آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 51
بازدید سال : 53
بازدید کلی : 23378

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 23378
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
نظرات

مراسم رونمایی و آغاز به کار رادار بومی «آرش» با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در یکی از سایت‌های راداری رونمایی و وارد چرخه شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور شد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رادار قدرتمند و بومی آرش به دست دانشمندان و افسران جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به بهره‌برداری عملیاتی رسیده است.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم رونمایی از این پروژه گفت: این رادار مکمل رادار آرایه فازی دهم شهریور است و مراحل نگهداری و تعمیر این رادار بسیار ساده است و در عین سادگی برد بسیار بلند و توان خوبی را برای شبکه یکپارچه پدافند هوایی به ارمغان می‌آورد.

 

اسماعیلی افزود: رادار آرش مکمل توان راداری کشور در باندهای فرکانسی VHF ،UHF و HF است و با استفاده از این رادار پیشرفته شبکه یکپارچه پدافند کشور در مقابله با جنگ الکترونیک توانمندتر خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
نظرات

در دومین مرحله از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 4 که صبح امروز در پهنه آسمان نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان آغاز شده است، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی در سطح گسترده ای از منطقه عمومی رزمایش با موفقیت کامل مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مرحله از رزمایش که انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله صاعقه، اف 4 ، اف 5 ، میراژ، سوخو 24 ، اف 14 و هواپیماهای سوخو 25 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند، خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت اهداف مورد نظر را منهدم کردند.

همچنین اجرای مراحل مختلف پدافند غیرعامل در برابر تک های هوایی غیر متعارف اجرا شد.

بنابراین گزارش، در این مرحله هواپیماهای ترابری تاکتیکی نیمه سنگین سی 130 ، عملیات بار ریزی تاکتیکی را همزمان با پشتیبانی نزدیک هوایی توسط جنگنده های میراژ در مسیرهای ساحلی منطقه عمومی رزمایش به اجرا گذاشتند.

همچنین عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی توسط هواپیماهای شکاری رهگیری نیروی هوایی، بعدازظهر با موفقیت انجام شد.

شایان ذکر است، عملیات رهگیری شبانه با تاکتیک های بومی و تکنیک های قفل راداری در فواصل و زوایای مختلف و نیز تیراندازی هوا به هوا و هوا به زمین همراه با سوختگیری شبانه از برنامه های امشب این رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392
نظرات

عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های ارتباطی در بخش دیگری از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 4 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش سخنگوی چهارمین رزمایش فداییان حریم ولایت با اعلام خبر فوق گفت: سامانه های ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز تکن، ای اس آر، پی آی آر، کورس، گلاید و انواع سامانه های تاکتیکی سیار و اپروچ مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

امیر چیت فروش افزود: با هدایت قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی رزمایش کلیه سامانه های ارتباطی پست فرماندهی به حالت غیرفعال درآمد که با تلاش متخصصان و تدابیر صورت گرفته، پُست فرماندهی رزمایش به صورت واکنش سریع و در کمترین زمان ممکن جایگزین شد و هیچ گونه تأخیر و اختلالی در برنامه های پروازی و عملیاتی جنگنده های شرکت کننده در رزمایش به وجود نیامد.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 در ادامه با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت هوایی و زمینی یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از اقتدار رزمی نیروی هوایی به معرض نمایش گذاشته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 5 آذر 1392
نظرات
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک به فرماندهان نیروی دریایی به خاطر شرفیابی به محضر مقام معظم رهبری، خطاب به آنها گفت: این روز، روز بسیار بزرگ و ارزشمندی برای شما بود، چراکه با موفقیت ملی ما در عرصه بین‌الملل و هفته بسیج همزمان شد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی در گردهمایی معاونان ستادی، فرماندهان مناطق و پایگاه‌ها و فرماندهان مستقل نیروی دریایی که در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد، با گرامیداشت هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - اظهار کرد: اقتدار این نیروی راهبردی از برکات شعار «راه ما راه حسین(ع) است» نشأت می‌گیرد و همه پیروزی‌های ما ناشی از گام‌برداری و پیروی از راه حسین(ع) است. وی با اشاره به تقارن هفته بسیج با سالروز نیروی دریایی ارتش، خاطرنشان کرد: اگر فکر بسیجی در نیروی دریایی راهبردی نبود و فعالیت‌های شایسته شما در پهنه آبهای بین‌المللی با همین روحیه بسیجی نبود، به این موفقیت‌ها دست پیدا نمی‌کردید و این افتخارات پی‌درپی حاصل نمی‌شد. فرمانده کل ارتش، صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها بویژه حفظ اقتصاد کشور با اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش را از مأموریت‌های بسیار مهم نیروی دریایی ارتش برشمرد و افزود: خوشبختانه نیروی دریایی در این زمینه نیز اجازه هیچ تعرضی به ناوگان تجاری کشور را نداده است و شاهد این مدعا، دفع حملات متعدد تروریسم دریایی و مبارزات موفقیت‌آمیز با این پدیده شوم توسط ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد است. سرلشکر صالحی با بیان اینکه "میزان پیشرفت‌های نیروی دریایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور است"، گفت: کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی با توکل بر خداوند و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری، مقتدرانه پرچم سرافراز کشور عزیزمان را در آبهای آزاد جهان از اقیانوس هند گرفته تا دریای سرخ و مدیترانه و همچنین اقیانوس آرام به اهتزاز درآوردند و به عنوان سفیران صلح و دوستی و مبلغان فرهنگ ناب محمدی(ص) با پهلوگیری در بنادر کشورهای مختلف رسالتی ارزشمند را به انجام رسانده‌اند. وی، قدرت و حفظ سیادت دریایی را در روابط سیاسی و حوادث بین‌الملل تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: این سیادت دریایی مؤثر است و نیروی دریایی ما دارای چنین سیادتی هست ولی تهدید علیه کسی محسوب نمی‌شود. فرمانده کل ارتش در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ آمادگی در هر شرایطی، تاکید کرد: توجه به امر آموزش نیروی انسانی متخصص، آماده به کاری تجهیزات، ارتقاء آمادگی رزمی، توجه به معنویات و تلاش در راستای عملی شدن شعار «راه ما راه حسین(ع) است» باید همچون گذشته در صدر فعالیت‌های نیروی دریایی قرار گیرد. صالحی یکی از مسئولیت‌های نیروی دریایی را رسیدگی به خانواده‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته بویژه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور عنوان و از تلاش‌های فرمانده نیروی دریایی و عقیدتی سیاسی این نیرو که در بسیاری از مراتب سرمشق بوده است، تقدیر کرد. وی در پایان با بیان اینکه "همه ذرات عالم در زمین، هوا و دریا به اذن‌الله دارای شعوری مرموز و جنود الهی هستند"، تصریح کرد: انسان کامل می‌تواند از این جنود الهی با اجازه خداوند استفاده کند، از جمله دریا که برای همگان پر معناست. آب همیشه در جریان و در حال صحبت است و بدون شک هر کسی که در دریا مشغول است، به طور معمول به خداوند نزدیک‌تر است.
تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : سه شنبه 5 آذر 1392
نظرات
پیشگامی پزشکان ارتش در عمل های جراحی حساس نخستین عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته (با استفاده از وسیله گذاری و تثبیت مهره های ستون فقرات ) در کشور صبح امروز در بیمارستان 501 امام رضا (ع) ارتش با موفقیت انجام شد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید علیرضا بصام پور ،فوق تخصص بیماری های ستون فقرات که این عمل موفقیت آمیز را انجام دادند در این خصوص گفت:در روش مرسوم که با بیهوشی عمومی صورت می پذیرفت بعد از عمل جراحی بیمار باید حداقل به مدت یک هفته در بخش مراقبت های ویژه و بخش عادی بیمارستان بستری باشد. درد بیمار زیاد بوده و بازگشت به فعالیت های روزانه با فیزیوتراپی های مکرر امکان پذیر بود که بار مالی زیادی را به بیمار و خانواده ها وارد می ساخت اما با روش جدید که بدون خون ریزی و با استفاده از بیهوشی موضعی و حداقل عوارض پس از عمل جراحی انجام می شود، ضمن وسیله گذاری و پیچ گذاری در بین مهره های ستون فقرات، فیوژن یا حمایت استخوانی از پیچ های جا گذاری شده نیز با دقت صورت می گیرد. دکتر بصام پور که تاکنون 56 عمل جراحی ستون فقرات را انجام داده است؛ این عمل را با روش جدید بر روی فردی 70 ساله که در مهره های ستون فقرات دچار سرخوردگی و پارگی دیسک شده است صبح امروز با موفقیت انجام داد. وی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکان ارتش معمولاً در انجام عمل های جراحی حساس در کشور پیشگام هستند، گفت: شاید یکی از دلایل آن حضور پررنگ پزشکان ارتش در مناطق حساس عملیاتی سال های دفاع مقدس باشد که تجربه گرانبهایی برای آنان بوده است. ضمن این که بیمارستان های ارتش نیز به دلیل دارا بودن تجهیزات خاص و پیشرفته همواره مورد مراجعه بیماران زیادی هستند که همین عامل نیز موجب می شود پزشکان ارتش در انجام عمل های جراحی تجربه و تبحر خاصی پیدا کنند. گفتنی است عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته همراه با وسیله گذاری و پیچ گذاری و فیوژن مهره ها به دلیل کاهش شدید عوارض پس از عمل و نیز کاهش قابل ملاحظه هزینه های درمانی بیماران در کشور و بلکه در عرصه بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
تعداد بازدید از این مطلب: 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
نظرات
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته بسیج،تاکید کرد که فرهنگ بسیجی به مثابه الگویی کارآمد در عرصه‌های مختلف مظهر ثبات، افتخار و عظمت نظام اسلامی ایران است. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه با تبریک سی و چهارمین سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج به آحاد بسیجیان ولایت‌مدار،آمده است:سازمان بسیج مستضعفان که با تدبیر و ‍ژرف نگری امام راحل تشکیل شد، در مدتی کوتاه تبدیل به شجره طیبه ای شد که ملت ایران را ازگردنه های پر خطر در مسیر تعالی خود حفظ کرد. در ادامه این بیانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص اینکه«بسیج در همه دورانها امتحان صداقت خود را به خوبی پس داده است»، تصریح شده است: ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی با یک اشاره امام راحل به میدان های جهاد و شهادت شتافت و با اشاعه فرهنگ بسیجی به خوبی آموخت که کارآمدترین پشتوانه ی انقلاب و نظام اسلامی نیروهای مردمی هستند که با تکیه بر ایمان الهی و ولایتمداری، زیباترین حماسه ها را در تاریخ کشور رقم زدند. پس از آن هم این شجره طیبه انقلاب اسلامی تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری به درختی بارور تبدیل شد که گره گشای مشکلات کشور در برهه های مختلف شد. در پایان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این هفته به بسیجیان ولایتمدار و غیرتمند، از حماسه آفرینی این عزیزان و خانواده شهدای معظم بسیج که در دوران دفاع مقدس با بذل جان، نهال انقلاب را آبیاری کردند،تجلیل و برای این استوانه های نظام در پیشبرد اهداف کشور آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
نظرات
روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته بسیج،تاکید کرد که فرهنگ بسیجی به مثابه الگویی کارآمد در عرصه‌های مختلف مظهر ثبات، افتخار و عظمت نظام اسلامی ایران است. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه با تبریک سی و چهارمین سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج به آحاد بسیجیان ولایت‌مدار،آمده است:سازمان بسیج مستضعفان که با تدبیر و ‍ژرف نگری امام راحل تشکیل شد، در مدتی کوتاه تبدیل به شجره طیبه ای شد که ملت ایران را ازگردنه های پر خطر در مسیر تعالی خود حفظ کرد. در ادامه این بیانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص اینکه«بسیج در همه دورانها امتحان صداقت خود را به خوبی پس داده است»، تصریح شده است: ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی با یک اشاره امام راحل به میدان های جهاد و شهادت شتافت و با اشاعه فرهنگ بسیجی به خوبی آموخت که کارآمدترین پشتوانه ی انقلاب و نظام اسلامی نیروهای مردمی هستند که با تکیه بر ایمان الهی و ولایتمداری، زیباترین حماسه ها را در تاریخ کشور رقم زدند. پس از آن هم این شجره طیبه انقلاب اسلامی تحت رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری به درختی بارور تبدیل شد که گره گشای مشکلات کشور در برهه های مختلف شد. در پایان ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک این هفته به بسیجیان ولایتمدار و غیرتمند، از حماسه آفرینی این عزیزان و خانواده شهدای معظم بسیج که در دوران دفاع مقدس با بذل جان، نهال انقلاب را آبیاری کردند،تجلیل و برای این استوانه های نظام در پیشبرد اهداف کشور آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
نظرات
بیست و هشتمین ناوگروه ارتش، با همراهی یک فروند زیردریایی کیلوکلاس، عازم آب‌های آزاد و بین‌المللی شد. بیست هشتمین ناوگروه ارتش، شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن رزمی اطلاعاتی البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی عازم آبهای آزاد و بین‌المللی شد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم بدرقه این ناوگروه گفت: ناوگروه بیست وهشتم وظیفه تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشور را در آب های آزاد به عهده دارند. دریادار سیاری افزود: ناوگروه بیست و هشتم با گشت زنی درحدود هشت هزار مایل دریایی از شمال اقیانوس هند و خلیج عدن تا دریای سرخ به شناورهای دیگر کشورها هم که مورد تهدید دزدان دریایی قرار بگیرند کمک می‌کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراهی زیردریایی در این ناوگروه را نشان از برتری و توان دفاع دریایی ایران دانست و گفت: امروز دانش تعمیر و نگهداری و حتی طراحی و ساخت انواع شناور زیر سطحی در ایران بومی است. فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در مراسم استقبال از ناوگروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس گفت: ناوگروه بیست و هفتم در چند نوبت جلوی دزدی دریایی از کشتی‌های ایرانی را گرفت و موفق به رصد شناورهای فرامنطقه‌ایی و برقراری امنیت تردد ایمن دریایی برای کشتی‌های عبوری سایر کشورهای جهان شد. دریادار سیاری افزود: ناوشکن اطلاعاتی رزمی سبلان و ناوهای لارک و خارک در ترکیب ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند. ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی ارتش پس از 93 روز دریانوردی و پیمایش حدود 9 هزار مایل دریایی در آبهای شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ به میهن بازگشت
تعداد بازدید از این مطلب: 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود