آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 50
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 50
بازدید سال : 52
بازدید کلی : 23377

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 23377
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی گفت: در ماه مبارک رمضان باید شایستگی دعوت به میهمانی خداوند را در خود ایجاد کنیم.

وی که در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان این مرکز سخن می گفت با بیان این که در ماه رمضان باید تمامی اعضا و جوارح انسان روزه­دار باشد، افزود: روزه­داری فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه انسان با کارهایی که می کند باید خود را لایق حضور در میهمانی خداوند در این ماه مبارک سازد.    

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش، شرایط اجابت دعا در این ماه مبارک را برشمرد و گفت: ما باید شایستگی درخواست از درگاه الهی را داشته باشیم. یعنی این که خالصانه دعا کنیم، درخواست ما از خداوند همراه با ترس از اَعمالمان و امید به درگاه الهی باشد، درخواستمان از خداوند توأم با عشق و رغبت باشد و سعی در ارتباط بیشتر با خدا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش به دلایل عدم استجاب دعا نیز اشاره کرد و گفت: این که دعای بعضی­ ها مستجاب نمی شود به این دلیل است که خود فرد شایستگی درخواست از خداوند را نداشته یا دعا همراه با طلب خیر نبوده و در درخواست از خداوند اخلاص نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی مصلحت انسانها را بهتر از خودشان می­داند لذا گاهی اوقات آنچه را که ما از خدا درخواست نموده ایم را یا اجابت نکرده و یا به شکل دیگری آن را اجابت می کند که در نهایت به نفع انسان می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنانش در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی به ویژگی های میهمانی خداوند در ماه رمضان نیز اشاه کرد و افزود: در این ماه، خداوند خود میهمانانش را دعوت کرده است. وسیله پذیرایی نیز شب قدر، نزول قرآن، فرود آمدن فرشتگان، استجابت دعا، لطافت روح و دوری از دوزخ است.

وی در ادامه، غذای اصلی این ماه را که برای رشد معنوی لازم است، غذای روح دانست و گفت: تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان ثواب بسیار دارد و تلاوت یک آیه از آیات قرآن مانند تلاوت تمام آیات قرآن در ماه های دیگر است.   

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به روزه داران توصیه کرد از دروغ، مجادله، حسادت، معاشرت با فاسدان و سخن چینی دوری کرده و نسبت به نماز، صبر و صداقت توجه خاص داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به حوادث تروریستی در تیرماه سال­های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: گروهک فرقان در تیرماه سال 1360 اقدام به بمب گذاری و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران کرد که به خواست خداوند این اقدام ددمنشانه آنها راه به جایی نبرده و سایه بابرکت مقام معظم رهبری بر سر این ملت مستدام  ماند تا هدایت و رهبری این نظام الهی را پس از ارتحال امام خمینی (ره) برعهده بگیرند و امروز که 25 سال از رحلت امام بزرگوار می گذرد، مقام معظم رهبری با همان صلابت و حکمت امام گونه این نظام اسلامی را هدایت می کنند.

وی همچنین به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی وینسنس و کشته شدن بیش از 290 مسافر بی گناه این پرواز، بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان اشاره کرد و افزود: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، تاکنون نشان داده اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند. نمونه فعلی اش هم گروه تروریستی داعش است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه ای در سوریه و عراق زده و چهره اسلام را مخدوش می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
نظرات

امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به منظور ارزیابی توان عملیاتی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز از این یکان نظامی بازدید کرد.

سرلشکر صالحی در این بازدید با حضور در مجتمع باز آماد پایگاه تبریز ضمن دیدار با کارکنان فنی از نزدیک در جریان آماده سازی جنگنده ها قرار گرفت. وی همچنین آمادگی دسته های پروازی جنگنده های پایگاه جهت اجرای عملیات را مورد بازدید قرار داد.

گردان قرارگاه، آشپزخانه صنعتی و یکان آلرت پایگاه نیز از جمله مکان هایی بودند که فرمانده کل ارتش از آنها بازدید

تعداد بازدید از این مطلب: 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
نظرات

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما برای ایجاد امنیت منطقه به منظور تجارت و بهره برداری از منابع و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دنیا آماده ایم و افتخار می کنیم که طلیعه دار توسعه و آبادانی سواحل مکران هستیم.

امیر دریادار سیاری با حضور در محفل انس با قرآن که با حضور مسئولین ادارات و ارگان های نظامی و انتظامی شهرستان بندر جاسک در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد؛ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان طی سخنانی با اشاره به این که امروز دشمن روی دو موضوع اقتصاد و جنگ نرم پافشاری می کند، راه مبارزه در مقابل جنگ اقتصادی را، اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و همت جهادی دانست.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف دشمن در جنگ نرم، تسلط بر مغزها و افکار ملت به خصوص جوانان است. دشمنان همیشه به دنبال تغییر در باورهایمان هستند چرا که تغییر در باور باعث تغییر در رفتار شده و موجب دستیابی دشمن به اهداف از پیش تعیین شده می شود.

دریادار سیاری راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشتن بصیرت دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه ما در جنگ نرم، شناخت دشمن، تهدیدها و روش های جنگ نرم است که همه این موارد فقط با داشتن بصیرت به دست می آید.

او تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را داشتن بصیرت و زندگی به سبک اسلامی-ایرانی و توجه به ارزش های دینی و ملی دانست و با اشاره به تأثیر زیاد قرآن در سبک و نحوه زندگی انسانها و نقش اصلی جوانان در مقابله با جنگ نرم، اظهار داشت: جوانان این کشور، سربازان اصلی در عرصه جنگ نرم هستند.

سیاری ادامه داد: دشمن در جنگ نرم، با ابزارهای مختلف، تسلط بر افکار و تغییر باورهای دینی و اسلامی را برای رسیدن به اهداف شوم خود دنبال می کند. لذا بایستی با استمداد از قرآن و ترویج آموزه های دینی و قرآنی همانند دوران دفاع مقدس، جواب محکمی به دشمنان داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه راهبردی سواحل جنوب شرق کشور و سواحل مکران خاطر نشان کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران به گونه­ای است که دنیا به آن نیازمند است. ما موقعیت بسیار ویژه و مهمی داریم که به تَبَع آن می توانیم در جهان اثرگذار باشیم. به برکت انقلاب اسلامی، موقعیت اجتماعی کشورمان نیز افزایش یافته است .

دریادار سیاری در ادامه با اشاره به این مطلب که سواحل کشورمان کمک بسیار بزرگی به بالا بردن موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران می کنند و مهم­ترینِ سواحل کشور ما، ساحل مکران در جنوب شرق ایران می باشد، به تأکیدهای مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا پیرامون توسعه  و آّبادانی سواحل مکران پرداخت و خاطر نشان کرد: امروزه تأکید مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مبنی بر پیشرفت و توسعه همه جانبه سواحل مکران در دستور کار جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار دریایی قرار گرفته است و ما در جهت حفظ منافع کشورمان نباید از این منابع عظیم خدادادی غافل شویم لذا باید پیشرفت و آبادانی در این سواحل به حدی برسد که سواحل دریایی کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا از آبادترین مناطق باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنانش به نقش بسیار مهم و تأثیرگذار امنیت در آبادانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما با برقراری امنیت می توانیم ضامن پیشرفت و توسعه مناطق ساحلی کشور باشیم و این امنیت با حضور نیروهای مسلح که در سرتاسر این ساحل طولانی مستقر هستند به وجود می آید.

وی در ادامه، ایجاد اقتدار دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و امنیت منطقه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ما برای ایجاد امنیت منطقه به منظور تجارت و بهره برداری از منابع و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دنیا آماده ایم و افتخار می کنیم که طلیعه دار توسعه و آبادانی سواحل مکران هستیم

تعداد بازدید از این مطلب: 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
نظرات

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم استقبال از این ماه عزیز با شرکت جمعی از  فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد آجا در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش،  در این مراسم حجت الاسلام والمسلین آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک آغاز ماه میهمانی خدا گفت: حق الطاعه  بحث زیبایی است که در اصول فقه مطرح شده و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا اگر کسی حق بندگی را به جا نیاورد زیان دیده و از درگاه ایزد منان دور خواهد ماند.

حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به نحوه امتحانات الهی گفت : امتحانات الهی نسبت به افراد متفاوت است. نمونه بارز آن، سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می باشد که خداوند متعال هرچه امتحانش را سخت تر گرفت امام حسین (ع) سربلند بیرون آمد و این نمونه کاملی از حق الطاعه می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
نظرات

در آستانه ماه مبارک رمضان قریب به یک هزار روحانی و مبلغ دینی آماده انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی ویژه ماه میهمانی خدا در یگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام این مطلب، گفت: در طول سال حدود 800 روحانی در یگان های مختلف ارتش در سراسر کشور به امر اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام و مسائل دینی می پردازند که در ایام ماه مبارک رمضان باتوجه به ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مراکز آموزشی و یگانهای رزمی ارتش بویژه یگانهای مستقر در مناطق مرزی کشور و همچنین نیاز بیشتر خانواده های مومن و متدین مستقر در شهرک های مسکونی آجا قریب به 200 نفر از برادران و خواهران روحانی مبلغ از حوزه علمیه قم نیز به این مراکز اعزام گردیدند که مجموعا در ماه رمضان امسال قریب به یکهزار روحانی و مبلغ دینی در این ضیافت الهی همراه خانواده بزرگ ارتش در لحظات معنوی و مراسم مذهبی آنان خواهندبود.

وی در ادامه افزود: البته علاوه بر این موارد در مراکز عمده و شهرک ها و یگان های مستقر در تهران از خطبا و بزرگانی همچون آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران و در مراکز استانها از سخنرانی ها و جلسات تفسیر قرآن ائمه جمعه و نمایندگان محترم ولی فقیه بهره مند خواهیم شد.



حجت الاسلام محمدی پیام همچنین درخصوص برنامه های مذهبی و قرآنی ماه رمضان در ارتش گفت: معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در راستای هماهنگی و اثرگذاری هرچه بهتر برنامه ها و فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان، ضمن ابلاغ دستورالعمل جامعی همراه با منابع مطالعاتی جدید به ادارات عقیدتی سیاسی تابعه آجا؛ علاوه بر  برگزاری منظم کلاس های قرآن، اجرای محافل قرآنی با رویکرد طرح تدبر، مسابقات قرآنی حفظ و قرائت درسطوح و مقاطع مختلف، جلسات تفسیر و ترجمه ویژه خواهران و برادران، اعزام قاریان و حافظان برجسته ارتش به محافل قرآنی در سطح کشور، جلسات ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه های فرهنگی - قرآنی و موارد دیگری را در دستور کار قرارداده که در این برنامه ها بر جذب و حضور بیشتر جوانان و نوجوانان و اجرای اثرگذار و هرچه شکوهمندتر مراسم دینی در این ماه مبارک تاکید شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
نظرات

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی همیشه و بر اساس مأموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی اش را حفظ کرده و در راستای ارتقای آن در تلاش است.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علی آراسته، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در همایش تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و یکان‌های برتر ورزشی این نیرو که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: باید به ورزش در جامعه امروز ما که مورد تهاجم فرهنگی استکبار جهانی است به عنوان یک دارو توجه شود.

وی افزود:‌ یکی از مهم‌ترین و پراثرترین مؤلفه‌های آمادگی نیروی زمینی، مولفه نیروی انسانی است. ارتش به عنوان یک دانشگاه انسان‌سازی تعداد قابل توجهی جوان را در سال می‌پذیریم، آموزش می‌دهیم و به جامعه بازمی‌گردانیم.

امیر آراسته تأکید کرد: در نیروهای مسلح، ورزش به یک فرمانده، افسر و مدیر نظامی جسارت و اعتماد به نفس می‌بخشد و اراده فرمانده را قوی‌تر می‌کند لذا اقدامات بسیار خوبی در حوزه ورزش در نیروی زمینی صورت گرفته اما با ایده‌آل‌ها هنوز فاصله داریم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: نیروی زمینی همیشه و بر اساس مأموریت ذاتی خود آمادگی روحی و رزمی اش را حفظ کرده و در راستای ارتقای آن در تلاش است.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
نظرات

مسابقه های ورزشی آموزشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت رشته به میزبانی مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد.

در این رقابت­ها که در رشته­های آمادگی جسمانی، تکواندو، تیراندازی، دوومیدانی، شنا، فوتسال، کشتی و والیبال برگزار شد؛ نتایج زیر به دست آمد.

 

آمادگی جسمانی

این رقابت با حضور پنج تیم از آموزشگاه های نظامی ارتش برگزار شد که در پایان؛ تیم آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل اول، آموزشگاه شهید خضرایی نیروی هوایی دوم و  مرکز آموزش بهداری ارتش سوم شدند.

 

 تکواندو 

در این رقابت که ورزشکاران در پنج وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت توانست بر سکوی قهرمانی قرار گیرد و تیم­های آموزشگاه شهید خضرایی نیروی هوایی و آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل به ترتیب عنوان­های دوم و سوم  را از آنِ خود کردند.

 

 تیراندازی

این مسابقه با حضور تیراندازان زبده و منتخب آموزشگاه های ارتش برگزار شد و شرکت کنندگان در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی با هم به رقابت پرداختند که در مجموع دو رشته، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت با کسب 1486 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت و تیم­های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب با 1331 و 1270 امتیاز دوم و سوم شدند .

 

 

دوو میدانی

در رقابت­ دوومیدانی هفت تیم از آموزشگاه­های ارتش، حضور داشتند که در نهایت تیم شهید خضرائی نیروی هوایی توانست با 13 امتیاز مقام اول را از آنِ خود کند و تیم های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و جواد الائمه(ع) نیروی زمینی به ترتیب با کسب امتیاز 10 و 6 مقام­های دوم و سوم را کسب کردند.

 

 

شنا

این مسابقه در سه ماده 100متر آزاد، 50 متر قورباغه و 50×4 تیمی برگزار شد که در نهایت، تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت موفق شد با کسب 24 امتیاز عنوان قهرمانی از آنِ خود نماید. تیم­ آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل نیز با کسب 21 امتیاز در رده دوم و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی با 19امتیاز سوم شد.

 

  فوتسال

در این رقابت­ که با حضور پنج تیم از تیم­های منتخب آموزشگاه­های نظامی نیروهای تابعه ارتش به میزبانی مرکز آموزش تخصص­های دریایی رشت برگزار شد، تیم آموزشگاه نظامی جواد الائمه(ع) نیروی زمینی به مقام قهرمانی دست یافت و تیم­های آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب موفق به کسب مقام­های دوم و سوم شدند.

 

کُشتی

این رقابت­ بین 6 تیم در پنج وزن بین آموزشگاه های منتخب ارتش و به میزبانی آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل برگزار شد که در پایان، تیم آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی موفق به کسب مقام اول شد و تیم­های مرکز آموزش تفنگداران دریایی منجیل و جواد الائمه (ع) نیروی زمینی نیز به ترتیب بر سکوی دوم و سوم این رقابتها ایستادند.

 

 والیبال

 رقابت­ والیبال قهرمانی آموزشگاههای ارتش با قهرمانی تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت به کار خود پایان داد.
 در این مسابقه­ که با حضور چهار تیم از مرکز آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل، آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت، آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی و آموزشگاه نظامی جواد الائمه (ع) نیروی زمینی برگزار شد؛ تیم آموزشگاه تخصص­های دریایی رشت موفق شد مقام قهرمانی را از آنِ خود کند و تیم­های آموزشگاه تفنگداران دریایی منجیل و آموزشگاه شهید خضرائی نیروی هوایی به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

 


گفتنی است در مراسم پایانی این رقابتها که باحضور فرماندهان و مسئولین ورزش ارتش برگزار شد، به افراد و تیم­های برتر احکام  قهرمانی و جوایزی اهدا شد

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی گفت: شهید صیاد لحظه‌ای به چیزی غیر از ادای تکلیف نیاندیشید و قدمی خارج ازمسیر ولایت برنداشت. الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود ازخدا گرفت.

در این همایش که با حضور جمعی از همرزمان شهید صیاد شیرازی و نیز دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که تحلیل شخصیت شهید صیاد شیرازی به آسانی ممکن نیست و شاید آیندگان به ابعاد و ویژگی های بیشتری از شخصیت این بزرگوار دست پیدا کرده و زوایای مختلف آنرا مشخص کنند،افزود: تاریخ هر سرزمین نام مردان و زنان بزرگی را در خود محفوظ دارد که تأثیر عمیق و گسترده ای بر سرنوشت ملت خویش داشته اند. تأثیرهایی که تاریخ یک ملت را ساخته و آن ملت را در بین ملت‌های مختلف سربلند و مفتخر نموده است.



نماینده ولی فقیه در ارتش با تصریح بر این مطلب که تاریخ ایران مملو از انسان های بزرگی است که افتخارهای بزرگی برای این سرزمین آفریده و نام ایران و ایرانی را در جهان پر آوازه ساخته اند؛ دوران دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی برشمرد که در آن افتخارهای زیادی توسط مردان بزرگ آفریده شده است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه اعتلای نام و جایگاه ایران اسلامی را به برکت غیور مردانی مانند امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی دانست که در دوران دفاع مقدس همچون ستاره ای درخشان، آسمان ایران اسلامی را روشن ساخته و خیلی زودتر از آنکه در باورها بگنجد عروج نمود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که شهید صیاد شیرازی در دوران ستمشاهی راه خودش را انتخاب کرد و به خودسازی پرداخت و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رشد و بالندگی یافت و در دوران دفاع مقدس نیز شکوفا و جاویدان شد؛ افزود: این شهید بزرگوار قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و ضمن دفاع از آنها با شهادتش راه راستین خودرا به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در نگاه اجمالی به شخصیت و سیره شهید صیاد شیرازی مجموعه ای جامع از ویژگی های الهی و متعالی و یک انسان مومن، مخلص و نظامی شجاع و فداکار و یک سرباز بی ادعا و مطیع برای کشور و نظام ولایت را مشاهده می کنیم. انسانی که سالها برای ارتقای فکر و اخلاق خود وقت صرف کرد و مخلصانه و مجاهدانه در مسیری قدم گذاشت که به عزت و افتخاریابدی منتهی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان نقش شهید صیاد شیرازی در بخش های مختلف ارتش و سازماندهی نیروهای انقلابی در نیروهای مسلحو دفاع از کشور پس از ناامن شدن مناطق غرب کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی؛یکی از اقدام های شهید صیاد شیرازی را تهیه طرح های عملاتی منجر به شکست حصر شهرهای سنندج، پادگان های بانه، مریوان و سقز دانست و گفت: نقش شهید صیاد شیرازی در کنترل و مدیریت قائله کردستان بی نظیر و بی بدیل بود.

وی در ادامه به نقش تعیین کننده شهید صیاد در جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: در جبهه های جنگ امیر سپهبد صیاد شیرازی حضوری فعال داشت و رشادت های زیادی از خود نشان داد به نجوی که سرزمین های داغ خوزستان و گردنه های برافراشته کردستان سال ها حضور و فداکاری این امیر فداکار ارتش اسلام را از خاطر نخواهند برد.

آل هاشم در ادامه به سخن مقام معظم رهبری درباره شهید صیاد شیرازی پس از شهادتش اشاره کرد که معظم له اینچنین فرمودند:"سرزمین های داغ خوزستان شاهد فداکاری های این فرمانده مصمم و شجاع بود و برای بندگان صالح خدا این عشق الهی بسیار بالاست و مسائل دیگر حقیرتر از آن است که در دل نورانی شایستگان خللی ایجاد کند."

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از ویژگی های مهم شهید صیاد شیرازی را تلاش برای وحدت و پرهیز از تفرقه دانست و گفت: می توان ادعا کرد شهید صیاد شیرازی ارتش و سپاه را به هم پیوند زد و تلاش زیادی برای حفظ  و گسرتش وحدت و یکپارچگی نیروی مسلح به عمل آورد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به ویژگی های معنوی شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار ضمن اهمیت دادن به مسائل فرهنگی، لحظه ای از رشد و تعالی معنوی خود و اطرافیانش غافل نشد و همواره با شرکت فعال در جلسه های فرهنگی و همراهی با علما و فرهیختگان، موقعیت فکری و علمی خود را ارتقا بخشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اخلاص شهید صیاد شیرازی را یکی از دلایل ماندگاری نام و یاد این شهید بزرگوار دانست و افزود: صیاد یکی از مردانی بود که با اخلاص، مجاهدت و رشادت خود در تاریخ این سرزمین تأثیر گذار بود و با بذل جان خود از کیان اسلام و میهن اسلامی دفاع کرد و بدون تردید یکی از عوامل برجسته ای که موجب ماندگاری اندیشه و یاد صیاد شیرازی در اذهان ملت شد، اخلاص اوست.

آل هاشم در ادامه شهید صیاد را فردی بی ادعا،سربازی مخلص و مطیع  ولایت دانست که لحظه‌ای به چیزی غیر از ادای تکلیف نیاندیشید و قدمی خارج از مسیر ولایت برنداشت. الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود از خدا گرفت.

وی معیار اصلی در اندیشه صیاد را خدا دانست و گفت: این شهید بزرگوار تمامی فعالیت های خود را بر اساس همین معیار تنظیم و اجرا می نمود. او در همه حال خدارا فراموش نکرد و با اخلاص کامل، به تکلیف دینی، قانونی و انقلابی خودش عمل کرد و به همین دلیل بود که جاودانه شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه امروز نیروهای مسلح را بازخوانی و بازشناسی سیره و ابعاد شخصیت و ابعاد شخصیتی بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی و انتقال این اندیشه  به نسل جوان جامعه دانستکه به عنوان یک ضرورت فرهنگی و راهبردی موجب حفظ انقلاب و کشورمان می شود.

آل هاشم در پایان مردم ایران را قدرشناس فداکاری ها و ایثار شهدای گرانقدر خود دانست و افزود: در مورد امیر سپهبد صیاد شیرازی، مردم با حضور گسترده در مراسم تشییع این شهید بزرگوار از مقام شامخ این فرمانده شجاع تجلیل کردند. فرماندهی معظم کل قوا نیز بر تابوت ایشان بوسه زدند و اولین کسی بودند که پس از خاکسپاری شهید صیاد شیرازی بر مزار این شهید والا مقام حاضر شدند و فرمودند دلم برای صیادم تنگ شده است و چه افتخاری از این بالاتر که انسان در این عرصه خاکی، راه خودسازی را با موفقیت طی کند و با جلب نظر ولی امر خود و کسب افتخارهای بزرگ جاودانه شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

امیر سرتیپ بازنشسته ستاد محمد حسن معین پور ، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش صبح امروز شنبه 31 خرداد ماه،  دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ ستاد  محمد حسن معین پور ، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از سال ها تحمل مشقات ناشی از بیماری عفونت شدید ریوی به لقاءا... پیوست.

بنابراین گزارش مراسم تشییع این فرمانده اسبق نهاجا صبح روز دوشنبه با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است مرحوم  معین پور سال های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی را عهده دار بوده است.



امیر سرتیپ محمدحسین معین‌پور در تاریخ اول مهرماه 1331 وارد دانشکدهٔ افسری شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رستهٔ خلبانی در نیروی هوایی مشغول به خدمت گردید. وی ضمن طی دوره‌های مختلف تخصصی و نظامی، دورهٔ خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دورهٔ کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرد. مرحوم معین پور در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از  جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشگر ولی‌الله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی مرحوم معین‌پور نیروی هوایی ارتش در عملیات های بزرگی نظیر فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش سرنوشت‌سازی به عهده داشت که به بازپس‌گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

گفتنی است، چندی قبل امیر سرلشکر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در بیمارستان فوق تخصصی بعثت نیروی هوایی ارتش از مرحوم معین پور عیادت کرده بود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

امیر سر لشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از تیپ 25 تکاور شهید آبگون نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

 فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی حضور در جمع تکاورمردان تیپ 25 مستقل شهید آبگون نیروی زمینی ارتش از تجهیزات، اماکن و امادگی رزمی این یکان بازدید به عمل آورد.

در این دیدار امیر سرلشکر صالحی بعد از اقامه نماز جماعت در حسنیه امام علی (ع) تیپ 25 تکاور با کارکنان این یکان دیدار چهره به چهره داشت و از نزدیک در جریان مسائل آنان قرار گرفت.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش از هلاکت چند نفر از اعضای گروهک تروریستی پژاک که قصد وارد شدن به کشورمان را داشتند، توسط سربازان نیروی زمینی خبر داد.

وی افزود: طی چند روز گذشته یک گروه چند نفره از گروهک‌ تروریستی پژاک  قصد ورود به کشور را داشتند که با هوشیاری سربازان شایسته و فداکار ولایت در نیروی زمینی، ضربه جبران‌ناپذیری به این گروهک تروریستی وارد شد.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: گروهکی که با انواع و اقسام سلاح‌ها قصد ورود به مرزهای ما را داشته و بنا داشت تا بسته‌های انفجاری را وارد کشور کند و حرکت‌هایی را انجام دهد، در بدو ورود با سربازان نیروی زمینی مواجه شد و ضربه سختی را خورد. 

فرمانده نزاجا گفت: افراد زیادی از این گروهک تروریستی کشته و زخمی شدند که نشان از استحکام، توانمندی و هوشیاری بالای سربازان نیروی زمینی در دفاع از مرزها دارد. 

وی با بیان این که امروز مرزها تقویت شده و یکان‌های ما پای کار هستند،افزود: یکان‌های نیروی زمینی در بخش‌های وسیعی از مرزهای غرب و جنوب غربی کشور مستقر هستند و بحمدالله از قابلیت بسیار بالایی در دفاع از مرزها برخوردارند.

 فرمانده نیروی زمینی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، یکان‌های پروازی ما در هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت حمایت از مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور و همه مرزها را بر عهده دارد که با  پشتیبانی از یکان‌های پیاده توانسته‌اند خدمات ارزشمندی را انجام دهند. 

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت فرامنطقه ای است.

امیر سرتیپ دکتر سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم پایانی دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی افزود: سواحل مکران یک گنج دست نخورده است که نیروی دریایی با حضور در این منطقه تنها بخشی از درخشش این گنج را نشان داده است.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان به ایفای نقش اول در این منطقه ادامه خواهد داد و هدف از استقرار در این منطقه آبادانی و رفع پیامدهای منفی سیاست گذشته است تا با آشکار شدن این گنج عظیم ، سواحل مکران رشد کند.

این فرمانده ارشد نظامی ادامه داد: سواحل مکران با ویژگی های ژئوپلتیکی و امنیتی خود و همچنین امکان دسترسی های منطقه ای و بین المللی می تواند جایگاه ایران را در مقیاس جهانی افزایش دهد.

جانشین فرمانده کل ارتش اضافه کرد : ایجاد زیرساخت های تجاری ، صنعتی و گردشگری از دیگر قابلیت های سواحل مکران است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امیر سرتیپ موسوی تاکید کرد: هر کشوری که خواهان قدرت، بزرگی و امنیت است راهکاری جز تقویت قدرت جنگی و تجاری خود در دریا ندارد.

دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران روزهای 28 و 29 خرداد در بندر جاسک و در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، جاسم جادری، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان کشوری و فرماندهان لشکری از شرکت کنندگان در این همایش بودند.

بندرجاسک در فاصله حدود 300 کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 2 تير 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور گفت: امروز جنگ نرمی که دشمنان نظام اسلامی علیه ما به راه انداخته اند، توهم توطئه نبوده بلکه عین توطئه است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام واحدی که در رأس هیأتی متشکل از معاونین فرهنگی نیروهای تابعه آجا به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و آمادگی روحی و معنوی کارکنان ارتش مستقر در یگان های منطقه شمال غرب کشور به آنجا سفر کرده است، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دفاع همه جانبه شما رزمندگان غیور پدافند هوایی صرفا محدود به پهنه هوایی و مرزهای جغرافیایی کشور نیست بلکه هر کجا تهدید وجود دارد باید دفاع کرد.

وی افزود: کسی که لباس خدمت به جامعه و دفاع از کشور می پوشد باید از تمام جهات مدافع باشد. لذا شما مدافعان حریم ولایت و پهنه وسیع آسمان کشور در نیروی قهرمان پدافند هوایی باید هم در جبهه جنگ سخت و هم در جبهه جنگ نرم همواره هوشیار و آماده باشید.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین تصریح کرد: امروز ما مواجه با یک عملیات روانی پیچیده هستیم که سرمنشأ آن فتنه گری صهیونیست ها و هدف آن جنگ با ارزشهای دینی، هجمه به مقدسات اسلامی و تخلیه افکار امتها از باورها و ارزشهایشان و تسلط بر جهان است.

واحدی افزود: در شرایطی که می بینیم امروز بسیاری از بینشها و مکاتب موجود در دنیا در موج افکار صهیونیستی شنا می کنند و تحت تسلط نظام سرمایه داری و رسانه ای آنها قرار دارند، مکتب شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها تفکری است که با بیداری و هوشیاری تمامی فتنه ها و انحرافات زمانه را درک کرده و با هدایت و درایت نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل زیاده خواهی و زورگویی دنیای استکبار محکم و استوار ایستاده است.

حجت الاسلام واحدی در پایان با اشاره به غائله داعش در سوریه و عراق گفت: بدون شک این حرکت مذبوحانه نیز توسط صهیونیست ها و نظام استکباری هدایت می شود. آنها در این جنگ نرم تمام مقدسات شیعه را هدف قرار داده اند. امروز فرهنگ عاشورا که قدرت شیعه می باشد و فرهنگ انتظار که امید شیعیان است به شدت مورد حمله و هجمه قرار گرفته که امید است با هوشیاری و ولایت مداری امت اسلامی، هرچه زودتر این توطئه ها نقش بر آب شده و پرچم عزت و اقتدار اسلام توسط رهبر معظم و فرزانه انقلاب به صاحب و مولای ما امام زمان (عجل الله تعالی) تقدیم شود.

گفتنی است، حجت الاسلام واحدی و هیأت همراه در بازدید فرهنگی خود از یگانهای مستقر در منطقه شمال غرب کشور علاوه بر یگانهای پدافند هوایی از یگان های ارتش مستقر در شهرستان های عجب شیر، مراغه و مهاباد نیز امروز بازدید کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود