی شد یا خیر، گفت: در جریان این موضوع نیستم امروز AFC تعطیل بوده است و دوشنبه با بازگشت کارمندان این کنفدراسیون به محل کارشان باید از این موضوع مطلع شویم و ابلاغ لازم را بپرسم.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که با توجه به توافق بین فدراسیون‌های منطقه جدید در AFC، چطور از این موضوع هنوز مطمئن نیست، گفت:‌ شاید یکی شب از خواب بیدار شده باشد و برای این سمت ثبت‌نام کرده باشد. پس اجازه دهید اطلاعاتم را تکمیل کنم و سپس پاسخگو باشم.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هیچ خبری جز بی‌پولی در فدراسیون نیست، در مورد صحبت‌های وزیر ورزش مبنی بر اینکه حق پخش حق غیرقانونی ورزش است، گفت: 6سال است این پول را می‌دهند دیگر چه غیرقانونی؟! اگر غیرقانونی است ما هم دوباره اجازه پخش مستقیم لیگ را از تلویزیون نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر حق پخش غیرقانونی باشد پس پخش مستقیم رقابت‌های لیگ برتر هم غیرقانونی است.

کفاشیان در پایان در مورد اینکه دفعه پیش هم نتوانست مقابل خواسته مردم مبنی بر عدم پخش زنده بازی‌ها مقاومت کند،‌گفت:‌ آن زمان هم با تلویزیون همکاری کردیم که قرار شد مسابقات پخش مستقیم شود.

کفاشیان در مورد صحبت کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و حل مشکل آزمون و جهانبخش ، گفت: اجازه بدهید کی روش برگردد در این مورد مشورت و تصمیم گیری کنیم.‬

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 22
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود