آمار مطالب

کل مطالب : 213
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید سال : 22
بازدید کلی : 23347

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان در روزی که گذشت چه اتفاقاتی افتاد و آدرس radiodirooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 23347
تعداد مطالب : 213
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

با حضور امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، خط تولید سه سامانه مهم راداری که توسط متخصصین صنایع الکترونیک وزارت دفاع در صنایع الکترونیک شیراز طراحی و ساخته شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در جریان افتتاح این خطوط تولیدی محصولات آن نیز رونمایی و به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) تحویل شد.

در این مراسم امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به این که امروز دفاع هوشمند از ارکان یک دفاع مؤثر و کارآمد به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع در این راستا و به منظور تجهیز نیروهای مسلح به تجهیزات روزآمد و هوشمند اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی با فناوری‌های بالا کرده که خطوط تولید سامانه‌های مهم راداری که امروز به بهره‌برداری رسیده است نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شود.

وی افزود: شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع با تولید سامانه‌های راداری مختلف در حوزه کشف و شناسایی اهداف هوایی و رادارهای سامانه سلاح پدافند هوایی نقش برجسته‌ای در پدافند هوایی کشور دارد.

حاتمی گفت: این سامانه‌های راداری می‌توانند اهداف هوایی از ارتفاع پست تا ارتفاع خیلی بالا و همچنین هواپیماهای پنهان کار ( استیلث)، هواپیماهای جنگنده و موشکهای کروز را کشف کنند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رادارهای تولید شده قابلیت کار در هر شرایط جنگی و جنگ الکترونیک را دارند، گفت: شناسایی موشک های ( ARM موشکهای ضد راداری) از دیگر ویژگی‌های این سامانه‌های راداری است.

حاتمی افزود: در حوزه رادارهای کشف و ردگیر، سامانه‌های راداری پدافندی مختلفی نیز در دست اجراست که رادار حافظ به عنوان یکی از رادارهای پیشرفته با موفقیت ساخته و در حال تحویل به  قرارگاه پدافند هوایی است.

وی در تشریح رادار حافظ گفت: رادار حافظ یک رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بُعدی با بُرد متوسط جهت استفاده در سامانه پدافند هوایی مرصاد است. این رادار قادر است انواع پرنده‌های مهاجم از جمله جنگنده‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین و موشک های کروز را در ارتفاع پست و ارتفاع متوسط کشف کرده و موقعیت دقیق آنها را در سه بُعد بُرد، زاویه سمت و زاویه ارتفاع در اختیار رادار کنترل آتش سامانه سلاح قرار دهد. رادار حافظ همچنین قادر است پرتو را در دو بُعد سمت و ارتفاع به صورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله 250 کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جست و جوی اهداف، تعداد 100 هدف را ردگیری کرده و اطلاعات موقعیت آنها را در هرچند ثانیه جهت سامانه سلاح به روز رسانی کند. با توجه به حد تفکیک بالای این رادار در بُرد، زاویه و سرعت، این رادار همچنین می‌تواند در مقابل تهدیدهای گروهی به خوبی مقابله کند.

حاتمی در ادامه گفت: این رادار کاملاً تاکتیکی و دارای مداومت 24 ساعته بوده و در یک زمان بسیار کوتاه قابل گسترش و آماده انجام عملیات است و از تکنیک‌های پیشرفته و به روز ضد جنگ الکترونیک، برخوردار و قادر است در محیط‌ های حاوی اختلال و جنگ الکترونیک و همچنین در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نقش مؤثری را ایفا کند.

جانشین وزیر دفاع، در پایان با قدردانی از متخصصین افتخار آفرین شرکت صنایع الکترونیک ایران بویژه صاشیراز که با طراحی و ساخت این سامانه‌های پیشرفته زمینه دفاع از حریم هوایی کشور را به نحو مطلوب افزایش داده‌اند، تصریح کرد: وزارت دفاع  مصمم است با کار و مدیریت جهادی در سالی که به این نام مزین است با اجرای تدابیر خاص مقام معظم فرماندهی کل قوا در حوزه رادار، نیازهای نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو شایسته‌ای تأمین کند

تعداد بازدید از این مطلب: 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فرماندهان باید تمام همت خود را در راستای آمادگی رزمی کارکنان تحت امر معطوف کرده تا هر نوع تهدیدی خنثی شود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در چهاردهمین گردهمایی فرماندهان یکان‌های عمده، گردان‌ها و گروهان‌های نیروی زمینی، به تهدیدهای اخیر منطقه اشاره و اظهار داشت: فرماندهان باید با تمام قوا و هوشیاری در راستای خنثی‌سازی هر نوع تهدیدی انجام وظیفه کنند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: امروز ارتش ایران با سرافرازی در منطقه و جهان می‌درخشد و با داشتن سربازان ولایت‌مدار، از آمادگی رزمی بالایی برخوردار بوده و آماده هر نوع فداکاری است و با وجود این روحیه بود که در دوران دفاع مقدس علی‌رغم حمایت‌های غرب از رژیم بعثی عراق و تحمیل هزینه‌های سنگین به ایران، در نهایت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروز نبرد حق علیه باطل شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گردان را یک مجموعه مهم در ارتش خواند و گفت: فرماندهان باید تلاش‌های خود را منوط به ماموریت‌های محوله کنند و از درگیر شدن به کارهای حاشیه‌ای خودداری کرده و تمام همت خود را در زمینه بالا بردن آمادگی رزمی کارکنان تحت امر خود معطوف کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم نثار گل و تجدید میثاق با آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره)، که صبح امروز با حضور جمع کثیری از مسئولان، فرماندهان، روحانیون و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حرم مطهر حضرت امام (ره) برگزار شد، گفت: بخش مهمی از اقتدار امروز ارتش مرهون تلاش های اثرگذار نهاد عقیدتی سیاسی است.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ دکتر محمد اکرمی نیا، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در مکتبی کردن ارتش رسالت خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده است. 

وی در ادامه افزود: در یک نگاه کلی و کلان باید گفت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است در طی 35 سالی که از عمرش می گذرد در واقع تاثیرات بسیار زیادی  در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته است.

سرهنگ اکرمی نیا تصریح کرد: به طور کلی در دو بُعد عقیدتی یعنی ارتقای سطح باورهای دینی و اعتقادی و  بُعد آگاه سازی های سیاسی این سازمان تاکنون فعالیت های گسترده و اثرگذاری انجام داده است و امروز بحمدالله ما شاهد یک ارتش با ایمان و با انگیزه الهی و با کارکنانی مؤمن و آگاه به مسائل سیاسی و تحولات بین المللی هستیم.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: با وجود بینش الهی و توانمندی های علمی و تجهیزاتی روز دنیا امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در سطح منطقه و نظام بین الملل مطرح است و همین اقتدار، بازدارندگی بسیار مطلوب و مناسبی را ایجاد کرده که دشمنان را از فکر هرگونه تعرض احتمالی به کشور بازمی دارد. بنابراین می توان گفت که در بُعد نرم افزاری اقتدار امروز ارتش مرهون تلاش ها و فعالیت های نهاد عقیدتی سیاسی در طی سه دهه فعالیت اثرگذار و خستگی ناپذیر می باشد.

وی همچنین گفت: در حوزه آگاه سازی های سیاسی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های بسیاری از جمله برگزاری جلسات آگاه سازی سیاسی، تبیین و تشریح دیدگاه ها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتشار نشریات متعدد سیاسی و سایر فعالیت هایی که در جهت ارتقای سطح آگاهی سیاسی کارکنان ارتش و خانواده های محترم آنان انجام شده است؛ منجر به این شده که ما امروز یک ارتش آگاه و بصیر داشته باشیم، ارتشی که در تحولات داخلی و منطقه ای با آگاهی تمام و با ایمان و انگیزه انقلابی و عزمی راسخ به انجام ماموریت خود می پردازد و با روحیه ای قوی و استوار در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گام برمی دارد.   

 

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393
نظرات

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از مسئولیت های مهم سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش، ارتقای بینش دینی و سیاسی کارکنان و خانواده هاست که به حق تاکنون این مهم با تلاش و پشتکار کارکنان وروحانیون این نهاد مقدس به خوبی اجرا شده است.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم صبحگاه ستاد نیروی هوایی ارتش که با حضور فرماندهان و کارکنان این نیرو برگزار شد با اشاره به 24 مهرماه، سالروز تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش گفت: تلاش و مجاهدت کارکنان خدوم عقیدتی سیاسی درزمینه مکتبی و سیاسی باعث شده تا ارتش اقتدار و سربلندی خود را بیش از پیش حفظ کند.

وی افزود:با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گروهک ها و منافقین با هدف ضربه زدن به پیکره نظام اسلامی در صدد کشاندن ارتش به مباحث سیاسی و برنامه های مختلف بودند تا آن را از بدنه انقلاب و مردم جدا کرده و مسئولین را در انحلال ارتش مصمم کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: در چنین شرایطی با شجاعت ورهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)و پیشنهاد مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) که در آن زمان نماینده حضرت امام در ارتش بودند، سازمان سیاسی ایدئولوژی در ارتش شکل گرفت و بعدها این سازمان به عنوان سازمان عقیدتی سیاسی کار خود را ادامه داد.

وی اظهار داشت: در تمام ارتش های دنیا، مسئولین و سردمداران در تلاشند که از حس وطن دوستی و تحریک احساسات آرمانی افراد، مجموعه ارتش را برای دفاع از کشور آماده نگه دارند اما  در ارتش ما به برکت حضور این نهاد مقدس، و تقویت روحیه معنوی واعتقادی در بین کارکنان، دفاع از مرزهای ایران اسلامی و مقابله با دشمنان، با ترویج روحیه ایثار وشهادت همراه بوده است.

نصیرزاده افزود: دوران پرشکوه هشت سال دفاع مقدس،  نمونه بارزی از این روحیه و ایستادگی شجاعانه  رزمندگان ایران اسلامی به خصوص کارکنان ارتش  در برابر تجاوز بیگانه بود.

وی با بیان این که تقویت بینش سیاسی کارکنان ارتش از دیگر وظایف مهم سازمان عقیدتی سیاسی است، به فتنه سال 88 و برنامه ریزی دشمنان در ضربه زدن به نظام مقدس ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش های مدام سازمان عقیدتی سیاسی در افزایش بینش سیاسی کارکنان وخانواده ها باعث شد که بحمدالله ارتش از این آزمون نیز سربلند بیرون بیاید و به حق باید اذعان داشت که آموزش صحیح، مداوم و به موقع نهاد مقدس عقیدتی سیاسی  در حوزه سیاسی، همواره مورد توجه و  کارآمد بوده است

تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 12 مهر 1393
نظرات

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح ویژگی های برجسته شهید سرلشگر حسن آبشناسان گفت: این شهید والامقام ارتش یک نابغه و طراح منحصر به فرد جنگ های نامنظم بود.

امیر سرتیب کیومرث حیدری شامگاه سه شنبه در یادواره شهید سرلشگر حسن آبشناسان فرمانده لشگر 23 نیروهای مخصوص نزاجا و تجلیل از کهنه سربازان دفاع مقدس افزود: این شهید نمونه عینی و تندیسی از عبارت شیر روز و زاهد شب بود.

وی گفت: این شهید والامقام در عرصه جنگیدن با دشمنان یک نابغه و یک طراح منحصر به فرد جنگ های نامنظم بود که دانسته های خود را در دفاع مقدس و مقابله با دشمنان بعثی به کار گرفت.

وی اضافه کرد: زمانی که ارتش متجاوز بعثی اقتدار خود را در توانمندی یگان های نظامی و زرهی خود می دید، ابتکارات این شهید با راه اندازی یگان های شکار تانک، آنها را زمین گیر کرد.

امیر حیدری گفت: شهید آبشناسان در عملیات های نامنظم نابغه ای بی بدیل بود به طوری که طراحی های وی در این عملیات ها از افتخارات این شهید در دوران دفاع مقدس است.

وی، لشگر 23 نیروهای مخصوص نزاجا را یک نیروی ویژه در قلب نیروی زمینی عنوان کرد و گفت: این لشگر تکاور ضربات بی شماری به ارتش عراق وارد کرد.

وی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران نتیجه پایداری دیروز رزمندگان دلیر اسلام و شهدای دفاع مقدس است که به رهبری پیامبرگونه امام راحل به دست آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 12 مهر 1393
نظرات

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور در گروه پدافند هوایی شهید صالحی کرمان از قسمت‌های مختلف آن بازدید و ساختمان مرکز پردازش الکترونیک این گروه پدافندی را افتتاح کرد.

وی در این بازدید، در جمع کارکنان این گروه گفت: مقام معظم رهبری به مسأله جوانان توجه و تأکید ویژه‌ای دارند و همه شما جوانان که در پدافند هوایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنید باید قدر خود و موقعیت‌تان را بدانید.

سرتیپ اسماعیلی در پایان با حضور در کلاس‌های قرآن گروه شهید صالحی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی انسان‌ساز و راهنمای بشریت است و عبادت خداوند و مأنوس شدن با قرآن بهترین راه رستگاریست

تعداد بازدید از این مطلب: 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 12 مهر 1393
نظرات

یادواره شهید سرلشگر ولی الله فلاحی روز پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ ستاد  سیدعبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین فرمانده کل ارتش در این مراسم با بیان خصوصیات برتر و ممتاز شهید سرلشکر ولی الله فلاحی گفت: این شهید والامقام برجسته ترین و کارامدترین مدیریت جهادی را در دوران بحرانی مسئولیت خود در ارتش ارائه کرد و ارتش را از مرگ حتمی نجات داد، آن را مداوا و تقویت کرد،به میدان جنگ برد و دشمن بعثی و متجاوز را نابود کرد و آنان را از خاک مقدس ایران اسلامی بیرون راند.

 

امیر سرتیپ موسوی با بیان اینکه شهید فلاحی هیچ نیازی به ما و معرفی خود ندارد بلکه این ما و جامعه امروز ما است که به شناسایی و شناساندن شهید فلاحی سخت نیازمند است؛ گفت: آنچه در معرفی شخصیت بی نظیر شهید فلاحی باید اشاره کرد در واقع مظلومیت اوست چراکه این شهید والامقام نه آنطور که شایسته بوده معرفی شده و نه شخصیت بی نظیر او آنطور که شاید و باید مورد تحلیل و تجلیل قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یادماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی با نمایندگان گروهک های ضد انقلاب را از تلویزیون دیدم و صحبت های ایشان را در نمازجمعه آن سال شنیدم،افزود:در آن مصاحبه و مناظره ایشان با چنان هیبت مردانه و آن صدای با صلابت و استحکام سخن می گفت که گویی نماد اقتدار، قدرت، اراده و صلابت ایران بود.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: این شهید والامقام ارتش اسلام آنچنان بر من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس ارتش جمهوری اسلامی ایران شدم که این عشق را هنوز در دل دارم.

وی اضافه کرد: شهریور 1384 که به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شدم و وارد دفتر کار خود شدم تصویر شهید فلاحی زینت آن دفتر بود و در آن سه سالی که در آن دفتر حضور داشتم یکی از کارهای من نگاه کردن به این تصویر و تقویت این فکر بود که این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد و آن را به قله افتخار و اقتدار نشاند.

امیر موسوی گفت: در این مدت به خود می گفتم تو اینک نگهبان این امانت گرانسنگی هستی این انسان با ایمان و والا با ایمان خود، علم و حلم و با گذشت و فداکاری و مدیریت و دوراندیشی به اینجا رسانده است.

وی افزود: بعد از تدبیر مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی مطالعات زیادی را در این خصوص انجام داده ام که در آن مطالعات دریافتم که شهید فلاحی برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کامل ترین الگوی مدیریت جهادی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا روز هفتم مهر 1360 یعنی زمان شهادت خود بوده است.

امیر موسوی یادآور شد:یکی از همسنگران این شهید در اهواز تعریف می کرد که شهید فلاحی در دوران دفاع مقدس شب و روز نداشت و هر شب که به محل استراحت باز می گشت از ثانیه ها هم نمی گذشت و درحال برنامه ریزی و طراحی عملیات برای دفاع از ایران اسلامی در مقابل تهاجم دشمن بعثی بود.

وی در خصوص خصوصیات اخلاقی این شهید والامقام که برخی از بزرگان نیز به آن پرداخته اند گفت:شهید سرلشکر فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف نظامی و علوم نظامی و نبوغ و افسری بسیار شجاع و معتقد خوانده اند.برخی ها ایشان را انسانی مخلص، درخدمت انقلاب، حاضر در خط مقدم جبهه هاف متواضع، رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع یاد کرده اند و تعدادی دیگر نیز شهید فلاحی را میهن دوست، انقلابی و فدایی حضرت امام (ره) عنوان کرده اند؛ اما در واقع شخصیت شهید فلاحی هنوز ناشناخته مانده است و همه ما وظیفه داریم گرد مظلومیت و خوب شناخته نشدن را از چهره شهید فلاحی پاک نماییم.

یادواره شهید سرلشگر ولی الله فلاحی عصر پنجشنبه با حضور خانواده این شهید والامقام و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در فرهنگسرای جلال آل احمد شهرستان طالقان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مهنس طهایی، استاندار البرز، حجت الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان طالقان، مهندس لهراسبی، فرماندار طالقان، حجت الاسلام کیایی نژاد، نماینده مردم طالقان در مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ شهرام، معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، تعدادی از رؤسا و معاونین ادارات تابعه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمع کثیری از پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش و همرزمان شهید فلاحی حضور داشتند.

امیر سرلشگر ولی الله فلاحی در سال 1310 در روستای کولج از توابع طالقان دیده به جهان گشود. این شهید سرافراز ارتش اسلام روز هفتم مهر 1360 پس از عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در سانحه هوایی سقوط هواپیمایی سی - 130 ارتش در حوالی کهریزک به لقاء الله پیوست.

تعداد بازدید از این مطلب: 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : شنبه 12 مهر 1393
نظرات

همزمان با نهم ذی الحجه و عید سعید قربان، مراسم دعای پر فیض عرفه در مساجد تمامی یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مختلف و منازل سازمانی با حضور پرشور کارکنان ارتش و خانواده های آنها برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی پیام مدیر امور قرآن، عترت و نماز ارتش در این باره گفت: همزمان با فرارسیدن روز عرفه مراسم پرفیض و برکت این روز همانند سال های گذشته با حضور کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی، ستاد آجا و قرارگاه پدافند هوایی و یکان های زیر مجموعه این نیروها و خانواده هایشان در بیش از یکصد مسجد در سطح ارتش برگزار می شود.

وی همچنین افزود: در این مراسم علاوه بر قرائت دعای عرفه، خطبا و سخنرانان درباره اعیاد قربان، غدیر و روز عرفه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

شایان ذکر است کارکنان پایور و وظیفه ارتش و خانواده های آنها همه ساله حضوری پرشور در این مراسم دارند. 

تعداد بازدید از این مطلب: 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 مهر 1393
نظرات

رژه هوایی چتر بازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین گرامیداشت سی وچهارمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، صبح دوشنبه و همزمان با رژه یگان های نمونه ارتش بر فراز حرم ملکوتی امام خمینی(ره) انجام شد.

در این رژه هماهنگ، چتر بازان ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از چترهای رنگارنگ، بر فراز آسمان محل برگزاری رژه نیروهای مسلح به پرواز در آمدند که با استقبال حاضران روبرو شد.

پس از فرود چتربازان در محل تایین شده، قوطی های حاوی مواد رنگی و دودزا شلیک شد که بر جاذبه های این رژه هوایی افزود

تعداد بازدید از این مطلب: 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 مهر 1393
نظرات

در دومین روز از هفته دفاع مقدس، نشست خبری مسئولان تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در محل حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار دوم فرهاد امیری، معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش در این نشست خبری گفت: بزرگترین دستاورد نیروهای مسلح در عرصه تحقیقات و جهادکفایی ایجاد روحیه خودباوری در میان نخبگان علمی و جهادگران جوان کشورمان بود که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به رشد و توسعه علوم دفاعی در کنار توجه به محصولات دفاعی محقق شد.

 

دریادار امیری در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف اقتدار علمی واحدهای جهاد خودکفایی ارتش تصریح کرد: آینده نگری، تقویت بنیه علمی دانشگاه های افسری، ایجاد قطب های تحقیقاتی، بهره گیری از نخبگان علمی جوان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پروژه های علمی و صنعتی و بومی سازی دستاوردهای مختلف دفاعی بخشی از گامهایی است که در مسیر ایجاد اقتدار دفاعی کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.

در ادامه این نشست خبری امیر سرتیپ دوم سیدمحمود زواره‌ای، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: از سال 63 که تحقیقات به صورت نظام‌مند در ارتش آغاز شد تا سال 93 حدود 340 پروژه در نیروی زمینی ارتش به سرانجام رسیده است که 60 پروژه مربوط به هوانیروز و 280 پروژه مرتبط با نیروی زمینی ارتش است و این رقم بسیار خوبی است.

امیر زواره‌ای ادامه داد‌:‌کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند اما ما آنها را نیروهای مسلح اثرگذار محسوب نمی‌کنیم. آنچه باعث پویایی یک نیرو می‌شود تحول در حوزه ساختاری، سازمانی، تاکتیکی و تجهیزاتی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه نبرد زمینی سه مؤلفه اثربخش داریم آتش، تحرک و حفاظت که حرکات بدیعی در نزاجا در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا ادامه داد: حوزه ساخت سلاح‌های نواخت بالا در اختیار دو کشور بیشتر نیست و ایران سومین کشوری است که وارد این حوزه شده است.

در بخش دیگری از این نشست، امیر سرتیپ دوم محمدحسین شمخالی، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) نیز طی سخنانی اظهار داشت: ارتش ایران در بهره وری و استفاده بهینه از سامانه های پدافندی یک ارتش نمونه است به طوریکه ما تمامی سامانه‌های راداری را که ازقبل داشته‌ایم، بهینه‌سازی کرده‌ و در جهت پنهان‌سازی و جنگ الکترونیک بر روی آنها کار شده است.

 

امیر شمخالی تصریح کرد: هیچ کشوری نمونه رادار کیهان را ندارد و این یک رادار کاملا بومی است. همچنین رادار فتح که در رژه 31 شهریور رونمایی شد یک رادار دوربرد برای شناسایی و کنترل اهداف با سطح مقطع کوچک و پنهان‌کار است.

وی ادامه داد: ما همچنین در بهینه سازی سامانه‌های شنود و سامانه‌های کنترل و فرماندهی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و در کمتر از دو دقیقه هر شی ء پرنده و هر اتفاقی که در آسمان کشور رخ دهد،توسط این سامانه ها قابل کنترل و رصد می باشد.

امیر شمخالی همچنین با اشاره به سامانه S200 گفت: سیستم موشکی و زمینی این سامانه کاملا تغییر کرده و بومی شده است همچنین خوشحالیم که سامانه S300 به ما واگذار نشد چراکه ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه جایگزینی آن داشته‌ایم.

در ادامه این نشست خبری؛ امیر دریادار دوم علی غلامزاده، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: به زودی زیردریایی کلاس فاتح و چهارمین ناوشکن کلاس موج توسط جهاد خودکفایی نداجا به بهره برداری می‌رسد.

دریادار غلامزاده همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش 10 هزار کشتی را اسکورت کرد که از این تعداد حدود 300 شناور مورد اصابت موشک‌های هواپیماهای عراقی قرار می‌گرفت که این با توجه به تعداد ماموریت‌های این نیرو عدد بسیار قابل قبولی است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 62 تا 76 نزدیک به 300 پروژه را به اتمام و بهره برداری رساندیم، افزود: با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن توانستیم ناوشکن جماران را بسازیم که درآن بدون اتکا به دیگر کشورها از سلاح‌هایی مانند پیشرفته ترین توپ 76 میلی متری و 46 میلی متری استفاده کردیم.

رییس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: فعالیت ما در بحث استفاده از دانش و توانمندی داخلی در حدی است که اکنون بدون نیاز به دیگر کشورها انواع ورق‌های ساخت کشتی در داخل تولید می‌شود و پمپ‌هایی که تا پیش از این به قیمت هر عدد 400 هزار پوند از انگلستان وارد می‌کردیم هم اکنون توسط متخصصان داخلی کشورمان تولید می‌شود و این قطعات را روی ناوشکنی مانند جماران مورد استفاده قرار می‌دهیم.

امیر غلامزاده در بخش دیگری از سخنان خود به دستیابی کشورمان به دانش ساخت شناورهای سنگین‌تر از ناوشکن جماران نیز اشاره کرد و گفت: با ساخت ناوشکن جماران این دانش و توانمندی را داریم که در صورت لزوم شناورهای سنگین تر از ناوشکن جماران ساخته شود.

وی با بیان اینکه ناوشکن دماوند نیز به زودی رونمایی خواهد شد در خصوص استفاده از زیر سطحی‌ها عنوان کرد: زیر سطحی‌ها به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود که ما در نیروی دریایی هم اکنون در تولید زیردریایی‌های نیمه سنگین و سبک پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم که زیر دریایی فاتح نمونه بارز آن است.

همچنین در این نشست، سرهنگ اسفندیار پورشبانان، رئیس اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هوانیروز در تمامی عملیات های آفندی و پدافندی سالهای دفاع مقدس حضور داشته است، گفت: پس از جنگ و با ایجاد جهادخوکفایی و نهضت قطعه سازی در هوانیروز ما توانستیم بدون نیاز به کشورهای دیگر تمامی مراحل تعمیر، بازسازی، نوسازی و بهینه سازی انواع بالگردهای رزمی و پشتیبانی رزمی خود را انجام دهیم و امروز بحمدالله همه پایگاه‌های هوانیروز می‌توانند تعمیرات سنگین را بر روی بالگردها انجام دهند.

 

وی در ادامه با تاکید بر موفقیت هوانیروز در انجام پروژهای مهمی نظیر شبیه سازها، گفت: تاکنون 4 نوع از شبیه‌سازهای مورد نیاز خلبانان در هوانیروز تولید و تکمیل شده و انبوه‌سازی هم صورت گرفته است.

در ادامه این نشست خبری، امیر سرتیپ دوم محمدحسین لشگری، فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش نیز با اشاره به برخی پیشرفت های علمی و تحقیقاتی دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ارتش از جمله دانشکده طب هوا و فضا و زیرسطحی، مراکز مشاوره روانشناسی، سم شناسی نظامی، طب اورژانس، طب فیزیکی و توانبخشی گفت: تلاش می کنیم با بهره گیری از توان و ظرفیت مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در مسیر حفظ و ارتقای سلامت در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران گام های مؤثری برداریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رامین رها
تاریخ : چهار شنبه 2 مهر 1393
نظرات

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم رژه گرامیداشت 31 شهریور و سالروز آغاز هفته دفاع مقدس در شهر سیرجان، تجلیل از شهدا، ایثارگران، خانواده آنها و کسانی که در دوران دفاع مقدس ایثارگری کردند را تجلیل از جوانمردی و مروت دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در جمع نیروهای مسلح شهرستان سیرجان سخن می گفت، با بیان این که بر همگان لازم است از فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل کنند، پیروزی انقلاب شکوهمند ایران را یک نقطه عطف در تاریخ ایران اسلامی و منطقه جنوب غربی آسیا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت اسقلال طلبانه خود دست قدرت های استکباری را از منافع ملی مردم ایران کوتاه کرد از این رو از آغازین روزهای پیروزی خود مورد مخالفت و خصومت استکبار جهانی و عوامل استکبار قرار گرفت و دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ، انحراف و نابودی نظام نوپای اسلامی ایران به همه ترفند ها دست زده و هرگونه توطئه ای را برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.

وی در ادامه افزود: پس از آنکه توطئه های دشمنان در 19 ماه ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در ابعاد سیاسی و امنیتی پاسخ نداد، به مقابله نظامی با انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با کمک عوامل منطقه ای خود، حمایت اطلاعاتی آمریکا، تسلیحات زرهی شوروی سابق، حمایت تسلیحات شیمیایی آلمان ها، استفاده از هواپیماهای پیشرفته فرانسوی و با حمایت های مالی اعراب منطقه، جنگی نابرابر و بزرگ را علیه ما به نیت نابودی نظام جمهوری اسلامی، تصرف خاک میهن عزیزمان ایران و تسلط بر نفت منطقه و از همه مهمتر جلوگیری از صدور انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آغاز کردند

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به محاسبه اشتباه دشمن در برآورد قدرت رزمندگان و نیروهای مردمی ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: به برکت وجود رزمندگان در دوران دفاع مقدس و رهبری های معمار بزرگ انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)؛ ارتش، سپاه، بسیج،  عشایر،  جهاد سازندگی و نیروهای مردمی دست در دست هم درسی به دشمن دادند که در تاریخ ماندگار شد و در حال حاضر نیز دشمن را از چشم طمع دوختن به کشور اسلامی ایران بر حذر داشته است. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این مطلب که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس ایثارگری های زیادی از خود نشان دادند، افزود: باید همه ساله نه تنها در این ایام بلکه در همه روزها و مراسم ها، یاد شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی بداریم و از ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل کنیم که تجلیل از آنها، تجلیل از مردانگی، مروت و غیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه سخنانش به فشارهایی که بعد از جنگ تحمیلی به کشور وارد شده اشاره کرد و افزود: حدود سه سال است دشمنان فشارهای اقتصادی خودشان علیه ملت ایران را تشدید نموده و با طراحی و اعمال تحریم های ظالمانه اقتصادی و در واقع جنگ اقتصادی در صدد تسلیم کردن مردم ایران می باشند اما ملت بزرگ ایران با اتکا به دستاوردهای خود و با اعتماد به نفس ملی انشالله در این میدان هم پیروز خواهد شد.

وی به ابعاد و دستاوردهای منطقه ای دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی و مقاوت جمهوری اسلامی ایران در سطح داخلی، زمینه ساز پیشرفت و در بُعد منطقه ای موجب الگو شدن ایران در بین ملت های منطقه شده است. جنگ اخیر 50 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع غزه که در نهایت به شکست رژیم اشغالگر قدس و تن دادن به خواسته های مقاومت انجامید رویداد بسیار مهمی است که از مقاومت ملت بزرگ ایران در جنگ تحمیلی سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم پیروزی مقاومت در جنگ های اخیر علیه رژیم اشغالگر قدس را در تاریخ جنگ های اعراب و رژیم صهیونیستی بی نظیر دانست و آنها را آغازی برای نابودی و اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این پیروزی، روحیه اعتماد به نفس و امید را در مقاومت افزایش داده و زمینه پیروزی نهایی تا فتح قدس عزیز و آزادسازی کامل سرزمین فلسطین را فراهم آورده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دستاوردهای بزرگ ملت ایران پس از جنگ تحمیلی را مرهون هوشیاری، مقامت و وحدت ملت ایران و رهبری های حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا دانست و گفت: به فضل الهی کشتی عظیم انقلاب در دریای مواج تحولات منطقه و در میان توطئه های فراوان دشمنان با درایت و حکمت رهبر معظم انقلاب به سمت پیشرفت هدایت شده و ما از خداوند متعال طول عمر مقام معظم رهبری و صحت و سلامتی ایشان را خواستاریم.

وی همچنین به ابعاد دیگری از دفاع مقدس در زمینه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی پرداخت و افزود: امروز جنگ نظامی وجود ندارد اما ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم چرا که فرهنگ دفاع مقدس دژی است مستحکم که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نمی باشد و انشالله خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد از ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس و از خون هایی که در راه اسلام ریخته شده خوب حراست کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش پایانی سخنان خود به ابعاد و دستاوردهای داخلی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی گرچه خسارات زیادی به ملت ایران تحمیل کرد اما پیامدهای مثبت فراوانی در ابعاد داخلی و خارجی داشت که اگر بخواهم به دستاوردهای داخلی آن اشاره کنم باید به اعتماد به نفس ملی و خود باوری، شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، رشد باورها، فضایل اخلاقی و معنوی، کسب تجارب نظامی، ادامه حرکات جهادگونه جهادسازندگی که با ایجاد تأسیسات، جاده ها و پلها تجارب بسیار خوبی را در دفاع مقدس کسب کرد و ادامه اش را ما در دوران سازندگی مشاهده کردیم، شناخت دوست از دشمن، احیای نقش مساجد و ائمه محترم جماعات در دفاع مقدس به نحوی که در هشت سال دفاع مقدس کار مساجد در نشر فرهنگ مقاوت و شهادت بسیار نمود داشت، تولد تفکر بسیجی، تحول در صنایع دفاعی کشور، تزکیه نظام اداری، حضور داوطلبانه مردم برای حفاظت و حراست از کشور، کسب تجارب سیاسی، اقتصادی، نظامی فرهنگی، تحکیم وحدت ملی، تأثیر دفاع مقدس در حوزه هنر و ادبیات و تکرار عاشورای اباعبدالله الحسین در کشورمان، مشارکت فعال زنان در پشت جبهه ها، تحکیم بنیان خانواده، تاثیر دفاع مقدس در فرهنگ کشور، تأثیر در نگرش های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز عالی کشور؛ اشاره کرد.

وی در پایان از نیروهای مستقر در این شهر و منطقه جنوب شرق کشور به ویژه مرکز آموزش دریایی سیرجان که میزبانی رژه هفته دفاع مقدس سال جاری در این شهر را بر عهده داشت تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد همگان بتوانیم از فداکاری های رزمندگان اسلام نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال، حراست و تجلیل کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود